Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.
Myrgel kirjutas:Kuna offroad sportmasinate treeninguks on kahtlemata safarid, siis kuidas on 4x4 EAL alakomitee lahendanud nende treeningsõitudeks registreerimise? Kui seda teha ei ole võimalik, siis ei näe ka mingit põhjust miks peaks masina sportmasinaks registreerima.
Urmas
Urmas, mis sul viga on? Miks peaks EAL tegelema sulle safari legaliseerimisega?
Tänane foorum on täis ikka uskumatut laste nuttu...
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Arusaamatuks on jäänud see osa,et sportautodel pidi kaduma ülevaatuse nõue järgmisest aastast.Kas uue liiklusseaduse edasilükkamisega jääb kehtima ikka ülevaatuse kohustus?
Movistar kirjutas:Arusaamatuks on jäänud see osa,et sportautodel pidi kaduma ülevaatuse nõue järgmisest aastast.Kas uue liiklusseaduse edasilükkamisega jääb kehtima ikka ülevaatuse kohustus?
Niipalju kui meie seadustes mingit loogikat on, siis hetkel jääb kehtima praegune seadus, seega peaks jääma TÜV nõue.
Nii.
Esimesed sportauto reg.numbrid toodetud, ilusad erkpunased teised . Suurus on täpselt sama, mis tava reg.numbril ja muid suurusi minuteada praegu toodetud ei ole. Kirjapildis on number selline: SP 0000 (vist oli nelja numbriga, esmaspäeval kiikan üle).
Ununes see teema vahepeal ära, kuid sai siin suvesõidu paiku ARKist natuke uuritud ja selgus, et TEGELIKULT ei pea olemasolevad (ehk siis juba sportautona arvel olevad) sportautod numbrimärki vahetama, kui ei soovi. Ja et võistelda tohtivat edasi vana tavalise numbriga.
Kuidas EAL4x4 alakomitee seda väidet kommenteerib?
Ei prentendeeri muidugi lõplikule tõele, kuid ARKi registreerimisosakonnast mulle üks naisterahvas sellise info telefoni teel andis.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT tarmo@4x4.ee, 526 5874
EAL lehel seisab järgnevalt-
7. Tehnoülevaatus:
- registreerimiseelne ülevaatus on vajalik ainult esmaregistreerimisel,
- perioodilisi ülevaatuseid enam SP numbritega võistlusautodel ei nõuta. EAL poolt heakskiidetud TÜV punktide nimekiri ei ole vajalik.
ja pärast on öeldud -
EAL Eesti 4X4 Off-Road sportautode tehniline ülevaatus
1.1. Sportautode tehniline ülevaatus on ette nähtud sõidukitele, mis omavad EAL tehnilist kaarti ning mille registreerimistunnistusel on märge “sportauto”.
1.2. TÜV tuleb läbida kord aastas ( 12 kalendrikuud ).
1.3. TÜV koht tuleb kokku leppida EAL 4x4 tehnilise komisjoni liikmetega, kelle andmed on EAL 4x4 kodulehel.
Et siis nagu ei ole vaja või et siis on vaja. Või ma ei saa aru? Et kui mul on SP number, siis pole ülevaatust vaja... mis muidugi on mõistlik ja tore.
Mina olen asjast aru saanud teisiti.Käisin ka ARK is konsulteerimas ja midagi nad seal kokku seletasid.
Sportautodele,millel on teh passis märge SPORTAUTO,on kohustuslik vahetada reg number punase numbri vasti hiljemalt ....... ühesõnaga mingi septembri kuupäev oli. Samas oli kadunud tehnilise ülevaatuse nõue SPORTAUTODELE v.a. 4x4 sportmaasturid. Need peavad ikka ülevaatusel käima.