Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.
Küsimus tehnilist laadi. Nimelt soov on teha cabrio kerega autole kõva katus juhi ja kaasõitja pea kohale. Kui saan ARK-is selle registreeritud kahe kohaliseks, kas siis tehnilises kontrollis võib mul ikkagi sellest probleeme tekkida.
Olen kursis reeglite punktiga, et omavoliline kere lõikamine ja ümbertegemine on keelatud. Kuid ARK-i nõusolekul on ju see auto siiski tänavalegaalne, ning reeglite kohaselt lubatakse ka detaile tugevdada. Vakstust katuse asendamine plekkiga on ju ikkagi tugevdamine?
Hääd inimesed kes omavad pädevat kogemust või teadmisi andke nõu?
Kui ARK on selle juba heaks kiitnud siis ei saa ju võistluste tehnilises sellega enam probleeme olla.Pealegi eeldan, et see kõva katus ehitatakse olemasolevate turvakaarte (torude) peale.
Täpselt nii see oligi. Turvakaared jäid alles-plekist katus sai sinna vahele aretatud. Ma eeldan, et ega ARK ei tohiks kah selle koha pealt väga kiuslik olla.
ARK-l ei ole midagi selle vastu ilmselt,kui asi on korektselt tehtud ja pole ohtlik,kuna selle pleki eesmärk on turvalisus,siis peaks ta olema torude peal ja normaalselt kinni,kindlasti saab ka ta vahele normaalselt kinni,aga see sõltub juba töömehest.
Katuse materjalide paksused saad tehnilistest reeglitest juba.
Mis autoga üldse tegu,et peab ise leiutama?
Autoks on Suzuki Vitara. Oli eelnevalt ikka kuudiga variant, kuid siis sai soetatud cabriolet kere. Üldjuhul on ikkagi kaks võistlejat autos, seega katus peale ja järelejäänud tagumine osa sai seinaga eraldatud ning tekkis tore väikene kast. Sinna hea vints, varuratas ja muu mudru sokkutada.
Jääb arusaamatuks viide 3.3.11.1-le "Elektrisüsteemi kõik juhtmed ja kontaktid peavad
olema korralikult isoleeritud. "
Punkt 3.4.2.2."Võistlussõiduki välimus peab säilima identsena". - No aga välimus ju jääbki identne. ARK-is registreeritud kahe kohaliseks ja välimust pole muudetud. ?
Aga kui paned nüüd presendi tagasi sinna taha,siis on originaal,vahesein ja kõvakatus võib jääda,ja tagumise akna kerid üles,või võtad ära üldse.
Eks harjutamiseks sobib see vitara,aga üldiselt pole ta kõige parem doorik.
Välimus säiliks sellisel juhul identsena,kui tehasest tuleks kastikana neid,nagu landroverid näiteks,või patrolid,millel käib kõvakatus maha ja on kastikas.
Nu jah, eks ma siis kerin selle kasvuhoone igaks võistluseks auto külge tagasi ja peaks tehnilises komisjonis JOKK olema.
Aga Vitara on väärt igiliikur-oleme ühe teise isendiga kõiksugu olukordades olnud ja kestab see pisikene sitikas vastu kül. Mõned detailid tuleb tugevdada ja saab sõita kül.
Nu jah, eks ma siis kerin selle kasvuhoone igaks võistluseks auto külge tagasi ja peaks tehnilises komisjonis JOKK olema
Võid võistelda ka ilma selle "kasvuhooneta" aga vaheseina paigaldada võistluste ajaks ei tohi.
Mäletan väga hästi üleeelmise aasta kukepead, kus marurahuliku Tim pidi saama endale metsakuiva kuuse ladva kuklasse, sest see tuli tagurdades tagaaknast/presendist sisse. Et siis vigased piloodid on paremad?
Aru ma ei saa, mis kuradi eelise see vahesein peaks andma.
Kaspar
Mudane aastast 2005.
Mercedes G; Samurai; Defender 90, Defender 110, CJ-8
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"