1. leht 3-st
"Tagumine" vints
Postitatud: N Nov 25, 2004 1:50 am
Postitas tarmo
Olen paarilt venelaste pildilt näinud süsteemi, kus auto esimese vintsi tross on kanaleid/rullikuid kasutades toodud taha otsa. Põhjus siis ilmselt selles, et ühte ja sama vintsi saaks kasutada nii ees kui taga.
Siit küsimus, et kas sellist asja oleks mõtet praktiseerida (iseäranis Gaz 66 puhul)? Selge on see, et võistlusautode puhul seda rakendada oleks jabur, sest kasutamine oleks aeganõudev. Aga hobiautol - miks mitte?
Põhiliseks puuduseks näengi ise seda, et trossi ajamine eest taha võib suhteliselt tülikaks osutuda (eriti kui istuda samal ajal masinaga sügaval mudas

). Või võiks mingi muu probleem veel takistuseks osutuda?
Rullikud ja/või kanalid tuleks ehitada muidugi arvestades neile mõjuvaid (päris vängeid

) jõude...
Eestis sellist lahendust veel kohanud ei ole.
Postitatud: N Nov 25, 2004 2:03 am
Postitas Landy
Sa vist nägid isegi viimatisel Sügisõidul venelaste Defender 90-t, mille oli kahesiuunaline keskvints installitud.
Mina ausaslt öeldses selle toimise süsteemist eriti aru ei saanudki.

tagavints
Postitatud: N Nov 25, 2004 11:11 am
Postitas WOLF
UAZIKU team ehitab sellist süsteemi praegu.Süsteem iseenesest lihtne.Tagant jookseb tross ette läbi atv vintsi klüüside.Tahad ettepoole vintsida tirid trossi eest puuni,tahad tahapoole siis eest konks pukseerimis aasa külge ja taha plokk vahele.
Re: tagavints
Postitatud: N Nov 25, 2004 11:18 am
Postitas tarmo
WOLF kirjutas:UAZIKU team ehitab sellist süsteemi praegu.Süsteem iseenesest lihtne.Tagant jookseb tross ette läbi atv vintsi klüüside.Tahad ettepoole vintsida tirid trossi eest puuni,tahad tahapoole siis eest konks pukseerimis aasa külge ja taha plokk vahele.
Ahaa! See on tõesti hea mõte - nii ei pea ju trossi pidevalt ajamagi eest taha ja tagasi
Aga Sinu jutust vist saan aru, et teil on vints ise algselt siiski taga mitte ees - st vastupidine olukord?
Kas teil sellest (kasvõi pooleliolevast) süsteemist mingeid pilte ka on? Oleks väga huvitav vaadata.
Ja miks just ATV klüüsid - kas lihtsalt väiksuse pärast või on nad odavamad ka suurtest? Ning kust neid osta on võimalik?
TAGAVINTS
Postitatud: N Nov 25, 2004 4:32 pm
Postitas WOLF
Ise ma UAZIKU teami ei kuulu , andsin neile need atv vintsi klüüsid.Ei tea ka kaugel neil see ehitus praegu on.Mina suhtlesin nendega enne Mudakoonu.Atv klüüsid olid talle sobivas mõõdus.Sull vist mõte 66-le midagi aretada?Arvan et 66-e trossi jaoks on atv klüüsid liiga kitsa avaga.Analoogne vintsi süsteem on osadel sõjaväe IFA-del,kui õieti mäletan siis vist L-50mudelil.Neil on ainult kesk vints,kuid osadel oli Saksast tulles analoogselt vints ette ja taha välja toodud.Mäletamist mööda jäi enamus vintsiga IFA-sid piirivalvelel.
Postitatud: N Nov 25, 2004 5:07 pm
Postitas al
Vene Uralil ka vints kesk autot, raami vahel ja tross taha välja toodud, eks ikka selleks, et rasketes tingimustes haage maha jätta ja pärast vintsiga järgi sikutada. Ette välja vedamine oli paras k..p, ei kujuta ette kuidas kõhu peal mudas olles asi välja oleks näinud.
Seda bloki kaudud vintsimist ei kujuta hästi ette. Tross külje pealt ette, üle bloki, blokk puu külge ja tross auto külge? Autol külge/nurki ära ei lõhu? Alt ei mahu ju enam juurde kui kõhu peal? või sain miskist valesti aru.
tagavints
Postitatud: N Nov 25, 2004 5:36 pm
Postitas WOLF
Sorry et segaselt seletasin. Tross on/ jookseb statsionaarselt raami vahelt/alt niiet konks on eest väljas.Ettepoole vintsid nagu tavaliselt, tahapoole ei lähe mitte tross otse puu külge vaid üle ploki.Eelnevalt muidugi konks eest auto külge kinni.
Postitatud: N Nov 25, 2004 8:46 pm
Postitas Daniel
66 esi vints aga sinna selliselt ehitatud et ega sealt midagi erilist välja ei mõtle ....
aga vihjeks võin öelda et 66 käigukastile saab panna ka vintsi kardaani tahapoole
lihtsalt siis tuleb pikem kardaan valmistada ja samasugune teine vints hankida

Re: tagavints
Postitatud: N Nov 25, 2004 8:53 pm
Postitas al
WOLF kirjutas:Sorry et segaselt seletasin. Tross on/ jookseb statsionaarselt raami vahelt/alt niiet konks on eest väljas.Ettepoole vintsid nagu tavaliselt, tahapoole ei lähe mitte tross otse puu külge vaid üle ploki.Eelnevalt muidugi konks eest auto külge kinni.
aga ega ma tegelt ikka välja ei jaganud, mismoodi see tross eest taha sikatakse.
var1 eest juhtrullikute vahelt välja ja raami vahelt taha
var2 auto külje pealt

?
var3 ?
al, Urali vintsiga proovinud, ei ole meeldiv.
Re: tagavints
Postitatud: N Nov 25, 2004 9:25 pm
Postitas Volvoman
al kirjutas:WOLF kirjutas:Sorry et segaselt seletasin. Tross on/ jookseb statsionaarselt raami vahelt/alt niiet konks on eest väljas.Ettepoole vintsid nagu tavaliselt, tahapoole ei lähe mitte tross otse puu külge vaid üle ploki.Eelnevalt muidugi konks eest auto külge kinni.
aga ega ma tegelt ikka välja ei jaganud, mismoodi see tross eest taha sikatakse.
var1 eest juhtrullikute vahelt välja ja raami vahelt taha
var2 auto külje pealt

?
var3 ?
al, Urali vintsiga proovinud, ei ole meeldiv.
Mina sain sellest nii aru:
Vintsist läheb tross taha,üle ploki ja auto alt ette.Kui tahad tagasi vintsida,siis haarad auto küljest selle ploki ja seod puu külge.
Re: tagavints
Postitatud: N Nov 25, 2004 10:38 pm
Postitas tarmo
Volvoman kirjutas:
Vintsist läheb tross taha,üle ploki ja auto alt ette.Kui tahad tagasi vintsida,siis haarad auto küljest selle ploki ja seod puu külge.
Just, ka mina sain nii aru:

tagavints
Postitatud: R Nov 26, 2004 11:07 am
Postitas WOLF
Täpselt nii käibgi.Tahtsin isegi sellise joonise üles panna aga olemasolev arvuti ei võimalda.
Re: tagavints
Postitatud: R Nov 26, 2004 11:46 am
Postitas al
Volvoman kirjutas:
Mina sain sellest nii aru:
Vintsist läheb tross taha,üle ploki ja auto alt ette.Kui tahad tagasi vintsida,siis haarad auto küljest selle ploki ja seod puu külge.
Umbes siin jõudis mulle ka pärale, sry, pikad juhtmed.
Re: "Tagumine" vints
Postitatud: N Aug 14, 2014 7:57 pm
Postitas berg
Vana teema, aga...
Kas keegi on praktiseerinud sellise asetusega vintsi kasutust?
Millest teha juhikud? Kas kasutada plokirattaid või kasutada mingeid silmuse taolisi juhikuid?
Hetkel patrullil väiksed ümberehitused ja mõte liigub tagavintsi suunas.
Minu arust suurim eelis oleks kaalu liigutamine taha. Hetkel vints maas ja esiots kohe kikkis.
Re: "Tagumine" vints
Postitatud: N Aug 14, 2014 9:05 pm
Postitas Praks1
Mine vaata mõnda võistlust, saad kõigile oma küsimustele vastused. Juba pikemat aega on paljudel autodel vintsid taga.samas saad aimu, et kuidas tross jooksma peaks.