1. leht 1-st

K:mis lukud need on?

Postitatud: K Dets 05, 2007 1:55 pm
Postitas uunp
Tere!
mul on üks loll küsimus.
mis lukud need pildi peal on?
need on ainult esimeste rataste juures, taga neid minu masinal vähemasti ei eksisteeri...
praegu on asendis free, mida see lock teeb?

Pilt

Postitatud: K Dets 05, 2007 1:58 pm
Postitas tarmo
Need on rummulukud (locking hubs). Võimaldavad vabastada esimesed poolteljed ratastest kui sõidetakse ainult tagaveoga.

Postitatud: K Dets 05, 2007 3:29 pm
Postitas uunp
aga kui sõidan 4veoga, siis nad halba ei tee, kui peal?
edit: ma arvasingi et rummlukud :oops:

Postitatud: K Dets 05, 2007 3:41 pm
Postitas boob
uunp kirjutas:aga kui sõidan 4veoga, siis nad halba ei tee, kui peal?
edit: ma arvasingi et rummlukud :oops:
Kui peal pole, siis pole sul ka autol 4vedu :wink:

Postitatud: K Dets 05, 2007 5:41 pm
Postitas Landy

Postitatud: K Dets 05, 2007 9:08 pm
Postitas uunp
aga kas asfaldil sõites esimesed rummlukud siis võivad sees olla?(kui sõidan 4veoga)

Postitatud: K Dets 05, 2007 9:13 pm
Postitas boob
4vedu pole ju mõtet sisse lülitada, kui rummulukud sees pole. Mis sest esisillast ikka ringi ajada, kui rattad ei ole vedamas. Rummuluku keerad ikka enne pehmele maastikule keeramist sisse ja alles peale seda lülitad sisse 4veo.
Asfaldil võivad rummulukud sees olla, aga 4vedu oleks soovitav välja lülitada, säästmaks sildasid ja vahekasti.

Postitatud: N Dets 06, 2007 12:12 am
Postitas rommi
muide, mul samurais on sees kiri, et 4H ja 4L ei tohi kasutada kui rummulukud pole lukus. Kugi vahel sellegipoolest kasutan tagaveoga aeglustit kui mõnest kõrgemast kõnniteeäärest vaja vaikselt üles veereda.

Postitatud: N Dets 06, 2007 7:32 am
Postitas Landy
rommi kirjutas:muide, mul samurais on sees kiri, et 4H ja 4L ei tohi kasutada kui rummulukud pole lukus. Kugi vahel sellegipoolest kasutan tagaveoga aeglustit kui mõnest kõrgemast kõnniteeäärest vaja vaikselt üles veereda.
Lihtsalt O.T.
Pagana vähe on neid autosid millel 2L funktsioon kastis on. Lisaks oma vanemale Land Rover'ile olen vaid mõnel üksikul autol täheldanud.

Postitatud: N Dets 06, 2007 9:48 am
Postitas uunp
mul saab ka aeglusti tagaveoga sisse panna. vahel kasutanud, kui vaja libedamast mäest üles minna.
ühesõnaga hea oleks sõita tagaveoga, kuid rummlukud võivad sisse jääda? :roll:

Postitatud: N Dets 06, 2007 10:01 am
Postitas boob
uunp kirjutas:mul saab ka aeglusti tagaveoga sisse panna. vahel kasutanud, kui vaja libedamast mäest üles minna.
ühesõnaga hea oleks sõita tagaveoga, kuid rummlukud võivad sisse jääda? :roll:
See on juba sinu otsustada, kas tahad hoida rummulukke kogu aeg sees. Üldiselt on siiski mõttekas rummulukud välja keerata, kui on plaanis ilma 4veota sõita, seda just selleks, et säästa esisilda kulumisest (tühjalt kaasa jooksmine) ja hoida kokku ka kütusekulu (esisilla kaasa vedamine on ju jälle hunnik liikuvaid juppe, mis tarbib mootoriressurssi).

Postitatud: P Dets 23, 2007 9:42 pm
Postitas t6nu
ma arvan, et kui proovid sõita asfaldil suurema kiirusega nii, et kord rummulukud sees ja siis väljas, siis saad ka aru et vahe on, müra peaks juba oluliselt suurem olema (vähemalt uazil on neid samahästi kui võimatu sisse unustada, kohe tuleb meelde :-).

Postitatud: K Jaan 02, 2008 5:53 pm
Postitas Päkapikk
uunp kirjutas:mul saab ka aeglusti tagaveoga sisse panna. vahel kasutanud, kui vaja libedamast mäest üles minna.
ühesõnaga hea oleks sõita tagaveoga, kuid rummlukud võivad sisse jääda? :roll:
Kui sul on vahekasti lülituskiri 4H ja 4L, siis ei ole sul kuidagi võimaliksuletud rummulukkudega aeglase tagaveoga sõita. Et asi oleks lihtne - need lukud haagivad ratta veovõlliga. On muidugi ka vahekaste, kus võllide sidumine ja vahekasti käiguvahetus käivad eraldi. Vahekasti lülitamine poolele, kus on kirjas 4H lülitab veo vahekastis muidu vabalt pöörlevale esikardaanile. Lülitatava ja keskdifferentsiaalita vahekastil on lukustatud neliveo puhul esimene ja tagumine kardaan jäigalt seotud. 4L puhul jäävad kõik vahekasti võllid seotuks, kuid vedu kastile andva ja väljuvate võllide vaheline ülekandesuhe muutub (tavaliselt umbes 2 korda) Kui 4H ja 4L vahel on asend N, siis see tähendab vahekasti vabakäiku, mille sees olles on vedu kasti toov võll ratastesse minevatest võllidest lahutatud.
Ehk selleks, et su sõidukil veaksid mõlemad sillad, pead sa lülitama vahekastist veo ka esikardaanile, ehk asendites 4H või 4L ja lülitama sisse mõlemad rummulukud, ehk lukustama rattad ratastesse minevate veovõllide külge. Ainult ühe rummuluku lukustamisest ei ole kasu, sest sellisel juhul kannab esisilla differentsiaal veo rattale, millel on kergem keerelda. Kui oled autoga kinni ühe lukustatud ja teise lukustamata lukuga esisillas, siis teed pahaesisillas paiknevale differentsiaalile.
Mööda maanteed sõites on kütusekulule kasulikum, kui vedu on rummulukkudest ja vahekastist välja lülitatud. Samas ei ole selline seis eriti kasulik esimisele kardaaniga seotud sõlmedele mis loksuvad üles ja alla ühes asendis.
Ühelegi autole ei ole aga kasulik, kui sa lahtiste rummulukkudega lülitad sisse neliveo. Ideaaljuhul käiksid mõlemad esisilla veovõllid sama kiirusega ringi ja ei juhtu midagi. Kui aga ühe võlli ringiajamiseks on vaja jõudu, mis ületab hammasrataste hõõrdumise deferentsiaalis, siis tekib effekt silla jaoks, nagu sa oleksid pidevalt kurvis, halval juhul aga isegi olukord, nagu sa oleksid kinni, kus ratta üks veovõll kõib ringi ja teise veovõlli raskema ringiajamise kompenseerib diferentsiaal.

Postitatud: K Jaan 02, 2008 6:56 pm
Postitas rommi
Landy kirjutas:
rommi kirjutas:muide, mul samurais on sees kiri, et 4H ja 4L ei tohi kasutada kui rummulukud pole lukus. Kugi vahel sellegipoolest kasutan tagaveoga aeglustit kui mõnest kõrgemast kõnniteeäärest vaja vaikselt üles veereda.
Lihtsalt O.T.
Pagana vähe on neid autosid millel 2L funktsioon kastis on. Lisaks oma vanemale Land Rover'ile olen vaid mõnel üksikul autol täheldanud.
sellel mu länkarile tõstetud 4.0TD kastil on igatahes 6 asendit:

2H-N-2L
.|...|...|
4H-N-4L

Postitatud: K Jaan 02, 2008 10:00 pm
Postitas Päkapikk
rommi kirjutas:
Landy kirjutas:
rommi kirjutas:muide, mul samurais on sees kiri, et 4H ja 4L ei tohi kasutada kui rummulukud pole lukus. Kugi vahel sellegipoolest kasutan tagaveoga aeglustit kui mõnest kõrgemast kõnniteeäärest vaja vaikselt üles veereda.
Lihtsalt O.T.
Pagana vähe on neid autosid millel 2L funktsioon kastis on. Lisaks oma vanemale Land Rover'ile olen vaid mõnel üksikul autol täheldanud.
sellel mu länkarile tõstetud 4.0TD kastil on igatahes 6 asendit:

2H-N-2L
.|...|...|
4H-N-4L
Harv aga mitte olematu. Seest peaks olema tegu tavalise vahekastiga, veidi asjalikuma lülitusmehhanismiga lihtsalt.