1. leht 2-st
Mitsubishi turbode margid ja nende omavaheline sobivus
Postitatud: T Nov 27, 2007 1:12 pm
Postitas Stern
Mul väike mure 1989 aasta 2,5TD (4D56) Mitsubishi Pajeroga, ei tööta nimelt turbo ja see hoopis vahelt välja jäetud. Turbofoorumist leitsin nimekirja eri automarkidega ja neile pandud turbodega ja selle listi andmetel peaks minu masina turbo mark olema sarnane teiste markide omaga.
St. siis et TD04, erinevus vaid koodi lõpus.
Huvitab mind see, kas mõne teise Mitsubishi turbot saab peale panna?
Mitsubishi Colt/Tredia/Cordia -83 1.juuni Benzin 49171-01301 Mitsubishi TC04-09B6
Mitsubishi Colt/Tredia/Cordia -84 2.0 Benzin 49169-01201 Mitsubishi TC06-11A8
Mitsubishi Colt/Tredia/Cordia -83 1.juuni Benzin 49177-01600 Mitsubishi TD04-09B6
Mitsubishi Galant -84 2.0 Benzin 49168-01412 Mitsubishi TC06
Mitsubishi Galant 82 2.0 Benzin 49169-01201 Mitsubishi TC06-11A8
Mitsubishi Galant-TD -81 2.märts Diesel 49168-01202 Mitsubishi TC05-10A
Mitsubishi Galant-TD -85 1.aug Diesel 49177-01100 Mitsubishi TD04-09B3
Mitsubishi GT3000-H -92 3.0 Benzin 49177-02410 Mitsubishi TD04-09B
Mitsubishi GT3000-V -92 3.0 Benzin 49177-02310 Mitsubishi TD04-09B
Mitsubishi L-200-TD -96 2.mai Diesel 49177-01503/5 Mitsubishi TD04
Mitsubishi L-300-TD -96 2.mai Diesel 49177-01510 Mitsubishi TD04
Mitsubishi L-400-TD na 2.mai Diesel 49177-02520 Mitsubishi TD04
Mitsubishi Pajero 83-84 2.märts Diesel 49168-01200 Mitsubishi TC05-10A
Mitsubishi Pajero -87 2.mai Diesel 49177-01500 Mitsubishi TD04-09
Mitsubishi Pajero 85-86 2.märts Diesel 49177-01010 Mitsubishi TD04-09B4
Mitsubishi Pajero-TD-IC -90 2.mai Diesel 49177-01501 Mitsubishi TD04-09B4
Mitsubishi Pajero-TD-IC -91 2.mai Diesel 49177-02501 Mitsubishi TD04-11G4
Mitsubishi Pajero-TD-IC -91 2.mai Diesel 49135-02110 Mitsubishi TF035
Mitsubishi Pajero-TD-IC -94 2.aug Diesel 49377-03041 Mitsubishi TF035
Mitsubishi Pajero-TD-IC -94 2.aug Diesel 49377-03043 Mitsubishi TG04-12T
Mitsubishi Space-Gear-TD na 2.mai Diesel 49177-02520 Mitsubishi TD04
Mitsubishi Space-Wagon-TD na 2.0 Diesel na na na
Mitsubishi Starion -82 2.0 Benzin 49168-01410 Mitsubishi TC06-11A
Mitsubishi Starion -84 2.0 Benzin 49169-01412 Mitsubishi TC06-11A8
Mitsubishi Starion-I/C -86 2.0 Benzin 49169-01000 Mitsubishi TC06-11A8
Mitsubishi Starion-I/C -88 2.0 Benzin 49178-01410 Mitsubishi TD05-14B6
Mitsubishi Talon-MR187909 na na na 466491-5 Garrett TB2566
Postitatud: T Nov 27, 2007 9:53 pm
Postitas Stern
http://www.turboost.ru/catalog.php?m=Mitsubishi
Vastaval lehel siis ära toodud kõik turbode koodid ja mis masinal, mis aastal. Kuid endiselt jääb küsimus kas neid omavahel vahetada saab?
Postitatud: K Nov 28, 2007 7:08 am
Postitas Maasturid
Kõiki neid turbosid mis sul siin nimekirjas on ei ole võimalik omavahel asendada aga osasid küll.
Milleks hakata aretama kui sealt saaks ju ka õige turbo?
Postitatud: K Nov 28, 2007 11:04 am
Postitas Stern
Aretama ei hakka. Tahan teada lihtsalt kas erinevaid TD04 turbosid mida Pajerodele on tehtud saab omavahel asendada ning mis koodiga ma neid leida võin. Lisaks avardab see tunduvalt otsimisvõimalust. Kui lammutusse helistada ei pruugi neil seda masinat olla aga nüüd tean et mõne teise margi oma võib nt kah sobida. Senise info põhjal mida leidnud,paistab et saab küll, kuigi neil mõningad erinevused turbiinide mõõtmetes.
http://www.stealth316.com/2-turboguide.htm sellelt lehelt leiab turbode kohta head infi, lisask kirjutab veidi TD04 turbost
http://www.melett.com/turbo-parts-catal ... df#page=13
turbode kataloog koos koodidega
Postitatud: E Dets 10, 2007 3:38 pm
Postitas PeTsike
Tere,
Juhin Sinu tähelepanu pigem sellele, et.
2004 -…-> up on dünaamilised turbod. Ehk siis juhitakse labade asendit vaakumiga PWM( elektriline vaakum klapp) ja on erinevad andurid mille järgi kogu seda temaatikat aetakse. Üks paras pe…. tja mis tegelikkuses kogu aeg jamab. Vihastasin nii , et lisasin armatuurile voltmeetri asemele (Turbo rõhu mõõdiku).
Sinu on vaja mingit vana looma , HR. Turbot klapiga mille reguleeritakse ülerõhku maha ( membraaniga ja siibri avamisega). Küll kusagilt leiad.
Ja siis ikka intercooler ka külge. Turbost tavaliselt piisavalt soe õhk (60-85 c) välja tuleb ja see ei ole hea, kui ots sisse lasta. Head meisterdamist
Postitatud: T Dets 18, 2007 7:23 pm
Postitas Rax888
Kas kõigile sellistele turbodele, millel reguleeritakse ülerõhku membraani ja siibri avamisega, on võimalik intercoolerit külge aretada?
Postitatud: L Dets 22, 2007 5:22 pm
Postitas Stern
Niih, sain turbo ja kõik paistab toimivat

Peale läks isakese käest saadud 2,3TD turbo, aasta oli vist vahemikus 87-89. Igatahes sama turbo mis 89a 2,5TD. Tüüp TD04-9b. Varasematel 2,3TD peal TC-05 turbod mis ei sobi, kuna korpus erinev. 49177 koodiga turbod viitavad margile TD04. Koodi viimase 5nr siis vastavalt turbiinile, mis erinevatel aastatel ja markidel erinev.
Postitatud: L Dets 22, 2007 7:21 pm
Postitas PeTsike
Cooleri ka ikka pistsid vahele? Märgatav vahe!
Postitatud: L Dets 22, 2007 7:42 pm
Postitas Mihkel78
Cooleri ka ikka pistsid vahele? Märgatav vahe!
kui rõhku ei tõsteta ei ole mõtet cooleriga mässata ja õhu teekonda veel pikemaks teha.
Kas kõigile sellistele turbodele, millel reguleeritakse ülerõhku membraani ja siibri avamisega, on võimalik intercoolerit külge aretada?
on võimalik.
Postitatud: T Dets 25, 2007 9:40 am
Postitas PeTsike
Mihkel78 kirjutas:
kui rõhku ei tõsteta ei ole mõtet cooleriga mässata ja õhu teekonda veel pikemaks teha.
Nyyd sai nii kui asi segaseks.
Ma pole küll mingi teadlane, kuid nii kui ma loogikajärgi asjast aru saan, on küsimus selles, et turboga tõstetakse rõhku silindris. enamikele forsseerimata TD del olen kohanud rõhku vahemikus 0,92-0,98 kg/cm kohta.
Kuna turbot ikka väljaheite gaasidelt käitatakse (soojenenud gaaside maht on suurem), siis soojeneb seal, kuumade metallidega kokkupuutel ka õhk mida sisse surutakse.
Kui nyyd kuumad (50-> kraadi õhk mootorisse pumbata on ju efekt ainult tiba rõhu tõusmise arvelt.
Selleks ju cooler ongi, et jahutada turbos soojenenud õhk maha, siis on seda (mahuliselt) silindris rohkem. "Pikem teekond aga 20 % effektiivsem tulemus"
Aga loomulikult, kui tõstsid rõhku on vaja ka küttekoguse suurendamist.
Muidu põletad kolbidesse augud sisse.
Tõstetud rõhk ja suurem küttekogus ikka käsikäes.
Postitatud: T Dets 25, 2007 11:02 am
Postitas jr
PeTsike kirjutas:
Aga loomulikult, kui tõstsid rõhku on vaja ka küttekoguse suurendamist.
Muidu põletad kolbidesse augud sisse.
Tõstetud rõhk ja suurem küttekogus ikka käsikäes.
Mitte Diislil...
Suurem küttekogus = põlenud kolvid kuna kütusekoguse lisamine on ainuke, mis diisli puhul temperatuuri tõstab ning lõpuks ärapõlenud kolbideni viib. Ilma küttekoguse suurendamiseta võid boosti tõsta diislil kuhu tahad, püromeetril temperatuur sellest ei tõuse eriliselt.
Postitatud: T Dets 25, 2007 4:36 pm
Postitas Mihkel78
Nyyd sai nii kui asi segaseks.
mõtlesin boosti tõstmist wastegate klapi piiramisega. suureneb turbo rõhk sisselaskes. temp tõuseb jne.
Postitatud: K Dets 26, 2007 12:23 pm
Postitas PeTsike
jr kirjutas:
Mitte Diislil...
Suurem küttekogus = põlenud kolvid kuna kütusekoguse lisamine on ainuke, mis diisli puhul temperatuuri tõstab ning lõpuks ärapõlenud kolbideni viib. Ilma küttekoguse suurendamiseta võid boosti tõsta diislil kuhu tahad, püromeetril temperatuur sellest ei tõuse eriliselt.
Kas olen mina loll või valetab termomeeter.
huvitav on aga see, et nii nissani 2,7 l kui mitshu 2,4 l ja mtu 525 kw .. ja mtu 2000 kw toimivad küll küttesegu suurendamise puhul mitte soojenemise vaid väljalaske ja turbo kerge jahtumisega. "Koormustel!"
Kui nüüd aus olla siis küttesegu saab tõsta ikka mõistuse piirle, kus ebaefektiivset põlemist veel ei toimu. Ehk siis proovitud (mõõdetud), et liigne küte „tahmamine” ei muutnud sõiduki kiirendust, vaid küttekulu.
Mis puutub aukudesse kolbides, siis jah enamus diislitel kolbide õlitus /jahutus olemas. On lootust, et seda ei juhtu. Erinevalt sellest küll näinud diisli päid, millel klapi pesade vahed sisse põlenud.
Samuti proovind ära ka selle boosti jutu. Turbost 0,9 asemel 1,5-1,8 kg/sm2 peale lastud.. Ilma kütte lisamiseta. Jõudu jäi mootoril tunduvalt vähemaks, kuna küttekogus õhu kohta väheks jäi. Olude sunnil loomkatseid teinud ja ei saa selle tarkuseteraga nõustuda
Postitatud: N Dets 27, 2007 7:54 am
Postitas jr
Silindri uputamisest küttega üle polnudki juttu. Näiteks kui Chevyl keerata 1/16 võrra kütet peale, tõuseb temperatuur väljalaskekollektoris kusagil 50 kraadi celsiust. Loomulikult lõppeb kõik ühel korral liiga rikka seguga, kus õhku jääb lihtsalt väheks.
Postitatud: N Dets 27, 2007 8:09 am
Postitas PeTsike
Selle kohapealt ma usun Sind täielikult.
Küsimus äkki pigem on Euro 3- euro 4 turbo diislites, kus tehase poolt on asi saaste normide tõttu nii kinni poodud, et ( kütte vaegse seguga tegemist).
Ehk siis loe Euro mandri masinad.
Et siis üleforseeritus jne. , mida ei saa 6,4 ..... Chevy jne kohta üelda.
Ja tibake kütust juurde toimib siis juba jahutavalt, parandades oluliselt kiirendus jne. Muutes väljaheite gaasid euronormide saastepiirist tunduvalt ......
Siit edasi kütust juurde kruttides saab suitsu ja tuld. Kiirenduse kohapealt vaidlen vastu, seda ei saa. Mõõtnud. Müra tekkib jah juurde, kuid minekut mitte.
Ehk siis lühidalt:muruniidukil ja helikopteril on midagi ühist,
mõlemal propeller. Kuid üks lendab ja teine kahjuks ainult müriseb.