1. leht 1-st

Panhardi e. diagonaalvarda vajadus

Postitatud: E Nov 26, 2007 10:08 am
Postitas reimo
Laupäeval tagavedrudele tõstepukse vahele pannes, avastasin, et tagasilla parem ots liigub tunduvalt vabamalt alla kui vasak - parempoolse vedru mahavõtmiseks ja koos 5 cm kõrguse puksiga tagasipanekuks tuli lihtsalt kere nurgale pukk alla panna ja sild vabaks lasta (vedru tõmmitsatega kokku ka muidugi :) ).
Vasakul pool sama töö tegemiseks tuli vedrtömmitsaid tunduvalt rohkem kokku keerata (nii palju kui võimalik), lisaks tõstsin silla paremat otsa üles, mis andis paar cm juurde ja lõpuks surusin teise tungrauga silda kerest eemale. Siis suutsin vedru lõpuks koos puksiga kohale saada.
loogiline järeldus, millele siis tulin, on, et kuna panhardi ülemine ots kinnitub kere külge paremal ja alumine sillale vasakul, siis see piirab silla vasaku otsa käiku.
Ja siit küsimus - on mul teda üldse vaja? Grand Cherokeel on nii ees kui taga nelilink vedrustus, mis peaks ju silla külgepidi paigal hoidma? Kiiruskatseid selle autoga ma ei plaani teha. Kas võib selle varda sealt minema visata või hakkab sild siis ikkagi liiga palju (veel rohkem kui praegu) külgepidi liikuma?

Selle jutu kirjutamise ajal tuli mul küll veel üks mõte põhjuse kohta, miks vasak silla ots kehvemini alla liikus - nimelt oli selleks ajaks paremal pool juba puks vahel, äkki polegi viga panhardis :?:

Postitatud: E Nov 26, 2007 10:22 am
Postitas rommi
4 link sul nüüd küll silda külgepidi kinni ei hoia. Panhard peaks ikka olema.

Pigam arvan, et probleem on selles, et tõstsid vedrustust, kuid panhardi kinnitused jätsid samaks. Nüüd kui silda on allapoole surutud, tekkis diagonaalvardasse pinge, mis hakkas silda ühe külje peale kiskuma. Silla kinnituse puksid hoiavad ka vastu ja silla vaba liikumine saabki kannatada. Kõige õigem oleks ülemist kinnitust allapoole tuua... või siis (halvem kuid lihtsam variant) varrast pikemaks teha.

Postitatud: E Nov 26, 2007 10:30 am
Postitas reimo
Selge, siis minema ei viska.
Pikemaks ka teha ei taha, siis hakatakse ülemises asendis silda veel rohkem vasakule suruma. Järelikult tuleb kinnitust liigutada.
Kuidas teistel Grandidel tehtud, ma pole ju mitte esimene tõstja? Einar? Võrrimees?

Postitatud: E Nov 26, 2007 11:24 am
Postitas Mell
reimo kirjutas:Selge, siis minema ei viska.
Pikemaks ka teha ei taha, siis hakatakse ülemises asendis silda veel rohkem vasakule suruma. Järelikult tuleb kinnitust liigutada.
Kuidas teistel Grandidel tehtud, ma pole ju mitte esimene tõstja? Einar? Võrrimees?
Soovitan nagu Rommigi kinnitust allapoole tuua.Minu Patrullil see tegemata-sild pole päris keskel ja diagonaalvarda töö ka nats segatud(nurgad silla ja kere suhtes paigast ära)Kuna see tavasõitmist suurt ei sega,siis pole hakanud ka midagi ette võtma.

Postitatud: E Dets 10, 2007 2:41 pm
Postitas yanekk
Võibolla juba hilinenud varjant.Enda grandil tõste tagumisel sillal 10 cm,esimesel 6,5 cm.Algselt kokku pannes vahtis esisild ühelt poolt välja,tagumine teiselt.Proovisõidul ei tahtnud hästi kitsal teel äragi mahtuda,jooksis pea 5 cm koera.Tuppa tagasi,digonaalid lahti ja mõõtma.Esisillal annab originaal kinnituse kõrvale puurida kinnituseks uus auk(+ tugevuseks korralik seib).Tagumisel panin originaal sillapoolse kinnituse peale(kõrgemale) uue.Silla mõõte sai võetud loodi ja mõõdulindiga,lood vastu tiivakaart loodi ja mõõdulindiga velgede tsentrid võrdseks,õnnestus kolmandal korral.Algselt kõik uued kinnitused ajutised(kergelt kinni) ja sillastendi.Peale kokkujooksu oli kõik õige,ei viitsind ka alguses ise sättida(väljaarvatud sildade omavaheline suhe,mis oli mõlemal pool võrdne ja nii ta jäi).Järgmisel päeval tunnike nikerdamist ja keevitamist,valmis ta saigi.Igaks petteks sai veel sillapinki külastatud,kõik oli korras.