1. leht 1-st

vints, aku ja generaator

Postitatud: K Nov 21, 2007 12:13 am
Postitas Tony
Õhtust

olen siin surfinud mööda foorumi ringi aga pole saanud ikkagi vastust küsimusele, et kuidas arvutada vintsimiseks sobiliku aku mahtuvuse suurust ja sealt edasi siis ka genaraatori suurust

olemas siis Come up 9000
selle mootor 3,5 Kw, aku 75Ah, gene villise originaal 40A
Ilmselgelt sellest oleks nagu vähe. Erinevad inimesed on soovitanud mingi 100Ah aku + siis vähemalt 90A gene peale panna, et vajadusel norm vintsida saaks. Kuid mulle jääb ikkagi küsimärk, et kuidas seda "vajalikkuse piiri" arvutada saaks

minu loogika ütleb: P=U*I seega I = P/U => I= 291A
e siis kui ma tahan PUHTALT aku pealt vintsida 1h pean ma omale peale panem 300Ah aku :?
Ok, poolitame 30 min 150Ah
mis oleks juba parem number kuid ikkagi kuidagi suur.

Kuid mis on asja point, arvuta mis arvutad, aga tahaks kuulda mis nn "Best Practice" et norm olukorras ennast mülkast välja sikutada.

Kas 100Ah diisli aku + 90A gene on piisavalt hea (võimas) või on seda vähe ?

seega ootan kogemutest tulenevaid soovitusi.


Best
Tony

Postitatud: K Nov 21, 2007 1:16 am
Postitas boob
Rahu-rahu, ega sa ometi kuskil seisva mootoriga 30 minutit vintsida kavatse :shock: See 100Ah diisli aku + 90A gene on piisavalt hea. Teine tähtis asi mahutavuse kõrval on see käivitusvool. Manualis on kirjas vähemalt 650CCA

Postitatud: K Nov 21, 2007 7:57 am
Postitas uputaja
Minu Uazil on peal 90A aku ja originaalne 40A genekas ja pole mul tekkinud veel probleemi , et aku tühi ja vints ei tõmba .

PS : 8.detsembriks kui tuleb suur veneautode võiduajamine panen peale 90A gene , et vältida võimalike ebameeldivusi. :?

Andres

Postitatud: K Nov 21, 2007 8:40 am
Postitas erik
Tegelikult on sellest juttu olnud küll, aga las siis olla.
Teoorias on asi palju hullem, 300 amprit tarbib ainult vints, aga autol on ka muid tarbijaid (tuled, süüde, jne). Generaator annab oma maksimumi 40 või 90 amprit välja alates mingist 2500 pöördest (tavaliselt ei vintsita gaasi peal hoides). Ja suurim probleem on aku ise 12,3-4 V annab aku ainult puhkeolekus, koormuse all langeb pinge mõne minutiga alla 12 voldi ja edasi läheb asi ainult hullemaks (gene toetus on suurte tarbimiste juures sekundaarne). Tavaline koormatud vintsimine toimub u. 10 - 11 voldil, seoses sellega aga langeb tugevalt vintsi mootori kasutegur, tõuseb mootori, juhtmete ja ühenduste temperatuur jne... Pealekauba on aku tavaliselt juba pool tühi, kui vintsima hakatakse (eriti pimedas, kui tuled koguaeg lõõmavad).

Praktika aga ütleb, et 90A gene + 100Ah ja suurem aku toimib küll. Alati võiks muidugi parem olla.

Postitatud: K Nov 21, 2007 8:55 am
Postitas Aare
Avaste Sõbrad kasutavad oma võistlus autol Com-up 9000 vintsi, 90 A genekat ja 175Ah tavalist veoauto akut.
Sellise kombinatsiooniga kannatab, võistlustel kus suur osa sõitudest toimub öösel, ka umbes kümme korda järjest vintsida. Alles siis hakkavad samal ajal vintsimisega auto tuled tuhmuma.
Hetkel kasutan generaatoris 14.0 V pingeregulaatorit võimalus oleks see vahetada 14.6 V regulaatori vastu.

Enne safarile või võistluse minekut laen alati akut.

Aare

Postitatud: K Nov 21, 2007 4:44 pm
Postitas uputaja
Jah , kõik õiga , aga oma tarbeks piisab ka sellest 90A genest ja 100A akust küll . Ja kuna enamus safareid toimub päeva ajal siis võib ju kustutatud tuledega vintsida :wink:

Kõigest tagasihoidlik arvamaus. :oops:

Postitatud: N Nov 22, 2007 4:57 pm
Postitas porilane
Ma arvan et ära oma pead mingite asjade vahetusega küll vaeva. Ise olen kasutanud Ramsey 8000, T-MAX 11000 ja praegu Come-Up 9,5 vintsi, aku on kogu aeg olnud 80Ah ja genekas annab kirjade järgi välja 65A. Ei mäleta küll, et vooluga kunagi mingit jama oleks olnud, samas olen selle kombinatsiooniga lisaks Eesti võistlustele läbinud kahel aastal ka Ladoga trassi. Teooria kohaselt ei tohiks selline kooslus ju eriti kaua töödata?

Postitatud: N Nov 22, 2007 5:21 pm
Postitas Urvo
No Lomp võib rääkida, kuidas 55Ah akuga sai pool hooaega sõidetud probleemivabalt, siis sai vepskiks "igaks juhuks" vähe kobedam pandud :D

Postitatud: N Nov 22, 2007 9:04 pm
Postitas 3FjaN
55 ah OLI VÄGA HEA,sai ruttu tühjaks ja ruttu täis :shock: :poff .Tegamist oli müstilise Varta akuga, mis oli avariilise Seati peal,mille Anto ostis ,ta laadis seda vist mingi 3.kuud Vahetatud sai seepärast,et hape kees välja ja maht kadus ära.Samas väike aku tapab julmalt gene mehhaanikat :chop .
80-90 ah aku ja KORRAS samas suurusjärgus generaator toimivad hästi sel juhul,kui hoiad pea külma.Samas peab ära vahetama kaablid,mis tulevad generaatori laadimispoole pealt aku peale.2xmm2,kaablikingad ja ensto määre.Kingad PRESSIDA,mitte haamriga taguda.
Vintsi mootor ja releed peavad samuti olema 5+.
Asju mida jälgida(loe muda-vesi) on muidugi veel. :rofl

Urmas

Postitatud: L Dets 29, 2007 9:03 pm
Postitas Tony
nii siis

lihtsalt teadmiseks: villise origin 40A gene ja 75Ah akuga kaua ei vintsi :twisted:

Saab hakkama kui oled ala " pere väljasõidul"
Vene raud vol2 tingimustes see setup aga kooles
järgminbe setup on 100A gene + see sama 75Ah ja suuremateks väljasõitudeks tõstan traktori pealt veel 1 "pisikese" omale peale :heavygun



Best
Tony