1. leht 2-st
Vintsi paigaldus Gränd Cherokeele
Postitatud: N Nov 08, 2007 10:23 am
Postitas v6rrimees
Mtlesin, et postitan oma toorikust mõned pildid vintsi plaadist.
Saate kritiseerida ja arvamust avaldada.
Tulevastel põlvedel kah äkki lihtsam.
http://www.hot.ee/peedukas/gr%c3%a4ndi% ... %20001.jpg
http://www.hot.ee/peedukas/gr%c3%a4ndi% ... %20002.jpg
http://www.hot.ee/peedukas/gr%c3%a4ndi% ... %20003.jpg
http://www.hot.ee/peedukas/gr%c3%a4ndi% ... %20004.jpg
Vahelt sai miema visatud kondi radikas ja kõrgemale tõstetud käigukasti jahutus radikas.
Sellise paigaldus viisiga saab auto nina sama pikk kui originaal stangega.
Loomulikult on plaanis selle ümber veel valmis keevitada Home Made stange.
Eks loopige poriga või kiitke heaks.
Re: Vintsi paigaldus Gränd Cherokeele
Postitatud: N Nov 08, 2007 10:46 am
Postitas atdoom
v6rrimees kirjutas:Eks loopige poriga või kiitke heaks.
Vabandust, mina pole kindalsti asjatundja... võta seda, kui hetke emotsiooni:)
aga, kas see asi pisut liiga massiivne ei ole? ja kui sa samas vaimus kaitseraua ka kavandad, siis esiosa läheb ...liiga raskeks?!
Ära siis minu asjatundmatu kiibitsemise peale pahanda...
Postitatud: N Nov 08, 2007 11:00 am
Postitas reimo
Pildilt jääb natuke segaseks, kas Sa lükkasid sinna poolraami otste sisse mingid plaadid-karbid ka või ongi asi nende nelja poldiga pleki küljes kinni? Mul ikka kahtlus selle originaalpleki paksuse suhtes, ei olnud ma ju nii sügaval, kui see nina järgi andis...
Äkki peaks poolraami otstesse mingid plaadid sisse lükkama ja siis tagantpoolt mõned poldid lisama (keevitama seal sees ilmselt eriti ei mahu)?
Re: Vintsi paigaldus Gränd Cherokeele
Postitatud: N Nov 08, 2007 11:01 am
Postitas v6rrimees
atdoom kirjutas:v6rrimees kirjutas:Eks loopige poriga või kiitke heaks.
Vabandust, mina pole kindalsti asjatundja... võta seda, kui hetke emotsiooni:)
aga, kas see asi pisut liiga massiivne ei ole? ja kui sa samas vaimus kaitseraua ka kavandad, siis esiosa läheb ...liiga raskeks?!
Ära siis minu asjatundmatu kiibitsemise peale pahanda...
Julgen väita, et see vintsi plaat on üks kergemaid mis ma veel teinud olen.
Viska teine kord metsas cherodele pilk peale...
Ja pealegi, vintsi plaat ei ole koht kust kokku hoida 500 grammi.
See ei tohi mitte mingil juhul väänduda ega painduda, seda juhul kui vintsist hoolid ja ei taha väga tihti uut otsida.
Postitatud: N Nov 08, 2007 11:04 am
Postitas v6rrimees
reimo kirjutas:Pildilt jääb natuke segaseks, kas Sa lükkasid sinna poolraami otste sisse mingid plaadid-karbid ka või ongi asi nende nelja poldiga pleki küljes kinni? Mul ikka kahtlus selle originaalpleki paksuse suhtes, ei olnud ma ju nii sügaval, kui see nina järgi andis...
Äkki peaks poolraami otstesse mingid plaadid sisse lükkama ja siis tagantpoolt mõned poldid lisama (keevitama seal sees ilmselt eriti ei mahu)?
Poolraami otstesse panin puksid sisse ja poldiga tõmbasin kinni. Ei näe mingit mõtet sinna pool raami sisse nelikant toru meisterdamist, samal eesmärgil kui need puksid mis poltidele peale tegin

Edit: Plaat kinnitub ikka 6 poldiga, vaata pilti kaks tükki on alt poolt ja tekitavad kolmnurga.
Postitatud: N Nov 08, 2007 5:35 pm
Postitas erik
Päris hea näeb välja. Tõesti, vintsi alus peab olema 100% jäik. Loodaks näha ka viimistletud varjanti.
Postitatud: N Nov 08, 2007 6:05 pm
Postitas reimo
erik kirjutas:Tõesti, vintsi alus peab olema 100% jäik.
Kas see jäikus on kriitiline auto kere suhtes või ei tohi ta ise anda propellerisse väänata? Mul nimelt selline mõte, et teeks stangele ette samasuguse konksu kiirkinnituse nagu taga ja kui kunagi vintsi muretsen, siis saaks seda vajadusel nii ette kui taha kinnitada. On see väga loll mõte (jätame selle kõrvale, et vints grandile on üldse loll mõte, Erko tahab selle esimesena kummutada

)
Sellise kinnituse pluss oleks veel see, et kui vintsi tarvis pole, ei pea teda ka mättasse rammima. Miinuseks jälle see, et kui nina mättas, tuleb enne auto ette vintsi jaoks auk kaevata

Postitatud: N Nov 08, 2007 10:25 pm
Postitas Jünger
reimo kirjutas:erik kirjutas:Tõesti, vintsi alus peab olema 100% jäik.
Kas see jäikus on kriitiline auto kere suhtes või ei tohi ta ise anda propellerisse väänata? Mul nimelt selline mõte, et teeks stangele ette samasuguse konksu kiirkinnituse nagu taga ja kui kunagi vintsi muretsen, siis saaks seda vajadusel nii ette kui taha kinnitada. On see väga loll mõte (jätame selle kõrvale, et vints grandile on üldse loll mõte, Erko tahab selle esimesena kummutada

)
Sellise kinnituse pluss oleks veel see, et kui vintsi tarvis pole, ei pea teda ka mättasse rammima. Miinuseks jälle see, et kui nina mättas, tuleb enne auto ette vintsi jaoks auk kaevata

Vinti alus peab jäik olema, sest kui see läheb propellerisse, väänab ta sul pooli kõveraks ja see hakkab juba edasi lõhkuma. Mina arvan et need igasugused kiirkinnitused on bullshit, kui teha siis juba teha.
Postitatud: N Nov 08, 2007 11:01 pm
Postitas nohik
Kiirkinnitused oleks mugav, aga vaevalt korralikult toimiv variant. Ette ja taha annaks teha ühe vintsi järgi jäigad kinnitusplaadid, siis poleks vaja muud, kui nelja poldiga vints plaadi külge ja juhtmed kinnitada. Iseasi, kas sa tahad hakata ka juhtetega jooksma või vedada nii ette kui taha juhtmed valmis...? Muuseas minu teada vintsi toitekaabli meeter maksab üle 500 - krooni. Seega niisama jäigalt ette ja taha vintsiplaatide tegemine suht kulukas ettevõtmine.
Madis
Postitatud: N Nov 08, 2007 11:56 pm
Postitas erik
Täpsustaks, igasuguse sõlme, või seadme võlli (trumli) tugilaarid (puksid) peavad olema teineteisest alati määratud kaugusel ja asetsema täpselt võlli tsentris, vastasel juhul langeb laagritele neid ülemäära kulutav jõud ja langeb kasutegur (tõmbejõud). Ühesõnaga, et muidu vabalt pöörlev vintsitrummel või läbipainduval alusel ennast koormatuna lausa kinni puua.
Vints ise ei pea autoküljes jäigalt kinni olema.
See äravõetava vintsi asi ei toimi, sest tõenäoliselt ei kujutata ette, kui raske ja tüütu on seda vintsi sinna pasa sisse paigaldama minna. Mõnda pinnast ei annagi kaevata, mis sa siis teed? Ja siis viskad selle sitase vintsi hiljem pagasnikusse?

Vintsi kaabel ei maksa 500 kr jm. Edukalt kasutatakse suure ristlõikega (50mm2) peenekiulist maandus või keevituskaablit, mille hind on 50 - 90 kr jm.
Postitatud: R Nov 09, 2007 8:51 am
Postitas v6rrimees
Reimo,
Iseenesest on su idee täiesti teostatav ja toimiv nagu Erik juba ütles.
Suudaksime HeinaKüünis sulle sellise kiirkinnituse vintsile vabalt valmis viilida.
Aga olen enam kui kindel, et peale esimest safarit hakkad sa oma autole statsionaarset vintsi paigaldama.
Viimasel võistlusel saime Alansi kurikuulsas mudaaugus võistlusautol vintsi vahetada. Ei ole kuigi mugav tegevus kui oled munadeni poris ja peaaegu liikumisvõimetu.
Ilma Väga mõjuva põhjusetta ma tavalisel safaril sellist pulli ei viitsiks teha.
Arvesta see asi hakkaks sul kokku umbes 50 kilo kaaluma, ma võiks kõrvalt vaadata muidugi ja õlut libistada samal ajal kui sa selle vintsi konstruktoriga mööda sood, ümber auto jooksed... Ja vahepeal muidugi kaevad rämedalt labidaga:twisted:
Pigem mõtle korra veel üle mida sa täpselt tahad...
Postitatud: R Nov 09, 2007 9:42 am
Postitas Arto
reimo kirjutas:Mul nimelt selline mõte, et teeks stangele ette samasuguse konksu kiirkinnituse nagu taga ja kui kunagi vintsi muretsen, siis saaks seda vajadusel nii ette kui taha kinnitada. On see väga loll mõte (jätame selle kõrvale, et vints grandile on üldse loll mõte, Erko tahab selle esimesena kummutada

)
Sellise kinnituse pluss oleks veel see, et kui vintsi tarvis pole, ei pea teda ka mättasse rammima. Miinuseks jälle see, et kui nina mättas, tuleb enne auto ette vintsi jaoks auk kaevata

Selline
toode on olemas ning seega ka kasutatav. Mugavus on iseasi!
Postitatud: R Nov 09, 2007 7:12 pm
Postitas reimo
Tänud harivate vastuste eest. Tõenäoliselt tuleb siis ikka stange tegemisel sinna vintsi plaat sisse teha, seni kui vintsi pole, võib seal ju võileibu hoida

.
Eks tuleb millalgi kui kiiremad asjad tehtud, sammud Heinaküüni seada, siis juba vähemalt üks näidis seal kohapeal olemas ka.
Erikule vastuseks, et sitast vintsi ma pagasnikusse viskama ei hakkaks, see kiirkinnitus peaks olema piisavalt jäik, et kui ta juba korra ees on, siis seda enne maha ei võta, kui tarvis taha tassida kodus peale auto pesu.
Postitatud: L Nov 10, 2007 11:35 am
Postitas nohik
erik kirjutas: Vintsi kaabel ei maksa 500 kr jm. Edukalt kasutatakse suure ristlõikega (50mm2) peenekiulist maandus või keevituskaablit, mille hind on 50 - 90 kr jm.
Unise peaga sai üks 0 ülearu. Lihtsalt tahsin tähelepanu sellele juhtuda, et kui kaaablid akult ette ja taha valmis vedada, on see ikkagi suht tuntav väljaminek.
madis
Postitatud: L Nov 10, 2007 4:55 pm
Postitas Tegija
Mina ei näe küll probleemi selles, et vintsi saaks ette ja taha tõsta.Kiirliite puhul peab vints ise kinnituma jäigale alusplaadile ja elektriühenduste jaoks pakume spetsiaalseid pistikuid. Kaabli hind ,kui võtame 5m auto, siis 5x72=360 eek ei tohiks küll kallis olla. Juhul kui auto massid kere ja raami ja mootoriga korras, sest siis massi juhe ju lühike.