1. leht 1-st
Pooltelgede lappimine
Postitatud: L Okt 13, 2007 3:19 pm
Postitas Olle

(hea pealkiri)
nimelt sai täna hoolduse mõttes esisild LC80 pulkadeks võetud. üks kont ragises sees ja mõtsin juba kõik üle vaadata ja vahetada kõik simmekad ja laagrid. mis ma avastasin? Kuna totaalselt on kulunud niiöelda "ratta telje" sees asuv pronks puksid, siis olid poolassid mõlemad lõbusasti jooksnud simmekate peal niikaua kuni need puruks läksid ja edasi jooksis pooltelg juba mööda simmeka plekki.
Nüüd siis on kenasti mõlemal poolteljel umbes 1-1,5 millimeetrine soon sees ja sellisena pole seda mingit mõtet tagasi panna. kas simmeka tööpinda õnnestuks peale keevitada ilma , et ass pehmeks läheks? ja kui on seda tehtud, siis äkki keegi oskaks soovitada kus seda teha saaks?
Äkki on ka sellised mehed, kes ka telje sisse uued pronks puksid teeks. netist vaatasin
www.exist.ru varuosa kataloogist, et saada vaid originaali ja kui see venemaal maksab umbes 30-40 USD siis ilmselt kohalikud toyota esindajad mõistavad 3-4 korda rohkem küsida.
kui on loll idee ja ei kannata assile peale keevitada, siis ehk keegi omab mõistiku hinnaga LC80 korralikke pooltelgi.
Ette tänades,
Postitatud: P Okt 14, 2007 11:27 am
Postitas enno
Kunagi sai üht semmerialust pinda lõhkilõigatud teraspuksiga elule tagasi aidatud (polnud küll pooltelg). See käiks siis umbes nii: pooltelg treipinki üles võtta, kahjustatud pind diameetris ja laiuses enam-vähem puhtaks lasta (diameetrit võimalikult säästes), treida eelnevalt lõhkilõigatud teraspuksi toorik õigesse sisemõõtu, kopsida poolteljele töödeldud õnarasse, kinni kägistada (näit. tugevama voolikuklambri, traadi vms.-ga) ja lõpuks pilu kinni punktida. Siis pehmejoodisega (põletis) läbi joota ja uuesti treipingis semmerialusesse mõõtu lõigata. Saadud liide pidi vett pidama ja pidas ka - puks sai õilsast materjalist - RV-st, sest pöördeid polnud ollagi. Sina võiks näit. CT-45-t või muud mittelegeeritud materjali kasutada. Segane ja keeruline jutt? Kahjuks käib siinsesse keskkonda jooniste ülessaamine tülikalt, aga võta kontakti - saad mail´i teel ka illustreerivat materjali.
Postitatud: P Okt 14, 2007 12:11 pm
Postitas Olle
Saan aru üsna hästi, mida mõtled. omal oli ka esimene mõte, et treiks kogu kupatuse tiba maha ja lükkaks kuumaks aetud puksi peale ja treiks uuesti õigesse mõõtu. kuid ilmselt jääks ta nii õhuke, et hakkaks ikkagi mingi hetk ringi käima. Teisalt kui juba seal punktida seda lahti lõigatud seibi, siis kas ei teki oht, et ta ikkagi pehmeks läheb? Hetkel tekkinud kraavi võiks ju ka punkt haaval peale keevitada ja peale igat punkti õlis maha jahutada.
samas väidavad pooltelje olevat pindkarastusega ja kui on pindkarastus siis piisab ka punktist, et struktuuri rikkuda.
Ma ei tahaks uskuda, et simmeri tööpind tsementeeritud on. väliselt ta seda küll väga ei paista.
Samas keevitatakse ju ka nukk- ja väntvõllidele peale. Seal samas muidugi ei ole sellist väänet kui poolteljel.
Postitatud: P Okt 14, 2007 4:28 pm
Postitas erik
Saab ikka punktidena peale keevitada aga tööpinna termika saab olema kindlasti osaliselt rikutud. Kas sellest suurt numbrit teha? Sõltub auto kasutamise otstarbest. Ass ise sellest väiksest punktsoendamisest küll kehvemaks ei lähe. Ehk kui väikse vooluga pind üle punktida ja kabariiti treida peaks asja saama küll.
Postitatud: E Okt 15, 2007 12:36 pm
Postitas enno
Hea inimene! Loe tähelepanelikult!
Ma ei soovitanud puksi pooltelje külge kinni tulistada, vaid PUKSI PILU KINNI PUNKTIDA ja kogu kupatus pärast justnimelt äralõõmutamise vältimiseks pehmejoodisega (näit. POS-60 sulamistemperatuuriga ca 260) kinni joote. Tehkem vahet!
Ja kuum ist unusta Sinu poolt kirjeldatud kahjustuste sügavuse puhul ära. Oma ca 30 mm pooltelje puhul ei saa Sa istu mingi valemiga üle paari kümnendiku plussi. Kui saaks , oleks juba pakkunud.
Postitatud: E Okt 15, 2007 3:38 pm
Postitas Olle
Tänud
Lähen pean paari treialiga nõu. Vaatan, kas keegi viitsib ette võtta selle töö.
Postitatud: E Okt 15, 2007 3:57 pm
Postitas totu
Mõned aastad tagasi olid Alas-kuulis olemas tihenduspinna taastamise hülsid, mingi imeõhukese seinapaksusega terashülss pressitakse hermeetiku või liimiga kulunud tihenduspinnale.
Postitatud: E Okt 15, 2007 5:09 pm
Postitas Olle
Lootust on, et saab ikke asja veel. otsa diameeter on 33 ja simmeka tööpind on 35, nii et tegelikkuses saaks sinna isegi milli paksuse seinaga turuhülsi peale lükata ja see kuumalt peale pannes ei kao sealt enam küll kuhugi.
Postitatud: E Okt 15, 2007 9:38 pm
Postitas plarakas
totu kirjutas:Mõned aastad tagasi olid Alas-kuulis olemas tihenduspinna taastamise hülsid, mingi imeõhukese seinapaksusega terashülss pressitakse hermeetiku või liimiga kulunud tihenduspinnale.
Tasuks mõelda seeliste asjakeste peale
http://www.acorn-ind.co.uk/products/prspeedi.htm
Kuigi nendeka selline kogemus et enamus laagri müüjad ajasid küsimise peale silmad suureks ja sai rootsist vajalik mõõt toodud
Postitatud: E Okt 15, 2007 9:49 pm
Postitas Olle
viisin assid metalli vana kätte ja rääkisin talle erinevatest versioonidest.... vana ütles selle peale: ma näen, et sa oled erinevate meetodite uurimisega tõsist vaeva näinud

ja lubas argooniga vaikselt täis punktida ning ytles, et see ei tee seda isegi mitte õieti soojaks kuna materjal piisavalt paks.
eks näis kaua peavad
