1. leht 1-st

Kastikas Musso

Postitatud: E Juul 10, 2023 8:44 pm
Postitas Cruizsub
Maakas on raske olla ainult tagaveolise isendiga ja tundub, et perre vaja juurde üht head nelikut kastiga.
Kas keegi siit on juba soetanud endale uue Ssang Yong Grand Musso? Tahaks teada kuidas rahul ollakse
Ja kas ost on õigustanud ennast?
Ise tegin proovisõidu ära ja mulle meeldis. Muidugi võiks apple carplay olla juhtmevaba ja mobla laadimine
samuti, aga see ju ikkagi veoauto 😃 ja lepin sellega. Palju tähtsam see, et mingit lollakat startstoppi pole.
Rahvas räägib ka seda (või on lihtsalt müüt), et garantii võib sul olla, aga varuosi ootad ikka mingi kuu...?
Maastikuvõimekusega olen kursis ja see sobib...D-Maxist pidi veidi parem olema 😉
Loomulikult võtaksin pommikindla Hiluxi, aga tarneajad november 😑, Musso saaks kohe.
Mis arvate rahvas?

Re: Kastikas Musso

Postitatud: E Juul 10, 2023 9:32 pm
Postitas Landy
Palju kandevõimet on ja haagist lubatud?
Boob ón meil siis suur kastika spets.

Re: Kastikas Musso

Postitatud: E Juul 10, 2023 10:12 pm
Postitas Cruizsub
Kandevõime 1,1 tonni ja piduritega haagis 3 tonni

Re: Kastikas Musso

Postitatud: T Juul 11, 2023 7:35 am
Postitas bushcraft
Siin videoseerias on testitud ära kõigi nende kastikate kõik olulised omadused, mis ka meil siin saada: https://youtube.com/playlist?list=PLw_M ... 8FTHrcLl25

Seal on esindatud nii Musso, jaapanlased kui ka näiteks Ram.

Need kaks tunnist videot on väärt vaatamist, ehk off-road ja käru vedamine.

Endal mingit kogemust Mussoga ei ole, aga ma pole näinud veel videot, kus seda tõeliselt soovitatakse võrreldes mõne tuntud alternatiiviga. Kui ainus mure on ooteaeg, siis oota, see on ilmselt seda väärt.

Re: Kastikas Musso

Postitatud: T Juul 11, 2023 8:58 am
Postitas totu
Ei tea, kuidas tänapäeval aga pikka aega kasutas see tootja vana mersu tehnikat ja tegi sinna ümber erakordselt koledad kestad, toppis varustust täis ja müüs moodsatele inimestele (mentaliteediga "mida koledam, seda ilusam"). Jällegi ei tea (ei ole suhtlusringkonnas kedagi,kes teaks kedagi kasutamas sangjongi) aga tihti hea tehnika koopiad ei osutugi nii heaks- liinid vananenud, materjalide pealt hoitakse kokku jne.Ja eks ka mersul on "ämbreid". Puhtpragmaatiliselt oleks mõistlik teha ka mingi jäelturu analüüs, kui just ei ole plaani see asi lõpuni ära kasutada.
PS: Lisaks eeltoodule "kõige olulisem" aspekt- mida naabrimees minust arvab :D .

Re: Kastikas Musso

Postitatud: T Juul 11, 2023 10:51 am
Postitas MustVälk
Ma ei julge ka pead anda info eest, aga peaks olema nende enda mootor.
https://www.whatcar.com/ssangyong/musso ... iew/n17236

Muus osas ei oska midagi öelda.
Ühisplatformi kasutatakse juba aastaid, et autode tootmist saaks (odavamaks) ja effektiivsemaks.
Carplay ja juhtmevaba laadmine on lihtne pärast lisada. Sellise lahendusega mis sobib.

Kuna jupid ja auto tuleb idapoolt, siis on hetkel selge miks sealt asjade kättesaamine võtab aega.
Suuremad turud ja mitte just parima stabiilsusega riik on vahel. :D

Kui meeldib ja rahakotti ei kiusa, siis minugi poolest osta. :)

Re: Kastikas Musso

Postitatud: N Juul 13, 2023 2:18 pm
Postitas alla
.D-Maxist pidi veidi parem olema 😉
Äkki räägid lähemalt mis osas parem on.
Hind on kallim pluss 5 tonni.
Kw rohkem.
Mis veel ?

Re: Kastikas Musso

Postitatud: N Juul 13, 2023 3:34 pm
Postitas Landy

Re: Kastikas Musso

Postitatud: N Apr 25, 2024 8:09 pm
Postitas DonNiger
Oled sa valiku teinud?

Olen sõitnud 2 päeva Mussoga ja päeva Hiluxiga.
Telefonis kõiki tähelepanekuid üles toksida on generatsioonist tulenevalt vaevaline, sest nimekiri tuleks pikk. Hiluxi fanclub killib mu nüüd ära, sest enamus miinuseid laotuks Toyota lahtrisse, alustades kehvast kastist (automaat) lõpetades sõidu ajal lahti hüppava prillihoidjaga.
Kui muuga võiks veel harjud, siis tühjalt sõites olematu pidamine (taga) ning kohutav vedrustus ei kaalu üles Toyota head mootorit. Kehvem isegi kui mu vana ja peksasaanud D-MAX.
Minu valikust langes Hilux välja. Võtan järgmisena proovimiseks L200.

Re: Kastikas Musso

Postitatud: R Apr 26, 2024 12:32 am
Postitas boob
Killima ei hakka, aga kui Sa juba Pandora laeka avasid, siis räägi asi lõpuni. Eriti põnev tundub lahti hüppav prillihoidja😁
Muide, mu 200k sõitnud hikux on palju pehmem ja sõiduautolikum kui 20k sõitnud hilux😄

Re: Kastikas Musso

Postitatud: R Apr 26, 2024 6:57 am
Postitas maksipoiss
Hiluxeid ongi kahte sorti vedrustusega. Mul eelmine oli jäigemat tüüpi ja sellega oli alguses veidi jube sõita küll, eriti ebatasase asfaltiga kurvides. Sajatuhande pealt oli juba päris ok. Praegune on pehmemat tüüpi ja sellega pole üldse mingit probleemi. Ja prillihoidja pole kordagi kummalgi ise lahti tulnud :)

Re: Kastikas Musso

Postitatud: R Apr 26, 2024 11:44 am
Postitas honkomees
DonNiger kirjutas: N Apr 25, 2024 8:09 pm ... Kehvem isegi kui mu vana ja peksasaanud D-MAX.
Minu valikust langes Hilux välja. Võtan järgmisena proovimiseks L200.
Mul "vana ja peksasaanud D-MAX" ja vähesõitnud L200. Igapäevasõitudeks eelistan vana D-MAXi, rohkem autot, L200-l muidugi igat sorti lisad ja pole veel nagisema hakanud aga sõidutunnet ei ole, õhuke värvkate hirmus kriimutundlik, põrandakate kulus vasaku jala juurest esimese aastaga läbi jms. Ainukesed L200 plussid on püsikas ja led-tuled, võtan pikaotsa sõitudeks.

Re: Kastikas Musso

Postitatud: P Mai 12, 2024 9:39 pm
Postitas DonNiger
Jätsin pikemalt vastamiseks meelega vahe sisse. Kirja saavad asjad, mis tõesti meelde jäid. Võrdlen siis Mussot Hiluxiga.
Salongi üldmulje osas saab plussid Hilux. Musso oma tundus erinevatest automarkidest kokku panduna, kuigi omad plussid olid sellelgi. Kattematerjal oli parem ja ei kõlanud kui odav plastik. Tagumise istme all oli palju vaba ruumi, mis kastikatel salongi osas pidevalt probleemiks (kabiinis ei ole ruumi asju paigutada). Hiluxi tagaistme all olevaid kindalaekaid ei saa tõsiselt võtta. Musso istmed olid elektrilised ning reguleeritavad - mugavat asendit, mis toetaks Hiluxi kehva vedrustust, ma Toyotas ei leidnudki. Musso keskmine ekraan oli lihtsalt jälgitav, kuid ilmselgelt mitte algselt sellele masinale mõeldud. Mingid hoiatused lärmasid täiest kõrist ning isegi esinduse müüjad ei leidnud kohta, kust neid maha keerata. Hiluxil oli see loogilisem, kuid miinuseks asukoht, kõrgus ja suund - natuke madalal, täpselt keskel ja täpselt taha. Vaadates ei suutnud enam teed jälgida.
Rool oli Hiluxil jäik ning peale 7h kruttimist ning põrutamist olid peopesad valusad. Roolinupud kohati liiga väiksed ning raske pihta saada.
Abisüsteemidest oli Hiluxil adaptiivne püsikas, millest Mussol puudust tundsin. Samas, hakkas Hilux pikima distantsiga pidurdama ~100m kauguselt. Rajashoidja oli Hiluxil kiiksuga, sest selle asemel, et rooli keerata, pidurdatakse esiratast. Väga veider ja sellega ära ei harjunudki. Kriipi. Kindlasti ei ole see säästlik nii piduritele ega ka loodusele.
Mootorite puhul oli Hiluxil 30kw rohkem ja seda oli tunda. Mõlemad olid erksad, kilowattide vahet tuli välja Tartu maanteel. Sport modes kostis Hiluxil mõnusat urinat salongi. Kütusekulu +2l /100km kohta Hiluxi kahjuks. Ja seda olukorras, kus Mussoga sai pea pool distantsist linnas sõidetud, Hiluxiga 90% maanteel.
Musso vahetab käike nagu variaatorkastiga Audi A6 - täiesti märkamatu. Hilux libistas kuni neljanda käiguni nagu venitaks 3T käru taga. 3>4 käigu vahetus toimus pauguga ja seda olenemata katsetamisest. Vahetust oli tunda ka 2 >3 aga mitte nii häirivalt. Viimane käik (overdrive) on Hiluxil meie liiklust arvestades suht kasutu - käigu lukustab alles kiirusel 115-125 km/h, muidu libistab niisama üle.
Musso häirivaks eripäraks oli maante kiirusel liigeldes läbi kere käiv värin. Ehk siis mingi ebatasasus teel vedrustus läbi kere. Seda ei olnud palju aga ikkagi tunda. D-Max'il sain sellest lahti rehvirõhkudega mängides (vastavalt siis 15 ja 16" veljed olenevalt aastaajast), Musso 18" velg ja madalama servaga rehvid ei anna palju mänguruumi. Lisaks oli häirivaks kasti serva laperdamine - käisin isegi koputamas, et äkki on kasti põsed plastikust tehtud. Jälle - ei olnud palju aga peeglist siiski nähtav.
Hiluxi murelaps oli siiski tagavedrustus. Mussoga sõitsin libedal ajal (lumel/jääl) ja ma ei tundnud kordagi, et peaksin neliveo sisse lülitama. Hiluxiga sõitsin esimese kilomeetri märjal ja auklikul kruusateel tagaveoga, peale esimest aeglast kurvi lülitasin esiotsa järgi ja rohkem välja ei võtnud. Saba tantsis kui Tänaku Hyndail ning tegi mis tahtis. Sama kordus ka künklikul asfaldil.
Neliveod lülituvad mõlemal vaikselt, aeglase nelikuga on Mussol mingi tõrge - ei tahtnud sisse lülituda ja välja tulla. Kindlasti on mingi nipp, mina seda ei teadnud ja pidin edasi-tagasi jukerdama.
Kokkuvõtvalt - kui Mussoga sõitmisel oli tunnetus nagu suurel aga heal pereautol, siis Hiluxist välja tulles oli selg kange ning peopesad valusad. Ja suht väsinud. Mootoris võib ju rohkem võimu olla aga kui see kuidagi maha ei jõua, ei ole sellest kasu.