1. leht 6-st
patroli vedrud silla peale - mõningad küsimused
Postitatud: P Okt 07, 2007 9:02 pm
Postitas Laurism
Niisiis,
täna esisilda alla sobitades selgus, et tõste tagajärjel on kardaan lühikeseks jäänud, vaja vahetükki 30-50mm. Ennem ei saa vedrude uusi aluseid kinni keevitada.
Siit teadjatele esimene küsimus: kas olete lihtsalt mingi vahetüki treinud kardaani ja vahekasti vahele või on mingi olemasolev vidin, mis sinna hästi sobib ? Hoiaks tüki tööd kokku.
Kui see asi laheneb, tekib kohe roolisüsteemiga probleem üles.
Teine küsimus teadjatele: kas keegi on kuskilt leidnud mingid spets tükid, mis patrolile selle tõste jaoks mõeldud? Või siis, mis masina käändmiku käpad sobiksid patroli laagripukkide peale, seda siis kas väiksema või suurema ümbertegemisega? Originaale lõigata ja keevitada ei taha, kuna ilmselt siis enam ülevaatsut ei läbi.
täpsustus - tegu on vana patroliga 83a.
alustuseks aitab.
Lauri
5257207
Postitatud: E Okt 08, 2007 12:29 am
Postitas jr
Jah, lihtne vahetükk kardaani ja flantsi vahele aitab. Teeb neid treial, ega keegi ei müü küll kusagil poes valmis tükke.
Postitatud: E Okt 08, 2007 10:20 am
Postitas Laurism
jah ilmselt tuleb treimine ette võtta aga veel enne sellega alustamist, ehk on mõni kodanik, kes autoosadega igapäevaselt tegeleb ja viitsib korra mõne kataloogi lahti lüüa.
Nimelt järsku sobib mõne margi kardaanileevendi, tea kas nimetus on päris korrektne, kuid tegu tükiga, mis on kardaani ja käimari vahel, selline kummilulla metall hülssidega.
Iseasi, kas ta patrolil seal ka vastu peab...
Poltide asetus patroli kardaanil on ruudu kujuline ja aukude vahe tsentritest 68mm, kokku 4 12mm diameetriga auku.
Postitatud: E Okt 08, 2007 12:05 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Ma eeldan et sul on 4 käiguline kast - kas 5 käigulise kasti gardaani ei saa kasutada ? või jääb pikaks ?
Postitatud: E Okt 08, 2007 2:47 pm
Postitas Laurism
ei, kindlasti on vaja vahetükk panna, sest see toob kardaani vahekastist eemale ja annab vajaliku ruumi, et kardaan ei hakkaks vastu raami käima. Silla allapoole liikumisega on kardaani nurk suurenenud ja hakkab vastu raami käima. Olgugi et sild on keeratud 0 kraadi peale kardaani suhtes.
Postitatud: E Okt 08, 2007 3:28 pm
Postitas jr
Leevendi jäta mängust välja, sul läheb sealt nurk edasi liiga järsuks. See lõhub selle leevendi ruttu ära. Või siis tekitab lisavibratsiooni, kuna leevendi "ujub" natuke.
Postitatud: E Okt 08, 2007 3:38 pm
Postitas Laurism
kahtlesin ise ka selle leevendi elueas.
Eino siis on esimene küsimus lahendatud - läheb treimiseks.
Hetkel jääb lahtiseks teine küsimus - roolisüsteem, eks hakkab seda otsast närima ja vaatab kuhu asi välja viib. Igasugune sellega seotud info on teretulnud.
Postitatud: E Okt 08, 2007 6:03 pm
Postitas KINGCAB
Kas sain õieti aru et esisilda on keeratud niipalju et silla ja kardaani nurk oleks 0? Kui nii on, siis mismoodi sa rataste kaldenurga paika saad?

Postitatud: E Okt 08, 2007 9:00 pm
Postitas Laurism
mnjaa, hea küssa, pole sellise pilguga neid vaadanud, korra käis küll mõte peast läbi aga ei süvenenud, kuna teised asjad veel lahtised.. aga igaljuhul tänud suunamise eest, homme uurin asja lähemalt.
Postitatud: E Okt 08, 2007 9:06 pm
Postitas jr
KINGCAB kirjutas:Kas sain õieti aru et esisilda on keeratud niipalju et silla ja kardaani nurk oleks 0? Kui nii on, siis mismoodi sa rataste kaldenurga paika saad?

Variant on suka küljest käändmikud lahti lasta, paikka keerata ja kinni tagasi keevitada.
Postitatud: N Okt 11, 2007 8:20 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Laurism kirjutas:Teine küsimus teadjatele: kas keegi on kuskilt leidnud mingid spets tükid, mis patrolile selle tõste jaoks mõeldud?
Jah toodetakse spets tükke selle jaoks vt.
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=7675
Postitatud: N Okt 11, 2007 9:07 pm
Postitas urmas
KINGCAB kirjutas:Kas sain õieti aru et esisilda on keeratud niipalju et silla ja kardaani nurk oleks 0? Kui nii on, siis mismoodi sa rataste kaldenurga paika saad?

Teoreetiliselt:
võib olla kardaanidel ( vastavalt siis silla reduktori ja vahekasti juures) nurk erinev +/- 1 kraadi. Ehk siis, reduktori võll ja vahekasti võll peavad olema paralleelsed. Ainult silla keeramisega saad selle valeks. Suureneb vibratsioon ja koormus kogu kardaanile.
Kui on kardaan, millel nuutühendus keskel, tuleb ristide omavahelist nurka muuta, siis saab asja tasakaalu
Ka ei tohiks kardaani töönurk olla 0. Optimaalne kardaani töönurk on 3 kraadi.
Lisaks veel silla keeramisega läheb paigast ära kaster , millest sõltub rataste otseks keeramine (oli vist nii). Miskipärast meenus ostukäru.
Loodan, et on abi ja läks lihtsamaks

Postitatud: N Okt 11, 2007 11:26 pm
Postitas jr
Täpsustan:
Kui on tavaline, kahe kardaaniristiga kardaan. Üks rist ühes otsas ja teine teises, siis ideaalis peaksid mõlemad sama nurga all tööd tegema, et risti pöörlemisel ümber oma telje mõlema risti nõellaagrid oleks samas faasis. Siin tuleb mängu nüüd ka faktor, et tavaristidel on suurim lubatud maksimaalne töönurk 3-5 kraadi. Mida aga teha kui nurk jääb suurem? Siis tuleb kasutada ühes otsas topeltristiga liigendit ja teine ots keerata 0 kraadisesse asendisse. Sisse kalkuleerida tööasend, ehk siis 3 kraadi silla keeramist sõiduajal, kui tegemist lehtvedrudega kuna need painduvad läbi lihtsalt. Siinkohal võib lugeja arvata, et ooot, mida perset!? Üks nurk on 0, aga teine on ju ikkagi suure nurga all? Rahu, ainult rahu, siin rakendub nüüd topeltristi kasutegur, ehk ühe risti positiivne nurk ja teise risti negatiivne nurk annavad alati kokku 0 kraadi, BINGO! Topeltristi puhul võib lubada suuremat nurka mõlemile ristile, kuna nad on omavahel keskelt kuulliigendiga toestatud. Topeltriste tehakse isegi nurkadele 40-45 kraadi, KARM! Eriti sobiv lahendus lühikestele kardaanidele, kus nurgad lähevad peale tõstet väga ekstreemseks.
Postitatud: R Okt 12, 2007 7:59 am
Postitas urmas
Kas ei ole nii, et topelt kardaani nurk on poole suurem üksiku kardaani nurgast. Vahekasti juures ju alati võll horisontaalne ja sillal 12 kraadi (vist). Miks ta all 0 peaks olema?
Pole veel praktikani jõudnud, aga jeebu juures praegu asjad päevakorral, seepärast teooria mul käsil.
Nii ma asjadest aru saan.
Tagasilla pöördumine sõidu ajal ei tulnud mulle pähe. Huvitav kas võib tagasilla nurka 3 kraadi muuta ja vahekastil samaks jättes. Praegu kardaanisilmad haakuvad napilt kinni.
Postitatud: R Okt 12, 2007 9:09 am
Postitas jr
urmas kirjutas:Kas ei ole nii, et topelt kardaani nurk on poole suurem üksiku kardaani nurgast. Vahekasti juures ju alati võll horisontaalne ja sillal 12 kraadi (vist). Miks ta all 0 peaks olema?
Pole veel praktikani jõudnud, aga jeebu juures praegu asjad päevakorral, seepärast teooria mul käsil.
Nii ma asjadest aru saan.
Tagasilla pöördumine sõidu ajal ei tulnud mulle pähe. Huvitav kas võib tagasilla nurka 3 kraadi muuta ja vahekastil samaks jättes. Praegu kardaanisilmad haakuvad napilt kinni.
Ei ole nii! Helista, siis seletan. Pole trükkimiseks aega.