1. leht 2-st

GRJ76 - kui suured rehvid ilma tõsteta?

Postitatud: P Veebr 26, 2023 11:44 am
Postitas Albert55
Tere

UAB versioon - GRJ76
Tehasest tuleb 225/90R16 - 31,9 ''
Tehase 6'' velgedele peaks ka mahtuma 235/85R16 - 31,7

Kuid nüüd kui vabalt mõelda, siis kas keegi teab mis on maksimaalne mis läheks GRJ76 alla (kui uued veljed osta)?
265/75R16 - 31,6?
Kas diameetri annaks ka kuidagi 35'' lähedale ajada?
Kuidas õige vastuse teada saaks?

Internet kirjutab vaid, et tee 2'' tõste ja siis kõik mahub. Kuid mis mahub kui jääda standard vedrustuse juurde.

Re: GRJ76 - kui suured rehvid ilma tõsteta?

Postitatud: E Veebr 27, 2023 10:13 am
Postitas Landy
Aafrikasse läheb tehasest alla ju 7,5R16 rehv ja seega istuvad ilusti sinna alla selle mõõdu ekvialendid 235/85R16, 265/75R16.
iIlmselt sobib ka veidi suurem 255/85R16, kui tiiva koopast välja turrimtama ei hakka,siis ehk ka 285/75R16.
P.S. Mis nipiga see siin arvele on saadud?

Re: GRJ76 - kui suured rehvid ilma tõsteta?

Postitatud: K Mär 08, 2023 6:15 pm
Postitas Albert55
Tere

Arvele võtmine:

1. Osta ära ja palu teha EURO6 conversion (saksast leiab kes teevad koos impordiga)
2. Vii kirikusse lühter ja too Eestisse
3. Näita ARK'is ette ja palveta
4. Täida need tingimused mis Eesti tehnilisele komisjonile ei sobinud (saksa omale sobisid)
5. Ongi üksik tüübikinnitus olemas ja arvel.

Üldiselt läks mõistlikult igalpool. Kellegile näpuga ei näita ja ei kurda. Lühtri viisin oma hinge rahustamiseks.

Re: GRJ76 - kui suured rehvid ilma tõsteta?

Postitatud: N Mär 09, 2023 1:12 pm
Postitas Landy
Albert55 kirjutas: K Mär 08, 2023 6:15 pm Tere

Arvele võtmine:

1. Osta ära ja palu teha EURO6 conversion (saksast leiab kes teevad koos impordiga)
2. Vii kirikusse lühter ja too Eestisse
3. Näita ARK'is ette ja palveta
4. Täida need tingimused mis Eesti tehnilisele komisjonile ei sobinud (saksa omale sobisid)
5. Ongi üksik tüübikinnitus olemas ja arvel.

Üldiselt läks mõistlikult igalpool. Kellegile näpuga ei näita ja ei kurda. Lühtri viisin oma hinge rahustamiseks.
Millagi oli siin foorumsi ju hala, et LC 75/79 masinaid ei saa mingi väega ARK meelepärasena arvele. Ju on siis olud ja onud ametis veidi leebunud.
Kui suur saladus pole:
*mis tuli ARK meel järgi oleksus (ümber)teha?
*kui suured lisakulud lisandusid ostuhinnale, et arvele saada?

Re: GRJ76 - kui suured rehvid ilma tõsteta?

Postitatud: T Mär 14, 2023 10:29 am
Postitas Ats30
Millagi oli siin foorumsi ju hala, et LC 75/79 masinaid ei saa mingi väega ARK meelepärasena arvele. Ju on siis olud ja onud ametis veidi leebunud.
Kui suur saladus pole:
*mis tuli ARK meel järgi oleksus (ümber)teha?
*kui suured lisakulud lisandusid ostuhinnale, et arvele saada?
Tõenäoliselt olen mina mingil ajal olnud üks nendest halajatest. Pisut selgitust:
  • Antud juhul on tegemist bensiinimootoriga ja nende nõuded on oluliselt leebemad
  • Euro1/2/3/4/5/6/7 nõuetele vastavuse nõue tuleneb Eurodirektiividest ja iga number on seotud mingi aastaga. Ntx diiselmootoriga auto Euro3 nõudele peavad vastama autod alates 2001 aastast. Bensiinimootoriga autodele kehtestatud nõuetest palju ei tea aga see aluspõhimõte on tõenäoliselt ka nendel sama
  • Lisaks leebematele nõuetele on bensiinimootori ümberehitus nõutavale Eurotasemele ka oluliselt soodsam kui diisli puhul. Täna, aastal 2023 (ja juba mitu varasemat aastat) on uute diiselautode nõuded nii karmid et sisuliselt ümberehitust pakkuvaid ettevõtteid enam ei olegi. Pole kindel kas ongi võimalik diislit tänastele nõuetele vastavaks ehitada. See viimane on mõeldud uute autode kohta
  • OT aga viimasel ajal (täpselt ei tea mis hetkest) on Maanteeametis poliitika muutunud sõbralikumaks, st et EU-s varasemalt arvel olnud sõidukite Eestis arvele võtmisel ei pea enam igal juhul üksikkinnitust taotlema. Lepitakse ka päritoluriigis väljastatud üksikkinnituse olemasoluga. Üks võimalik variant et kõnealune auto võeti peale ümberehitust ja sertifikaadi saamist kõigepealt saksas arvele ja eestisse jõudis see nö juba varasemalt EU-s arvel olnud autona. Siin saadeti päring Saksa registrisse ja saadi kinnitus seal väljastatud üksikkinnituse olemasolu kohta, kontrolliti pikkust-laiust, külgmisi suunatulesid, tagumist lisa pidurituld, kõikide tulede ja klaaside E-märgistust, porilapakate mõõte, stangede originaalsust, tagumist udutuld, tulede lülitusskeeme jne. Pakun et mõnda sellest loetelust pidi ka kõnealuse auto juures täiustama
Igal juhul palju õnne omanikule ja meile kõigile et Eestis üks tõeline maastur jälle juures. Õnnelikke (ja mudaseid!) kilomeetreid!

Re: GRJ76 - kui suured rehvid ilma tõsteta?

Postitatud: T Mär 14, 2023 4:01 pm
Postitas vai
Albert55 kirjutas: P Veebr 26, 2023 11:44 am Internet kirjutab vaid, et tee 2'' tõste ja siis kõik mahub. Kuid mis mahub kui jääda standard vedrustuse juurde.
LJ70 läheb alla kui vedrud ja amordid ära vahetada 33 x 12.5 x15
http://dobinsons.pl/reall/adm/upload/Fi ... TOY-65.pdf

Re: GRJ76 - kui suured rehvid ilma tõsteta?

Postitatud: N Mär 16, 2023 8:52 am
Postitas Albert55
Ats30 kirjutas: T Mär 14, 2023 10:29 am
Millagi oli siin foorumsi ju hala, et LC 75/79 masinaid ei saa mingi väega ARK meelepärasena arvele. Ju on siis olud ja onud ametis veidi leebunud.
Kui suur saladus pole:
*mis tuli ARK meel järgi oleksus (ümber)teha?
*kui suured lisakulud lisandusid ostuhinnale, et arvele saada?
Tõenäoliselt olen mina mingil ajal olnud üks nendest halajatest. Pisut selgitust:
  • Antud juhul on tegemist bensiinimootoriga ja nende nõuded on oluliselt leebemad
  • Euro1/2/3/4/5/6/7 nõuetele vastavuse nõue tuleneb Eurodirektiividest ja iga number on seotud mingi aastaga. Ntx diiselmootoriga auto Euro3 nõudele peavad vastama autod alates 2001 aastast. Bensiinimootoriga autodele kehtestatud nõuetest palju ei tea aga see aluspõhimõte on tõenäoliselt ka nendel sama
  • Lisaks leebematele nõuetele on bensiinimootori ümberehitus nõutavale Eurotasemele ka oluliselt soodsam kui diisli puhul. Täna, aastal 2023 (ja juba mitu varasemat aastat) on uute diiselautode nõuded nii karmid et sisuliselt ümberehitust pakkuvaid ettevõtteid enam ei olegi. Pole kindel kas ongi võimalik diislit tänastele nõuetele vastavaks ehitada. See viimane on mõeldud uute autode kohta
  • OT aga viimasel ajal (täpselt ei tea mis hetkest) on Maanteeametis poliitika muutunud sõbralikumaks, st et EU-s varasemalt arvel olnud sõidukite Eestis arvele võtmisel ei pea enam igal juhul üksikkinnitust taotlema. Lepitakse ka päritoluriigis väljastatud üksikkinnituse olemasoluga. Üks võimalik variant et kõnealune auto võeti peale ümberehitust ja sertifikaadi saamist kõigepealt saksas arvele ja eestisse jõudis see nö juba varasemalt EU-s arvel olnud autona. Siin saadeti päring Saksa registrisse ja saadi kinnitus seal väljastatud üksikkinnituse olemasolu kohta, kontrolliti pikkust-laiust, külgmisi suunatulesid, tagumist lisa pidurituld, kõikide tulede ja klaaside E-märgistust, porilapakate mõõte, stangede originaalsust, tagumist udutuld, tulede lülitusskeeme jne. Pakun et mõnda sellest loetelust pidi ka kõnealuse auto juures täiustama
Igal juhul palju õnne omanikule ja meile kõigile et Eestis üks tõeline maastur jälle juures. Õnnelikke (ja mudaseid!) kilomeetreid!

Siin on vastus olemas.
Diisliga (enam veel vana diisliga ei ole lootustki), või on aga siis läheb väga palju raha. VD-mootor on ju Euroopas olemas teises varustuses...kuid minust targemad on sellele projektile käega löönud.

Pigem tekkis lootussäde siis kui UAB tõstis oma nõudeid...ABS, ESP, AirBag, ketaspidurid jne...ehk enamus EU nõuetest täitis Toyota ise ära.
EURO6 peale tasub unistada vaid bensiinimootorist.

Minu lahendus oligi, et võeti Saksas arvele ja anti üksik tüübikinnitus TÜV poolt. Seal tehti ka EURO6 conversion.
Eestis mõõdeti ja kaaluti ... keelati 2 punkti turvavööd ja voilaa 4 kohalisena arvel. (mulle ja koerale 4jast kohast piisab)
Eestis anti uus üksik tüübikinnitus. Saksa oma automaatselt ei arvestatud.

Üldiselt tundub, et Saksa conversioni käigus on kõige suurem muutus, mõnede tulede klaaside vahetus ja allasõidu tõkke ehitamine taha. Mootoril ka saastenormide vastavusse viimine (seda koostöös Toyotaga, sest 5 aastane ülemaailmne garantii säilis ja sama mootorit esineb ka Lexuse masinatel). Selle käigus ka kw kasvas 200 kw'ini.

Nüüd saab siis hakata lisavarustuse kataloogi lehitseda ja hakata oma soove kujundama.

Re: GRJ76 - kui suured rehvid ilma tõsteta?

Postitatud: N Mär 16, 2023 9:44 am
Postitas marauder
Huvitav kui ta nüüd arvel on, kas ümberehitusena lubatakse näiteks möni e6 Toyota valiku diiselmootor peale tösta? :D

Re: GRJ76 - kui suured rehvid ilma tõsteta?

Postitatud: N Mär 16, 2023 11:35 am
Postitas Landy
Albert55 kirjutas: N Mär 16, 2023 8:52 am Siin on vastus olemas.
Diisliga (enam veel vana diisliga ei ole lootustki), või on aga siis läheb väga palju raha. VD-mootor on ju Euroopas olemas teises varustuses...kuid minust targemad on sellele projektile käega löönud.

Pigem tekkis lootussäde siis kui UAB tõstis oma nõudeid...ABS, ESP, AirBag, ketaspidurid jne...ehk enamus EU nõuetest täitis Toyota ise ära.
EURO6 peale tasub unistada vaid bensiinimootorist.

Minu lahendus oligi, et võeti Saksas arvele ja anti üksik tüübikinnitus TÜV poolt. Seal tehti ka EURO6 conversion.
Eestis mõõdeti ja kaaluti ... keelati 2 punkti turvavööd ja voilaa 4 kohalisena arvel. (mulle ja koerale 4jast kohast piisab)
Eestis anti uus üksik tüübikinnitus. Saksa oma automaatselt ei arvestatud.

Üldiselt tundub, et Saksa conversioni käigus on kõige suurem muutus, mõnede tulede klaaside vahetus ja allasõidu tõkke ehitamine taha. Mootoril ka saastenormide vastavusse viimine (seda koostöös Toyotaga, sest 5 aastane ülemaailmne garantii säilis ja sama mootorit esineb ka Lexuse masinatel). Selle käigus ka kw kasvas 200 kw'ini.

Nüüd saab siis hakata lisavarustuse kataloogi lehitseda ja hakata oma soove kujundama.
Palju selline "modifitseerimine" (suurusjärguna) letihinnale juurde maksma läks?
Kas sai N1G või M1G-na arvele?

Re: GRJ76 - kui suured rehvid ilma tõsteta?

Postitatud: L Mär 18, 2023 9:03 am
Postitas Albert55
Landy kirjutas: N Mär 16, 2023 11:35 am Palju selline "modifitseerimine" (suurusjärguna) letihinnale juurde maksma läks?
Kas sai N1G või M1G-na arvele?
Jään vastuse võlgu, sest letihinda UAE's ma tegelt ei tea. Netist võite otsida ja mõelda...
Ütleme nii et et Saksa teel...45 k + km uhiuuena on hinnasuurusjärk. Kui valid varustust siis saad ka 70 k + km.
Ma lasin ette ja taha veel difrilukud panna. Tellimise ja saabumise vahel (8 kuud) on ka hindasid tõstetud...nii et täna ei julge öelda, mis hinnad on.
Mulle oli oluline, et see EURO6 tehakse nii, et Toyota ülemaailmne garantii kehtib edasi mootoril. Ehk ma ei tahtnud sinna oma nina toppida. Muud osad loen nii lihtsaks, et seal garantii ei olnud oluline...

M1G'na arvel.

Re: GRJ76 - kui suured rehvid ilma tõsteta?

Postitatud: P Mär 19, 2023 9:45 am
Postitas Ats30
Huvitav et maastikuvõimekusega registreeringu puhul ikkagi tagumist allasõidutõket nõuti. G-märkega auto puhul seda nõuet ei peaks olema.

Re: GRJ76 - kui suured rehvid ilma tõsteta?

Postitatud: T Mär 21, 2023 12:32 pm
Postitas Landy
Ats30 kirjutas: P Mär 19, 2023 9:45 am Huvitav et maastikuvõimekusega registreeringu puhul ikkagi tagumist allasõidutõket nõuti. G-märkega auto puhul seda nõuet ei peaks olema.
Tean veel kaht maasturiomaniku,kes sellel teemdel on Tarnspordiametiga piike murdnud, Targem andis järele ja see polnud riigiamet.
Igapäevselt seda kaigast küljes ei hoia,aga ülevaatuseks tuleb külge kruvida.

Re: GRJ76 - kui suured rehvid ilma tõsteta?

Postitatud: P Mär 26, 2023 11:21 am
Postitas Albert55
Teemast on siin kõrvale kaldutud.
Kuid Tallinna linnavahel on esimesed 300 km sõidetud ja kannatab sõita küll ... lasin treialil teha käigukangi pikenduse, et ei peaks 3nda käigu sisestamisel ette kummardama :)
Esimene "up-grade" tehtud.

Kuid selgus tõsiasi, et auto saabus vähe suuremate rehvidega kui ma arvasin.
225/90R16 - 31,9 '' asemel saabusid rehvidega 225/95R16 ehk 32,8 '' tolli on juba seal olemas.
Suvesõitmiseks tundub see piisav (ma käin teelt maas ikka talvel), kuid talveks tahaks ikka suuremat diameetrit...
OEM valikud on: 225/95R16 (offset +18) ja 265/70R16 (offset -2) ja 7.50R16 LT

Pean nigunii talveks ostma uued veljed ja rehvid, seega valik suht vaba hetkel ja aega ka kuid, et tellida. (vajadusel midagi veel teha, et mahuks)
Seega peaks ikka + 2'' proovima...ehk 35''...
Mis teha, et see alla läheks?
Näiteks:
275/80R18
või
255/85R17 (tunduks minu esimene valik)
või
275/80R17
või
315/75-16 (vist lähevad liiga laakas ja standard möödus kitsamat ei leia)

Mis üldse on enam levinud mõõdud? (eelistan pigem kitsast, et ei peaks laienditega möllama)
Äkki peaks teema püstitusest ära võtma osa "ilma tõsteta" ja kaaluma minimaalset tõstet?

Re: GRJ76 - kui suured rehvid ilma tõsteta?

Postitatud: P Mär 26, 2023 6:54 pm
Postitas Albert55
ChatGPT (AI vastus):
Q: how to fit 35 inch tires under variant grj76?
A: To fit 35-inch tires on a Toyota Land Cruiser GRJ76, you may need to lift the suspension, adjust the steering, modify the fender, upgrade the brakes, and recalibrate the speedometer. The amount of suspension lift needed can vary but is typically around 3 inches. It's important to consult with a professional mechanic who has experience with lifting suspensions and fitting larger tires to ensure that the work is done correctly and safely.

Re: GRJ76 - kui suured rehvid ilma tõsteta?

Postitatud: P Mär 26, 2023 8:38 pm
Postitas helar
Mul on olemas jooks 35 kummikuid sellele autole tõenäoliselt sobivate velgedega.Keerame alla ja tuletame tõstevajaduse.
Helar 5055183