1. leht 7-st

Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitatud: E Jaan 30, 2023 12:07 pm
Postitas Landy
Soome offroad kiratseb (Soome keele mitte valdaja kasutab Google translatorit!)
-------------------
Suomen Off Road Suunnistscup -sarjan 2023 järjestäminen on hyvin epävarmaa. Asia on oikeastaan kaksijakoinen, jos on maa-alueet niin ei ole talkooporukkaa tai jos on talkooporukkaa ei ole maa-alueita. Asiaa ei helpota, että varsinkin Etelä-Suomessa on lupien saanti kokoajan vaikeutunut. Tällä hetkellä vain Juupajoki ja Sotkamo olisivat järjestämässä Cupin -osakilpailun. Cupin järjestelykomitea auttaa järjestämisen paperisodassa eli tarvittavat hakemukset ovat valmiina copy/paste tyyliin ja Mylppy on luvannut ottaa vastuulleen kisatoimiston lukuisat eri asiat. Mikä on kisan aikana suurin ja tärkein työ. Ymmärsin, että tilannetta katsotaan maaliskuun loppuun asti. Sen jälkeen on pakko tehdä päätös kuluvan kauden osalta.
-----------------
Ka meie Kariaksarja tänavuse hooaja esimne võistlus nimega "Suur Maasturite Talvesprint" Oli tegelikult "Väike Maastuirite Talvesprint" suure hulga ATV-de osvaõtul.
Väga vähe oli puudu,et see oleks üldse ATV-de ja TR-1-dede maavõistlus olnud. (Viiamsel hetkel võluti 3 TR-3 kohale)
Mis toimub? Ka edapidi hakkamegi vaid ringalda sõitama, sest nii edasi minnes tõmmaatkse viimastelegi orienteerumisvõitsluse korraladajtel motivatsioon nulli, sest seelisle võistluste korrladamine on tige enseülestus ja rada tuleb tõsiselt läbi ussi mu**i välja võluda. Iga aastaga läheb korrladamine ja raja materjali leidmine mitte protsentides, vaid kordades keerukamaks.

Kas paneme tänavu 25. sünnipäeva tähistavale Eesti võistlus offroadi traditsioonile peagi piduliku punkti ja korrladme peied või anname siin toodule lisa? : viewtopic.php?t=10183

Olles viimase 25 aasta jooksul olndu nii võistleja, kui korraldaja abiliserollis ja seda viimast juba kümenetesse kordadesse siis olen seda maailam mõlet poolt "letti" näinud.
Saagi ei tahaks käima tõmmata, aga sisuline arutelu ala jätkusuutlikuse osas kuluks küll ära.

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitatud: E Jaan 30, 2023 2:38 pm
Postitas LauriJ
Vaadates Talvesprindi osalejaid, siis on surnud jah.
Vanad sõitjad ei viitsi (eesrindlikumad panevad rõhku välisvõistlustele). See suund on juba mitu aastat olnud. Uusi tulijaid ei ole, kuna konkurentsivõimelise auto ehitus on keeruline ja kallis (TR3 auto nime vääriline "standard" on väga kõrgeks aetud). Vahepeal üritati Bertadele elu sisse puhuda aga seegi vajus ära. Eks see lumepall nii hakkab veerema, et üks ei viitsi ja siis teine ka ei viitsi enam jne.
Ime, et siiamaani korraldajad on veel teinud sõitu. See radade ja kooskõlastuste leidmine on tõesti raske. Olen mõnele soovitanud, et tõsta kasvõi osalustasu - peaasi, et motiveeriks korraldama kuidagi.

Aga ega see probleem ei ole ainult Soomes ja Eestis. Läti, Leedu ja Poola on samas paadis, osalejaid vähe. Looduskaitsjad jms rohelised loobivad kaikaid kodaratesse. Pigem tundub, et suund on ringradade poole nagu mujal Euroopas (Ultra4, muud winch challenge-d jms kraam).

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitatud: E Jaan 30, 2023 5:45 pm
Postitas boob
Autosid ju tegelikult on, safaritel on masinaid nagu laulupeol. Küsimus on selles, miks võistlema ei tulda? Masinad ei sobi reeglitega? Kallis? Võistlusajad ja pikkused ei sobi? Lihtsalt ei viitsi?
Kui saab tagasisidet, siis kindlasti suudavad võistluste korraldajad ja ka EAL teha korrektuure.

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitatud: E Jaan 30, 2023 11:52 pm
Postitas Alllu
Vuranid ei tulnud puhtalt tartu ürituse pärast.
Saaremaal on stardis

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitatud: T Jaan 31, 2023 9:09 am
Postitas antc
Ei päris nii hull ei ole, usun. Siinkõneleja plaanib ikka võistulustele jõuda, uue võistkonnana, just orienteerumisele ja väikse ratta klassi.

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitatud: T Jaan 31, 2023 10:12 am
Postitas Movistar
boob kirjutas: E Jaan 30, 2023 5:45 pm Autosid ju tegelikult on, safaritel on masinaid nagu laulupeol. Küsimus on selles, miks võistlema ei tulda? Masinad ei sobi reeglitega? Kallis? Võistlusajad ja pikkused ei sobi? Lihtsalt ei viitsi?
Kui saab tagasisidet, siis kindlasti suudavad võistluste korraldajad ja ka EAL teha korrektuure.
See oleks vajalik otse adresseeritud küsimus kõigile punase numbri omanikele kelle auto on registris ja pole sellega peale safari sõitmise kuskil võistlemas käinud.
Ma arvan,et selle "punase" numbri lõdvalt laiali jagamine on selle osaline põhjus. Milleks maksta ja võistelda,kui see võidu sõitmine tegelikult ei huvita ja sõpradega saab metsas ka nüüd peaaegu legaalselt sõitmas käia.

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitatud: T Jaan 31, 2023 10:32 am
Postitas Landy
Talversprindil tegijatega koos õhtul laua taga istudes judsime välja selleni, et kasvupinnast uute vihaste tegijate paele tulemiseks ei ole.
Pole ühtegi klassi,kuhu oma (näiteks kuni 5k) maasturiga või veidi ümber ehitatud safari pilliga sõitma tulla ja sealt edasi areneda.
Seega variante oleks kaks, kas praguniene T1 nimetada TR2-ks ja anda TR1-le uus hingamaine (susht tehaseseades auto reeglid) või liigutada Vaba klass TR2 nimetuse alla ja vaba klassile anda uua hingamaine veidi järele aidatud safriautode näol.

Teisisõnu teema algust lugege siit: viewtopic.php?f=3&t=9925&hilit=tr0

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitatud: T Jaan 31, 2023 10:44 am
Postitas no fear
Ka meie oleme omakeskis seda teemat arutanud. Järeldus on meile selline, et tegemist ei ole enam niivõrd orienteerumise- vaid metsa WRC sarjaga, kus esikoha ei saa parim orienteeruja, vaid see, kelle sõrm või jalg gaasi paremini valitseb, kellel paremad amordid. Loomulikult on osa sellest ikka ka orienteerumisel aga ega enam eriti mitte. Kui TRACi ees ei ole, siis sõita vist enam ei osata, igatahes nii tundub.
Ma olen oma kogemustega muidugi väike kala siin suures vees aga miskitmoodi tuleb see kihutamine seal metsas puude vahel tagasi tõmmata. Ok, autodega on veel kuidas on, aga kui ATV-dega keegi sellisel kiirusel puusse paneb, on tagajärjed kurvad. Ja seetõttu olen mina hoidnud tagasi, sest lihtsalt elu on ka ju ikka armas :-) Olime nüüd omast arust mõnel katsel päris nobedad ja isegi siis, kui mitte kedagi ette ei jäänud ja saime sõita suht ees, ilma, et pehmed kohad oleks raskesti läbivaks tehtud, ehk siis lendasime üle, aga ikkagi saime paari minutiga esikoha omadest tuppa. . . Ma ei tea, ausalt. Ja siin hakkabki mängima see, et ka autode hulgas ma arvan, et tase on nii kõrgele aetud, amordid, raamid kerged jne...mootor ja tehnika sinna vahele...jaaa nii edasi. Kõik võtab palju raha.

Mäletan, käisime Paju Jaanusega Soomes ja Mudaraketiga Soomes võistlemas, seal oli formaat selline, et pidi tõesti orienteeruma ja lisaks valima, kas võtta raske punkt, mille väärtus oli nt 100 või sibad mööda ala ringi ja korjad väheväärtuslikemaid punkte. Sinu otsus ja sinu kogemus, tarkus. Saan aru, et pimedas pildistamine on nõme ja tõesti Talisprindil oleks auravate masinatega see erit hull aga miskit moodi oleks vaja muutust. Võis siis pöörduda nö juurte juurde tagasi, kus pidid oskama kaarti lugeda!

Eelmise aasta Suvesõidul oli mu paarimehel, ehk Kairol hea mälestus, kui istus katkise esiõõtsaga pühapäevase katse lõpus ja siis lendas laivi üks TR-1. Peale finišit läks uks lahti ja vennad sees ütlesid, et oi jummel , see oli küll hull, nagu WRC metsas...isegi hullem :-)

ATV võistkond KOHALIKUD

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitatud: T Jaan 31, 2023 10:53 am
Postitas MahviaDeTyrk
Landy kirjutas: T Jaan 31, 2023 10:32 amSeega variante oleks kaks, kas praguniene T1 nimetada TR2-ks ja anda TR1-le uus hingamaine (susht tehaseseades auto reeglid) või liigutada Vaba klass TR2 nimetuse alla ja vaba klassile anda uua hingamaine veidi järele aidatud safriautode näol.
Minu arvates on igasugu sarju ja klassi praegugi liialt palju.
Et kui igaüks teeb mõne klassi/sarja enda auto järgi, sest tahab ju kah poodimil olla, siis lõpuks ei ole meil piisavalt sõitjaid iga klassi/sarja jaoks

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitatud: T Jaan 31, 2023 11:29 am
Postitas totu
Mitte ainus aga kindlasti oluline osa on meediakajastus. Kõik me oleme hästi tagasihoidlikud ja ei taha rohelisi ärritada. Kas ikka oleme? Oleme väga edevad ja tahame ennast näidata ja kui on võimalus, et "ema, ma olen televiisoris", motiveerib see väga paljusid. Lihtsalt näitena. WRCs sõidab ainult 2,5 meeskonda ja kolme päevaga tehakse ainult paarsada katsekilomeetrit- kõik sõitjad on "kangelased". Samas Dakaril lugematu arv võistkondi, 2 nädalat tehakse mitusada katsekilomeetrit päevas aga meediasse jõuab mõni nupukene ja sõitjate peale kehitatakse ainult õlgu. Tähelepanu pälvivad ennekõike endised WRC sõitjad. See on pikaajalise ala propageerimise või mttepropageerimise tulemus. Kui WRCsse pääseks vähegi vastuvõetava raha eest, oleks võistlejate saba ukse taga.
Ehk peaks ka offroadi rohkem kajastama, kusjuures näitama ka seda, et tehniliselt kontrollitud sõidukid liiguvad etteantud aladel/teedel ja et omaloomingulised safarid on tihti palju mitterohelisemad (ei ole reegel). Siiani ei ole offroadi kulud veel utoopiliseks muutunud ja palgast on veel võimalik sõita, mis ei tähenda, et kulusid ei peaks piirama. Kõigil tehnikaaladel karmistatakse reegleid kahel põhjusel- ohutus ja hind.
Üsna kallis on navigatsioonitehnika, ehk võiks mingi alamklassi korradada, paberkandjal joonorienteerumisks? Stardis paberlegend kätte ja tuld?
PS: Talvesprindi kahjuks rääkis ka ilm.

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitatud: T Jaan 31, 2023 11:50 am
Postitas MahviaDeTyrk
totu kirjutas: T Jaan 31, 2023 11:29 amÜsna kallis on navigatsioonitehnika, ehk võiks mingi alamklassi korradada, paberkandjal joonorienteerumisks? Stardis paberlegend kätte ja tuld?
Sõita saab ju suvalise tahvli või läpaka rondiga (millele antenni taha annb korraldaja)
Tripmeter ei ole odavam

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitatud: T Jaan 31, 2023 12:14 pm
Postitas AndreTGO
Ma pole võistlusklassides osalenud, küll aga üritan võimaluse korral võtta osa seiklustest. Autodest siis nii palju, et paraku tavaturisti sõitma liiga võimekad ja offroadi mõistes on 90% igav. Küll aga päev hea seltskonnaga orjenteerumist motiveerib siiski osalema. Väikest ratast alla ka panna ei taha(praegu 37"-42" ratas), kaotab läbivuses ja kogu fun kaob ära, ehk VABA võib samuti ära unustada. Samas SMS TUR+ on siiani olnud ideaalse raskusastmega, kahju et seda enam tulevikus ei toimu. Ma isiklikult ei pea oluliseks jääda üritustel esimesele kohale ja teen seda puhtalt oma lõbuks. Olen isegi mõelnud, et võiks mõnest võistlusklassist arvestuseväliselt korraldajatelt osavõtuks luba paluda(aga tõenäoliselt võistlejatele ei oleks see meelt mööda).

TR1 klassi võistlema minna olen juba paar-kolm aastat tahtnud, pole jõudnud 100 projekti kõrvalt veel aega sellele leida, aga tundub kõige reaalsem klass, kus mõistlike kuludega kannatab osaleda.

Lõppkokkuvõtteks - isu on, aga on ainult safariauto. :D

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitatud: T Jaan 31, 2023 1:13 pm
Postitas Movistar
Sõidud on läinud kiiremaks,sest inimesed ja tehnika on suutelised eest ära arenema sellest, mida suudab rajameister loodusesse maha märkida. Lisaks toovad "rohelised" sõidud rohkem sügavast metsast välja lihtsamate teede peale kus see efekt veelgi võimendub.
Olen nõus,et raha tagab vähemalt mõnele andekamale parema tulemuse sest see võimaldab kasutada kvaliteetsemaid detaile ja panustada paremasse vedrustusse ja maksta kinni läbi pideva aretamise neid ämbreid,mida tuleb enne mingigi tulemuseni jõudmist ikka väga palju läbi kolistada . Kui oled lammas,siis raha ka ei päästa päeva. Tulemust sealt ei tule sel juhul.
Ländi jutt,et 5k autoga enam sõita ei saa,ei ole asjakohane. Sõita saab ja võistlust lõpetada saab aga võita on palju raskem neid,kes tõsiselt aega kulutavad ja vaeva näevad ja raha panustavad arengusse. Seega on õige lause,et ma ei taha sõitma tulla kuna ma oma 5k autoga ei võida .Auto ju jätkuvalt sõidab.
Täna ei taha keegi aga aastaid pingutada ja vaeva näha . Tahetakse kohe saada.
TR3 on muidugi omaette teema . Seal on vaja kõvasti kogemust läbi enda ja teiste vigade . Leides endale sellest seltskonnast sõpru, on võimalik jätta paljud vead tegemata ja pääseda palju odavamalt .

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitatud: T Jaan 31, 2023 1:48 pm
Postitas boob
Kiiruse saame maha tõmmata ja rohkem punkti kätte saamisele rõhuda, kui korraldajad ja võistlejad seda soovivad. Selleks pole vaja muud, kui punktide raadiused kõvasti väiksemaks teha. See tähendaks, et meeskond peaks aurava masinaga pildistamise asemel suutma gepsu jälje punkti ajada ja nagu pildistamisel, peaks gepsust kontrollima, et punkt on korrektselt võetud.
Kuna trackid antakse reeglina selleks, et võistlejad ringi orienteerudes valedesse kohtadesse ei satuks, siis tõenäoliselt saaks orienteerumisele rohkem rõhku panna ainult maalappidel, kus risti-põiki sõitmise vastu maaomanikul midagi poleks.

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitatud: T Jaan 31, 2023 2:10 pm
Postitas MahviaDeTyrk
boob kirjutas: T Jaan 31, 2023 1:48 pm Kiiruse saame maha tõmmata ja rohkem punkti kätte saamisele rõhuda, kui korraldajad ja võistlejad seda soovivad. Selleks pole vaja muud, kui punktide raadiused kõvasti väiksemaks teha. See tähendaks, et meeskond peaks aurava masinaga pildistamise asemel suutma gepsu jälje punkti ajada ja nagu pildistamisel, peaks gepsust kontrollima, et punkt on korrektselt võetud.
See on mingi piirini.
GPS-idel on oma eksimusnihked - niigi trehvab seda, et mõni võtab punkti tee pealt ja teine ronib võssa.
Kui raadiused on väiksed, siis see võimendub.