93.a Jeep Grand Cherokee 5.2
Postitatud: P Aug 07, 2022 6:33 pm
Tere kõigile, olen 2 aastat hobikorras ehitanud oma Jeepi ja mõtlesin ka teema teha. Ehitamise all pigem siiski "taastanud" või "remontinud", kuna vaadates teisi teemasid, milliseid tegusid siin mehed korda saadavad, siis olen mina alles poisike.
Kuskil 2019 kevadel tuli huvi maasturi vastu, kuna maal üles kasvanud ja käin tihti seal, tihti käin metsas ja üleüldse meeldib "pärapõrgus" ringi sõita, päris mudakoll ma pole. Algselt vaatasin XJ poole kuna kuju ja välimuse poolest väga meeldib, olen üldse vanemate autode fänn ja hobikorras näpin ka teisi isendeid. Oluline kriteerium oli see, et saaksin legaalselt vedada oma romusid treileril, ehk siis haagise mass. Kuna ise olen pikka kasvu sell, siis lugesin netist et XJ pisut kitsas ja väike salongist ja hakkasin pigem ZJ poole vaatama. Olin veendunud et tahan pommikindlat R6 mootorit, aga silma jäi parasjagu üks müügikuulutus kus V8 oli maru odav. Läksin Tartust Tallinna küljealla autot vaatama ja ilma proovisõitu tegemata olin juba peas otsustanud, et tahan seda autot. Auto oli odava hinnaga, kuna esimest kardaani polnud all ja väidetavalt esi diffris laagrid ära. Muu poolest tundus OK. Sõitsin Tallinnast koju ja järgmisel päeval lammutasin laiali ja sõitma sain alles 2 aastat hiljem, praeguseks kuskil kuu aega tagasi.
Võtsin esisilla alt ja tellisin differile uue sisu Rockautost, loomulikult pidin siis juba silla ära värvima ja kõikvõimalikud puksid ära vahetama.



Hambumuse paika saamine oli paras peavalu, ostsin 2 paari laagreid, ühed lihvisin seest õõnsamaks, et ilma pressimata mõõtmise ajaks otsa ajada ja et vaheseibe oleks kergem vahetada.

Vahepeal kui juppe ootasin ja külm talv oli (veebruaris ostsin auto) siis otsustasin mootoril kõikvõimalikud tihendid ära vahetada, rusikareegel mul hobiautode korral, ei salli õlikäkki kapotiall.



Siis läks asi ikka jube hulluks, otsustasin kapotialuse ka ära värvida, aja jooksul õõnsustesse muda kogunenud ja rooste tekkinud.




Vahepeal käis käigukast Tartus Trans-Rem OÜs kap remondis, ma olen autom. kastide kohapealt suht võhik, tundsin et minek polnud päris see mis võiks olla ja kast oli paras õlikäkk ka.

Kõvasti erinevate detailide värvimist, tõesti vale foorum
aga ma õudne pedant


Mootor sai seest veidi puhastust, uued tihendid, uued paisukorgid, uue keti ja hammakad.



Mingi hetk sai kogu mootori juhtmestik üle käidud


Kaaned käisid Astromotors lihvimises ja said uued klapisääretihendid

Mootoriruumist märkasin et salongiradika torud on kõvasti muljuda saanud ja mõnusalt roostesed, võtsin salongi lahti ja vahetasin radika ära.

Rockautost voolas pakke kohale iga kuu, külmkapp magneteid täis

Mootorile leidsin uued pihustid, ei mäletagi millele nad originaalis mõeldud olid, aga kõvasti uurimustööd sai tehtud ja pistikud sobisid ja voolavus ja muud andmed väga ligilähedased, nendel pihustitel lihtsalt 4 auku mis atomiseerivad kütust paremini kui 1 augulised originaalid mis "sorinal" kütust pritsivad.


Kuna tehase summuti on maru kitsas ja painekohad veel eriti kitsad, otsustasin ise uue "downpipe" teha 2,5 tolli.




Jeep sai uue radika (vana suutsin ära lõhkuda kui ventikat eest võtsin) ja kui pillamiseks läks siis ka kliimaradika.

Ja custom käigukastiõli radika


Pärast aastast ehitamist sai raha ja mott otsa, teisel talvel ei teinud suurt midagi, kevadel sai auto jälle välja aetud.



Kevadel sai tagasild käsile võetud.






Kulutatud on palju raha ja aega, aga kõigest pilte pole, loodan et nüüd pildistan rohkem ja saan ka detailsemat ülevaadet anda kui midagi auto juures teen.
Kuskil 2019 kevadel tuli huvi maasturi vastu, kuna maal üles kasvanud ja käin tihti seal, tihti käin metsas ja üleüldse meeldib "pärapõrgus" ringi sõita, päris mudakoll ma pole. Algselt vaatasin XJ poole kuna kuju ja välimuse poolest väga meeldib, olen üldse vanemate autode fänn ja hobikorras näpin ka teisi isendeid. Oluline kriteerium oli see, et saaksin legaalselt vedada oma romusid treileril, ehk siis haagise mass. Kuna ise olen pikka kasvu sell, siis lugesin netist et XJ pisut kitsas ja väike salongist ja hakkasin pigem ZJ poole vaatama. Olin veendunud et tahan pommikindlat R6 mootorit, aga silma jäi parasjagu üks müügikuulutus kus V8 oli maru odav. Läksin Tartust Tallinna küljealla autot vaatama ja ilma proovisõitu tegemata olin juba peas otsustanud, et tahan seda autot. Auto oli odava hinnaga, kuna esimest kardaani polnud all ja väidetavalt esi diffris laagrid ära. Muu poolest tundus OK. Sõitsin Tallinnast koju ja järgmisel päeval lammutasin laiali ja sõitma sain alles 2 aastat hiljem, praeguseks kuskil kuu aega tagasi.
Võtsin esisilla alt ja tellisin differile uue sisu Rockautost, loomulikult pidin siis juba silla ära värvima ja kõikvõimalikud puksid ära vahetama.



Hambumuse paika saamine oli paras peavalu, ostsin 2 paari laagreid, ühed lihvisin seest õõnsamaks, et ilma pressimata mõõtmise ajaks otsa ajada ja et vaheseibe oleks kergem vahetada.

Vahepeal kui juppe ootasin ja külm talv oli (veebruaris ostsin auto) siis otsustasin mootoril kõikvõimalikud tihendid ära vahetada, rusikareegel mul hobiautode korral, ei salli õlikäkki kapotiall.



Siis läks asi ikka jube hulluks, otsustasin kapotialuse ka ära värvida, aja jooksul õõnsustesse muda kogunenud ja rooste tekkinud.




Vahepeal käis käigukast Tartus Trans-Rem OÜs kap remondis, ma olen autom. kastide kohapealt suht võhik, tundsin et minek polnud päris see mis võiks olla ja kast oli paras õlikäkk ka.

Kõvasti erinevate detailide värvimist, tõesti vale foorum



Mootor sai seest veidi puhastust, uued tihendid, uued paisukorgid, uue keti ja hammakad.



Mingi hetk sai kogu mootori juhtmestik üle käidud


Kaaned käisid Astromotors lihvimises ja said uued klapisääretihendid

Mootoriruumist märkasin et salongiradika torud on kõvasti muljuda saanud ja mõnusalt roostesed, võtsin salongi lahti ja vahetasin radika ära.

Rockautost voolas pakke kohale iga kuu, külmkapp magneteid täis

Mootorile leidsin uued pihustid, ei mäletagi millele nad originaalis mõeldud olid, aga kõvasti uurimustööd sai tehtud ja pistikud sobisid ja voolavus ja muud andmed väga ligilähedased, nendel pihustitel lihtsalt 4 auku mis atomiseerivad kütust paremini kui 1 augulised originaalid mis "sorinal" kütust pritsivad.


Kuna tehase summuti on maru kitsas ja painekohad veel eriti kitsad, otsustasin ise uue "downpipe" teha 2,5 tolli.




Jeep sai uue radika (vana suutsin ära lõhkuda kui ventikat eest võtsin) ja kui pillamiseks läks siis ka kliimaradika.

Ja custom käigukastiõli radika


Pärast aastast ehitamist sai raha ja mott otsa, teisel talvel ei teinud suurt midagi, kevadel sai auto jälle välja aetud.



Kevadel sai tagasild käsile võetud.






Kulutatud on palju raha ja aega, aga kõigest pilte pole, loodan et nüüd pildistan rohkem ja saan ka detailsemat ülevaadet anda kui midagi auto juures teen.