1. leht 2-st
LC 120 laadimispinge
Postitatud: T Veebr 22, 2022 12:51 pm
Postitas Luftman
Tere!
Mure siis selline, et ELKE auto kinnitab, et LC120 laadimispinge 13,8 volti on normaalne. Hoolimata sellest, et kui panna tööle täisvõimsusele kojamehed, salongi vent ja täistuled, siis aku pinge langeb tasapisi lõpuks alla 12v. Seega justkui nende värskelt paigaldatud genekas ei suuda toita tarbjaid, mis on maksimaalvõimsusel taha ühendatud. Akud on korralikud.
Soovisin, et nad asja kontrolliksid. Auto vaatas üle tehnik ja elektrik. Kinnitavad, et kõik on ok ja lisandunud kontrolli eest soovivad 117 €.
Eelnevalt oli autol peal genekas B-varuosana, mis laadis vaid kõrgematel pööretel või "Pwr Heat" nupu abil. Talvel alla -5 ⁰C soovis oodata kuni miskit soojeneb, et üldse laadima hakata. Pisut üle aasta kestis ja siis nüüd andis saba. Ühe aku võttis ka külm ära tänu sellele jamale.
Mis te arvata, kas Elke'l on õigus ja elan oma 13,8 voldiga õnnelikult edasi või on miskit siiski pisut mäda. Ei tahaks aasta pärast jälle genekat ostma hakata

Re: LC 120 laadimispinge
Postitatud: T Veebr 22, 2022 4:16 pm
Postitas ahto42
Kas aku miinusklemmil on mingi andur? Kui on, siis mis juhtub kui sealt pistik ära võtta?
Re: LC 120 laadimispinge
Postitatud: T Veebr 22, 2022 7:29 pm
Postitas v6sa
Kas sel on juba laadimise kontroll (BMI) peal?
13,8 V tundub vähevõitu, aga kuniks see püsib ka koormamisel, siis aku tühjenda ei tohiks. Auto generaator peab suutma toita põhitarbijad (tuled, ventilatsioon) muretult ära.
Kas mõlemale akule (sain aru, et see on kahe akuga süsteem) tuleb samavõrra pinget?
Re: LC 120 laadimispinge
Postitatud: T Veebr 22, 2022 9:29 pm
Postitas TiitR
v6sa kirjutas: ↑T Veebr 22, 2022 7:29 pm
Kas sel on juba laadimise kontroll (BMI) peal?
13,8 V tundub vähevõitu, aga kuniks see püsib ka koormamisel, siis aku tühjenda ei tohiks. Auto generaator peab suutma toita põhitarbijad (tuled, ventilatsioon) muretult ära.
Kas mõlemale akule (sain aru, et see on kahe akuga süsteem) tuleb samavõrra pinget?
Saan aru, et ei jää see pinge sinna vahemikku, kui tarbijad taha lähevad.
Luftman kirjutas: ↑T Veebr 22, 2022 12:51 pm
Hoolimata sellest, et kui panna tööle täisvõimsusele kojamehed, salongi vent ja täistuled, siis aku pinge langeb tasapisi lõpuks alla 12v.
Re: LC 120 laadimispinge
Postitatud: K Veebr 23, 2022 9:43 am
Postitas Luftman
Tere!
Autol on, jah, mingit sorti intelligentne, aju poolt juhtitav laadimine.
Suurema koormuse lisandudes pinge aku klemmidel tasapisi langeb 13,8-st alla poole ja on lõpuks alla 12 v.
Kahe akuga süsteemide puhul on akud omavahel ühendatud ja vaadeldavad akupangana. Sisuliselt läheb üks ja sama pluss mõlemale akule. Antud juhul 12 v ehk tegemist rööpühendusega. Jah, pinge on mõlemal sama.
Re: LC 120 laadimispinge
Postitatud: K Veebr 23, 2022 10:24 am
Postitas v6sa
Luftman kirjutas: ↑K Veebr 23, 2022 9:43 am
...
Autol on, jah, mingit sorti intelligentne, aju poolt juhtitav laadimine.
...
Paljudel säärastel autodel on vaja arvutiga autole öelda, kui akut on vahetatud. Kas seda tehti?
Lõhnab selle järele, et mingil põhjusel auto ei tea, et akudesse vool ei jõua.
Samas on paljudel nüüdisaegsetel autodel just see loogika, et hoiame iga milliliitrit kütust kokku ja "asjatu laadimine" on üks kokkuhoiukoht. Et siin poleks tegu "planeeritud kulumisega"...
Re: LC 120 laadimispinge
Postitatud: K Veebr 23, 2022 8:28 pm
Postitas traatjalg
Tundub nii värske geneka viga olevat,just maadlesin ka sellisega.Uus taastatud peale ja korras sellele isetaastatule sattus vale pingeregulaator minu puhul .Vena Narva mnt võtsin uue taastatud.Laadimine on 14.00.Ja on palju aga 120 nele nii pidi vaja olemagi.Talvel nüüd soendus põhjas,tuled webasto ikka 13,9 14.0.Tühikäigul ilma suurte tarbijateta 12,8 tuuri.)ainult salongiventja webasto. Kui laadimine liiga alla läheb siis abs ja muud kolmetähelised lähevad häiresse ja mingi kollane foor hakkab armatuuris põlema ja piiksuma.Ajule ei pea seal midagi nii vanale asjale õpetama geneka,akude vahetusel.Mootori , geneka ja kere vahelised massid võiks ka üle vaadata,
Re: LC 120 laadimispinge
Postitatud: K Veebr 23, 2022 8:30 pm
Postitas traatjalg
traatjalg kirjutas: ↑K Veebr 23, 2022 8:28 pm
Tundub nii
värske geneka viga olevat,just maadlesin ka sellisega.Uus taastatud peale ja korras sellele isetaastatule sattus vale pingeregulaator minu puhul .Vena Narva mnt võtsin uue taastatud.Laadimine on 14.00.Ja on palju aga 120 nele nii pidi vaja olemagi.Talvel nüüd soendus põhjas,tuled webasto ikka 13,9 14.0.Tühikäigul ilma suurte tarbijateta 12,8 tuuri.)ainult salongiventja webasto. Kui laadimine liiga alla läheb siis abs ja muud kolmetähelised lähevad häiresse ja mingi kollane foor hakkab armatuuris põlema ja piiksuma.Ajule ei pea seal midagi nii vanale asjale õpetama geneka,akude vahetusel.Mootori , geneka ja kere vahelised massid võiks ka üle vaadata,
10 minuti töö eest 117 euri pole paha teenistus

Re: LC 120 laadimispinge
Postitatud: K Veebr 23, 2022 8:31 pm
Postitas traatjalg
traatjalg kirjutas: ↑K Veebr 23, 2022 8:30 pm
traatjalg kirjutas: ↑K Veebr 23, 2022 8:28 pm
Tundub nii
värske geneka viga olevat,just maadlesin ka sellisega.Uus taastatud peale ja korras sellele isetaastatule sattus vale pingeregulaator minu puhul .Vena Narva mnt võtsin uue taastatud.Laadimine on 14.00.Ja on palju aga 120 nele nii pidi vaja olemagi.Talvel nüüd soendus põhjas,tuled webasto ikka 13,9 14.0.Tühikäigul ilma suurte tarbijateta 13,8 tuuri.)ainult salongiventja webasto. Kui laadimine liiga alla läheb siis abs ja muud kolmetähelised lähevad häiresse ja mingi kollane foor hakkab armatuuris põlema ja piiksuma.Ajule ei pea seal midagi nii vanale asjale õpetama geneka,akude vahetusel.Mootori , geneka ja kere vahelised massid võiks ka üle vaadata,
10 minuti töö eest 117 euri pole paha teenistus
Re: LC 120 laadimispinge
Postitatud: K Veebr 23, 2022 8:44 pm
Postitas ahto42
Kordan veel, et kas proovisid aku miinusklemmil oleva anduri lahti ühendada? Seda tehes peab genekas hakkama ise oma pingeregulaaroriga toimetama.
Re: LC 120 laadimispinge
Postitatud: R Veebr 25, 2022 12:01 am
Postitas Luftman
ahto42 kirjutas: ↑K Veebr 23, 2022 8:44 pm
Kordan veel, et kas proovisid aku miinusklemmil oleva anduri lahti ühendada? Seda tehes peab genekas hakkama ise oma pingeregulaaroriga toimetama.
Auto on veel Elkest ära toomata. Seega ei proovinud veel midagi.
Mida see teadmine mulle annab kui saan teada mitme voldiga ta sellisel juhul laeb?
Re: LC 120 laadimispinge
Postitatud: R Veebr 25, 2022 12:09 am
Postitas Luftman
traatjalg kirjutas: ↑K Veebr 23, 2022 8:28 pm
Talvel nüüd soendus põhjas,tuled webasto ikka 13,9 14.0.Tühikäigul ilma suurte tarbijateta 12,8 tuuri.)ainult salongiventja webasto....
....Mootori , geneka ja kere vahelised massid võiks ka üle vaadata,
12,8 ei saa ju laadimiseks nimetada. Sul siis tühikäigul pm ei lae?
Kõik massid on üle vaadatud.
ELKE väidab, et auto ongi sellisel kujul täiesti korras.
Re: LC 120 laadimispinge
Postitatud: R Veebr 25, 2022 10:47 pm
Postitas ahto42
Luftman kirjutas: ↑R Veebr 25, 2022 12:01 am
ahto42 kirjutas: ↑K Veebr 23, 2022 8:44 pm
Kordan veel, et kas proovisid aku miinusklemmil oleva anduri lahti ühendada? Seda tehes peab genekas hakkama ise oma pingeregulaaroriga toimetama.
Auto on veel Elkest ära toomata. Seega ei proovinud veel midagi.
Mida see teadmine mulle annab kui saan teada mitme voldiga ta sellisel juhul laeb?
kas genekas lahja,või tõmbab kompuuter laadimise maha. Näiteks Nissanite puhul tavaline
Re: LC 120 laadimispinge
Postitatud: R Veebr 25, 2022 11:05 pm
Postitas traatjalg
12,8 ei saa ju laadimiseks nimetada. Sul siis tühikäigul pm ei lae? Eksisin 13,8 ikka
Re: LC 120 laadimispinge
Postitatud: R Veebr 25, 2022 11:14 pm
Postitas ahto42
Nissanitel on nt nii, et laeb akut ainult 15-20 min peale käivitust, pärast seda on süsteemipinge 12,5-12,8v. Kui aku laadimise anduril juhe küljest, siis peaks ergutust antaba pidev +12v ja süsteemi pinge juhtimise võtab üle geneka enda pingeregulaator.