1. leht 2-st

Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitatud: L Dets 25, 2021 10:39 pm
Postitas Landy
-30C mootori külmkäivitus puust -ja punaseks e. mis toimub mootori "kaane all"
https://www.youtube.com/watch?v=fNzSQxd4mzU

Re: Külmkäivitus e. mis on akrul kõhus

Postitatud: P Dets 26, 2021 3:21 pm
Postitas vreps
IRW See video on täiega meie jewroopalike väärtuste vastane. Mitte mingil juhul ei saa seda kremli jama võtta tõsiselt, juba see zigull on täielik kliimasoojendajast pann. Ei mingit mootori soojendamist vaid kohe tuleb täiega pedaali anda. Mina usun moodsasse euro 5 ja 6 tehnikasse koos tehase manuaalidega ja seal mingid füüsika seadused ja muu jama ei kehti. Saaled peavadki ringi keerama külma mootoriga, sest see aitab kiiresti soojeneda mootoril ja keskkonda säästa. Ei ole vaja meid oma sovjeetlike võtetega rohepöördest eemale juhtida. :lol:

PS. Tegelikult peaks see video isegi viimasele tainapääle selgeks tegema, et külmkäivituse järgselt ei tohi kohe minema pürstida.

Re: Külmkäivitus e. mis on akrul kõhus

Postitatud: P Dets 26, 2021 4:00 pm
Postitas Landy
vreps kirjutas: P Dets 26, 2021 3:21 pm IRW See video on täiega meie jewroopalike väärtuste vastane. Mitte mingil juhul ei saa seda kremli jama võtta tõsiselt, juba see zigull on täielik kliimasoojendajast pann. Ei mingit mootori soojendamist vaid kohe tuleb täiega pedaali anda. Mina usun moodsasse euro 5 ja 6 tehnikasse koos tehase manuaalidega ja seal mingid füüsika seadused ja muu jama ei kehti. Saaled peavadki ringi keerama külma mootoriga, sest see aitab kiiresti soojeneda mootoril ja keskkonda säästa. Ei ole vaja meid oma sovjeetlike võtetega rohepöördest eemale juhtida. :lol:

PS. Tegelikult peaks see video isegi viimasele tainapääle selgeks tegema, et külmkäivituse järgselt ei tohi kohe minema pürstida.
Teiseks on hea seletada, miks pea kõik Soome-Rootsi päritolu aatod koos ploki soojenduse pistikuga tulevad ning miks iga siinne eramaja omanik võikak endale pistiku õue ja spiraali mootorisse panna.

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitatud: P Dets 26, 2021 5:59 pm
Postitas CaveMan
Siit videost saime teada, et sellise külmaga tuleb kasutada õige viskoosusega õli, mitte suvalist mineraalõli, mis ära külmub. Veidi arusaamatu katse.

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitatud: P Dets 26, 2021 6:53 pm
Postitas MrMägilane
Ei pannud tähele, kas ta ütles ka videos, mis õli seal kasutati, aga mingi tatt-15 või analoogne "vana hea vene õli" ei saagi midagi muud teha. Suvaline kõige odavam 5w-30, sealsetes tingimustes ehk isegi 0w-30 sisse ja see mootor elaks külma rahuga üle, kuidas mehed järgmiseks katsetavad, kuidas kapsast hammasratastega käigukast töötab.

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitatud: P Dets 26, 2021 9:19 pm
Postitas honkomees
MrMägilane kirjutas: P Dets 26, 2021 6:53 pm ... Suvaline kõige odavam 5w-30, sealsetes tingimustes ehk isegi 0w-30 sisse ja see mootor elaks külma rahuga üle. ...
Eks ta elab üle ikka aga eluiga lühendab kõvasti. Ma kunagi saele ketiõli kõva külmaga panin, see ei tulnud üldse kankust välja, siis võtsin ühe 5w40 kankupera, no sealt tilkus selline pudrune, suhkrustunud mee moodi asi välja aga ei julgenud enam saagi käima tõmmata, enne viisin pliidi ette soojenema nii kanku kui sae.
P.S. kolm autot peres ja kõik elavad juhtme otsas nii kui temp juba nulli lähedale langeb, ka nt +5 kraadiga.

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitatud: E Dets 27, 2021 12:20 am
Postitas CaveMan
Nende YT kanalil on rohkelt erinevaid ajuvabasid katseid. Tüüpidel juba igav ei hakka :D Kas just "sisukas" aga kindlasti "Võimalik vaid venemaal" :D

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitatud: E Dets 27, 2021 1:36 pm
Postitas v6sa
honkomees kirjutas: P Dets 26, 2021 9:19 pm ... võtsin ühe 5w40 kankupera, no sealt tilkus selline pudrune, suhkrustunud mee moodi asi välja ...
Kankupõhjad kipuvad olema vesised sõltumata sellest, kui üüberõli seal sees on. Mida rohkem kordi on temperatuuri miinusest plussi selles kankus liikunud, seda vesisemad.

Video on ... hariv mitmes mõttes.

Sellega olen väga päri, et iga miinuskraadile käivitus on mootorile valus. Oli valus kunagistele madala forsseeringuga padadele ja on suisa hukatuslik praeguse aja peenhäälestusproduktidele. Hoolimata oluliselt parematest õlidest - inimesed on jälle läbematumateks ja ignorantsemateks muutunud.

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitatud: E Dets 27, 2021 1:39 pm
Postitas totu
Ja kas praeguste elektrihindadega ikka raatsiks mootorit öö otsa seinas hoida :D ? Hea õli ja kaine mõistus ajavad ka asja ära.

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitatud: E Dets 27, 2021 1:45 pm
Postitas honkomees
totu kirjutas: E Dets 27, 2021 1:39 pm Ja kas praeguste elektrihindadega ikka raatsiks mootorit öö otsa seinas hoida :D ? Hea õli ja kaine mõistus ajavad ka asja ära.
no ikka hoian, öösel on elekter mitu korda odavam kui päeval ja see näpuotsatäis on köömes muu el.kulu kõrval. Ja mootori kapitaal või vahetus on odav?

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitatud: E Dets 27, 2021 2:05 pm
Postitas totu
Meil ettevõttes üks igivana H1 (vana mitsu 2,5 diisel). Enamus aega oli varustaja käes (ühe kontori eest teise ette), viimased aastad hoovinarriks ja pool milli odomeetril. Ja mootoril ei ole häda midagi, kere hakkab vaikselt ära ussitama aga isegi automaatkast ei ole veel remonti küsinud. Moraal siis selles, et mille oleks plokisoojendus ära hoidnud? Eks uued pajad õrnemad aga kui nendele veidi tähelepanu pöörata, võiks 3-400 000 ikka tiksuda. Need surnult sündinud üllitised, mis varem lõpevad, teevad seda ka soojas hoidmisega. Pigem ennetab hädasid hoolduse megavälpade lühendamine ja/või korraliku õli kasutamine.

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitatud: E Dets 27, 2021 2:13 pm
Postitas honkomees
totu kirjutas: E Dets 27, 2021 2:05 pm ... Pigem ennetab hädasid hoolduse megavälpade lühendamine ja/või korraliku õli kasutamine.
loomulikult käib see lisaks eelsoojendamisele, tootja nõutud õli ja lühendatud vahetusvälp, 10 tuhat km. Renault K9K uuematel mootoritel (Dacia jt) soovitavad venemaa sõltumatud motoristid ca 7000 peal õlivahetust ...
P.S. kõigile uuena ostetud autodele olen raudselt tellinud vaid ühe lisa - plokisoojenduse.

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitatud: E Dets 27, 2021 3:20 pm
Postitas puhvel
Tegelt ei pea ju öö otsa järgi hoidma.
Olen kasutanud sellist taimerit, mis käib pistiku pesasse, sealt keerad 2 tundi enne sõitmist käima ja olemas.

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitatud: E Dets 27, 2021 4:17 pm
Postitas honkomees
puhvel kirjutas: E Dets 27, 2021 3:20 pm Tegelt ei pea ju öö otsa järgi hoidma.
Olen kasutanud sellist taimerit, mis käib pistiku pesasse, sealt keerad 2 tundi enne sõitmist käima ja olemas.
see tavaline plokisoojendus ei soojenda vaid ainult hoiab soojas ... ise ka koonerdades taimeriga aga panen tööle 3-4 tundi enne sõitma minekut. Aga on vahe kas on kohe peale sõidust tulekut õhtul juhe sappa pandud või mõni tund enne, esimesel juhul eelsüüteküünla märgutuli käivitamisel ei sütti, teisel puhul ikka lühikest märgutuli aega põleb.

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitatud: E Dets 27, 2021 7:20 pm
Postitas vreps
Mul jeebil 3 liitrist mootorit soojendab küll, isegi miinuskraadide tabel oli selle elektrijunniga kaasas, et mitu tundi peab taga olema. Ja käib see junn vooliku vahele mitte plokki.