Ei seaks kuidagi kahtluse alla seda tõstesoovi ja eeldatava kulutuse suurust, aga endal on kolmas XJ nn töös ja tagantjäreletarkus räägib, et alati on vedrustuse mugavus läinud halvemks, kui stockis oli. Seepärast igaks juhuks soovitan kerge pausi plaanimisse teha.
XJ selline liikur, et sellel ju tõstet vaja teha ainult selleks, et suurem ratas alla mahuks ja munaka-alust kliirensit juurde saaks - stockis üle 235/75/15 väga ei lähe ja 2" tõstega saab hädapärast ainult 31" ratta alla.
Põhi iseenesest on ju juba tehasest päris kõrgel ja ega katuse kõrgeleajmine ka offroadimisel suurt kasuks ei tule.
Seepärast meerikmaalased on pigem rattakoobaste kallale läinud suurema ratta allasaamiseks aga siin on tagaratta koobas samuti piiravaks teguriks esiteks oma väiksusega ja teiseks nende salakavalate koopaäärsete spot-weldingutega

- kes teab see teab, millest jutt.
Seepärast, kui ma järgmist teeks - ma sooviks jätta selle hea tehasevedrustuse pehme jäikuse ja teeks tõste ka tagant klotsidega - nendega, mis silla ja vedrupaki vahele käivad (igasugu vedrupakid, lisalehed, chaklid ja muu jama jätaks vahele) kõik.
Ees aga ei teeks ei mingite järelturu või S-klassi vedrudega ega mitte ka üles lisatavate tõsteklotsidega vaid paneks kõrgendused hoopis allapoole sillapeal olevatele vedrupatjadele vedrudele alla. Siis jääb samuti vedru töötama nii, nagu see tehase engineeridel mõeldud oli. Loomulikult ei tohi unustada ka vahekasti puksidega allapoole laskmast samapalju või siis ehk poole võrra sellest, mis tõste on. Samuti tuleb siis pikendada ka stabikakonte ja amordivardaid vähe...
Taga ma tegelikult amordivarda pikendamise asemel lõikaks need tobedad tagasilla tala küljes allapoole tolknevad amordikinnitused lahti ja keevitaks nii, et kinnitus oleks sillatala keskjoonel ja ei jääks iga krdi känu ja juurika taha kinni..., siis pole amordivarrast ka vajagi pikndada.
Aga ok - see ainult minu kogemuspõhine uhhuu-jutt, ei peal kuulama ega arvesse võtma....