1. leht 2-st

Siduri vastupidavus

Postitatud: N Sept 20, 2007 2:07 pm
Postitas JANNO L200
Autoks on Kollane Aiatraktor (Suzuki Jimny 2000), sidur libiseb sõiduajal kui gaasiga mängida. Ajaloost on teada, et sidurit on vahetatud rohkem kui kaks korda.
Hetkel on autol 1,6L Vitara 16V mootor ühendatud Samurai kastiga.
Rehvideks 31X10,5XR15 Cooper Discoverer Radial STT.
Kui on kellelgi kogemusi sidurikomplektide katsetamisel ja hankimisel sarnastele mootoritele, siis kõik vihjed teretulnud.

Postitatud: N Sept 20, 2007 3:37 pm
Postitas ats
Sidur on üldse Sukide üheks nõrgaks kohaks. Oma endisel Vitaral vahetasin 2 aasta jooksul 3 ketast. Sidur ei taha eriti suuremaid koormusi nagu metsas müttamine ja raske käru vedamine. Sama lugu on Jimmuga, metsas või või liivas on siduri kärsakas kohe üleval. Ilmselt leevendab probleemi kallima ja kvaliteetsema siduriketta kasutamine või siis tihedam vahetamine.

ATS

Postitatud: N Sept 20, 2007 5:39 pm
Postitas Landy
Minu teada on sel masinal igasusgu sidureid proovitud, aga soovitud lahendust ei leitudki. :?

Postitatud: N Sept 20, 2007 6:33 pm
Postitas JANNO L200
Kas ei ole võimalik paigaldada tugevamate vedrudega sidurikorv, mis teoreetiliselt suurendaks hõõrdumist? Sellise korvi valmistaja Vitarale? Või siis siduriketta hõõrdpindade materialide erinevused. Kas on erinevaid? Kas on mõni firma kes spetsialiseerunud siduritele?
Sai vist ekseldud natuke siis-sinna :oops:

Postitatud: N Sept 20, 2007 6:52 pm
Postitas Shrek4x4
JANNO L200 kirjutas:Kas ei ole võimalik paigaldada tugevamate vedrudega sidurikorv, mis teoreetiliselt suurendaks hõõrdumist? Sellise korvi valmistaja Vitarale? Või siis siduriketta hõõrdpindade materialide erinevused. Kas on erinevaid? Kas on mõni firma kes spetsialiseerunud siduritele?
Sai vist ekseldud natuke siis-sinna :oops:
Pidurimeistri OÜ.Veerenni 56a, taastab sidureid.Nende endi jutu järgi pidid kasutama Euroopa parimaid katteid.

Postitatud: N Sept 20, 2007 7:11 pm
Postitas tarmo
Janno: pane stock sidur ja kui siduri korda saad (loe ketta/korvi/survelaagri vahetad) siis nipp on lihtsalt selles, et jäta kohe heaga see vasak jalg rahule (suru vastu põrandat) ja kogu lugu.
No tegelikult mu kogemus piirneb küll Samuraiga (ja seejuures veel väiksema siduriga SJ410-ga), kuid usun, et sama nipp töötab Jimny juures ka.
Meil kärssas esimesel võistlusel (2,5a tagasi jaanisõit) kohe sidur maha.
Pärast samalaadse soovituse saamist Sillaehitajate / Märgade Härgade tiimi poolt ei ole me pidanud kordagi sidurit vahetama 8) Okei, nüüd suvel siiski vahetasime, aga seda ainult profülaktika mõttes - ketas oli ise täiesti ok.

Postitatud: N Sept 20, 2007 7:27 pm
Postitas JANNO L200
Sarnane nn. põhjagaasi soovitus ringleb Suzukiga sõitjate juttudes küll. Tahab kindlasti harjumist. Esialgu ei mõista hästi, kas siis sõiduajal metsas, aeglustiga sõites eksiteerib gaasipedaalil kaks kasutatavat asendit:1. pedaal põhjas (siis peaegu) ja 2. pedaal üleval (tühikäik)? :?

Postitatud: N Sept 20, 2007 7:44 pm
Postitas Landy
JANNO L200 kirjutas:Sarnane nn. põhjagaasi soovitus ringleb Suzukiga sõitjate juttudes küll. Tahab kindlasti harjumist. Esialgu ei mõista hästi, kas siis sõiduajal metsas, aeglustiga sõites eksiteerib gaasipedaalil kaks kasutatavat asendit:1. pedaal põhjas (siis peaegu) ja 2. pedaal üleval (tühikäik)? :?
Miks põhjagaas? Jutt oli sellet, et sõidu ajal sidurit ei libistata. Kui vaja mängitakse gaasiga. Kindlsti müükse mingit ägedamat sportsidurit.
Kui kohe kuidagi pidama ei saa, viska automaat vahele!

Postitatud: N Sept 20, 2007 8:01 pm
Postitas JANNO L200
Vabandan, ma ei väljendanud ennast päris täpselt. Mõte mis kummitas oligi seotud pedaali kasutamisega: kas sidur on lahutatud täielikult või siis on pedaal vabastatud. Vahepealne variant nn. " auto siduriga mäepealhoidmine" tuleb ära unustada.

Postitatud: N Sept 20, 2007 8:16 pm
Postitas JANNO L200
Sportsiduri idee tundub viitavat vastupidavama siduri poole. Kas keegi on muretsenud ja katsetanud?

Postitatud: N Sept 20, 2007 8:23 pm
Postitas tarmo
JANNO L200 kirjutas:Sportsiduri idee tundub viitavat vastupidavama siduri poole. Kas keegi on muretsenud ja katsetanud?
Kuuldavasti sealt mingit imet ikka tulemas ei ole.
Tuleb igasuguse auto ja igasuguse siduriga mõistuslikult ringi käia, siis kestavad. Proovi järele see ainult gaasiga mängimise trikk - endalegi oli see üllatuslikult tõhus.
Ja muide, selleks ei pea autol loomamoodi jõudu olema, meil toimib see kõik 1-liitrise (33kW) mootori puhul ja hüppab mööda kände nagu jänes :wink: (juhul kui poolteljed pole parajasti jälle saba andnud :roll: )

Postitatud: N Sept 20, 2007 8:47 pm
Postitas Stupiduser
1. Minu mäletamist mööda jäi vist "igivanadel tegijatel" (HMM või ASuur) pidama mingi imeline metalllabadega sidur. Kui õieti mäletan, et jäi...
Centerforce igatahes ei olnud piisavalt vastupidav.
Tõenäoliselt on selle lahenduse hind samas suurusjärgus Aiatraktori soetusmaksumusega :evil:

2. Jah, igasugune maastikul "siduriga mäepeal hoidmine" ja üleültse veo reguleerimine (kaasa arvatud igasugusel manööverdamisel) siduriga tuleb ära unustada.
See nõuab küll alguses küllaltki suurt eneseületust aga küll ära harjud...


3. Erinevalt Tarmost kisume me enne igat võistlust siduri maha, mõõdame paksuse üle ja siis otsustame, kas peab veel ühe sõidu või vahetame välja. :D
Tõsi küll, Samurail on see tegevus märksa valutum kui Jimnyl.

NB! sama kehtib ka piduriklotsid (ka tagumised) kohta!

4. Pidurimeistri katted on samasugune saast nagu suvaline B-ketas. Proovitud!

5. Iga tavasidur libiseb kui "sõidu ajal gaasiga mängida" (kui selle all pidasid silmas: sõidu ajal siduri vajutamist, seejärel gaasi ja sidur kolksuga lahti)

Kokkuvõtteks: vaheta sidur ja korv B-osa vastu ja sõida aeglustiga ilma sidurit libistamata. Kui siduri kärssama lased siis lase tal kõrgete pööretega (st madalama käiguga) sõites taastuda. Ja vaheta kohe, muidu on Sul ootamatult katte asemel tustakas vatti (ja seda muidugi kõige huvitavama koha peal :twisted: )

Postitatud: N Sept 20, 2007 9:53 pm
Postitas JANNO L200
Libisemine annab tunda ennekõike tavalisel teel sõites ilma aeglustita, sõites suvalise käiguga, pöördeid umbes 2500, annan järsult gaasi - kiirus ei kasva ainult mootori pöörded. Metsas aeglustiga ei ole nagu suurt aru veel saanud et libiseks, kahtlus närib ainult, et võimalik, et järgmine mudane siht selle libisemise ka metsas karmiks reaalsuseks muudab.

Kokkuvõtteks, võtan Vitara sidurikomplekti B-osana turuuuringu ette.
Tänan kõiki kes kaasamõtlesid ja kirja panid. Arvatavasti läheb mul veel mõni sidur tulevikus vaja enne kui ma nn." sidurita sõidu" lõplikult selgeks saan. Kõik Suzuki sidurialane kogemus ja hankimisel abiksolev inf teretulnud.

Postitatud: N Sept 20, 2007 10:22 pm
Postitas Stupiduser
On sidur ikka paika reguleeritud?

edit: "reaalsus" võib tähendada eelpoolmainitud vatti katte asemel, mis võrdub nööri otsas koju minekut (sic! mudaselt metsasihilt)

edit2: tead kuidas Jimnyl "ametlikult" sidurit vahetatakse? Tõstetakse mootor koos kastiga maha! 8)

Postitatud: N Sept 20, 2007 10:45 pm
Postitas JANNO L200
Stupiduser kirjutas:On sidur ikka paika reguleeritud?

edit: "reaalsus" võib tähendada eelpoolmainitud vatti katte asemel, mis võrdub nööri otsas koju minekut (sic! mudaselt metsasihilt)

edit2: tead kuidas Jimnyl "ametlikult" sidurit vahetatakse? Tõstetakse mootor koos kastiga maha! 8)
Aga mitteametlikult? :shock: