1. leht 1-st
					
				NATO käivitusabi pistik
				Postitatud: L Mai 01, 2021 6:32 pm
				Postitas Landy
				Plaan ühele maasturile, kus akule ligipääs keerukas, paigaldada NATO käivitusabi pistik.
Kas peaksin valima 300A, 400A või 500A mudeli ?
			
		
				
			
 
						- Fender_Locker01_600x600.jpg (41.73 KiB) Vaadatud 3620 korda
 
		
		
		
			 
			
		
				
			
 
						- Staubox_Use_02.jpg (1.15 MiB) Vaadatud 3620 korda
 
		
		
		
			  
			 
			
					
				Re: NATO käivitusabi pistik
				Postitatud: L Mai 01, 2021 7:11 pm
				Postitas Kodanik2
				Ilmselt on 300A küllalt. Sest veoautol jätkub võimust küll kui oma aku 0 ja kogu power tuleb teisest autost. Seda küll 24V süsteemiga. 12 v puhul amprid suuremad, aga kas on seda voolu kusagilt nii palju tulemas+
			 
			
					
				Re: NATO käivitusabi pistik
				Postitatud: E Mai 03, 2021 7:51 pm
				Postitas MM
				Valid kasutatava kaabli ristlõike järgi.
			 
			
					
				Re: NATO käivitusabi pistik
				Postitatud: E Mai 03, 2021 9:26 pm
				Postitas Kalill
				Miks see NATO pistik hea on? 
Mõne teise auto + terminal võiks universaalsem olla.. 

 
			 
			
					
				Re: NATO käivitusabi pistik
				Postitatud: T Mai 04, 2021 12:09 am
				Postitas Landy
				Kalill kirjutas: ↑E Mai 03, 2021 9:26 pm
Miks see NATO pistik hea on? 
Mõne teise auto + terminal võiks universaalsem olla.. 
 
1)Need pesad ja pistikud on vastupidavad, nagu militaar asjad olema poeavad ning aastakümnete jooksul testitud.
2)Nad on uutena vabamüügis saadaval ka tsivilistidele ja  mõistliku raha eest.
3)Toode, mille külge see pannakse, sellel on olemas valamis lahendus NATO pesa paigaldamiseks.
 
			 
			
					
				Re: NATO käivitusabi pistik
				Postitatud: T Mai 04, 2021 12:11 am
				Postitas Landy
				MM kirjutas: ↑E Mai 03, 2021 7:51 pm
Valid kasutatava kaabli ristlõike järgi.
 
Ma olin pigem valmis valima kaablid vastavalt pesale.
 
			 
			
					
				Re: NATO käivitusabi pistik
				Postitatud: T Mai 04, 2021 7:55 am
				Postitas ahto42
				Mida pikem kaabel, seda suurem ristlõige, kas ei olnud vanasti nii? Üks asi on laadimine, teine täku andmine, seal on vaja 300A ja rohkem kiiresti vaja transportida.  Vaata akujuhtmeid diislitel, lühikese  maa peale suht jämedad. Saad ampertangidega vaadata, kui palju käivitusprotsess voolu võtab. Lisa sinna kaablipikkuse varu ka.
Kunagi ühel tüübil oli  suht jämedast, keevituse kaablist tehtud täkujuhtmed,umbes sama jämedad või isegipeale nagu vanakooli diisli +juhe . Olid suht pikad kaa, et igale poole ulatuks. Olid küll suured ja kohmakad, aga omanik ütles, et pole olnud veel masinat, mida külmas aku pärast käima ei saanud.
			 
			
					
				Re: NATO käivitusabi pistik
				Postitatud: K Mai 05, 2021 2:51 pm
				Postitas MM
				Landy kirjutas: ↑T Mai 04, 2021 12:11 am
MM kirjutas: ↑E Mai 03, 2021 7:51 pm
Valid kasutatava kaabli ristlõike järgi.
 
Ma olin pigem valmis valima kaablid vastavalt pesale.
 
Laos olemas 35 mm² ristlõikega kaablile. 
Esimene kätte juhtunud pilt 
https://vrs-public.scania.com/ProductDe ... =1&grp=163
Müüakse ka koos kaablitega tükki
 
			 
			
					
				Re: NATO käivitusabi pistik
				Postitatud: K Mai 05, 2021 9:18 pm
				Postitas saarlane87
				See viimane pistik on selles mõttes halb, et vajab jootmist. Pressida pole julgenud, paistab liiga habras. Jootmisega on jällegi see probleem, et kuumus tahab isolatsiooni lõhkuda.
			 
			
					
				Re: NATO käivitusabi pistik
				Postitatud: K Mai 05, 2021 11:02 pm
				Postitas Planma
				Käivitusvool on soojal ilmal 300A, talvel -20 kraadise ilmaga võid voolutugevuse kahekordistada.
Vooliga juhtme läbimõõtu saad arvutada siin: 
https://www.solar-wind.co.uk/info/dc-ca ... calculator