1. leht 4-st
Postitatud: K Sept 12, 2007 7:27 pm
Postitas tai
Isiklikult arvan, et eestis võiks selle klasside reguleerimise natuke paika loksutada. Mina kyll noor ja roheline aga siiski segab mind selline punkt, kus kirjutatakse tr1 olemust - originaal auto salongist ja vints soovituslik. No andke andeks suuresti on tegemist vabaklassi autode võidukihutamisega. Salongi autodest on saanud märkamatult ymberehitatud nibin nabin klassi mahtuvad autod. Samas muidugi kivi korraldajate kapsaaeda ei ole mina näinud yhtegi tr1 rada (va navigatsioon) mida on võimalik läbida ka arvestatava tulemusega salongi autoga. Iseenesest teeme siis turistist tr1 ja on asi tingimustele vastav.
vot selline mõte
Kena lahendus sellele probleemile oleks korraldajate poolt rada lihtsaks, kus oleks võimalik võtta u 70% punktidest ilma vintsita ja rajal terve etapi kestel kiiruse piirang max ntx 50 km/h mida kontrollitakse ja ntx analoog soomlastele kihutajad kõrvaldatakse. Sellisel juhul muutuks edasijõudnule tr1 igavaks ja mõttetuks algajate mängumaaks ja tõsised sõitjad koliksid karmimasse klassi.
Postitatud: N Sept 13, 2007 12:00 pm
Postitas Stupiduser
See
ei ole raja ega reglemendi viga, see on tänapäeva autotööstuse viga.
Julgen väita, et kui toodetaks näiteks Samuraisid siis võiks tõepoolest peaaegu salongist otse rajale mülgastesse sõita (peale vintsi, suuremate rataste ja läppari külgekruvimist).
Julgen väita, et ka Jimny saab sellega hakkam (lisaks eelpoolnimetatutele tuleks tugevdada tagakaitserauda ja üle 28" ratta ei mahu alla).
Lisaks on tänapäevani tootmises pärismaastureid nagu Defekas, G, Wrangler jne
Kui keegi on solvunud, et tema LandCruiseriga maastikul sõita ei saa siis on see tema sügavalt isiklik mure. Selles pole mitte süüdi reeglid või rada vaid tema oma lollus, et linnamaasturi soetas.
Vot nii
PS kuigi see on muidugi mõte, et vints kohustuslikuks muuta.
Ma olen seda seni selliselt tõlgendanud, et "las aga tulevad ja proovivad, küll nad järgmine kord vintsiga tulevad"
Postitatud: N Sept 13, 2007 9:32 pm
Postitas tai
See ei ole raja ega reglemendi viga, see on tänapäeva autotööstuse viga.
kas mei ei peaks ajaga kaasas käima või vaidlema siin tiivalaiendi yle? Isiklikult arvan et sport massidesse ja olgu algajatel ka mingi koht kuhu tulla ja kus olla ja pigem pigistame need sõrmed kokku, et sealt vahelt midagi ei näeks ja las see vints jääb soovituslikuks.
Postitatud: R Sept 14, 2007 12:46 pm
Postitas Stupiduser
Algaja võib osta auto, mis mõeldud maastikul sõitmiseks!
Kui ta tahab sõita uhiuue autoga siis on ta valik lihtsalt väga piiratud.
Kuidas see ajaga kaasas käimine peaks välja nägema, TR1 raja mudavabaks tema või?
Ei väsi ennast kordamast: selleks on autoorienteerumine!
Siin peaksime justnimelt tiivalaiendite üle vaidlema!
Selles suhtes on Sul muidugi õigus, et algajatele võiks peale autoorienteerumise veel midagi olla.
Ise pakuks välja nn TR0, milles lisaks TR1 piirangutele oleks klausel "
ilma vintsita.
Kui mode teema splitiks siis olen lahkelt nõus oma mõtteid selgitama.
Postitatud: R Sept 14, 2007 1:29 pm
Postitas Zazz
Stupiduser kirjutas:Algaja võib osta auto, mis mõeldud maastikul sõitmiseks!
Kui ta tahab sõita uhiuue autoga siis on ta valik lihtsalt väga piiratud.
Kuidas see ajaga kaasas käimine peaks välja nägema, TR1 raja mudavabaks tema või?
Ei väsi ennast kordamast: selleks on autoorienteerumine!
Siin peaksime justnimelt tiivalaiendite üle vaidlema!
Selles suhtes on Sul muidugi õigus, et algajatele võiks peale autoorienteerumise veel midagi olla.
Ise pakuks välja nn TR0, milles lisaks TR1 piirangutele oleks klausel "
ilma vintsita.
Kui mode teema splitiks siis olen lahkelt nõus oma mõtteid selgitama.
Tehti ju turisti klass!? Täpselt paras raskusaste salongi autoga sõitmiseks
Postitatud: R Sept 14, 2007 3:42 pm
Postitas Stupiduser
Kas "turist" on võistlusklass?
Tahtsid ütelda "paras raskusaste linnamaasturiga sõitmiseks"?
Postitatud: R Sept 14, 2007 6:13 pm
Postitas Myrgel
tai kirjutas:See ei ole raja ega reglemendi viga, see on tänapäeva autotööstuse viga.
kas mei ei peaks ajaga kaasas käima või vaidlema siin tiivalaiendi yle? Isiklikult arvan et sport massidesse ja olgu algajatel ka mingi koht kuhu tulla ja kus olla ja pigem pigistame need sõrmed kokku, et sealt vahelt midagi ei näeks ja las see vints jääb soovituslikuks.
Kas offroad võistlus peab olema nii massivõistlus? Viitsiksid sa klapperil 5 päeva oodata kui sajad poleeritud länkarid ja tuttuued diskod on oma kvalifikatsiooniringid läbinud? See, et ala on natukene kättesaamatu ja ülearenenud on motospordis loomulik ja töötab teatud mõttes filtrina. Eks need võistlejad kes on rajal, kõige kitsama kohale parkinud linnamaasturi taha kinni jäänud, teavad mida ma mõtlen.
Ja kui teha juba softroadi rada mida on võimalik kiirelt võtta siis milleks kiirust enam piirata? Kui teha rallirada siis juba õigete kiirustega. Plastmassautod on kruusal päris väledad.
Postitatud: R Sept 14, 2007 7:27 pm
Postitas seff
Ercos kirjutas:tai kirjutas:.
Ja kui teha juba softroadi rada mida on võimalik kiirelt võtta siis milleks kiirust enam piirata? Kui teha rallirada siis juba õigete kiirustega. Plastmassautod on kruusal päris väledad.
milleks kiirust piirata.. ?? nii mõnigi ei saa enam päris täpselt aru kas on tegemist viimaselajal metsiku kihutamisega ja wrc ga või offroad võistlusega , kui tahad kihutada kruusal jne on alati võimalus näiteks mosseliigasse minna...
offroad fun hakkab vaikselt kaduma nii mõnegi offroaderi silmades , arvestades viimast klaperjaht võistluse nn "ajasõitu" ehk siis räiget kihutamist natuke tugevama pinnasega metsavahelõikudel,et kuidagigi aega mahtuda.....

Postitatud: R Sept 14, 2007 7:42 pm
Postitas tai
njah olles viimasel ajal tr1 sõitnud, siis on vist tõest soodne sõita subaruga va need yksikud mudased kohad sest enamuses on tegemist mitte offroadiga vaid mingi räige ylesõiduga ja kuna tr1 ei nõuta kiivert ega turvapuuri siis elu on seiklus ja kurask seda teab mis seal juhtuda võib - see ei ole minu silmis enam offroad vaid yksteisest ylesõit ja haige tallamine, kus uustulnukad ei ole kahjuks teretulnud. Kui ise alustaksin, siis läheksin vähemalt tr2 aga kuna tavaliselt uustulnuka rahakott seda ei kannata siis tuleb edasi neil raja ääres kiibitseda (2 vintsi ja suurem loe kallim rehv) minu silmis peaks olema tr1 teretulemast klass, mitte aga proto rajaga vabaklassi autode võistlus.
väike mõte veel, mis jäi kõlama selle aasta laadogal - et siis nivale on tõste lubatud ja defekas tuleks tr1 ära keelata... eestis seda ei ole vaja ma usun
Postitatud: R Sept 14, 2007 8:13 pm
Postitas rommi
tai kirjutas:Kui ise alustaksin, siis läheksin vähemalt tr2 aga kuna tavaliselt uustulnuka rahakott seda ei kannata siis tuleb edasi neil raja ääres kiibitseda (2 vintsi ja suurem loe kallim rehv) minu silmis peaks olema tr1 teretulemast klass, mitte aga proto rajaga vabaklassi autode võistlus.
vints ja rehvid pole ainus kulu, ehitamisega kaasneb ikka palju enamat. Mul ongi just ühe TR-2 loomine algamas ja panen eelarvet kokku.
kuigi ma olen ka veidi nõus, et TR1 on liiga raske... a no mis teha, tegemist on autospordiga ikkagi. Turistiklass - tegelikult ju täiesti toimiv idee, lihtsalt peaks seal klassis võistlevaid kodanikke rohkem motiveerima.
Postitatud: R Sept 14, 2007 8:52 pm
Postitas Landy
Ütleme nii, et TR1 rajad on viimasel ajal tõesti karmiks läinud.Sellest on siin foorumiski varem juttu olnud.
Tr1 klassi (orjenteerumise)rada peaks siiski olema jõukohane kasvõi vintsiga ja tugevdatud, kui TR1 nõutele vastva Nivaga võtmiseks. Ja seda nii,et auto enam vähem ühe tükki jääks. Praktika on näidanud, et ei õnnestu.
Mäletan veel aegu, kui ilma vintsita õnnestus suurem osa punkte ära võtta (vaata sillaehitajate vanemaid pilte). Oh aegu ammuseid...
Praegu on TR1 klassi masinasse vajalikud investeeringud üsna märkimisväärsed, eriti, kui viimasest kohast kõrgemale soovid jõuda.
Lisaks veel jooksvad kulud. Aasta eelarve kipub kuuekohaline tulema ja ima sponsoriteta võistlemine on ka 3-4 liikmelisele tiimile oma rahkoti peal üsna tuntav väljaminek.
Postitatud: R Sept 14, 2007 9:24 pm
Postitas Stupiduser
tai kirjutas:njah olles viimasel ajal tr1 sõitnud, siis on vist tõest soodne sõita subaruga va need yksikud mudased kohad sest enamuses on tegemist mitte offroadiga vaid mingi räige ylesõiduga ja kuna tr1 ei nõuta kiivert ega turvapuuri siis elu on seiklus ja kurask seda teab mis seal juhtuda võib - see ei ole minu silmis enam offroad vaid yksteisest ylesõit ja haige tallamine, kus uustulnukad ei ole kahjuks teretulnud.
Selle vastu aitaks mingil määral see SU-de süsteem, kus ülesõidud lähevad üldisesse kontrollaega aga puhas võistlusaeg arvestatakse SU-del (katsetel) eraldi.
Suvesõidul oli väga mõnus....
Postitatud: R Sept 14, 2007 9:37 pm
Postitas Stupiduser
Landy kirjutas:Ütleme nii, et TR1 rajad on viimasel ajal tõesti karmiks läinud.Sellet on siin foorumiski varem juttu olnud.
Tr1 klassi (orjenteerumise)rada peaks siiski olema jõukohane kasvõi vintsiga ja tugevdatud, kui TR1 nõutele vastva Nivaga võtmiseks. Ja seda nii,et auto enam vähem ühe tükki jääks. Praktika on näidanud, et ei õnnestu.
Mäletan veel aegu, kui ilma vintsita õnnestus suurem osa punkte ära võtta (vaaat sillehitate vanemaid pilte). Oh aegu ammuseid...
Viimasel ajal on suhteline mõiste...
Mul võttis ikka aastaid (loe: terve offroadkarjääri ehk 4.5 aastat) aega enne kui Joeli korraldatud sõidu lõpetasin
Minu meelest see ei ole halb!!!
Niva on nõrk. Sellele vaatamata lõpetas Lendorav mõned aastad tagasi eelpoolmainitud Joeli kevadsõidu Nivaga. Tõsi küll kiiruskatse ainult tagaveoga (mis lisab sellele vägitükile kaalu).
Mina mäletan, et niipea kui Sillaehitajad vintsi ostsid, unustas nende piloot (ehk siis mina) ära, kuidas võimalikult vähe kinni jäädes sõita

Ja see tuli kohe peale vintsi kõngemist uuesti meelde.
Seepärast ei peagi oluliseks seda, et vints "soovituslikust" "kohustuslikuks" muudetaks.
See TR0 idee tuligi ühelt poolt "vanade heade aegade" meenutamisest ja teisalt Navigatsioonist.
Ahjja, paljud sõidavad tänapäevalgi osa võistlust ilma vintsita...

Postitatud: R Sept 14, 2007 10:40 pm
Postitas tai
FTTR0 ise arvan, et noored meie sporti on teretulnud ja las neile olla tr1 ei ole vaja leiutada misket tr - x las sõitjad mehed kohtuvad tr2 ja noored
tulevad ikka nendesilmis konkurentsivõimelisse tr1'te
austus muidugi moderaatooritele kes arvasid, et see teema siiski piisavalt oluline!
Postitatud: R Sept 14, 2007 11:35 pm
Postitas Stupiduser
Ärge püssi nii kergelt põõsasse visake, noormees!
Palju neid sõitjaid mehi TR2 on (TR3 on ültse naljanumber), põhiline andmine käibki tänasel päeval TR1-s
Noored on tõepoolest teretulnud ja miks mitte anda neile võimalus natuke väiksemate kuludega alustada.
Kuigi ARB lukuring maksab 3 korda rohkem kui vints
TRx leiutamise koha pealt niipalju, et eelmisel või üleeelmisel hooajal leiutati (vaatamata minu vastusõdimisele, irw) "vaba".
Praegune seis on selline, et "vabamehed" on märksa elujõulisemad ja tegijamad kui TR2
