Roolivarras patrolile

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
RaulK
Mudder
Postitusi: 56
Liitunud: T Mär 27, 2018 10:39 pm

Roolivarras patrolile

Postitus Postitas RaulK »

Korduvalt sõidetud kõveraks siis käänmike ühendav kaigas. Millest teha uus? Mis materjal, kust saaks? Suva paksu seinaga veetoru nii pehme et vääna juba põlve otsas kõveraks. Väga originaalist jämedamaks ei saa ajada kuna diffri korpus tuleb vastu.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1624
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Roolivarras patrolile

Postitus Postitas v6sa »

Ei tasu üle ka pingutada: seesinane kaigas töötab ka kaitsmena käänmikuõlakute murdumise vastu. Kui teed selle liiga tummise, murdub õlak küljest ja hakkad käänmikku vahetama.
Krusa, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4329
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Roolivarras patrolile

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

v6sa kirjutas:
T Mai 19, 2020 9:03 am
Ei tasu üle ka pingutada: seesinane kaigas töötab ka kaitsmena käänmikuõlakute murdumise vastu. Kui teed selle liiga tummise, murdub õlak küljest ja hakkad käänmikku vahetama.
Oled kunagi suutnud mõnel Patroli käändmikul õlaku maha murda ?
tartuoffroad.ee
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1331
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Roolivarras patrolile

Postitus Postitas LauriJ »

RaulK kirjutas:
E Mai 18, 2020 10:39 pm
Korduvalt sõidetud kõveraks siis käänmike ühendav kaigas. Millest teha uus? Mis materjal, kust saaks? Suva paksu seinaga veetoru nii pehme et vääna juba põlve otsas kõveraks. Väga originaalist jämedamaks ei saa ajada kuna diffri korpus tuleb vastu.
Alu 7075 latist.
TR3 "ZukMy" , MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1624
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Roolivarras patrolile

Postitus Postitas v6sa »

Patrolil ei. Traktoritel jah, kui "mõttetult nõrkasid paralleelvardaid" tugevdama asuti. Lisaks labane loogika varda läbinõtkumisest.

Aga igaüks võib oma elu ise huvitavamaks muuta ja olla esimene. Viidatud alu võiks olla piisavalt palju tugevam ja siiski veel õlakust nõrgem.

Iga ahel on nii tugev, kui selle kõige nõrgem lüli. Tehes nõtkuva varda tugevamaks saame teada, milline on järgmine nõrgem lüli. Ketis ratas-käänmik-õlak-varras-rooliõlak-rooliülekanne-roolivõll-rool näen mina nõrgimat kohta käänmikuõlakus. Mille murdumine tähendab omakorda täiesti kontrollimatult pöörduvat ratast.

Aga võib ka olla, et seesinane valu ongi nii winge, et enne murduvad rooliratta kodarad või roolija käeluud. See selgub praktika käigus :mrgreen:
Krusa, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1331
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Roolivarras patrolile

Postitus Postitas LauriJ »

v6sa kirjutas:
T Mai 19, 2020 10:13 am
Patrolil ei. Traktoritel jah, kui "mõttetult nõrkasid paralleelvardaid" tugevdama asuti. Lisaks labane loogika varda läbinõtkumisest.

Aga igaüks võib oma elu ise huvitavamaks muuta ja olla esimene. Viidatud alu võiks olla piisavalt palju tugevam ja siiski veel õlakust nõrgem.

Iga ahel on nii tugev, kui selle kõige nõrgem lüli. Tehes nõtkuva varda tugevamaks saame teada, milline on järgmine nõrgem lüli. Ketis ratas-käänmik-õlak-varras-rooliõlak-rooliülekanne-roolivõll-rool näen mina nõrgimat kohta käänmikuõlakus. Mille murdumine tähendab omakorda täiesti kontrollimatult pöörduvat ratast.

Aga võib ka olla, et seesinane valu ongi nii winge, et enne murduvad rooliratta kodarad või roolija käeluud. See selgub praktika käigus :mrgreen:
Eeldan, et traktoriga läks paralleel varras kõveraks, kui rattaga kändu sõideti ning siis surus läbi õlaku varda kõveraks? Kui tehti tugevam varras, mis enam läbi ei paindunud, siis järgmisena läks käändmiku õlak.
Maasturitel enamasti probeleem selles, et paralleelvarras on jube madalal, tihtipeale sillatalast madalamal. Sellega leiad ilusti kännud üles ning siis painutab varda kõveraks ja veab rattad laiali. Seal ei ole väga võimalik õlakule mingit ulme koormust anda. Roolimisel kuskil sügavas rööpas või rattaga kändu sõites on palju suurem tõenäosus õlak küljest murda.
Mina mingit suurt ohtu ei näe tugevamas parallelvardas. Ja alumiiniumi eelis on see, et kui just väga suure hooga seda kõveraks ei proovi sõita, siis väikesed löögid võtab vastu ning võtab pärast esialgse kuju tagasi.
TR3 "ZukMy" , MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1624
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Roolivarras patrolile

Postitus Postitas v6sa »

Küll keerati katki hüdrorooliga kivide vahel, aga see pole oluline.

Loomulikult tee ära ja jaga kogemusi, saame kõik targemaks.

Päris hea materjal on kunagise lattvikati kepsutoru. Kui kusagil vedeleb, tasub proovida.
Krusa, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
RaulK
Mudder
Postitusi: 56
Liitunud: T Mär 27, 2018 10:39 pm

Re: Roolivarras patrolile

Postitus Postitas RaulK »

Otsin alu ja proovin ära. Tänud heade soovituste eest! :thumb:
Kasutaja avatar
Kodutu
Fitting 44"
Postitusi: 455
Liitunud: T Sept 04, 2007 9:57 pm
Asukoht: Tallinn Nõmme

Re: Roolivarras patrolile

Postitus Postitas Kodutu »

Natuke treimist ja keevitamist ja kõikse tugevam sai Nissan Terrano 2 torsioon vedrust. Kännu otsas paindub ja pärast tuleb tagasi, kindlasti saab ka selle puruks kui tahta.
Andres Kuldsaar
Ex TR-2
Teepeal hoiab Audi Quatro ja metsa viib Polaris Sportsman 800
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”