1. leht 1-st
Mure aku laadimisega
Postitatud: E Veebr 17, 2020 7:05 pm
Postitas Matsa21
Tere mul mure laadimisega aku on 100ah. Sai metsas vintsitud ja koju jõudes masin töötas ilusti läks poolest pöördest käima. Järgmine päev auto enam ei käivitu, paned krokodega käima siis läheb. Lased seista öö järgmine päev enam ei käivitu. Mõõtsin tühikäigul voolu ära oli 12.6. Vints tarbib millegi pärast voolu, kas võib olla vintsis lühis vms?
Re: Mure aku laadimisega
Postitatud: E Veebr 17, 2020 7:54 pm
Postitas v6sa
Pinget mõõtsid, pinget.
Mõõda ka tarbimine (seda mõõdetakse jadaühenduses multimeetriga!). Nii saab vahet teha, kas on aku surnud või nosib keegi pidevalt aku kallal.
EDIT: pinget mõõda nii enne käivitamist, rahunenud akult kui mõni minut peale käivitamist. Esimene peaks olema 12,6+V ja teine 14 V kandis.
Auto voolutarvet A mõõda ikka seisva mootoriga ja väljalülitatud tarbijatega. Kui auto seisab tavapäraselt signa all, siis see võiks ka valves olla.
Kui mõõta ei mõista, siis osta teenus sisse. Võimalikud on multimeetri mahapõlemine, enda põletamine, auto plokkide mahapõlemine ja eriti edasijõudnud kobakäpad olla ka autosid põlema pannud.
Re: Mure aku laadimisega
Postitatud: E Veebr 17, 2020 8:44 pm
Postitas puhvel
Räägime lihtsamalt, tühikäigul see 12.6 tähendab, et genekas laeb eks, ei muud.
Ok hommikul aku ei vea, kõiksepealt aku korralikult täis laadida.
Ja kui miski hommik jälle ei vea võta vintsi voolu ots lahti kui kahtlustad vintsi, lae uuesti täis ja vaata kaua kestab.
Kui jama kordub sööb miski muu asi aku tühjaks.
PS starteri puksid on veel näiteks variant.
PSPS mina ei tea autude elektrist miskit tegelt, amatöör lihtsalt.
Re: Mure aku laadimisega
Postitatud: E Veebr 17, 2020 8:51 pm
Postitas freelander
12.6 on ju olematu pinge laadides. Täis aku pinge on kusagil niisama seistes ca 12.4-12.6. Laadides on ikkagi 13.8-14.2.
Palju enne auto käima panemist on? Ühenda siis vints lahti kui arvad et viga seal. Aga ilmselgelt peaks midagi minema väga kuumaks, kui nii suur tarbimine oleks. Kõige lihtsam ja kiirem versioon amper tangid. Ilmselt ikkagi genekas õhtul ja Korralikult ei Lae.
Re: Mure aku laadimisega
Postitatud: T Veebr 18, 2020 7:41 am
Postitas kalleo
Matsa21 kirjutas:...Vints tarbib millegi pärast voolu, kas võib olla vintsis lühis vms?
Kui nii arvad, siis ühenda vintsi jäme (+12V) kaabel kusagilt aku juurest lahti (eeldan, et vintsi juhtimise releede +12V tuleb samast kaablist, vastasel korral otsi üles ja ühenda ka vintsi juhtimise releede juhe lahti), ning vaata, kas aku jääb täis.
Matsa21 kirjutas:... Mõõtsin tühikäigul voolu ära oli 12.6. ...
Järgmiseks, kui mootori tühikäigul on
pinge aku peal ainult 12,6V, siis kas ei lae (laadimine ränga vintsimisega koolenud), või ei suuda laadida kuna mingi suur koormus - ntx vints on järel...
Kolmandaks. Kui vints jätkuvalt külge ühendatud, siis ürita akut välise laadijaga laadida. Kui õnnestub, ning aku jääb täis, siis ikkagi massina laadimine saba andnud.
Re: Mure aku laadimisega
Postitatud: T Veebr 18, 2020 1:07 pm
Postitas kloox
Eks mingi diood maha koolenud,kui selliselt laeb.
Re: Mure aku laadimisega
Postitatud: T Veebr 18, 2020 4:21 pm
Postitas ibra
Kõrvetasid geneka läbi. Mis muud, kui tühikäigul ainult 12,6.
Re: Mure aku laadimisega
Postitatud: T Veebr 18, 2020 7:00 pm
Postitas LR90
kloox kirjutas:Eks mingi diood maha koolenud,kui selliselt laeb.
Selleks ei pea diood läbi olema, aitab kui harjad piisavalt kulunud või kontaktrõngad
otsa saavad. 12,6 V ei lae akut, hea kui mootori töös hoiavad. Tühja akuga autot käima ei saa.
Ise see läbi elatud, kui Tallinn- Rakvere vahel Loksa ristil auto kooles, releed lülitusid välja ja
seisma ma jäin.
Re: Mure aku laadimisega
Postitatud: K Veebr 19, 2020 1:48 pm
Postitas kloox
LR90 kirjutas:kloox kirjutas:Eks mingi diood maha koolenud,kui selliselt laeb.
Selleks ei pea diood läbi olema, aitab kui harjad piisavalt kulunud või kontaktrõngad
otsa saavad. 12,6 V ei lae akut, hea kui mootori töös hoiavad. Tühja akuga autot käima ei saa.
Ise see läbi elatud, kui Tallinn- Rakvere vahel Loksa ristil auto kooles, releed lülitusid välja ja
seisma ma jäin.
Just oli sarnane probleem vintsiga masinaga ja diood oli vaga ja kestvus kuskil pooleist kuni kaks aastat genekal,eelmisel sama viga.Olen näinud ja remontinud rohkem kui ühte genekat.Harjade kulumisel läheks tuli põlema või kontaktrõnga lõppemisel,aga kui konstantselt suudab seda 12,6 hoida,siis ei lähe mingit tuld ka põlema.Minu kogemused,niipalju kui neid on on sellised.
Re: Mure aku laadimisega
Postitatud: K Veebr 19, 2020 5:53 pm
Postitas LR90
kloox kirjutas:
Just oli sarnane probleem vintsiga masinaga ja diood oli vaga ja kestvus kuskil pooleist kuni kaks aastat genekal,eelmisel sama viga.Olen näinud ja remontinud rohkem kui ühte genekat.Harjade kulumisel läheks tuli põlema või kontaktrõnga lõppemisel,aga kui konstantselt suudab seda 12,6 hoida,siis ei lähe mingit tuld ka põlema.Minu kogemused,niipalju kui neid on on sellised.
12,6 V ei pane avarii tuld põlema, aga ei lae ka akut.
Re: Mure aku laadimisega
Postitatud: T Veebr 25, 2020 3:34 pm
Postitas Matsa21
Ehk on kellegil müüa Isuzu Trooperile genekat 2.8 71kw. Nagu vett saab nii on hõissa.