1. leht 1-st
Kerghaagise kaanele gaasvedrusid?!
Postitatud: N Veebr 06, 2020 6:23 pm
Postitas MustVälk
Tere.
Selline huvitav küsimus tarkade klubile.
Käru tootjad küll seda lahendust ei paku, aga öösel hoiab mõte ärkvel, et: kas oleks võimalik teha kaane avamist kergemaks gaas vedrude abil?
Kindlasti on käru tootjad ka seda mõtlenud, aga lahendust vist sellele ei ole tulnud (või ei ole tahetud teha)
Käru kaas on 3,25 pikk, 1,5 lai ja 1,0 kõrge. Praegu on seal kaks komplekti vedrusid millel toru sees.
Käru on uus ja eeldan, et need vedrud on ka uued!
Kõik head mõtted on teretulnud.
Re: Kerghaagise kaanele gaasvedrusid?!
Postitatud: N Veebr 06, 2020 7:23 pm
Postitas KarlReimann
Õhu silinder, lisaks ~ silindriga samas mahus mahupaak, lämmastik surve sisse.
Re: Kerghaagise kaanele gaasvedrusid?!
Postitatud: N Veebr 06, 2020 9:30 pm
Postitas puhvel
Milleks punnitada, lihtsalt uued tummisemad kapoti-luugi amordid ei toimi või ?
Palju see plastik ikka kaalub.
Kopsik avaneb just nii kõrgele kuhu need monteerida.
Kui jääb lahjaks kasvõi topelt, eri pikkusega siis.
Re: Kerghaagise kaanele gaasvedrusid?!
Postitatud: N Veebr 06, 2020 9:55 pm
Postitas TiitR
Jep, näiteks kasvõi Tööriistamarket, kus terve stend erineva njuutonjõuga gaasiamorte. Tuttav hiljuti just tuunis ühe kliendi haagist, kes soovis porte kõrgendusi ja plastkaant. Esialgu tundus, et said liiga võimsad (2tk), kuna lukustite avamisel, ole mees ja hoia jõuga nöörist kinni, vaat et veab kergkaalus mehel ka jalad maast lahti ja sulgemine vajas natuke rammu, kuid ümber vahetama ka ei hakatud, vast pehmenevad ajapikku ja eriti külmaga.
Re: Kerghaagise kaanele gaasvedrusid?!
Postitatud: N Veebr 06, 2020 10:27 pm
Postitas MustVälk
Seda ma mõtlengi, et kas nende pikemate vedrude asemele panna kaks tugevamat gaasikat.
Niisama huupi proovimiseks mul raha ei ole ja loodan, et keegi on juba õigel teel gaasiamortide paigaldusega.
Lahti tõstmine nullist on raske, aga edasi veavad vedrud ise juba kaane raskust hea hooga.
Tiit oleks kena kui saaks su tuttava käest mingeid gaasika jõu ja pikkus mõõte teada.
Re: Kerghaagise kaanele gaasvedrusid?!
Postitatud: N Veebr 06, 2020 10:53 pm
Postitas TiitR
MustVälk kirjutas:Seda ma mõtlengi, et kas nende pikemate vedrude asemele panna kaks tugevamat gaasikat.
Niisama huupi proovimiseks mul raha ei ole ja loodan, et keegi on juba õigel teel gaasiamortide paigaldusega.
Lahti tõstmine nullist on raske, aga edasi veavad vedrud ise juba kaane raskust hea hooga.
Tiit oleks kena kui saaks su tuttava käest mingeid gaasika jõu ja pikkus mõõte teada.
Saan homme uurida, mida ta sinna pani.
Re: Kerghaagise kaanele gaasvedrusid?!
Postitatud: R Veebr 07, 2020 12:35 pm
Postitas TiitR
MustVälk kirjutas:
Tiit oleks kena kui saaks su tuttava käest mingeid gaasika jõu ja pikkus mõõte teada.
Ostis TM-st, 700N ja pikkus 800mm. Algul oli proovinud 1300N-ga, kuid see tõstis poisil jalad maast lahti ja sulgemine oli üksi suht võimatu

.
Re: Kerghaagise kaanele gaasvedrusid?!
Postitatud: R Veebr 07, 2020 3:34 pm
Postitas MustVälk
TiitR kirjutas:MustVälk kirjutas:
Tiit oleks kena kui saaks su tuttava käest mingeid gaasika jõu ja pikkus mõõte teada.
Ostis TM-st, 700N ja pikkus 800mm. Algul oli proovinud 1300N-ga, kuid see tõstis poisil jalad maast lahti ja sulgemine oli üksi suht võimatu

.
Päris pikad. See annabki effekti, alguses küll natuke kergem, aga mida rohkem luuk läheb püsti seda rohkem peab nöörist kinni hoidma.
Praegu kui luuki avada siis tagaots kuni meeter portest on raske ja alles siis hakkavad praegused vedrud kandma.
Oleks vaja see null asendist jõu rakendumine saavutada.
Re: Kerghaagise kaanele gaasvedrusid?!
Postitatud: N Veebr 13, 2020 3:43 pm
Postitas kloox
Ma olen mingil respo kärul selliseid amorte näinud kulges.Es olnud väga pikad ja ise ka tehtud polnud,st uuest peale oli küljes.Kui meeles,katsun pilti teha,kui ette jääb.
Sellise pildi sai

Re: Kerghaagise kaanele gaasvedrusid?!
Postitatud: R Veebr 14, 2020 9:15 am
Postitas olli
MustVälk kirjutas:Oleks vaja see null asendist jõu rakendumine saavutada.
Ja luugi kinni panekuks on siis iga kord sõpra vaja, kes seda nii kaua all hoiab, kuni mõlema külje peal konksud kinni pandud? Või mismoodi see luugi kasutamine välja peaks nägema kui ta juba null asendis ennast suure jõuga ülespoole sikutab.
Re: Kerghaagise kaanele gaasvedrusid?!
Postitatud: R Veebr 14, 2020 10:50 am
Postitas MustVälk
olli kirjutas:MustVälk kirjutas:Oleks vaja see null asendist jõu rakendumine saavutada.
Ja luugi kinni panekuks on siis iga kord sõpra vaja, kes seda nii kaua all hoiab, kuni mõlema külje peal konksud kinni pandud? Või mismoodi see luugi kasutamine välja peaks nägema kui ta juba null asendis ennast suure jõuga ülespoole sikutab.
Mõte on saavutada selline olek kus niilahti tegemine ja kinnipanek ei eeldaks sõpra.
Mõtte tagamaad on sellised, et ma täpselt niisuur et kinnisest asendist raske mul seda esimest meetrit liigutada. Keha ülekoormamist ei taha koguaeg rakendada ja selle esimese tõste jaoks vaja midagi juurde.
Aga jah terve see ülejäänud tõstemaa tõmbavad vedrud isegi, et liiga hästi ja midagi sellist vaja mõelda mis ei suurendaks seda jõudu seal otsas.
Re: Kerghaagise kaanele gaasvedrusid?!
Postitatud: R Veebr 14, 2020 10:54 am
Postitas MustVälk
kloox kirjutas:Ma olen mingil respo kärul selliseid amorte näinud kulges.Es olnud väga pikad ja ise ka tehtud polnud,st uuest peale oli küljes.Kui meeles,katsun pilti teha,kui ette jääb.
Sellise pildi sai

Tuttav süsteem. Üks vedru ja üks amort teises suunas.
Re: Kerghaagise kaanele gaasvedrusid?!
Postitatud: L Veebr 15, 2020 7:36 pm
Postitas PSV
Mul on suure Respo kaanel sellised gaasamordid tehasest küljes. Ilma nendeta oleks kaane avamine väga raske. All lähevad distantspuksiga seina külge ja ülevalt, nagu pildil eespool, kaane kinnituse külge. Nad on sellise nurga all, et kaane lahtiolekus mõju ei ole, kui lükkad esimesed sentimeetrid lahti, siis lükkavad kaane üles. Omal soovid võid kangemad-nõrgemad valida.