1. leht 4-st

Värske nivaomanik

Postitatud: T Aug 21, 2007 9:25 am
Postitas Lexuz
Tervist.

Kuna metsaskäimise haigus on küljes ja sõbra LUAZi laenamisest ka juba tüdinud otsustasin riski võtta ja Niva osta. Valida ei osanud millegi järgi - olukorda ei osanud ka hinnata - pole selle autoga mitte mingeid kogemusi. Auto aastast 89, mootoriks originaal 1,6 VAZ011 bens. Kuidagimoodi on autot tõstetud ja all on miskid mudakummid. Aga selline ta on:

Pilt

Pilt

Äkki kellegile ka siit foorumist tuttav masin?
Loodan siis edaspidi anda infot antud isendi käekäigust ja teie käest ootan vastu asjalikke nõuandeid ja näpunäited. Hetke autol plaanis KERETÖÖD - ja mitte väikesed. Rooste tundub olema väga sõber tollel margil. Ahjaa - auto asub Pärnumaal, niiet kui siiakanti mingeid üritusi satub siis lööks küll kaasa.

Postitatud: T Aug 21, 2007 12:06 pm
Postitas Beast
kui sa juba keretöödega ametis oled, tasuks teha ka mõned tugevdused/muudatused. ise ei ole nivaga tegelenud, küll aga olen tugevdanud ladat. nt, kui sul on karbid läbi on võimalik vahetada karbid välja teras toru vastu--ühtlasi hea kuskilt hi-liftiga tõsta. tagumine "känd" (sillaga paraleelselt oleva varda kerepoolne pinnitus) tasuks ära tugevdada enne murdumist, pärast maru nadi sättida. Kui plaan on ainult metsas mürada, siis tasuks üldse igasugune kõrvaline jama välja rookida. kindlasti tasub üle vaadata mootor: reguleerida klapid, vahetada õli(ka siis kui mootor kergelt suitseb, uus õli võib panna kinni jäänud õlirõnga liikuma), üle kiigata mootori patjade seisukord. Võid kontrollida ka seda, mis karburaator sul peal on. võta õhupuhasti maha, piilu ülevalt sisse ja gaas põhja (seisval mootoril), vaata seda kas ta teeb mõlemad klapid lahti. kui ei tee, tuleks vahetada karburaator sellise vastu mis avab mõlemad klapid "sunniga". üldse tasub karpa maha võtta ja ära puhastada ning ujuki tase ning käik õigeks panna. kindlasti puhastada ka karbutraatori bensu (selle vooliku juures kust bens karpasse läheb, all on 19 võtmega käiv kork, see lahti ja väike silindreikujuline filter välja). juhul kui sul ei ole, siis tasuks panna bensu voolikule vahele ka lisa bensu filter. Palju sul muidu kogemusi on vene autodega? edu ehitamisel igaljuhul.

Postitatud: T Aug 21, 2007 12:45 pm
Postitas Landy
Antud auto on üsna kuulsusrikka ja vägagi (muda)kirju minevikuga ja paljude siinsete off-roaderite kasutuses olnud.
Eks Suslikud ( http://forum.4x4.ee/profile.php?mode=viewprofile&u=146 )ise oskavad enda kunagise auto kohta kõige premini pajatada.

Edu ja jõudu Niva pidamiseks.

Landy, kunagine Niva omanik- www.lahe.net/landy/niva

Postitatud: T Aug 21, 2007 1:49 pm
Postitas Lexuz
Tänan juba ette heade nõuannete eest. Auto jääb esialgu rohkem softroadiks, kuna ei ole ka pädevat meeskonda kokku panna kellega tõsisemaid katsumusi ette võtta. Samas Landy poste lugedes võib aru saada, et tõsisemaks müttamiseks on nivat ikkagi vähe. Olen uurinud neid tugevduste jms tegemist - tekib küsimus kas ülevaatuse-onud ei hakka nina kirtsutama sellise modifikatsioonide peale? Tugevdatud-keevitatud vardad-talad-karbid? Autoga tahaks ikka ka aegajalt suurelt teelt läbi põigata... Tänud ka Beastile asjalike nõuannete eest - kui edaspidi küsimusi tekib siis võtan kindlasti ühendust. Niipalju hetkel masinast, et sinist suitsu nagu ei märka ja vaid mootori tühikäik on vaevaline - vene masinast ei tea palju kuid õnneks on mul isa see mees kes teab jälle nii mõndagi. Aga selle masina ajaloo kohta võiks küll uurida - kasutaja Rtuning nagu ma aru saan teab pajatada? Võtan ühendust.

Postitatud: T Aug 21, 2007 4:30 pm
Postitas Landy
Kui on ilusti ja kultuurselt keevitatud, siis saad kenasti läbi.
Minu oma käis amtelikus ülevaatuses ja mingit kobinat polnud.
Pigem kitsutavad nina nede raudadade ja tereva nurkadega stangede, lõigatud tiivaäärte või ka suilnähtva tõste peale.

Kõik sõltub teostusest. Kui masin tehniliselt korras, puhas ja "kultuurslet" tuunitud, siis pole reeglina mingit kobinat (sõltub muidugi TÜV punktist)

Postitatud: T Aug 21, 2007 9:29 pm
Postitas väike-niva
ise ka kaks aastat niva omanik aga ma ei saa aru kuidas sul esimene ots nii kõrgeks on tõstetud? :shock: kas midagi sinna vahele pandud?

Postitatud: T Aug 21, 2007 9:43 pm
Postitas virx2
väike-niva kirjutas:ise ka kaks aastat niva omanik aga ma ei saa aru kuidas sul esimene ots nii kõrgeks on tõstetud? :shock: kas midagi sinna vahele pandud?

See ainult tundub sulle nii, tegelikult on tivaääred on ära lõigatud.

Postitatud: T Aug 21, 2007 9:56 pm
Postitas Landy
Veidi Susliku kangelastegusid:
http://www.hot.ee/kkkk/nivaoff/

Head lugemist Nivade kohta:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/forumdis ... =40&page=1

Postitatud: K Aug 22, 2007 7:19 am
Postitas Lexuz
Tõepoolest - kõrgeuse efekt tuleneb lõigatud tiivaäärtest. Pilte vaadates tundub et omal ajal oli nivasid ikka päris palju liikvel metsaradadel - kas nüüd on ka veel mõned järgi või on enamus juba lääne mudelite peale edasi liikunud?

Postitatud: K Aug 22, 2007 7:54 am
Postitas Landy
Suvesõidul oli kolm idealisti Nivadega rajal.
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... mage36.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... mage45.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... mage92.htm

Safritel Nivadega käijaid on üsna väheks jäänud.
Muidu hea auto,aga ei kesta. :cry: Jupid odavad, aga laguneb nagu põrguline. Kui kõiki töid ise teha ei saa/ei oska, siis läheb lõppkokkuvõttes remont sama kalliks või veel kallimaks, kui lääne auto pidamine.

Siinsetetest kodanikest on lähiminevikus Nivat võistlusautona kasutanud lisaks minule:
*Lendaorav - http://www.pesapaik.pri.ee/
*Shrek - http://www.4x4shrek.pri.ee/

Niisama müramiseks on ehitanud enda autot Nivamees- http://www.lahe.net/landy/nivamees/

Postitatud: K Aug 22, 2007 9:27 am
Postitas Valge Hiir
Landy kirjutas: Siinsetetest kodanikest on lähiminevikus Nivat võistlusautona kasutanud lisaks minule:
*Lendaorav - http://www.pesapaik.pri.ee/
*Shrek - http://www.4x4shrek.pri.ee/

Niisama müramiseks on ehitanud enda autot Nivamees- http://www.lahe.net/landy/nivamees/
Ka Dosisletalis loobus Nivaga võistlemisest ( autost hakkas kahju, vajas teine peale igat sõitu korralikku reanimeerimist ).
http://www.dosisletalis4x4.ee/

Minu soe soovitus värsketele ja tahtmist täis Niva omanikele on, et palun ärge hakake seda autot ümber ehitama ( loe: tõstma ). See on surnud proejekt juba enne selle sündi, kui sa just ei taha niva keret mõne teise maasturi ( näit. uaz ) raami peale tõsta.
Parem tehke ta korda, tugevdage vajalikke sõlmesid ja hoidke käigus nii nagu ta tehasest on välja tulnud. Vajadusel natuke keret ( ratta koopad ) kohendada ja sihtotstarbelist lisavarustust ( vints, mudarehvid, lattungraud jne. ) installida.

Postitatud: K Aug 22, 2007 9:52 am
Postitas Landy
Tegelikult võib ehitada ja tõsta küll, kuid ei tohi endale luua illusioon, et auto sellest tugevamaks või vastupidvamaks muutub. Isegi Nivamehe tank kipub lagunema.

Päris tehase seades autoga metsa minn on hulljulgus. Tuleb tugevdada ära teatud kohad ja sõlmed ja panna tiba suurem rehv. Seejärel saab safritel mudarõõme nautida küll.

Pemine Niva probleem on selles,et uued (eriti just kummised) varuosad on ääretult kõikuva ja valdavalt kesise poolse kvaliteediga.

Postitatud: K Aug 22, 2007 10:05 am
Postitas Lexuz
Visuaalse vaatluse põhjal võib ju ometi öelda, et antud endine Suslik ei ole enam tehase seades juba ammu. Plaanin siis soovitatud vardad-talad-karbid ära tugevdada ja ega rohkemat vast ei tahakski esialgu. Rehvidel veel mustrit on ja mootori poole vaataks ka kriitilise pilguga üle. Keevitus ka muidugi - põhja pole varsti enam all muidu.

Postitatud: K Aug 22, 2007 10:24 am
Postitas Landy
Kui on küsimusi/mõtteid, siis helista mulle - jagan hea meelega oma kogemusi asja paremaks ja veidigi vastupidvamaks tegemiseks.

Postitatud: E Sept 03, 2007 8:50 am
Postitas Lexuz
Väike update siis hetkeseisust. Hetkel Hakkavad keevitustööd lõpule jõudma. Mõned pildid siis "salongist" enne keevitust:

Pilt

Pilt

Pilt

Pärast põhjalikku keevitust saavad nii põhi, karbid, koopad jms. korraliku korrosioonitõrje + mastiksi. Väljast saab kere kivikaitse + uue värvikatte. Suhteliselt näotu tagavararatta raam katuselt tuleb maha. Asemele mõtlen mingi korraliku katuseraami. Praegune on millegipärast läbi katuse needitud... Salogist veel niipalju et varem vahetatud mitsu istmete vastu tulevad kupee fordi uuema tüübi sportlikumad istmed mis peaks pakkuma paremat külgtuge.

Küsimus: hetkel pole all logareid - kas nende lisamine muudab oluliselt ratta mahtumist (üles-alla käik) koopasse või mitte? Kui ei siis lisaks heameelega ka logarid alla - pakkuge keegi kui on ülearu. Kui on kellegil kabedamat salongiarmatuuri vedelemas nivale siis võib ka seda pakkuda - antud isendil on see suhteliselt nukras olukorras.

Pilt
käigukasti kinnituse tugevdused (3mm)
Pilt