1. leht 2-st
Uaz klapi tõukurvardad liiga pikad peale kaane lihvi
Postitatud: P Nov 10, 2019 10:24 am
Postitas muldo3962
Uaz 3962, 417 66kW mootori kogemust vaja.
Peale plokikaane lihvi selgus, et kui nookuri reguleerpoldid põhja keerata, vajutab nookur ikka klapile peale.
Kas on olemas lühemaid vardaid?
Või annab need kõvasulam otsad varrastelt maha koputada, vardad lühemaks treida ja otsad tagasi pressida?
Ise mõtlen, et kõige lihtsam ja odavam oleks nookuri raami jalgadele laseris 1,5-2 mm paksud plaadid alla lõigata (koos õlisoonega). Aga kas siis tekib oht, et nookur hakkab klapi lahtises asendis klapi otsast mööda käima vastu verdu taldrikut? Või ei muuda see 1,5-2 mm raami tõstet seda nookuri otsa ringjoone asendit piisavalt palju?
Viimase variandina näen uut plokikaant. Kas uue kaane puksid vajavad tavaliselt töötlust(klapi varrega mõõtu ajamist) või on ainult klapi taldriku ääre sooveldamise ja kokkuladumise vaev?
Või ongi uus plokikaas ainukene variant, sest varda mitte ära mahtumine näitab, et kaanelt on aegade jooksul juba nii palju maha võetud, et peaks hakkama lennukikütusega sõitma, et detoneerima ei hakkaks?
Terv.
Tanel
Re: Uaz klapi tõukurvardad liiga pikad peale kaane lihvi
Postitatud: P Nov 10, 2019 2:32 pm
Postitas kirsa
Kas sellele mootorile erineva paksusega kaane tihendit pole saadaval?
Terv.
Re: Uaz klapi tõukurvardad liiga pikad peale kaane lihvi
Postitatud: P Nov 10, 2019 4:03 pm
Postitas LR90
kirsa kirjutas:Kas sellele mootorile erineva paksusega kaane tihendit pole saadaval?
Terv.
Hea küsimus, aga need tihendite paksuse erinevused nii suured ka ei ole.
Diislitel tavaliselt erineva paksusega tihendid.
Re: Uaz klapi tõukurvardad liiga pikad peale kaane lihvi
Postitatud: P Nov 10, 2019 4:27 pm
Postitas kalle211
Väga huvitav. Mitu mm maha siis lihviti kaant. 2.5mm ilmselt kui vardad pikaks jäävad.
Re: Uaz klapi tõukurvardad liiga pikad peale kaane lihvi
Postitatud: P Nov 10, 2019 5:41 pm
Postitas muldo3962
Ilmselt ei olnud see sellele kaanele esimene lihv, sest mootoriruumi tagaseinas olid juba augud olemas, et saaks kaks viimast tõukurvarrast välja võtta.
Re: Uaz klapi tõukurvardad liiga pikad peale kaane lihvi
Postitatud: P Nov 10, 2019 7:29 pm
Postitas kirsa
LR90 kirjutas:kirsa kirjutas:Kas sellele mootorile erineva paksusega kaane tihendit pole saadaval?
Terv.
Hea küsimus, aga need tihendite paksuse erinevused nii suured ka ei ole.
Diislitel tavaliselt erineva paksusega tihendid.
Selle peale ei mõelnudki. Diislitega rohkem sõber.
Pigem siis on nii banaaniks lastud et oli vaja niipalju maha lihvida. Ju siis on jahutusega mure.
Pigem soovitaks uut kaant ja jahutust järgi aidata.
Lääne pada oleks veel parem variant.
Terv
Re: Uaz klapi tõukurvardad liiga pikad peale kaane lihvi
Postitatud: P Nov 10, 2019 7:40 pm
Postitas Tegija
Seal siis ka juba surved liiga kõrged.Küünlad näiteks ei sobi enam. Kunagi kasutati kahte tihendit ja vaheplaati.
Uputaja või Riks oskavad ilmselt rohkem kommida.
Re: Uaz klapi tõukurvardad liiga pikad peale kaane lihvi
Postitatud: P Nov 10, 2019 8:20 pm
Postitas honkomees
Tegija kirjutas:... Kunagi kasutati kahte tihendit ja vaheplaati. ...
jep, see vene aja tehnoloogia peaks täitsa aitama.
Re: Uaz klapi tõukurvardad liiga pikad peale kaane lihvi
Postitatud: P Nov 10, 2019 9:11 pm
Postitas siimg
GAZ 66 mootoril andis varraste otsast "mütsid" maha võtta, vardad pikkusesse ja pärast tagasi panna, peale kaante lihvi.
Re: Uaz klapi tõukurvardad liiga pikad peale kaane lihvi
Postitatud: P Nov 10, 2019 9:14 pm
Postitas muldo3962
kirsa kirjutas:LR90 kirjutas:kirsa kirjutas:Kas sellele mootorile erineva paksusega kaane tihendit pole saadaval?
Terv.
Hea küsimus, aga need tihendite paksuse erinevused nii suured ka ei ole.
Diislitel tavaliselt erineva paksusega tihendid.
Selle peale ei mõelnudki. Diislitega rohkem sõber.
Pigem siis on nii banaaniks lastud et oli vaja niipalju maha lihvida. Ju siis on jahutusega mure.
Pigem soovitaks uut kaant ja jahutust järgi aidata.
Lääne pada oleks veel parem variant.
Terv
Jahutusega oli mure jah algusest saati, eelmine projektijuht oli veega sõitnud.
Jahutus sai elektri peale ümber tehtud ja sisu nelja erineva keemiaga üle käidud. Kaane maas olles kanalitesse vaadates oli näha, et keemia on oma töö korralikult teinud. Loputuste käigus tuli ikka ropult sadet välja jahutussüsteemist. Pea maha võtmiseni jõudsin peale paari oma lollust.
Kaane vahetus on tegevuste järjekorras kohal number 2, esimese hooga teen vast nookuri raami jalgadele plaadid vahele.
Tegelikult ega seal väga palju seda nookuri raami tõsta vaja ei olegi. Kui keerata nookuri reguleerpolt põhja ja keerata raami kinnitusmutrid kinni tuleb kinnisel klapil nookur täpselt vastu klappi või siis vajutab kümnendiku, mida silm ei taju.
Pada ei kavatse vahetada, kui vahetan siis terve projekti.
Re: Uaz klapi tõukurvardad liiga pikad peale kaane lihvi
Postitatud: P Nov 10, 2019 10:14 pm
Postitas kirsa
Venest võib saada vajalikku infot kamaluga kui keegi otsida oskab. Et suuremaid väljamimekuid vältida siis võib ka uurida mida annab nookurite ja reguleerkruvidega teha.
Terv
Re: Uaz klapi tõukurvardad liiga pikad peale kaane lihvi
Postitatud: P Nov 10, 2019 10:39 pm
Postitas Tegija
Nagu kirjutasin juba varem ,surveaste jääb liiga kõrge. Et seda motot korralikult käima saada tuleb nii mõndagi veel muuta.
Re: Uaz klapi tõukurvardad liiga pikad peale kaane lihvi
Postitatud: E Nov 11, 2019 11:51 am
Postitas ibra
Aitab vaskplekk ja üks tihend.Vaskplekk on vaja muidugi tulega pehmeks lasta.Vene ajal tehti nii kõik mootorid, kui oli kaanel kõvasti maha võetud.Pleki pead muidugi valima mahalihvimise järgi.
Re: Uaz klapi tõukurvardad liiga pikad peale kaane lihvi
Postitatud: E Nov 11, 2019 1:03 pm
Postitas LR90
ibra kirjutas:Aitab vaskplekk ja üks tihend.Vaskplekk on vaja muidugi tulega pehmeks lasta.Vene ajal tehti nii kõik mootorid, kui oli kaanel kõvasti maha võetud.Pleki pead muidugi valima mahalihvimise järgi.
Lihtsam on uus kaas leida, kui ise vasest seda välja lõikama hakata.
Re: Uaz klapi tõukurvardad liiga pikad peale kaane lihvi
Postitatud: E Nov 11, 2019 3:36 pm
Postitas kalle211
Müügil päris uusi kaanesid aga praktika on näidanud et kipub olema väga palju praaki. Kõige parem ja odavam on otsida korralik töötav mootor.