1. leht 1-st

Kütuselisand Vene mootoritele

Postitatud: E Mai 20, 2019 12:26 pm
Postitas martinsepp
Kas on kellelgi juba kogemusi 98 kasutamisel koos lisandiga, mis säästaks vanu Vene mootoreid? 95 ei tasuvat lisandite tõttu enam üldse paaki panna, aga 98 puhul saavat oktaanarvu ja sellega põlemistemperatuuri teatava lisandiga vähendada ning klappe säästa. Üks asi on muidugi oktaanarv, aga kas tasuks kompenseerida ka plii puudumisest tingitud kehvemaid määrdeomadusi? Üks lihtne maamees soovitas viimase probleemi lahenduseks kütuse sekka autooli segada.. Täitsa võimalik, et see polegi nii loll idee ning ilmselt elaks enda UAZ-i GAZ 21 mootor selle segu ka üle, aga iseasi, kas sellest ka kasu on.

Tänud!

Re: Kütuselisand Vene mootoritele

Postitatud: K Mai 22, 2019 6:20 pm
Postitas TRANSIIT
Vanemad vene motod kannatavad selle euro 95 si..a ära.Saadki puhtamad klapid ja kolvirõngad.

Re: Kütuselisand Vene mootoritele

Postitatud: K Mai 22, 2019 6:25 pm
Postitas TRANSIIT
martinsepp kirjutas:Kas on kellelgi juba kogemusi 98 kasutamisel koos lisandiga, mis säästaks vanu Vene mootoreid? 95 ei tasuvat lisandite tõttu enam üldse paaki panna, aga 98 puhul saavat oktaanarvu ja sellega põlemistemperatuuri teatava lisandiga vähendada ning klappe säästa. Üks asi on muidugi oktaanarv, aga kas tasuks kompenseerida ka plii puudumisest tingitud kehvemaid määrdeomadusi? Üks lihtne maamees soovitas viimase probleemi lahenduseks kütuse sekka autooli segada.. Täitsa võimalik, et see polegi nii loll idee ning ilmselt elaks enda UAZ-i GAZ 21 mootor selle segu ka üle, aga iseasi, kas sellest ka kasu on.

Tänud!
Ära sa mingit õli küll hulka sega.Plii asendajad on juba liidu ajast saati. 21 või 61 töötasid 76 peal, mis oli kärtsu põlemisega.
93 ja pärast 95 olid rahulikuma põlemisega.

Re: Kütuselisand Vene mootoritele

Postitatud: K Mai 22, 2019 6:29 pm
Postitas martinsepp
Täitsa võimalik, aga ehk on siiski mõistlik kasutada 98t, aga sõita lihtsalt madalate pööretega ja ehk panna ka süüde varasemaks?

Igatahes mingeid lisandeid kasutada ei olevatki mõtet, nii palju olen vahepeal kuulnud. Jutud pliilisandi kasulikkusest olevat ikkagi nii ja naa, kuigi samas jälle väidetakse, et teatud lisandi puhul läheb küttekulu väiksemaks, mis jällegi tähendab, et 50 l peale ca 5 eurot kulutada ei olegi lisakulu, vaid pigem toob võidu. Aga eks seda peab ise ära katsetama.

Re: Kütuselisand Vene mootoritele

Postitatud: N Mai 23, 2019 11:06 am
Postitas v6sa
Pliilisandit on vaja vaid neile mootoritele, millel olid klapid arvestatud kütusega määrimisele. Halba see teha ei tohiuks, head ka tõenäoliselt ka mitte.

95 kõlbab hästi, kui kütus ei jää nädalateks seisma paagis-karburaatoris. Kui kasutus on perioodiline, sis mina kasuutaks (ja oma hobiautodel-väiketehnikal ka kasutan) 98. Aga mul kulub seda vaid mõnesaja euro eest kuus, seega suurt vahet ei sünni. Kel sadu liitreid kulub, sel on teine asi.

Re: Kütuselisand Vene mootoritele

Postitatud: N Mai 23, 2019 11:25 am
Postitas martinsepp
Endal on GAZ 21 mootor villise peal. Huvi pärast võiks ju korra proovida, aga kuna siiani on mootor ka lisandita ilusti töötanud, siis ongi sellel ehk heal juhul mingi mõju kütusekulule. Samas sõidan suve jooksul vaid 1000-1500 km, nii et väga suurt rahalist võitu niikuinii ei tule, isegi kui saaks keskmise kulu 20lt 15 peale 100 km kohta. Kolmanda silindri rõhk on ka vaid 6-7, nii et ilmselgelt võtab hetkel mootor rohkem kütust just selle (kulunud klappide või kinni jäänud rõngaste?) tõttu ning ehk ka mitte kõige paremini reguleeritud karpa ja süüte pärast.

Re: Kütuselisand Vene mootoritele

Postitatud: N Mai 23, 2019 11:43 am
Postitas v6sa
martinsepp kirjutas:...
väga suurt rahalist võitu niikuinii ei tule, isegi kui saaks keskmise kulu 20lt 15 peale 100 km kohta. Kolmanda silindri rõhk on ka vaid 6-7, nii et ilmselgelt võtab hetkel mootor rohkem kütust just selle (kulunud klappide või kinni jäänud rõngaste?) tõttu ning ehk ka mitte kõige paremini reguleeritud karpa ja süüte pärast.
Tee mootor korda ja ära üle 80 paaruta, peaks kulu jääma napi kümne kanti. Kütus on teisejärguline, kuniks see pole kuid kusagil KST kohas seisnud.