1. leht 3-st

SD33 ja SD33T erinevus

Postitatud: K Aug 01, 2007 7:42 am
Postitas Mihkel78
ahhoi kõike näinud tehnikaspetsid !

mis erinevused antud mootoritel on? üksasi on kindlasti pump, kollektrid kuid mis veel? Kas pihustid on erinevad ja kas pumba tooltikus on ka erinev.
kui vaadata pihustite surveid on need samad.

esialgu tundub, et SD33 turbo lisamine ei too kaasa pumba vahetust kuna peale keerata on kõvasti

praegu on väike mõttepaus kuda juhtida muutuvat geomeetriat turbol kuna oluline on saada turbo madalalt tootma ja võimalikult kaua jooksma. teatavasti sellel aju pole kes seda teeks, tuleb leiutada mingi tegeleane kes seda vaakum- survele reguleerima hakkab. mootor on sel hooval olemas aga mingi elektroonika pox sinan külge.

kui kellegil on selle mootori turbotamisega kogemusi või häid mõtteid siis kirjutage palun.

Mihkel.

Postitatud: K Aug 01, 2007 9:17 am
Postitas jr
SD33T on ka veel kolbe jahutavad õlipritsid ploki küljes. Õlipump on tootlikum ja veepump on tootlikum. Pihustid töötavad suurema survega minu mäletamist mööda ja ka pump peaks sisult teine olema.

Postitatud: K Aug 01, 2007 12:18 pm
Postitas isakene
Õlipritsid on kõikidel SD 33-del.

Aga tavamootorist niisama lihtsalt turbot ei tee. Pihustid ja plokikaas on muideks samad. :D

Nüüd aga erinevused:

1. Erinevad kolvid. Kepsud ja vänt on samad, aga kolvid on lühemad ja üks rõngas on vähem. Loe turbofoorumist, miks kolvid erinevad on.

2. Teine nukkvõll. Turbomootori gaasijaotusfaasid on pisut erinevad.

3. Sidur ja hooratas. Hooratas on turbol kaks korda suurem, samuti siduriketas ja sidur ise. Vahetada tuleb ka survelaagri pukk.

4. Kollektorid

5. Starter. Kui autol on reduktorstarter, on OK, aga vana tüübi suur starter ei mahu kollektori ja turbo juurde.

6. Kõrgsurvepump koos vaakumvoolikute, gaasitrossi ja DPMC mehhanismiga - täiesti erinevad.

7. Väljalasketoru. Kõlbab peale väikest lõikamist-keevitamist.

...jõudu tööle... :P

Postitatud: K Aug 01, 2007 5:12 pm
Postitas Mihkel78
tere taas!
kõigepealt küsin kolvide kohta, et kas oled kindel, et on erinevad ? seda misk kolvid peaksid lühemad olema turbomootoril tean aga tegu pole bensiinimootoriga minu teada on mõlemal versioonil sama surveaste 20,x,
et ma ei näe põhjust kolvide vahetuseks.
nukkvõll on arvatavalt teine jah kuid see ei ole takistuseks turbo töös.

starter vahetatud reduktrovarjandi peale juba kuid turbo hakkab istuma kõrgemal selleks liigub ka aku ette poole.

Re: SD33 ja SD33T erinevus

Postitatud: K Aug 01, 2007 5:20 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Miq78 kirjutas: praegu on väike mõttepaus kuda juhtida muutuvat geomeetriat turbol kuna oluline on saada turbo madalalt tootma ja võimalikult kaua jooksma. teatavasti sellel aju pole kes seda teeks, tuleb leiutada mingi tegeleane kes seda vaakum- survele reguleerima hakkab. mootor on sel hooval olemas aga mingi elektroonika pox sinan külge.

kui kellegil on selle mootori turbotamisega kogemusi või häid mõtteid siis kirjutage palun.

Mihkel.
Saan ma nüüd õieti aru - sul on SD33 millele tahad lisada muutuva geomeetriaga turbo ?

Mille turbot sa sinna aretad ?

Lihtsam ja odavam on osta ilmselt korralik SD33T ja vaadata mis sellest edasi arendada annab.

Postitatud: K Aug 01, 2007 5:46 pm
Postitas Mihkel78
Tere.Kas põhjendad miks on lihtsam ja odavam tegu samade mootoritega turbo ja kollektor tulevad nii või naa teised kui mootorit vahetada siis 4,2T vastu ja ka seal vahetada turbo

antud juhul tuleb siis 3,2l V6 - 06a Mersu turbo
geomeetria muutmiseks tekkis üks mõte kasutada wastegate actuatorit
aga siis hakkab ta vist sedaliiga tihti muutma vastavalt rõhule

Postitatud: K Aug 01, 2007 5:54 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Miq78 kirjutas:Tere.Kas põhjendad miks on lihtsam ja odavam tegu samade mootoritega turbo ja kollektor tulevad nii või naa teised kui mootorit vahetada siis 4,2T vastu ja ka seal vahetada turbo
5 korda luhesin - siis sain jutu mõttele pihta :)

Ma nagu pidasin silmas seda, et kas on mõtet võtta SD33 ja hakata sellele miskit turbot peale aretama - võta SD33T

Postitatud: K Aug 01, 2007 5:58 pm
Postitas Mihkel78
sai segaselt jah.
Seal nii vana ja mõtetu turbo, et tuleks ikka vahetada ja see omakorda tahab uut kollektorit.

Postitatud: K Aug 01, 2007 6:06 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Miq78 kirjutas: Seal nii vana ja mõtetu turbo, et tuleks ikka vahetada ja see omakorda tahab uut kollektorit.
Nüüd paluks ma kah selgitust - miks mõttetu ?

Postitatud: K Aug 01, 2007 6:14 pm
Postitas Mihkel78
mõtetu ongi ta selle pärast, et ta on vana ja kui nüüd see mootor osta tahab see turbo remonti ja seda vana ajast maha jäänud turbot ma remontima ei hakkaks, see turbo mudel pärineb aatsast 1975 või midagi ma arvan. selle suutlikus rõhu tõstmisel on küsitav.

Postitatud: K Aug 01, 2007 10:50 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Miq78 kirjutas:mõtetu ongi ta selle pärast, et ta on vana ja kui nüüd see mootor osta tahab see turbo remonti ja seda vana ajast maha jäänud turbot ma remontima ei hakkaks, see turbo mudel pärineb aatsast 1975 või midagi ma arvan. selle suutlikus rõhu tõstmisel on küsitav.
No aga selle loogika põhjal on ju terve su auto, kaasa arvatud selle SD33 mootor, täiesti mõtetu - see kõik ju pärineb 19tollendast aastast :8ball:

Postitatud: N Aug 02, 2007 8:43 am
Postitas Mihkel78
nagu aru saan SD33T on ilma õhusiibrita vaid reguleeritakse kütet pumbast juurde ?

kas keegi teab mis moodi toimib tavapumbal see vaakum süsteem?

Postitatud: N Aug 02, 2007 6:40 pm
Postitas isakene
Miq78 kirjutas:nagu aru saan SD33T on ilma õhusiibrita vaid reguleeritakse kütet pumbast juurde ?

kas keegi teab mis moodi toimib tavapumbal see vaakum süsteem?
SD33T on siibrita. Vabalthingaval reguleerib etteannet kütuse etteandelati otsas olev membraan. Membraani paneb liikuma õhurõhu erinevus kollektoris ja õhupuhastis.

A mis kolbidesse puutub - proovi järele ja anna teada... ma olen mõlemat kolbi käes hoidnud, aga mitte mõõtnud...

...huvi pärast - kui kõrgele turbosurve kavatsed ajada...?

.

Postitatud: N Aug 02, 2007 9:49 pm
Postitas Mihkel78
Ahhoi !

ja aitäh isakene asjalike vastuste eest.

rõhu kohta nii, et 1,5 bar aga eks ta 0.4 ja väikselt juurde, katsetamine saab olema näis paljuks seda kütet sellest pumbast saab.

Postitatud: N Aug 02, 2007 10:17 pm
Postitas isakene
Miq78 kirjutas: rõhu kohta nii, et 1,5 bar aga eks ta 0.4 ja väikselt juurde, katsetamine saab olema näis paljuks seda kütet sellest pumbast saab.
1,5 bar??? :shock: :shock:

...minuteada 80-ndate maasturitel tavaturbod kusagile sinna 0,3 kanti...

...ja pumbast annab ka üsna kõvasti peale keerata...

...kauaks Sa mootorile eluiga 1,5 juures ennustad? :wink: