1. leht 2-st
Õelge, et ma ei pea Fronterat ostma
Postitatud: E Jaan 07, 2019 10:50 pm
Postitas xcmh
Pikemat aega juba otsin endale sobivat sõidukit, kuid oma nõu hakkab otsa saama ja peaaegu tundub, et kõige paremini vastab mu tingimustele Opel Frontera 2.2D. Äkki viimase õlekõrrena saan siit Opeli vastu abi.
Otsin sõidukit hinnaklassist
2000 - 6500€, millega enda off-grid maja edasi ehitada.
Maja asub praegusest elukohast 110km kaugusel mööda maanteed, mis osaliselt 110km/h, nii et otsitav sõiduk võiks selle distantsi võimaldada mugavalt igal nädalavahetusel edasi-tagasi läbida. Sellisel otsal võiks
ideaalis kütusekulu oleks 7-8l/100km.
Masin võiks jaksata
vedada 2500kg, et saaks miniekskavaatorit/laadurit rentida ilma ebamõistlike transpordikuludeta.
Kuna pere on mõne metsatükiga õnnistatud, mida aga vaja hooldada, siis masin võiks saada ka
metsaväljaveoteel liikumisega hakkama.
Kuna linnas liiklen teisiti, siis saan anda järele just linnavõimekuses ja auto edevuses.
Veel asju, mis mulle tähtsad:
- Töökindlus: madal kütusekulu ei tähenda midagi, kui remondi ja hoolduse peale neelab sajakaid.
- Järelväärtus: kui ehitus läbi, siis vajadus sõiduki järgi võib kaduda, seega tahaks, et aastane vastutustundlik kasutamine ei langetaks müügihinda mitmekordselt. Mõistagi vanuse ja läbisõidu kasvuga väärtus langeb, aga noh, ideaalis ei tahaks üle 1k vahelt kaotada...
- Käigukast: pulgaga harjunud ja eelistaks seda, sest ei taha liiga mugavaks minna
Ise olen mõelnud
- 2006+ Mitsubishi L200: hinnaklassi piiril, aga tundub kõige paremini vastavat ülalolevatele tingimustele
- Nissan Navara D40: hinnaklassi piiril, kuid kardan, et väärtus võib palju langeda võrreldes nt L200-ga
- Mitsubishi Pajero V60: robustne, hinnaklassi keskel, aga kas näiteks lühikest varianti on mõtet võtta?
- Mitsubishi Pajero V20: madal ostuhind, kuid kas teeb oma töö ära ilma käte vahele ära suremata?
- Toyota Land Cruiser LC120: peaaegu hinnaklassist väljas, aga vähemalt hinnas kaotada ei tohiks. Kas lühikest on mõtet võtta?
- Toyota Land Cruiser LC90: tundub kallis osta, aga turul nagu valikuid on hinnas, eriti lühikesi...
- Izusu D-max: kütusekulu kohta olen lugenud häid numbreid, kuid kuidas see Nissan Pickup D22-ga võrreldes sõita on? Sest endale tundus D22 suht talumatu lärmiga maanteel.
PS. Ärge väljakutsuva pealkirja pärast pahandage, muidu keegi ei viitsi sellele tänapäeva maailmas klikkida enam.
Re: Õelge, et ma ei pea Fronterat ostma
Postitatud: E Jaan 07, 2019 11:01 pm
Postitas helar
Pikk tlc 120.
Parem pealkiri oleks olnud nelikveoline ämm.
Re: Õelge, et ma ei pea Fronterat ostma
Postitatud: T Jaan 08, 2019 12:10 am
Postitas xcmh
Päris ratsionaalne ämm siis sul, aga tänud soovituse eest!
Eks ikka uurides on kasvanud ka isu ja mõelnud igast talasildadest, difrilukkudest ja suurtest ratastest nt LC70, aga fakt selles, et hetkel hobina 4x4 endale võtta ei taha, pigem küsimus ikkagi vajadustes. Maja enne, siis lõbu. Laiema pereringi peale oleks hea, kui üks väheke suutlikum masin on olemas, millega saab Passatid 5cm-st lumest välja aidata.
Re: Õelge, et ma ei pea Fronterat ostma
Postitatud: T Jaan 08, 2019 1:42 am
Postitas amevier
Sellise rahasummaga kasutatud maasturite turule lähenedes on automargist olulisem küsimus leida läbiajamata tehnika ja roostekahjudeta eksemplar. Eriti kui tahad aasta pidada ja rahaliselt ka kokku hoida.
Ehitamise ja metsapidamise juurde sobib kastikas, vähemalt mulle meeldis ja praegugi tunnen tihtipeale puudust. Kütsi ei söö ka palju maanteel, kuna kabiinid madalamad. Sinu pakutute asemel vaataksin eelmise põlvkonna omasid selle raha eest. Peavad vastu, kergemad, odavam remont ja turu põhja pole mõtet riibuda.
Re: Õelge, et ma ei pea Fronterat ostma
Postitatud: T Jaan 08, 2019 7:24 am
Postitas RAMBO
Ei pea Fronterat ostma! Laguneb nagu opel ikka ja seda sealt kus kõige vähem oodata oskad. 2,2d pumbad nõrgad ja puudus nendest meie maal. Kui aga peaksid ikkagi Frontera kasuks otsustama siis kasutatud varuosi saad minult!
Terv.
RAMBO
Re: Õelge, et ma ei pea Fronterat ostma
Postitatud: T Jaan 08, 2019 12:18 pm
Postitas marauder
LC120 ikka päris kirves remontida ja seda need odavamad tahavad ilmselt, Metsas ka kahtlane sellisega söita.
Üks lühike LC90 on pakkuda, mis tehniliselt igati naksis ja metsas piisavalt läbiv ning samas linnas ka asjalik söita. 3.0 daisel manuaal lühike punane vints töste jms. 3.5k eur
Re: Õelge, et ma ei pea Fronterat ostma
Postitatud: T Jaan 08, 2019 1:02 pm
Postitas honkomees
Eks iga lits kiidab oma ... kastikat.
seega võin D-maxi täitsa soovitada, töökindlus on mul olnud väga hea võrreldes jahikaaslaste nissanitega, mis alailma remondis. Sõidumugavus on rahuldav, ma olen teinud pikki Venemaa otsi a la üle 1000 versta jutti, eelistades seda kastikat sõidukale.
Hilux on vist veel töökindlam ja L-200 kohta ei oska öelda, kellelgi tuttavatest pole pikka aega olnud.
Re: Õelge, et ma ei pea Fronterat ostma
Postitatud: T Jaan 08, 2019 1:36 pm
Postitas TiitR
xcmh kirjutas:
Kuna pere on mõne metsatükiga õnnistatud, mida aga vaja hooldada, siis masin võiks saada ka metsaväljaveoteel liikumisega hakkama.
...et kui maja valmis, siis metsatükk ka müüki või lagedaks? Sesmõttes, et kui maja valmides auto müügiplaanid, siis kuidas nende metsavahe teedega jääb?
Re: Õelge, et ma ei pea Fronterat ostma
Postitatud: T Jaan 08, 2019 3:09 pm
Postitas totu
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=55&t=75430 Kas seda on keegi vaadanud? Vähe üle(s) kõpitseda ja mingi veokast külge kruvida, peaks veel mõne aasta pärast hinna tagasi saama.
PS: V60 ei ole ühestki kohast robustne (tegelikult kandevkerega sõiduauto, aeglustiga) ja kütusekulust, alla 10, ei maksa isegi fantaseerida. Käru veab veendunult ja linnas jalgu ei jää.
Re: Õelge, et ma ei pea Fronterat ostma
Postitatud: T Jaan 08, 2019 3:23 pm
Postitas xcmh
honkomees kirjutas:Eks iga lits kiidab oma ... kastikat.
seega võin D-maxi täitsa soovitada, töökindlus on mul olnud väga hea võrreldes jahikaaslaste nissanitega, mis alailma remondis. Sõidumugavus on rahuldav, ma olen teinud pikki Venemaa otsi a la üle 1000 versta jutti, eelistades seda kastikat sõidukale.
Hilux on vist veel töökindlam ja L-200 kohta ei oska öelda, kellelgi tuttavatest pole pikka aega olnud.
Mis aasta mudeliga tegu ja palju sellise Venemaa otsa peal rüüpab ka?
TiitR kirjutas:xcmh kirjutas:
Kuna pere on mõne metsatükiga õnnistatud, mida aga vaja hooldada, siis masin võiks saada ka metsaväljaveoteel liikumisega hakkama.
...et kui maja valmis, siis metsatükk ka müüki või lagedaks? Sesmõttes, et kui maja valmides auto müügiplaanid, siis kuidas nende metsavahe teedega jääb?
Hea point, tulin ise ka selle peale kirjutades, et pole päris loogiline. Kui on hea sõiduk, siis suurema tõenäosusega jääb pikemaks sugulaskonda, sest mets jääb ja ega see maja ka viimane pole ju.
marauder kirjutas:LC120 ikka päris kirves remontida ja seda need odavamad tahavad ilmselt, Metsas ka kahtlane sellisega söita.
Üks lühike LC90 on pakkuda, mis tehniliselt igati naksis ja metsas piisavalt läbiv ning samas linnas ka asjalik söita. 3.0 daisel manuaal lühike punane vints töste jms. 3.5k eur
Hmm, palju see rüüpab maanteel?
amevier kirjutas:Sellise rahasummaga kasutatud maasturite turule lähenedes on automargist olulisem küsimus leida läbiajamata tehnika ja roostekahjudeta eksemplar. Eriti kui tahad aasta pidada ja rahaliselt ka kokku hoida.
Ehitamise ja metsapidamise juurde sobib kastikas, vähemalt mulle meeldis ja praegugi tunnen tihtipeale puudust. Kütsi ei söö ka palju maanteel, kuna kabiinid madalamad. Sinu pakutute asemel vaataksin eelmise põlvkonna omasid selle raha eest. Peavad vastu, kergemad, odavam remont ja turu põhja pole mõtet riibuda.
Tänud mõttetera eest! 2000-2006 pikapid (L200, D22, Ranger / B2500) suht traktorid sõiduolemuselt ju ja joovad isegi maanteel 10 ringis, või ma eksin? Seda väidan 2004 Nissan D22 Tallinn-Tartu otsa põhjal (kütusekulu tuli täpselt 10L/100km). Ainus, mis väidetavalt vähem joob, on selle aja Dmax.
totu kirjutas:viewtopic.php?f=55&t=75430 Kas seda on keegi vaadanud? Vähe üle(s) kõpitseda ja mingi veokast külge kruvida, peaks veel mõne aasta pärast hinna tagasi saama.
Olen vaadanud seda isegi, aga usun, et kokku panemise teenusena sisse ostes tulistaks endale korralikult jalga. Ise/tuttavate töökodades tehes selline projekt võib korralikult aega võtta, mis tegelikult võrdub ju raha.
Re: Õelge, et ma ei pea Fronterat ostma
Postitatud: T Jaan 08, 2019 3:38 pm
Postitas LauriJ
Valikus olevate autode küttekulu on kõigil suht samasse auku. Kõigil arvesta mingi 10l/100km. Kui käru sabas siis tublisti rohkem.
Samas selle auto vajaduse kirjeldust lugedes on küttekulu kõigil suht marginaalne. Palju planeeritav igakuine läbisõit on? 1000km? Kui auto küttekulu vahe on nt 2liitrit (8l/100km on ikka väga hea kulu sellistel autodel vs 10l/100km) ehk 1000km kohta 20l=25€. Pigem vaata korralik ja vastupidav auto, sest ökonoomsemale ja vähem vastupidavale autole kulutad remondi käigus kõvasti rohkem aega, närve ja raha.
Lisaks tähendab üldiselt vastupidav auto ka seda, et hoiab hinda hästi. Japsidest jätaks siis valikusse Toyota mudelid ja võibolla ka mingi Nissan Patrol kõlbaks ka.
Re: Õelge, et ma ei pea Fronterat ostma
Postitatud: T Jaan 08, 2019 5:05 pm
Postitas v6sa
xcmh kirjutas:
...
amevier kirjutas:Sellise rahasummaga kasutatud maasturite turule lähenedes on automargist olulisem küsimus leida läbiajamata tehnika ja roostekahjudeta eksemplar. Eriti kui tahad aasta pidada ja rahaliselt ka kokku hoida.
Ehitamise ja metsapidamise juurde sobib kastikas, vähemalt mulle meeldis ja praegugi tunnen tihtipeale puudust. Kütsi ei söö ka palju maanteel, kuna kabiinid madalamad. Sinu pakutute asemel vaataksin eelmise põlvkonna omasid selle raha eest. Peavad vastu, kergemad, odavam remont ja turu põhja pole mõtet riibuda.
Tänud mõttetera eest! 2000-2006 pikapid (L200, D22, Ranger / B2500) suht traktorid sõiduolemuselt ju ja joovad isegi maanteel 10 ringis, või ma eksin? Seda väidan 2004 Nissan D22 Tallinn-Tartu otsa põhjal (kütusekulu tuli täpselt 10L/100km). Ainus, mis väidetavalt vähem joob, on selle aja Dmax.
...
Ja mihuke selle hinnaklassi raamil asi oleks oluliselt vaiksem ja "sõiduautolikum". Sealjuures veel heas korras ka;)
Kütusekulu mõneliitrine vahe on säärase asja juures kõige väiksem mure. Eriti e-kati kärul olevat kopalist tirides. Kui keskmiselt kümnega välja tuled, on hästi. Muide, 110 lisab kenasti kulunumbrile, eriti olematule ajasäästule rehkendades.
v6sa@B2500
Selles hinnaklassis loeb vaid ja ainult seisukord.

Re: Õelge, et ma ei pea Fronterat ostma
Postitatud: T Jaan 08, 2019 5:21 pm
Postitas marauder
xcmh kirjutas:
Hmm, palju see rüüpab maanteel?
.
Ei teagi kohe, aga eks ta sinna 10 tuuri on nagu nad köik.
Re: Õelge, et ma ei pea Fronterat ostma
Postitatud: T Jaan 08, 2019 5:25 pm
Postitas xcmh
E-kati käru oleks harv sündmus, mitte igapäev. Aga valiidsed poindid kütusekulu vähese mõju ja seisukorra olulisuse kohta. Läbisõit aastas jah planeeritud sinna 12000-15000 kanti.
Mugavuse koha pealt olen kogenud seda, et 2004. a D22, 2000. a B2500, 2006. a BT-50 kõik sellised rappuvad ja kolisevad elukad, mis tekitasid tunde, et kohe kukub kardaan alt ära (võib olla ka tingitud sellest, et tehniliselt kehvas korras).
2004. a Jeep GC, Touareg ja Sorento olid nende kõrval kui elegantsed baleriinid. Ükski neist aga pole oma vastupidavusega tuntud.
Pajero't, LC-d, Patrolit pole saanud proovida, aga kujutan ette, et nad kõik vähe parema müraisolatsiooniga, kui need 2000-2006 pikapid.
Re: Õelge, et ma ei pea Fronterat ostma
Postitatud: T Jaan 08, 2019 6:35 pm
Postitas amevier