1. leht 1-st
Õlirõhk peale käivitamist
Postitatud: P Juul 22, 2007 8:50 pm
Postitas amevier
Peale mootori käivitamist jääb õliindikaator põlema ja ka kõrvaga on kuulda. Ma saan aru, et rõhk ei tule üles kohe?
Millest selline asi tingitud? Vahetasin õli ja filtri, aga paremaks ei läinud.
Auto on d22 Navara, ls 135000.
Postitatud: E Juul 23, 2007 3:27 pm
Postitas sambla-aadu
Sa ju ise vastasid enda küsimusele. Peale mootori käivitamist hakkab alles õlipump lööma ja saadab õli ringlema ja seepeale hakkab manomeeter survet fikseerima. Eeldan,et su küsimus oli postitatud selle mõttega,et miks ei taha surve kohe üles minna kui võtit keerad või on su mure hoopis selles,et surve ei tulegi üles?

Re: Õlirõhk peale käivitamist
Postitatud: E Juul 23, 2007 5:04 pm
Postitas MahviaDeTyrk
amevier kirjutas:Peale mootori käivitamist jääb õliindikaator põlema ja ka kõrvaga on kuulda.
Selles kui kõrvaga kuulda on, et mootor töötab ei ole midagi imelikku
Postitatud: E Juul 23, 2007 6:47 pm
Postitas amevier
Küsimus selles, et miks surve kohe üles ei tule. Indikaator põleb 5-10 sek.
Kõrvaga on kuulda, et mootor indikaatorlambi põlemise ajal koliseb.
Postitatud: E Juul 23, 2007 7:04 pm
Postitas MahviaDeTyrk
amevier kirjutas:Küsimus selles, et miks surve kohe üles ei tule. Indikaator põleb 5-10 sek.
Kõrvaga on kuulda, et mootor indikaatorlambi põlemise ajal koliseb.
Mootor on katski - selle pärast tõuseb õlirõhk aeglaselt ja mootor koliseb - eks ta koliseb sul edasi kah aga sa lihtsalt ei kuule seda enam nii hästi.
Mõõda üle kui kõrgele sul mootoris õlirõhk üldse tõuseb - see indikaator ei ole eriti miski näitaja - õlirõhk võibolla vaevu ületab selle nivoo millest edasi lamp enam ei põle.
Mis õli sul seal sees on ?
Miks ei tõuse kohe - võimalusi on palju.
Igal juhul ei ole soovitav sellise mootoriga ringi sõita - võib lõppkokkuvõttes üpris kalliks minna.
Korda tuleb teha.

Postitatud: E Juul 23, 2007 7:32 pm
Postitas jr
amevier kirjutas:Küsimus selles, et miks surve kohe üles ei tule. Indikaator põleb 5-10 sek.
1. Anduri viga
2. Õlipumba jala sõel umbes
3. Väntvõlli saaled kulunud
4. Nukkvõlli saaled kulunud
5. Õlipump kulunud
Korras mootoriga peaks ikka koheselt õlisurve üleval olema.
Postitatud: E Juul 23, 2007 7:48 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Esitaksin siinkohal nati OT küsimuse.
Kas B saalede kvaliteet on selline, et neid on võimalik kasutada ?
Postitatud: E Juul 23, 2007 7:57 pm
Postitas jr
MahviaDeTyrk kirjutas:Esitaksin siinkohal nati OT küsimuse.
Kas B saalede kvaliteet on selline, et neid on võimalik kasutada ?
Arvan, et on küll. On ju kõik ka performance osade tootjad B tootjad. Aga eks peab teadma, kelle toodangut võtta. Seega las rahvasuu räägib, mida võib usaldada.
Postitatud: K Aug 01, 2007 10:44 am
Postitas 777
Kui õlisurve peale auto käivitamist kohe üles ei lähe, on üldjuhul probleemiks õli tagasivoolu klapi ebatihedus. Teoreetiliselt peaks mootori välja suretamisel õli kanalitesse jääma nii, et käivituse korral läheks pumbal võimalikult vähe aega surve tekitamiseks. Kui aga süsteem iga kord tühjaks jookseb, siis läheb aega enne kui pump õli karterist uuesti üles tõmbab ja survekanalid täis lööb. Mõningatel mootoritel kasutatakse tagasivoou klappi õlifiltri sees. Ma ei tea missugust õlifiltrit konkreetselt sinu autol kasutatakse, kuid kõige lihtsam viga oleks see, kui juhuslikult on sinu autole vale õlifilter paigaldatud (tagasivoolu klapiga filtri asemel on paigaldatud klapita filter).
Kui aga ei ole filtri teema, siis pead mootori skeemi pealt tagasivoolu klapi üles leidma ja ära parandama.
Pikas perspektiivis, eriti talvekülmadega võid mootori päris ära kulutada, kui viga ei kõrvalda.
Postitatud: K Aug 01, 2007 10:57 am
Postitas jr
4.2D patrolil näiteks polegi seda klappi. Ei filtrites (kaks filtrit), filtri jalas ega ka mujal süsteemis. Tegemist mõneti tööstusliku mootoriga, mida kasutatakse ekskavaatoritel, traktoritel ja jumal teab kus veel. Ilmselt pole mõeldud, et käivitad-suretad pidevalt. Hommikul käima ja õhtul kinni põhimõte.
Samas Fordil on tõesti antud klapp filtri jalas olemas ja toimib nagu 777 kirjeldas.
Postitatud: L Aug 04, 2007 11:51 am
Postitas amevier
Aitäh vastajatele. Auto praegu seisabki ja ootab tegemist.
Filtris asi eeldatavalt pole, kuna probleemi ilmnemisel vahetasin igaks juhuks filtri ja õli ära.
Postitatud: N Aug 09, 2007 3:10 pm
Postitas STG44
mis aasta auto sul on ? kui 2002- siis Ainult orig varuosa ja rem mõõdud lõppevad +0.15 kepsusaalel. J siiani vahemalt on minimaalselt vahetatud väntvõll ja kui ei vea siis blokk.