1. leht 1-st

Autonduse tulevik?

Postitatud: N Okt 04, 2018 9:56 pm
Postitas xcad
http://kasulik.delfi.ee/news/uudised/ve ... d=83896855
Nii, et nüüd diisel masinate tootjad lõpetavad? Miks aga vedelgaasiga sõitvaid tehase seades autosid on ülivähe? Need ju kõige ökoloogilisemad ja lisaks ka diislist ökonoomsemad just küttekulu osas või vähemalt võrdsed. Kõikides linnades on gaasiküte ja pole kuulda olnud maagaasi erilisest mürgilisusest.
Kui kunagi oli, et ostes kalli margi auto said ka kvaliteedi siis nüüd seda enam ei ole. Nii odavmark kui ka ülikallis Porche või AMG lagunevad võrdselt ja sageli need kallimad isegi rohkem sest neil on seda ainest lagunemiseks rohkem ja lootust tagavaraosadelt teenida kordades suurem.

Vandenõu teooriatest, küll automajandusel!

Postitatud: P Okt 07, 2018 5:39 pm
Postitas xcad
Vahel tekib mõte, et uute autodega on midagi lahti....ikka ökomaks, kütusekuluks 4l/100km, rohkem elektroonikat ja plastikut :twisted: :evil:
Kas see "öko" aga teistpidi end ära tasub? Kas kütusesääst on võrdeline muude jamadega kaasnevate kuludega? Bensiinimootorid 0,9l, turboga ja 75KW kestavad kui õli vahetada 100tuhat, kui aga "tehase soovitusi" järgida? Kas on veel EU-s saadaval õiget maasturit millega kannatab maastikule minna, sinna kuhu metsaveo traktorid on rajad sisse sõitnud...näiteks jahi- ja kalamehele sobilikku? Vähemalt mina küll ei leia! Järeldan, et EU-s enam selliseid metsi ja huvilisi polegi :D Kaubikud samuti muutuvad elektroonika demo materjalideks millega tootjad üksteist üle trumpavad, küll ABS ; ASD, istmesoojendused ja elektroonilised mälud. Kõike ei viitsi üles lugedagi :evil: 2,0 - 2,3l mootorist võetakse 130KW (sõiduautodel kuni 175KW) kas tõesti enam ei osata või ei taheta töökindlat mootorit teha? Küll topitakse elektrilise soojendusega ja reguleerimisega peegleid aga vee ja õli näidikud on kõikidel puudu. Parem jätku spidomeeter ära, küll võmm "informeerib" kui kiirust ületad! Näiteks MB termostaat on nüüd koos korpusega igavene suur jurakas teine, kui vaja termo osa välja võtta muidugi saab aga üks jagu pusimist. Osadel autodel nõuab esitule pirni väljavõtmine kas stange ja isegi esitiiva eemaldamist (Cayenne), ise enam varsti midagi ei saa teha, ainult firma service. OK, andku siis eluaegne või nii 10a. garantii ilma läbisõidu piiranguta.....Ford on nukkvõllile välja mõelnud rihma veo, see aga õlivannis ja "eluaegne" pidada 200tuhat kestma. Kui aga tehase "soovitusi" järgida siis kusagil 50tuhat kannatab sõita kui sedagi. MB AMG 63 - 65-l on õlifilter nagu oleks pärits 125-selt võrrilt na pisike ja hädine teine. Kui aga talvel sõita tekib kondensaat ja filter jookseb umbe ja mootor on samuti kaputt, see aga maksab teadmata summa kindlasti üle 10tuhande. Kütusefiltrisse on tehtud vee informatsiooni andur...hea seegi, aga põhjakork on kõikidel uuematel kaodatud, miks? Vahetada muidugu ise saab (Sprinter) aga kerge välioludes pole, S klassil aga vaja tõstukit ja kogemust, iga mehhaanik ei saa hakkama.
..............
Kas on kogemusi millised kaubikud üldse kestavad? Ma mõtlen suuremaid 3,5t kuni 6,5t. MB jätaks välja seda ei soovitaks ka vaendlasele sest pole nii sadistlik! Aga muud? Iveco kuidas kestab? Esiveolised Ford, Fiat, Peogeot ja Citroen on oma mootorivalikus minnud 2,0 - 2,3l ja ei ole usaldust. Või mõni neist ka on masina moodi? GAZ aga kasutab 2,8l Cummings diislit, samas muu on venemaa oma toodang ja usaldust ei ärata.

Re: Vandenõu teooriatest, küll automajandusel!

Postitatud: P Okt 07, 2018 7:08 pm
Postitas ahto42

Re: Vandenõu teooriatest, küll automajandusel!

Postitatud: P Okt 07, 2018 7:51 pm
Postitas usamosse
xcad kirjutas: Kas on kogemusi millised kaubikud üldse kestavad?
Listis e märka Renoo Masterit, seda mõnedes riikides peetakse kokkuvõttes kõige kõigemaks. Mul sellist pole (piisaks träfikust kah), ei tea takka kiita, aga keegi kindlasti teab mis asjaga tegu.

Re: Vandenõu teooriatest, küll automajandusel!

Postitatud: P Okt 07, 2018 9:03 pm
Postitas tyyp07
usamosse kirjutas:
xcad kirjutas: Kas on kogemusi millised kaubikud üldse kestavad?
Listis e märka Renoo Masterit, seda mõnedes riikides peetakse kokkuvõttes kõige kõigemaks. Mul sellist pole (piisaks träfikust kah), ei tea takka kiita, aga keegi kindlasti teab mis asjaga tegu.
Kuni 100k pole nendel suurt midagi häda olnud. Rohkem ei oska kaasa rääkida sest selleks ajaks on tavaliselt 5a liisingut läbi ja tulevad uued peale.

Re: Vandenõu teooriatest, küll automajandusel!

Postitatud: P Okt 07, 2018 10:59 pm
Postitas honkomees
tyyp07 kirjutas:...Kuni 100k pole nendel suurt midagi häda olnud. Rohkem ei oska kaasa rääkida sest selleks ajaks on tavaliselt 5a liisingut läbi ja tulevad uued peale.
100 tuhat on ju 2-2,5 aastat sõitu (min 40 kkm aastas mul eraisikuna, firmasõidukid vähemalt topelt), tavaliising aga 5 a?!!!
viimase liisingupanni kohta ei oska öelda, alles 50 kkm spidol aga eelmised hakkasid mingit jooksvat remonti a la piduriklotside ja ketaste vahetus nõudma alates 150 kkm.

Re: Autonduse tulevik?

Postitatud: P Okt 07, 2018 11:13 pm
Postitas usamosse
Võib tunduda teema kaaperdamisena, aga ehk huvitab teisigi. Masteri/Traficu puhul räägitakse et käigukast pidada nõrk olema, mõlemil sama PK6 kuuekäiguline. Või robot, mis sedasama PK6't ise kangutab. 100-150k vist ei too veel probleeme välja?

Re: Vandenõu teooriatest, küll automajandusel!

Postitatud: P Okt 07, 2018 11:34 pm
Postitas TiitR
xcad kirjutas: Osadel autodel nõuab esitule pirni väljavõtmine kas stange ja isegi esitiiva eemaldamist (Cayenne),
Millist Cayenni mõtled?

https://www.youtube.com/watch?v=C8dgJSxViLs
https://www.youtube.com/watch?v=SR5eFFRT2Xo

Re: Vandenõu teooriatest, küll automajandusel!

Postitatud: E Okt 08, 2018 7:52 am
Postitas tyyp07
honkomees kirjutas:
tyyp07 kirjutas:...Kuni 100k pole nendel suurt midagi häda olnud. Rohkem ei oska kaasa rääkida sest selleks ajaks on tavaliselt 5a liisingut läbi ja tulevad uued peale.
100 tuhat on ju 2-2,5 aastat sõitu (min 40 kkm aastas mul eraisikuna, firmasõidukid vähemalt topelt), tavaliising aga 5 a?!!!
viimase liisingupanni kohta ei oska öelda, alles 50 kkm spidol aga eelmised hakkasid mingit jooksvat remonti a la piduriklotside ja ketaste vahetus nõudma alates 150 kkm.
Viimane müüdud 5a vanune B-kati tagaluugiga kong oli läbisõiduga ca 35k... :D