marauder kirjutas:Töesti, vaheta oma veepump ära ja termostaat ja radikas puhu läbi. Kaua sa teed uusi teemasid.
Algul mõtlesin sama asja, loogiline ju
Tegemist ei ole maasturiga vaid RASKE alkov tüüpi matkaautoga, millel suht nigel 110KW 2,2-ne mootor. Kui on eestis +25C on kõik korras, siin pole pikki ega järske tõuse ja need mis on lähevad hooga läbi. Radiaator on eelmine suvi lastud Kallel (Pääsküla jaama juures radika tegija) paksem teha, tõesti on ventilaatorite valik nigel kuna lasin Kallel sügisel valida, liiga nõrgad ja väikesed, üks imev ja teine puhuv. Need lähevad asendusse, ette teine 320W kondi vent ette lisaks ja taha imemis poole kas blokeeritud termomuhviga originaal või Vito 2,1 diisli 47cm 300W vent, oleneb kumb paremini sobib ja mahub.
Kujutage teed ette millel on 10km 6-8% tõusu või 3km 23% tõusu

Viimasesse ei läe enam proovima aga Transiti baasil matkaauto sai oma 56KW mootoriga hakkama, olgugi, et 1-sega ja üpris vaevaliselt, pöördeidki ei saanud üles. MB on siteim auto nii tehnika kui omaduste poolest. Mootori radiaatori ees on kondi radikas, õhuke ja tihe, enam - vähem samade mõõtudega mis mootori radikas. See on puhtaks pestud ja peaks õhku läbi laskma. Mingi takistsus tal kindlasti on aga seda mõõta on võimatu, samuti eemaldada. Pole kuhugi mujale panna.....kui aga hoopis minema visata ja kondist loobuda? Ei saa nagu ofroad võistlusautol kapoti peale või katusele tõsta. Liikumiskiirusel ~30-50km on sõidutuul nõrk, vajab lisa ventilaatorit, mootor aga töötab nii 70% võimsusega 3000-3200p/min. 3 suve tagasi oli uus radiaator, uus veepump ja termostaat, ikka sama lugu. Kui tulevad tõusud siis ei kannata minna, siis oli lisaks ka kiirem tagasild, nüüd 4,72 ülekandega. Ülekande suurendamine mingil määral parandas aga vähe. Lisaks on tehtud kapotti lisa õhu avad, et ei tekiks kapoti alla sooja õhu korki.....ka natuke parandas. MB mootor ei kannata ülekuumenemist, kui läheb vee tuli põlema on kaan kõver.
Järsku üldse termostaat välja võtta? Siis peab olema eestis sügisel kapotil avadega kate nagu kunagi vene ajal kasutati
Ega minul üksi, ka teised rasked matkakad on selle probleemiga hädas, oli mitmeid end tee kõrval jahutamas. Mootorid pole mõeldud vedama aeglase käiguga ja suure koormusega eriti +40C välisõhu korral. Ka +45-48C on esinenud, siis saab ainult öösiti sõita kui jahedam.
Suhteliselt palju parandab kuumaga salongi radiaatori max. küttele lülimine, lisaks ka taha kuudi vesiradikas järgi, seal on mõlemale 12V elektriline pump ja ringlus kiire. Ainuke häda on salogis viibimisega, nagu kõrbes kõva tuulega, taga on sees +50C! Ei ole üldse meeldiv. MB-l on mootori õli jahutus mootori veesärgis, õli temp on ~20C kõrgem kui veel ja see hakkab mõjuma, kui liiga kõrgele läheb siis tühikäigul kipub õlisurve kaduma. Nagu tehas soovitab 5W-30 õli ja 20 tuhat vahetusvälbaks usun, et ka uus mootor sellistes oludes üle 2-3 õlivahetus välpa üle ei ela. Mootor on peale kap.remonti sõitnud 20000km, kokku 165000km. Õlipump öeldi korras olevat ja vahetusse ei läinud.....vist viga.
https://www.youtube.com/watch?v=m3FeU_VeOEc
Tootlikumat veepumpa ei ole saadaval ja termostaat avaneb kusagil +85C, ka seda varem avanevat pole leidnud.
1. Kui oleks veepumba tiivik lahti siis kuumeneks alati üle.
2. Termostaat avaneb osaliselt, isegi +70C läheb lõdvik soojemaks.
3. Tundub, et masin pole mõeldud kuumale kliimale ja lisaks suure raske kerega aeglase käiguga tõuse võtma. Jahutussüstreem lihtsalt pole vastav nagu ekskavaatoritel ja teistel kohapeal töötavatel masinatel.
4. Kui on pooltühi kaubik, kaaluga ~2500 - 3000kg pole häda, kannatab sõita, seda on teised kasutajad rääkinud. Kui aga raske järelhaagis? Pole sellist kohanud, et küsida.
-------
Eestis ja keskeuroopas pole probleeme, alates +28C hakkavd probleemid. Kusagi prantsusmaal, portugalis remontida mootorit on õudusunenägu. Raha peaks siis haagisega kaasas vedama
