1. leht 2-st
Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: E Sept 17, 2018 8:17 pm
Postitas xcad
Kas keegi oskab soovitada sellist? Mis auto mudelil ta võiks olla? Kui on puhuv siis peaks saama polaarsuse muutmisega muuta pöörlemissuunda. Läheks veepumba otsas oleva termomuhvtiga ventika asemele. Võimsus min 500W, väiksem kondi vent on 320W, see läheb ette puhuma
Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: E Sept 17, 2018 8:36 pm
Postitas Tegija
Suurim universaal hetkel, Tootjad: SPAL
Pinge: 12V
Kirjeldus: imev, 385mm tiivik
Kirjeldus: (välisläbim. 412mm), VA 18 type, 1820m3/h.
Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: E Sept 17, 2018 9:12 pm
Postitas xcad
Mis võimsusega? Järsku on mingeid kindlaid margijärgseid eriti võimsaid? See õhuhulk on suht suur aga võrreldes veepumba otsas olevaga on teadmata. Uurin kodulehelt:
http://www.spalautomotive.com/eng/produ ... al_12.aspx
https://www.flex-a-lite.com/electric-fa ... ?limit=all
385 mm tiivikuga on siin viimane suurus.
Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: E Sept 17, 2018 9:58 pm
Postitas Tegija
Võimsus ju märgitud. Mitte võimsus vaid tootlus. Metsamehed võtavad ainult Spal-i. Teised ei pidavat kestma. Margipõhiste otsimisega keerulisem.
Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: E Sept 17, 2018 10:02 pm
Postitas xcad
Kas jääda elektri või originaal veepumba otsas oleva venti peale? Originaal on 45cm 2cm on äärtest s.o. 47cm reservi
Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: E Sept 17, 2018 10:59 pm
Postitas Tegija
Oleneb ,mis auto ja milleks kasutada? Kui korras visco ja tänavale ,siis milleks muuta.? Metsas vaja teinekord välja lülitada või vastupidi pidevalt järgi hoida, siis elekter ja siis juba tuulekorv ringi ja kaks venti. Dubleerimine pole paha . Kui pole just kaalu probleeme.
Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: T Sept 18, 2018 12:22 am
Postitas ed101
Võimsam SPAL on midagi ~ 400W. Ei leidu lihtsaid alalisvoolu mootoriga võimsaid (+500W) ventilaatoreid, kui teha siis ilmselt ei kestaks ka. Pead vaatama PWM kontrollitud kraami, näiteks W211 ees on 600W vurr, tiiviku läbimõõt on muidugi 50cm, G klassil on 850W. Aga ehk mõnel M-seeria BMW-l või AMG Mercedesel vms. on ka väiksema läbimõõduga võimast vurri.
Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: T Sept 18, 2018 2:04 am
Postitas marauder
Oli vist VOlvo 850 vent hea vöimas.
Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: T Sept 18, 2018 11:52 am
Postitas MetsaVikat
Ford tauruse vent on ka üks võimas, diameetrit ei tea. Volvo 850 v70 1gen sama mootoriga aga väiksem tiivik. Ise kasutan volvo oma, mingeid probleeme pole. Ainuke takistus mis võib tekkida on see, et see ikkagi suhteliselt paks ventilaator, 10cm on ikka ruumi vaja. Uuena kuskil 100€.
Internet väidab kohati 4000cfm, teised jälle sinna 3000cfm kanti. Ampreid pidi võtma kuskil 40A piires kiirema kiirusega.
Terv. Villu
Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: T Sept 18, 2018 2:03 pm
Postitas xcad
ed101 kirjutas:Võimsam SPAL on midagi ~ 400W. Ei leidu lihtsaid alalisvoolu mootoriga võimsaid (+500W) ventilaatoreid, kui teha siis ilmselt ei kestaks ka. Pead vaatama PWM kontrollitud kraami, näiteks W211 ees on 600W vurr, tiiviku läbimõõt on muidugi 50cm, G klassil on 850W. Aga ehk mõnel M-seeria BMW-l või AMG Mercedesel vms. on ka väiksema läbimõõduga võimast vurri.
Pean uurima kas annab panna 500mm vurri muidugi kui paksus sobib. Ega ruumi seal ülearu pole. Kas W211 vurr on radika ees või taga? Kas tõmbav või lükkav?
Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: T Sept 18, 2018 9:25 pm
Postitas ed101
W211 vurr on radiaatori taga ja imev/tõmbav. Aga 50cm on ikka tiiviku läbimõõt, lisaks ümbris (laiuss 66 cm +7 cm kõrvad, kõrgus 48cm + 4 cm muhk, paksus 9 cm vastu radiaatorit + 2cm äär radiaatori peale või mille saaks ka maha lõigata).
Ise uurisin konkreetselt W211 ventilaatorit, tean võimsust ja neid mõõte kuna tahtsin seda vanema G peale panna. Mõõtudelt sobiks väga hästi aga lollikindluse suurendamiseks läheb ikkagi visko ja kaks väiksemat SPALi vahejahuti peale konditsioneerile või abiks. W211 oli lihtsalt näide, 600W ja 850W vurre on erinevate Mercedeste peal, lisaks G-le on 850W ka osadel W220 S-klassidel jne. Võib-olla mõni on väiksem ja sobib soovitud mõõtudesse. Teiste markide kohta ma tegelikult palju ei tea aga pakuks, et sama klassi masinatel võib olla sarnaselt lahendatud, kindlasti ei tasu otsida võimast elektriventilaatorit jõuetult ja odavalt autolt.
PWM juhtimiseks kaalusin ise sellist asja:
http://ma-uav.com/FanControllerv3.html
Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: N Sept 20, 2018 4:49 pm
Postitas xcad
Kõik nad on digitaalse juhtimisega. Lihtsalt toide peale ei toimi, Kantsi 4a. on 600w olemas hinnaga 50EUR aga midagi pole taga teha...
Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: N Sept 20, 2018 7:19 pm
Postitas helar
Plokk vahelt minema ja otse vool pähe ja toimib. Aeglasema kiiruse jaoks saab lasta läbi salongiventika reostaadi. PSA grupi oma vist sai kasutatud. Kasutasin volvo s80 venti. Mõõtu hetkel ei tea kuid on ka üpris suur.
Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: N Sept 20, 2018 9:06 pm
Postitas xcad
Väideti, et W211 venti kohe kuidagi ei saa BMW oma samuti ei saa. Millised tehnilised andmed ja mõõdud on volvo 850 vendil?
Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: R Sept 21, 2018 5:24 am
Postitas helar
Tõepoolest. Piltidelt paistab, et see plokk on neil integreeritud mootoriga. Volvo. S 80 nel on see aga mootorist eraldi. Küsi viisakalt ja lastakse sind lammutuses ventikariiuli vahele kolama.