Värvi läbiv kahjustus on, siis peab natuke roostesurma ja käepäraste vahenditega (kivikaitse vms

) askeldama jah. Kevaditi paras tiir peale teha autole. Kivitäkked võtab talvega rebasekarva. Aga nii juhtub ilmselt enamusel mitte-alumiiniumkerega autodel, vähemalt neil, mis kivid jms suht risti oma pinda saavad. Muidu ei kurda eriti, tip-top. 2001. a. masin. Kasutatud autot ostad, siis praktika näitab, et kapoti esiserv ja esiakna raam korjavad täkkeid teelt ja uste külgservad (stopperid tavalise sõiduauto mõistes ju puuduvad, riidepael) parklast

jm kohtadest ilmselt. Mujalt pole eriti midagi leidnud.
Raami kaitsmiseks tegime kunagi oma kuutidele daffiga ise koduste meetoditega korrosioonitõrjet. Grafiitmääre, sorakas "žiguliõli" ja peotäis bituumenikilde. Soojaks ja suruõhupritsiga raami sisse ja põhja alla. Õudne töö (elumaja ligidal ära tee). Aga tulemus on hea, püsib ja on "elus", st määrib ka -20ga veel näppe.

Termakis oli järts korrosioonitõrjele pea pool aastat

ja lisaks ei tea, kas nad raami seestpoolt ka möglada viitsivad (mis ongi asja peamine mõte).
Ben'is vaadati meid suht mõtliku pilguga nagu idioote ja arutati selja taga, et "mis nad sellega teevad", kui pood grafiitmäärdest tühjaks osteti ja käidi veel juurde küsimas mitu raksu.
Olulisi tüüpvigu... Mugavusseadmetest võib kliima ja ventilatsiooni osa näkku panna, selle juhtimine a) käib vaakumiga (mina isiklikult leidsin, et kummivooliku jupp vaakumitoru ja vaakumi reservuaari vahel oli ära murenenud ja saba pannud, kuna sobivat voolikut hetkel majas polnud, siis käis torule tuletikk "pimedaks" ette ja toimib) ja siis b) armastab salongiventika takisti maha põleda. Üldiselt jälle ei midagi katastroofilist ja padrunvõtmete komplekti abil lahendatav.

Sitemal (aga kõvasti harvemal) juhul võib ventika mootor ka saba panna, siis peab armatuuri laiali kiskuma ja rohkem lammutama.
Kollektor kipub mõranema. Tehase praak. Avalduda võib see erinevalt, minul on kuskil ka mõra sees ilmselt, kostab tasat tuksumist, mõnel juhtumil olla aga ka hullem. Keevitatakse üle jne, soovitatakse samas siiski, kui tegemiseks läheb, mingi aftermarket tükk võtta.
Foorumitest on veel silma jäänud, et 4-liitrisel mootoril kipub vahest vända tagumine simmekas lekkima (
rear main seal), kui sai nüüd õigesti see maakeelne nimi, teadjamad võivad parandada.
No ja siis see igipõline silla hala, et d30/35 plahvatab, kui parkla lund täis sajab...

Softroadimise puhul võib julgelt p* saata kõik sellel teemal targutajad.
Aijaa. Iluvead, meenusid. Ukselingid, küljepeegli sangad ja tagaluugi klaasi hinged viskavad omal u. 5 aasta jooksul värvi seljast maha. Viimased kaks on mingist alumiiniumist, niiskus poeb vahele ja läheb... keerad maha, traathari drelli otsa, haljaks, teibid mittevajaliku kinni ja jälle lörinal musta kivikaitset vms täis, tip-top. Võid viisakalt krundi jms-ga ka teha ju, mina (seekord) ei viitsinud.

Ukselink on "puhtalt" ka ilus tume ja ei korrodeeru, nendega pole ka seni viitsinud midagi ette võtta.
Veel. Survepesu käigus hakkas mul tagumise rattakoopa (plast) pealt värvi irduma. Tuli seda ka hästi ja suurelt pinnalt. Kuna üks must asendus sisuliselt teise mustaga, siis probleem jälle IMO puudub. Et siis, kui esteet oled, kaval vältida toonitud fendereid (ma ei tea, kas selliseid on), võivad koledaks minna.
IMO on see eksterjööri teema rohkem peale tööd paras õlle kõrvale nokkimine, kui et olulised vead.
Radiaatori ventika viskosidur on mul ka õhtul ja vent kogu aeg järel. Kas see tüüpviga on, ei tea. Mina vahetada pole viitsinud, kunagi radika jms mahakiskumiseks läheb, siis panen elektrilise ja salongist juhitava, seniks käib küll. Ligikaudsed tasuvusarvutused näitavad ROI-ks mingi 38k läbisõitu mul, mis koguneb umbes 3 aastaga, ehk pole prioriteet just.
Minu eksemplaril oli ka rooliamort praktiliselt kuiv ja karbis loks, aga "keerati peale" ja pääses ilma vahetamiseta.