1. leht 3-st

[Blog] Kuidas Samuraid nädalaga võistluskõlbulikuks ehitada

Postitatud: K Juul 04, 2007 2:40 pm
Postitas Stupiduser
Kallitel maasturisõpradel on kindlasti ette tulnud avastamisrõõmu, et ootamatult on võistlus või safari ukse ees ja armas 4x4-liikur on oma juppidega ühtlase kihina garaazi ja garaazi nurgataguse täitnud.

Mida siis teha?

Toksingi siia pisikese blogikese, et kallis ajahädas maasturisõber saaks hingekosutust ja lohutust sellest, et ta pole oma mures üksi! :D

Postitatud: K Juul 04, 2007 3:03 pm
Postitas Stupiduser
Proloog

Nii, Suur Maasturite Suvesõit on ukse ees.
Robil tuli enne seda kenjaalne idee, et masina kere keevitustöödele peab punkti panema ja masina üle värvima, mis iseenesest tervitatav sest makroflex ja Mägi Aivari teip ei kuulu kindlasti plekksepa eelistatud materjalivalikusse ning auto värvigamma hakkas juba väga vikerkaarevärvilisust võtma kuna aja jooksul olid meile kätte sattunud värvid mustast Hammeritest kuldse aerosoolini.

Seega nädal enne võistlust oli garaaz alles nukralt tühi ning meie armuke peesitas värviahjus.

Veidi ajakavast.
Neljapäeval 12.07.07 peab meie loo peategelane olema Eesti teises otsas Kõpus tehnilises ülevaatuses.
Mina olen prolena neljapäeval tööl.
Seega oleks kena kui kolmapäevaks oleks masin treileri peale pakitud ning asjad koos, et saaksin tööandjalt mõned tunnid näpistada, Keilasse kimada ning vedukautosse hüpata.
Samas olen ma õnnetuseks kolmapäeval varahommikust hilisõhtuni lõunaosariigis komandeeringus ja seega pole must viimasel hetkel ei remondi- ega pakkijameest.

Seega oli meil teisipäeva õhtul aega võistlusmasina võistluskorda seadmiseks kaheksa päeva ehk ümmarguselt nädal.

Postitatud: K Juul 04, 2007 3:30 pm
Postitas Stupiduser
Kaheksa

Õhtul kell 9 saabus masin treileril värvimisest.

Tunnike eemaldame teipi ja paberit, joome õlut ning imetleme loojuva Päikese käes sätendavat kaunitari.

Seejärel otsustame alustada remonttöödega.

Targetiks on vahetada esisild (mille käbilaagri lõtk on juba üle mõistuse suur ning ka üks käänmik vajab remonti) ning eemaldada vintsilt vana ja väsinud ning kidane, lapik ja krussis tross.

Asun masina esiotsa üles tõstma, Robi koristab töölauda ja asub vintsitrossiga maadlema.

Avastan, et olen unustanud, kuidas masina esiotsa ülestõstmine käib. Õiged pakud on kah kadunud!
Seni kuni jõuan järelduseni, et sillakäik on saatanast ning mu saamatuse põhjuseks on 31 tollised rehvid (tõstan sillast masina üles, pakk alla ja tungraua allalaskmisel vajub ratas, lärtsti, vastu maad) on Robi jõudnud trossi maha kerida, Würthi kuuskantvõtme puruks keerata ning arutada, et kas on kõvasulam või mitte, puur laastu nagu võtaks.

Lisaks avastan sügava kurbusega, et pean kiiremas korras koju minema ja oma õlletagavarasid täiendama.
Õnneks meenub mulle, et olen ju abielumees ja abielu ei seisne ainult erootikas ning mu kallis abikaasa teeb väikse õhtuse jalutuskäigu ja täiendab mu vitamiinijoogi tagavarasid. :beer:

Mina leian lõpuks pukid, saan auto esiotsa üles tõstetud, eemaldan rattad ning pidurisupportid ja avastan, et lisaks piduriklotsidele on ka üks rattalaager õhtal (imelikul kombel just see, mida oleme juba vahetanud, originaal on OK).
Robi kisub vintsi elementaarosakesteks ja nendib, et laagrid on naise suguelundis (vints on ca aasta vana Come-Up).

Edasi läheb lõbusalt: mulle jääb gardaani lehtvõtmega lahtinikerdamine ja roolivardad, Robile vedrupoldid ja käes see sillakene ongi. :yupikaye

Rüüpame õlut ja imetleme uusi vedrusid ning heietame mälestusi sellest, et veel umbes aasta tagasi olid meie vinged Old Man Emu vedrud sama kikkis. Täitsa huvitav , kuidas need poole hooajaga ära väsisid.
Lisaks püüame Emude kapronpukse eemaldada. Puksid iseenesest on väga ilusad ja terved nii, et see investeering tasub täiesti ära.

Pakatame rahulolust, et meil on nii lihtne ja lollikindel masin nagu Samurai.
Robi püüab ette kujutada, kuidas oleks Broncol esisilda alt ära kiskuda. Mina lähen veel sammu võrra kaugemale ja püüan ette kujutada, kuidas lääbadega silda eemaldada oleks. Täname koos Jumalat, et meil ei ole Bronco ega Terrano... :lol:


Poole ühe paiku on õlu otsas ja võib lõpuks kodu poole kulgema hakata.

Postitatud: N Juul 05, 2007 12:03 am
Postitas jr
Stupiduser kirjutas:Kaheksa

Robi püüab ette kujutada, kuidas oleks Broncol esisilda alt ära kiskuda. Mina lähen veel sammu võrra kaugemale ja püüan ette kujutada, kuidas lääbadega silda eemaldada oleks. Täname koos Jumalat, et meil ei ole Bronco ega Terrano... :lol:

Sild alt ja alla tagasi suurel Broncol, mille sild on samat tüüpi nagu väikeselgi käib 60 minutiga. Tehtud!

Postitatud: N Juul 05, 2007 7:49 am
Postitas K.Kotkas
jr kirjutas:
Stupiduser kirjutas:Kaheksa

Robi püüab ette kujutada, kuidas oleks Broncol esisilda alt ära kiskuda. Mina lähen veel sammu võrra kaugemale ja püüan ette kujutada, kuidas lääbadega silda eemaldada oleks. Täname koos Jumalat, et meil ei ole Bronco ega Terrano... :lol:

Sild alt ja alla tagasi suurel Broncol, mille sild on samat tüüpi nagu väikeselgi käib 60 minutiga. Tehtud!
Ma lisaks veel, et sinna sisse käis ka linconi loceri eemaldamine ...

Postitatud: N Juul 05, 2007 10:00 am
Postitas Stupiduser
Meie rekord on tegelikult 57 minutit, seejuures oli minul parem käsi ja Robil mõlemad käed selja taha seotud :twisted:
Sinna sisse läks veel rauteerööpast võtmekomplekti väljaviilimine! Seotud kätega!!! :D

PS just kidding, fleim ja teiste kogemused teretulnud

Postitatud: N Juul 05, 2007 4:31 pm
Postitas Stupiduser
Seitse

Targetiks oli edesild alla panna ja kui jõuab ka käikar alt ära kiskuda.

Robi püüab samal ajal masinat uuendatud tehniliste reeglitega vastavusse viia ehk aretab elektriajamiga ventilaatorit külge. Arutleme üldfilosoofiliste küsimuste üle nagu, et kas imev on parem kui puhuv ja kas õhusuunaja on oluline jne

Selgub, et doonori (keda tutvustan eraldi kui aega üle jääb) küljest esisilla kättesaamine polegi nii lihtne. Tundub, et kummalisel kombel pole see viimase viieteistkümne aasta jooksul alt ära käinud ja enamus mutikaid on masendavalt kõvasti kinni roostetanud. Lisaks selgub, et vastu vedru on kätt väga valus ära lüüa. See selgub minu meelehärmiks korduvalt.
Ühesõnaga läheb tükk aega kuni ma mutreid lahtistavate vedelikega ja haamriga meelitan. Lõpuks pikendan võtit 1.5 meetrise toruga, mis mõjub mutritele piisavalt hirmutavalt.

Robi käib vahepeal suvilas ja toob oma ventikapaigaldamise juures hädavajaliku tikksae. Mulle suurema vasara unustab ta muidugi toomata.
Seejärel veedab ta aega tikksaelehe kirumisega ja lõpuks (mul muidugi nalja nabani) lõikab alumiiniumit ikkagi enamuses relakaga.

Tassime imekerge Samurai silla garaazi. Selgub tõsiasi, et imekerge on see ainult transpordil lähemale kui 5 meetrit. Püüan ette kujutada, kuidas oleks Bronco silda vedada. See annab mulle jõudu raskustega toimetulekuks!

Järgnevalt otsin garaazinurgast välja keevituse, kuna kiiged keeldusid vedru küljest lahkumast sest originaalpolt käib ringi.
Selgub, et paari punktiga kinni laskmine poldi käitumist ei muuda ja korralikumalt ei saa kah säristada kuna see sulataks puksi üles. Vaatan mõtlikult relaka poole. Proovime veel keevitada, sedakorda vesijahutusega. Ei midagi! Robi vaatab mõtlikult relaka poole ja sellest on abi. Eks otsime uue poldi :roll:

Edasi ootab mind ees OME vedrude seest OME kapronpukside eemaldamine.
Meeldetuletuseks niipalju, et need istuvad sees kui valatult.
Robi pakub välja, et äkki lõikaks seibid küljelt maha ja taoks välja.
Mulle nii lihtsad lahendused ei meeldi. Püüan torniga liitekohast taguda. Iga kord kui väikse haamriga tornist mööda käe pihta põrutan, igatsen suuremat vasarat.
Aega see võtab aga kätte need saan! :lol:

Topin uued vedrud tagumist otsa pidi alla. Teise vedru juures avastab Robi, et enne olid torud kah pukside sees. Egas midagi kruvin uuesti lahti...

Tõstame silla prooviks paika (et kummalisel kombel kõveraks läinud amordi asemele uue mõõtu võtta) ja avastame, et me vajame väga omapärast amorti, mille käik peab olema suurem kui amordi pikkus kokkusurutult.

Sellest meile piisab, õlu on kah otsa saanud ja kell 11 saanud.

Postitatud: N Juul 05, 2007 8:39 pm
Postitas Shrek4x4
Stupiduser kirjutas:Meie rekord on tegelikult 57 minutit, seejuures oli minul parem käsi ja Robil mõlemad käed selja taha seotud :twisted:
Sinna sisse läks veel rauteerööpast võtmekomplekti väljaviilimine! Seotud kätega!!! :D

PS just kidding, fleim ja teiste kogemused teretulnud
Kas lehtvõtmed või kontvõtmed ja kuhu jäi padrunikomplekt ja narre.

Postitatud: N Juul 05, 2007 10:49 pm
Postitas jr
Stupiduser kirjutas:Seitse

Tassime imekerge Samurai silla garaazi. Selgub tõsiasi, et imekerge on see ainult transpordil lähemale kui 5 meetrit. Püüan ette kujutada, kuidas oleks Bronco silda vedada. See annab mulle jõudu raskustega toimetulekuks!
Hea jutt :lol:

Aga Bronco sild mahub sõiduauto pagasnikusse ära ja tassida on ka imekerge, kuna koosnab ta ju kahest poolest :twisted:

Postitatud: R Juul 06, 2007 9:20 am
Postitas Stupiduser
Shrek4x4 kirjutas:
Stupiduser kirjutas:Meie rekord on tegelikult 57 minutit, seejuures oli minul parem käsi ja Robil mõlemad käed selja taha seotud :twisted:
Sinna sisse läks veel rauteerööpast võtmekomplekti väljaviilimine! Seotud kätega!!! :D

PS just kidding, fleim ja teiste kogemused teretulnud
Kas lehtvõtmed või kontvõtmed ja kuhu jäi padrunikomplekt ja narre.
Kujutad Sa ette, mees, kui raske on selja taha seotud kätega raudteerööpast midagi välja viilida? Eriti narre väikseid jubinaid?
Seega piirdusime kontvõtmetega...

PS kõige tüütum oli tegelikult Chrome Vanadiumi kirja süvistamine...

Postitatud: R Juul 06, 2007 9:24 am
Postitas Stupiduser
jr kirjutas:
Stupiduser kirjutas:Seitse

Tassime imekerge Samurai silla garaazi. Selgub tõsiasi, et imekerge on see ainult transpordil lähemale kui 5 meetrit. Püüan ette kujutada, kuidas oleks Bronco silda vedada. See annab mulle jõudu raskustega toimetulekuks!
Hea jutt :lol:

Aga Bronco sild mahub sõiduauto pagasnikusse ära ja tassida on ka imekerge, kuna koosnab ta ju kahest poolest :twisted:
Kõlab nõrgana! :roll:

Väljast näeb täiesti maasturi moodi välja ja tuleb välja, et pole korralikku talasildagi.
Nõrk! :P

Edaspidi ei austa ma enam Broncosid ja broncohoolikuid!

Postitatud: R Juul 06, 2007 9:25 am
Postitas tarmo
Stupiduser kirjutas:Ühesõnaga läheb tükk aega kuni ma mutreid lahtistavate vedelikega ja haamriga meelitan. Lõpuks pikendan võtit 1.5 meetrise toruga, mis mõjub mutritele piisavalt hirmutavalt.
Soovitus edaspidiseks - hangi mingi gaasilamp vms. Seda kasutades pole veel meil ükski kinniroostetanud polt või mutter lahti tulemata jäänud. Igasugused imavad õlid ei anna kunagi sellist efekti. Ülimalt vajalik ja mugav lisavidin.

Postitatud: R Juul 06, 2007 9:29 am
Postitas Stupiduser
tarmo kirjutas:
Stupiduser kirjutas:Ühesõnaga läheb tükk aega kuni ma mutreid lahtistavate vedelikega ja haamriga meelitan. Lõpuks pikendan võtit 1.5 meetrise toruga, mis mõjub mutritele piisavalt hirmutavalt.
Soovitus edaspidiseks - hangi mingi gaasilamp vms. Seda kasutades pole veel meil ükski kinniroostetanud polt või mutter lahti tulemata jäänud. Igasugused imavad õlid ei anna kunagi sellist efekti. Ülimalt vajalik ja mugav lisavidin.
Good point!

Nii hull asi õnneks ei olnud, et gaasitõlvikut otsima oleks pidanud :roll:
Aega kulus ilma selletagi masendavalt...

Postitatud: R Juul 06, 2007 12:47 pm
Postitas Shrek4x4
Stupiduser kirjutas:
Shrek4x4 kirjutas:
Stupiduser kirjutas:Meie rekord on tegelikult 57 minutit, seejuures oli minul parem käsi ja Robil mõlemad käed selja taha seotud :twisted:
Sinna sisse läks veel rauteerööpast võtmekomplekti väljaviilimine! Seotud kätega!!! :D

PS just kidding, fleim ja teiste kogemused teretulnud
Kas lehtvõtmed või kontvõtmed ja kuhu jäi padrunikomplekt ja narre.
Kujutad Sa ette, mees, kui raske on selja taha seotud kätega raudteerööpast midagi välja viilida? Eriti narre väikseid jubinaid?
Seega piirdusime kontvõtmetega...

PS kõige tüütum oli tegelikult Chrome Vanadiumi kirja süvistamine...
Sul oli ju üks käsi lahti ja kui te ei suuda narret viilida,siis tehke vähemalt uus kuuskantvõti,mille robi saab uuesti pooleks keerata. :D

Postitatud: R Juul 06, 2007 2:35 pm
Postitas Stupiduser
Jaa-aa, muidugi-muidugi, käsi lahti- käsi lahti, tegelt olen ma paras kobakäpp. :oops:
Eriti koba on mu vasak käpp...