X-Traili arusaamatu värin
Postitatud: N Mai 31, 2018 11:39 pm
Tere! Mure nimelt 2010 t31 X-trailiga. Baltimaades ringi sõites hakkas kiirteel ühel hetkel kergelt aegajalt vibra keresse, mitte rooli lööma. Gaasi lahti lastes kadus ära mingiks ajaks. 60 km edasi läks asi juba nii tugevaks, et üle 80kmh ei tahtnud autot piinata. Gaasi andes läks hullemaks, veeredes kadus ära. Läbisõit läheneb 200 tkm seega esimese asjana arvasin, et hooratas, kuid siis panin tähele, et laugest august läbi sõites kadus vibra ära hetkeks. Leidsin töökoja, kus tuvastasime, et esimese parema veovõlli puki laager on natuke loksuga, kuna laupäev ja kell õhtus, polnud muud teha, kui tõstukilt alla lasta ja vaikselt Eestisse kulgeda.
Nüüd tuli aga müsteerium kuna peale tõstukil käiku oli vibra kadunud. Sai sõita Leedust Pärnuni kuni hakkas jälle vaikselt peale. Tõstsin korra tungrauaga parema poole üles, ajasin käega ringi ning sain kuni Tallinnani sõita. Kiirus koguaeg 80-90 vahel.
Linnas sõites vaikselt kiirendades vibra pole olnud, umbes 500 km jooksul pole hullemaks läinud, rohkem gaasi vajutades lööb värina kerre. Üle 80 kmh hakkab värin koguaeg tunda andma ning kiiruse kasvades ka suurenema.
Hakkasin nüüd lahkama ning mõlema veovõlli mõlemad liigendid on ilma loksuta ning liiguvad igas asendis takistuseta, parema veovõlli puki laagris on pikiloks u mm, ristiloksu ei ole. Parempoolne rattalaager liigub nõksudega, seega on ka see läbi. Nüüd aga näpuga veovõlli august katsudes on käigukastis juhipoolsel küljel ristiloks umbes millimeeter detailil (loogiliselt võttes esidiffer), kuhu veovõlli nuut istub, kõrvalistuja poolsel loks puudub.
Siit nüüd ka kaks küsimust, esiteks kas käigukastis võib viimati nimetatud loks olla. Teiseks kas keegi oskab veel soovitada midagi, mida kontrollida. Korra mõtlesin ka kardaani või pukki, aga siis ei oleks tohtinud värin üles tõstes ära kaduda. Talupoja loogika järgi vihjab kõik veovõlli liigendile, aga katsudes küll midagi ei tuvastanud.
Nüüd tuli aga müsteerium kuna peale tõstukil käiku oli vibra kadunud. Sai sõita Leedust Pärnuni kuni hakkas jälle vaikselt peale. Tõstsin korra tungrauaga parema poole üles, ajasin käega ringi ning sain kuni Tallinnani sõita. Kiirus koguaeg 80-90 vahel.
Linnas sõites vaikselt kiirendades vibra pole olnud, umbes 500 km jooksul pole hullemaks läinud, rohkem gaasi vajutades lööb värina kerre. Üle 80 kmh hakkab värin koguaeg tunda andma ning kiiruse kasvades ka suurenema.
Hakkasin nüüd lahkama ning mõlema veovõlli mõlemad liigendid on ilma loksuta ning liiguvad igas asendis takistuseta, parema veovõlli puki laagris on pikiloks u mm, ristiloksu ei ole. Parempoolne rattalaager liigub nõksudega, seega on ka see läbi. Nüüd aga näpuga veovõlli august katsudes on käigukastis juhipoolsel küljel ristiloks umbes millimeeter detailil (loogiliselt võttes esidiffer), kuhu veovõlli nuut istub, kõrvalistuja poolsel loks puudub.
Siit nüüd ka kaks küsimust, esiteks kas käigukastis võib viimati nimetatud loks olla. Teiseks kas keegi oskab veel soovitada midagi, mida kontrollida. Korra mõtlesin ka kardaani või pukki, aga siis ei oleks tohtinud värin üles tõstes ära kaduda. Talupoja loogika järgi vihjab kõik veovõlli liigendile, aga katsudes küll midagi ei tuvastanud.