RAHVAMAJA TEAMI REISIKIRI Osa 1,2 JA 3
Postitatud: K Juun 20, 2007 9:38 am
Rahvamaja Teami seiklused Venemaal
Kes: Rahvamaja (edaspidi RM)– Värskelt renoveeritud Toyota HJ60, roolija PETS; kaarditaga Mait, vintsitrossi reisijad Riina ja Eero, viimane oli aga kogu võistluse erineva näoga.
Rahvamaja Saba (edaspidi RMS)– Toyota HZJ80 koos Vaikolt laenatud kaheteljelise haagisega ,,TURISTIDE” majapidamise jaoks: roolitaga Ülari ja reisijateks Marko ja Hillar, viimased olid aga jälle mingitel päevadel Eero näoga.
Satrt Venemaa poole sujus kenasti, plaanisime nii ühe paiku öösel minema hakkata ja nii ka juhtus. Piiri ületus läks ruttu ja hommikutundideks olime Piiteris ummikus.
Mandaat spordikompleksis ,,Jubeleinõi” kujunes meile aga juba väikeseks üllatuseks. Nimelt sa rehvivalik tehtud juba möödunud aastal juhendi tabelis oleva mõõdu 890 st. 35 tolli järgi ja elatud õndsas teadmises, et oleme õiged mehed. Tehnilises selgus aga, et pole nii õiged midagi. Kirbukiri mõõdutabel all kinnitas tehnilise komissari sõnu – selleks, et arvestuses sõita, võib pikal autol olla rehvi kõrgus max 33 tolli. Oli nagu oli aga ei saa lisamata jätta, et valesti sai juhendist aru 14 meeskonda. Aga ega Turiste see pisiasi ei heiduta, sõidetakse ju ikka selleks, et oma udovolstve (rahuldus) kätte saada. RM kenasti kleepse täis, kontrollkiip kinniplommitud ja võistlusnumbriks 629. Liigume hotelli.
Esimene päev – Osale meeskonnast on Piiteri kultuuriväärtused tekitanud paraja peavalu, kuid kokkulepitud ajal hakkame hotellist Iisaku platsi poole tüürima. Plats on tänavugi autosid täis, korraldajate sõnul nii 250 osalejat umbes, uus rekord pidi aga olema tohutu tehnickade hulk mida oli umbes kaks iga osaleva meeskonna kohta.
Poodiumile kutsutakse nii äkki, et autose jõuavad vaid Pets ja Riina. Rahvamaja ületab väärikalt jorisedes poodiumi, rahvas rõkkab kui kommentaator meie pihta oma vaimukusi pritsib (temalgi olla sugulased Eestis). Anname RMS – le teada oma asukoha ja hakkame poodiumil saadud legendi uurima. No krt. ei klapi arvutiga ??? Jooksuga tagasi poodiumi juures askeldavate korraldajate juurde. Lähemal uurimisel selgub, et meid oli aetud poodiumile koos Grand Turistidega (Grand Vitara, Grand Vojager jne.) no lihtsalt numbrid 626 ja 629 olla segi läinud. Saame kätte õige legendi, juba parem. Võtame suuna SU1 stardi poole. Minu suureks üllatuseks GPS Venemaal autos ei tööta (kodus toimis), ega midagi GPSule kott pähe ja mägiaivari (terroristi) teibiga katusetule külge kinni. Esimese katse START - meeskonnaks Pets, Mait, Riina ja Marko - kihutame mööda põldu jälgede järgi, loomulikult valesti, veidi keerutamist ja leiame õige teeotsa. Mitu kilomeetrit metsateid möödub lennates-rappudes. Mõned mudaaugud ja siis üsna tüma tõus. Vintsime ennast kõrvalt mööda, näitame kaasvõistlejatele, kuidas pikka autot kahe vintsiga puude vahel pööratakse ja läinud me olemegi. Finish. Kahjustused: taha raami külge seotud ämbrike on mõlki läinud.
Samal ajal tegeleb RMS Piiteris toidumoona varumisega.
Laagrsse jõuab Rahvamaja enne RMSaba. Sõbralik D90-ne team müüb meile ,,soodsalt” krundi. Ilus koht iseenesest – liivane pinnas, vaade järvele, normaalsed naabrid. RMS meeskond jõuab lõpuks kohale, nemadki on oma ülesannetega suurepäraselt toime tulnud. Õhtusöök saab korralik, magustoiduks veel krevetid ja pitsike hääd vene viina.
Teine päev – Meeskonnaks Pets, Mait, Riina, Hillar. Hommikuks kohe pikem ülesõit. Legendist aimdub halba: trassi 8 km ja aega 9 tundi. Varem sõitnutena rääkis ka koht Kuznechnoje juba enda eest.
START – Tõsine kalju, sõidame mööda serva, ühel hetkel jagan ära, punktid kalju otsas elektriliini all on märkimisega KP-d. Keerame nina taevapoole ja Rahvamaja ronib rahulolevalt mööda kive üles kalju otsa. Peame pisut tagasi sõitma, kuid esimesed 2 KP vallutame suhteliselt valutult. Kolmas KP on aga paras pähkel, pea kõik enne meid startinud ootavad järjrkorras, punkti juures käib kõvem lahing, mootorid möirgavad, fotokad klõpsuvad ja ,,matid” lendavad, Liinialune on siduri kärsakat nii paksult täis, et raske hingata. Yura käib rahuloleva olemisega ringi. Saame kiita, et oleme sellise bussi metsa vedanud. Trügime pisut, tõstame mõned langenud puud jalust ja Pets tüürib Rahvamaja jämeda jorina saatel kivihunniku otsa. Veidi manööverdamist ja kiip, mida hoiab auto küljes u 2 meetrine tross, ulatab napilt KP-ni. Kivilt alla ja edasi. Krt kukkumine on liiga järsk, leiame tee läbi metsa. Eespool käib jällegi madin, mehed üritavad Wrangleriga üle väikese kivi sõita, paraku on see nende jaoks väga suur töö. Lõpuks kostabgi krõks, seltsimehed suudavad oma auto siiski kõige kitsamasse kohta ajada ja lagedale ilmuvad tööriistakastid ja muu vajalik. Järjekord ootab. Valime uue kursi, mis kulgeb küll üle Proto rada proovima läinud Tursti vintsitrossi, mis on kahjuks/õnneks katkenud, ja lahkume jälle kaasvõitlejate arusaamatute pilkude saatel järjekorrast. Lõpuks keerab tee metsa, ees ootavad mitmeid aastaid Protode, TR3-de ja teiste savisse freesitud rööpad. Alguses laveerime, siis proovime rööpaid, Rahvamajale meeldib – Maxxis, lukud, teine aeglane ja põhjagaas sobivad ideaalselt. Oleme märkamatult rühkinud esimeseks, see aga tähendab, et peame ka rada otsima. Kõhklen pisut ja otsime jala trassi, see maksab aga kohe kätte ja hirmsa ragina saatel kihutab meist mööda viis kuus autot. Vintsime ennast üle puu ja jätkame juba ette sõidetud rajal ja suudame paarist kiirest autost juba järgmises mülkas mööduda. Meie ees ,,kihutab” Jeep ulja naisterahva roolimisel, vahepeal saadetakse vintsimees välja vaatama, mis neil küll auto all häälitseb. Keerame nina Wrangleri kõrvale, valjude venekeelsete käskluste saatel tormab vintsimees autosse tagasi ja võidusõit jätkub. Võsa, kaljud, ettesõidetud jäljed. Seekord taban õige koha kolonnist lahkumiseks. Võsa küljes esineb siniseit linte, mis ilmselt korraldajate määratud trassi näitavad. See, kus rajad aga kaheks lähevad, jääb meil märkamata ja kukutame Rahvamaja kaljut alla. Nina lükkab turvast ja taguots laseb kividel liugu, meie mõlkis ämber lahkub auto küljest alatiseks. Metsavahel on ennast turbasse istutanud Leedukate tehnicka, Ozi nool näitab valesti ja sisetunne aimab halba. Käsin Petsil kohe tagasi pöörata, meie ees ,,kihutanud” autod jäävad jällegi meie taha. Uuesti kalju otsa tagasi, leiame õiged lindid, üles-alla, vasakule paremale, väike muda ja päästev finish. HURRA oleme kõige esimene auto.
Veereme laagrisse ja avastame, et RMS on ikka veel oma lisakatsel, toitu ja vett hankimas. Mekime õlut, päevitame ja oleme rahul. Eestlaste laager on seekord kõik ühes kohas, pärast TR3-de ja Protode katse kollektiivset vaatamas käimist elu laagris alles algab...
Jätkub ....
Kes: Rahvamaja (edaspidi RM)– Värskelt renoveeritud Toyota HJ60, roolija PETS; kaarditaga Mait, vintsitrossi reisijad Riina ja Eero, viimane oli aga kogu võistluse erineva näoga.
Rahvamaja Saba (edaspidi RMS)– Toyota HZJ80 koos Vaikolt laenatud kaheteljelise haagisega ,,TURISTIDE” majapidamise jaoks: roolitaga Ülari ja reisijateks Marko ja Hillar, viimased olid aga jälle mingitel päevadel Eero näoga.
Satrt Venemaa poole sujus kenasti, plaanisime nii ühe paiku öösel minema hakkata ja nii ka juhtus. Piiri ületus läks ruttu ja hommikutundideks olime Piiteris ummikus.
Mandaat spordikompleksis ,,Jubeleinõi” kujunes meile aga juba väikeseks üllatuseks. Nimelt sa rehvivalik tehtud juba möödunud aastal juhendi tabelis oleva mõõdu 890 st. 35 tolli järgi ja elatud õndsas teadmises, et oleme õiged mehed. Tehnilises selgus aga, et pole nii õiged midagi. Kirbukiri mõõdutabel all kinnitas tehnilise komissari sõnu – selleks, et arvestuses sõita, võib pikal autol olla rehvi kõrgus max 33 tolli. Oli nagu oli aga ei saa lisamata jätta, et valesti sai juhendist aru 14 meeskonda. Aga ega Turiste see pisiasi ei heiduta, sõidetakse ju ikka selleks, et oma udovolstve (rahuldus) kätte saada. RM kenasti kleepse täis, kontrollkiip kinniplommitud ja võistlusnumbriks 629. Liigume hotelli.
Esimene päev – Osale meeskonnast on Piiteri kultuuriväärtused tekitanud paraja peavalu, kuid kokkulepitud ajal hakkame hotellist Iisaku platsi poole tüürima. Plats on tänavugi autosid täis, korraldajate sõnul nii 250 osalejat umbes, uus rekord pidi aga olema tohutu tehnickade hulk mida oli umbes kaks iga osaleva meeskonna kohta.
Poodiumile kutsutakse nii äkki, et autose jõuavad vaid Pets ja Riina. Rahvamaja ületab väärikalt jorisedes poodiumi, rahvas rõkkab kui kommentaator meie pihta oma vaimukusi pritsib (temalgi olla sugulased Eestis). Anname RMS – le teada oma asukoha ja hakkame poodiumil saadud legendi uurima. No krt. ei klapi arvutiga ??? Jooksuga tagasi poodiumi juures askeldavate korraldajate juurde. Lähemal uurimisel selgub, et meid oli aetud poodiumile koos Grand Turistidega (Grand Vitara, Grand Vojager jne.) no lihtsalt numbrid 626 ja 629 olla segi läinud. Saame kätte õige legendi, juba parem. Võtame suuna SU1 stardi poole. Minu suureks üllatuseks GPS Venemaal autos ei tööta (kodus toimis), ega midagi GPSule kott pähe ja mägiaivari (terroristi) teibiga katusetule külge kinni. Esimese katse START - meeskonnaks Pets, Mait, Riina ja Marko - kihutame mööda põldu jälgede järgi, loomulikult valesti, veidi keerutamist ja leiame õige teeotsa. Mitu kilomeetrit metsateid möödub lennates-rappudes. Mõned mudaaugud ja siis üsna tüma tõus. Vintsime ennast kõrvalt mööda, näitame kaasvõistlejatele, kuidas pikka autot kahe vintsiga puude vahel pööratakse ja läinud me olemegi. Finish. Kahjustused: taha raami külge seotud ämbrike on mõlki läinud.
Samal ajal tegeleb RMS Piiteris toidumoona varumisega.
Laagrsse jõuab Rahvamaja enne RMSaba. Sõbralik D90-ne team müüb meile ,,soodsalt” krundi. Ilus koht iseenesest – liivane pinnas, vaade järvele, normaalsed naabrid. RMS meeskond jõuab lõpuks kohale, nemadki on oma ülesannetega suurepäraselt toime tulnud. Õhtusöök saab korralik, magustoiduks veel krevetid ja pitsike hääd vene viina.
Teine päev – Meeskonnaks Pets, Mait, Riina, Hillar. Hommikuks kohe pikem ülesõit. Legendist aimdub halba: trassi 8 km ja aega 9 tundi. Varem sõitnutena rääkis ka koht Kuznechnoje juba enda eest.
START – Tõsine kalju, sõidame mööda serva, ühel hetkel jagan ära, punktid kalju otsas elektriliini all on märkimisega KP-d. Keerame nina taevapoole ja Rahvamaja ronib rahulolevalt mööda kive üles kalju otsa. Peame pisut tagasi sõitma, kuid esimesed 2 KP vallutame suhteliselt valutult. Kolmas KP on aga paras pähkel, pea kõik enne meid startinud ootavad järjrkorras, punkti juures käib kõvem lahing, mootorid möirgavad, fotokad klõpsuvad ja ,,matid” lendavad, Liinialune on siduri kärsakat nii paksult täis, et raske hingata. Yura käib rahuloleva olemisega ringi. Saame kiita, et oleme sellise bussi metsa vedanud. Trügime pisut, tõstame mõned langenud puud jalust ja Pets tüürib Rahvamaja jämeda jorina saatel kivihunniku otsa. Veidi manööverdamist ja kiip, mida hoiab auto küljes u 2 meetrine tross, ulatab napilt KP-ni. Kivilt alla ja edasi. Krt kukkumine on liiga järsk, leiame tee läbi metsa. Eespool käib jällegi madin, mehed üritavad Wrangleriga üle väikese kivi sõita, paraku on see nende jaoks väga suur töö. Lõpuks kostabgi krõks, seltsimehed suudavad oma auto siiski kõige kitsamasse kohta ajada ja lagedale ilmuvad tööriistakastid ja muu vajalik. Järjekord ootab. Valime uue kursi, mis kulgeb küll üle Proto rada proovima läinud Tursti vintsitrossi, mis on kahjuks/õnneks katkenud, ja lahkume jälle kaasvõitlejate arusaamatute pilkude saatel järjekorrast. Lõpuks keerab tee metsa, ees ootavad mitmeid aastaid Protode, TR3-de ja teiste savisse freesitud rööpad. Alguses laveerime, siis proovime rööpaid, Rahvamajale meeldib – Maxxis, lukud, teine aeglane ja põhjagaas sobivad ideaalselt. Oleme märkamatult rühkinud esimeseks, see aga tähendab, et peame ka rada otsima. Kõhklen pisut ja otsime jala trassi, see maksab aga kohe kätte ja hirmsa ragina saatel kihutab meist mööda viis kuus autot. Vintsime ennast üle puu ja jätkame juba ette sõidetud rajal ja suudame paarist kiirest autost juba järgmises mülkas mööduda. Meie ees ,,kihutab” Jeep ulja naisterahva roolimisel, vahepeal saadetakse vintsimees välja vaatama, mis neil küll auto all häälitseb. Keerame nina Wrangleri kõrvale, valjude venekeelsete käskluste saatel tormab vintsimees autosse tagasi ja võidusõit jätkub. Võsa, kaljud, ettesõidetud jäljed. Seekord taban õige koha kolonnist lahkumiseks. Võsa küljes esineb siniseit linte, mis ilmselt korraldajate määratud trassi näitavad. See, kus rajad aga kaheks lähevad, jääb meil märkamata ja kukutame Rahvamaja kaljut alla. Nina lükkab turvast ja taguots laseb kividel liugu, meie mõlkis ämber lahkub auto küljest alatiseks. Metsavahel on ennast turbasse istutanud Leedukate tehnicka, Ozi nool näitab valesti ja sisetunne aimab halba. Käsin Petsil kohe tagasi pöörata, meie ees ,,kihutanud” autod jäävad jällegi meie taha. Uuesti kalju otsa tagasi, leiame õiged lindid, üles-alla, vasakule paremale, väike muda ja päästev finish. HURRA oleme kõige esimene auto.
Veereme laagrisse ja avastame, et RMS on ikka veel oma lisakatsel, toitu ja vett hankimas. Mekime õlut, päevitame ja oleme rahul. Eestlaste laager on seekord kõik ühes kohas, pärast TR3-de ja Protode katse kollektiivset vaatamas käimist elu laagris alles algab...
Jätkub ....