1. leht 1-st
2006-2012 Hyundai Santa Fe ostuabi
Postitatud: P Jaan 21, 2018 12:16 pm
Postitas J4nx
Tere.
Olen uurinud siin autosid, mis peaksid ka vastu kasutatuna. Hetkel endal 06 aasta xc70 ja enam volvot ei soovi.
Kunagises autolehes pidavat kasutatud Santa Fe väärt ost olema, aga kas ka nii on?
Kas peab siis paremini vastu kui teised parketikad? 2.2 diisel 110kw , automaat.
Andmetest olen vaadanud, et tundub kohati uimane masin (0-100 km/h 12,9 sek) , ehk chip parandaks asja?
Kütusekulu peaks jääma umbes 8 kanti keskmine?
Eelkõige huvitab Santa Fe nelikveoskeem..kas on nagu volvol? et kui esirattad läbi hakkavad libisema, siis alles võtab tagasilla järgi? Või on tal vedu pidevalt kuidagi jaotatud maanteesõidul?
Osadel on olemas ka 4wd lock. On sellest üldse tolku ka? tundub vähe kahtlane asi linnamaasturil...Kuidas antud autol üldse paksemas lumes jms läbivus on?
Tänud ette,
Janek
Re: 2006-2012 Hyundai Santa Fe ostuabi
Postitatud: P Jaan 21, 2018 5:50 pm
Postitas Ax
Mis sa tahad linnamaasturilt kõike mis on tõsisel raual?
2,2 dislafossist tahad kiirendust 3 sekki sajale?
See selleks.
Selle mootori üks võludest on pihusti alused seibid. Kui need läbi siis lööb tahma õli sisse ja ummistab õlivõtturi. Tagajärg - pupu ja täpe.
Nelivedu - tagasild võetakse järgi elektriliselt, ehk kui ESB arvab vajadust olevat. On salongis ka lüliti 4WD lock aga minuteada töötas see kuni 30km/h'ni
võin eksida.
Endal juba sama isend aasta otsa olnud, võin heietada pikemalt.
Re: 2006-2012 Hyundai Santa Fe ostuabi
Postitatud: P Jaan 21, 2018 5:55 pm
Postitas gena
see 8 l sajale on märg unelm pigem 11 sajale ise sõitsin santa fe 7 a ja sain ka nautida seda pihusti seibide teemat
Re: 2006-2012 Hyundai Santa Fe ostuabi
Postitatud: P Jaan 21, 2018 7:46 pm
Postitas J4nx
Ax kirjutas:Mis sa tahad linnamaasturilt kõike mis on tõsisel raual?
2,2 dislafossist tahad kiirendust 3 sekki sajale?
See selleks.
Selle mootori üks võludest on pihusti alused seibid. Kui need läbi siis lööb tahma õli sisse ja ummistab õlivõtturi. Tagajärg - pupu ja täpe.
Nelivedu - tagasild võetakse järgi elektriliselt, ehk kui ESB arvab vajadust olevat. On salongis ka lüliti 4WD lock aga minuteada töötas see kuni 30km/h'ni
võin eksida.
Endal juba sama isend aasta otsa olnud, võin heietada pikemalt.
Pmst kui neid seibe mingi teatud aja tagant vahetada, siis ei tohiks seda ummistuse ohtu tulla? Kui tihti neid soovitatav vahetada oleks? Kas facelift masinal (2010-2012, 145kw) on sama teema nende seibidega? 4wd lock siis lukustab kõik 4 ratast? või sain asjast valesti aru. Kas on muud vahet ka sellel 4wd lockil ja ilma oleval autol? veoskeemi suhtes just?
Re: 2006-2012 Hyundai Santa Fe ostuabi
Postitatud: T Jaan 23, 2018 7:17 pm
Postitas kala100
Sõber vahepeal tegeles natuke nendega. Katkiste mootoritega oli aastake tagasi 2,2 diisleid eestis korraga müügis kolm, kõik vajasid väntvõlli, saalede jms. vahetust. Kaks neist ostis, tellis väljamaalt jupid ja tegi korda. Mootori eluiga ilma tõsisema remondita paarsada tuhat km. Saksas ka palju mootoririkkega neid müügis
Re: 2006-2012 Hyundai Santa Fe ostuabi
Postitatud: T Jaan 23, 2018 8:58 pm
Postitas ahto42
Eks see pikk õlivahetusvälp ole ka kurjajuur.
Tal peaks olema sama põhimõte nagu x-trailil-aktiivne vedu. Delphi scanneril 147kw kohta see väljund puudus, kus näitab 4veo siduri toimimist. X-traili on nii, et iga mootori koormuse kasvu/gaasivajutuse peale peaks sidurit natuke lukustama, arvan et peaks sama olema, aga võin ka eksida.
Oma masinal panin ampermeetri vahele just selleks, et teada saada kuidas asi ikkagi on. Kas ootab libisemist või mitte. väike video ka sellest
https://www.youtube.com/watch?v=HGzeABug1W4
Vb mingi muu diagnostikaseade näitab paremini Santa fe 4wd aju väljundeid. Siis saaks kindlalt teada.
X-traili on nii, et kas või kohapeal seistes gaasi vajutada, siis sidur toimetab
Lock paneb esi ja tagasilla omavahel lukku 30-40kmh- st ei solguta sildade vahel. Rataste vahe toimetab ABS süsteem/libalukk. Selle agressiivsus sõltub tehese seadustusest.
http://www.hyundai-forums.com/cm-2007-2 ... -here.html
Re: 2006-2012 Hyundai Santa Fe ostuabi
Postitatud: R Veebr 23, 2018 11:44 am
Postitas HGRV
Selle 2.2 santa puhul on tõesti täitsa soovituslik peale ostmist, esimese õlivahetuse käigus, korra alt ära võtta ka karteripõhi ja kontrollida/puhastada õlivõttur. Siis ei jää kripeldama, kas eelmiste omanike tegevusetuse tõttu jookseb mootor homme kokku või mitte... Sealt maalt algab sinu oma aja-arvamine - saad ise otsustada kas vahetad ka pihustiseibid, jälgid õli seisukorda ja sõidad muretult, või paned edasi pimedat. Sama kehtib ka Sorento 2.5 mootorite kohta.
Re: 2006-2012 Hyundai Santa Fe ostuabi
Postitatud: E Veebr 26, 2018 10:28 am
Postitas Maaks
Santa Fe'l on samasugune nelivedu kui Tucsonil. Tal käib gardaan pidevalt ringi ja vajadusel lülitatakse tagasilla ees olevat elektrilist muhvi (Bord-Warner). Ja muhvi ei juhita mitte pideva vooluga vaid impulssidega.
4WD-LOCK (kuni kiiruseni 30km/h) tähendab et muhv gardaanil (esi-ja tagasilla vahel) on kinni ja vähemalt 1 esiratas ja 1 tagumine ratas veavad. ESP muidugi pidurdab läbilibisevaid rattaid knni kah kuigivõrd.
Töökaaslane pidas pikalt ühte isendid, aga siis õnnestus tal turbo kotti lasta ja pärast turbo remonti suri suht kohe ära väntvõll - nüüd kulgeb Oktaviaga

Re: 2006-2012 Hyundai Santa Fe ostuabi
Postitatud: E Mär 05, 2018 9:21 am
Postitas HGRV
Maaks kirjutas:Töökaaslane pidas pikalt ühte isendid, aga siis õnnestus tal turbo kotti lasta ja pärast turbo remonti suri suht kohe ära väntvõll
Kas põhjus oli seesama õlivõtturi ummistumine?
Re: 2006-2012 Hyundai Santa Fe ostuabi
Postitatud: E Mär 05, 2018 4:18 pm
Postitas Maaks
HGRV kirjutas:Maaks kirjutas:Töökaaslane pidas pikalt ühte isendid, aga siis õnnestus tal turbo kotti lasta ja pärast turbo remonti suri suht kohe ära väntvõll
Kas põhjus oli seesama õlivõtturi ummistumine?
Ma kahjuks ei tea põhjust. Nad ei ole erilised autoinimesed
