1. leht 2-st
K: Kia Sorento?
Postitatud: K Dets 27, 2017 3:31 pm
Postitas totu
Olen jah imelik aga on silma hakanud Kia Sorento, kindlasti 125kw ja automaat. Kas sellise kooshoidmiseks peab väga palju punnitama, kas treilerit jõuab vedada, kas sõidumugavus/teelpüsivus on põhivarustuses, kas teoreetiliselt on võimalik mingi elektritali stangesse peita jne.???? Jutt siis umbes 10a vanustest isenditest. Kas roostetab kiiresti või väga kiiresti? Kiire 4x4 on jäik, kekdiffriga või viscoga? Taga oli vist talasild ja ees sõltumatu, redelraam? Igasugused poolt ja vastuargumendid oleks teretulnud. Ja kui keegi pakub mingit elementaarse metsa(tee)võimekusega käruvedurit, suhtleks. Kindlasti A/T, diisel, püsikiirus, kont, aknad jms. ja haagis vähemalt 3000kg.
PS: Oma elus olen saanud 2 templit mällu- Jeep ja Renault, seega neid autosid ei ole minu jaoks olemas.
Re: K: Kia Sorento?
Postitatud: K Dets 27, 2017 3:49 pm
Postitas RistoRR
Redelraam. Ees pehme sild, taga tala. Rooste oleneb kuidas hoitud on, võib esineda. 125kw mootoriga lubatud 3,5t sappa võtta. Teel sõidab asjalikumalt kui mingi jeep vms, päris x5 siiski ka pole.Vahekaste kahte tüüpi, tod ehk siis pidev nelik ja est ehk lülitatav nelik. Vastupidavus viimasel parem. Teoorias on vints võimalik stangesse peita, kui pea võtab ja käed väljalaske ava juures ei kasva. Lisaks nende remontimisele/hooldamisele omasin 4a ühte, oli küll 103kw, aga eriti vahet pole. Uus tiba erksam ja omab ESP-d. Sõidumugavuse üle ei kurda, sai perega mööda eestit trippida küll ja ei tundnud end ahistatult. Ruumi ka sees rohkem kui gc-l. Sai kohati ka päris sügavale metsa viidud

Re: K: Kia Sorento?
Postitatud: K Dets 27, 2017 8:17 pm
Postitas ahto42
Tean, et 2007 a 125kw manuaalil ja lülitava neliveoga 4vedu sisse lülitades lülitub Esp välja. Libedaga ja ainult tagaveoga ka espga ei ole kõige sõidukindlam. Naise õel alati lume ja libeduse ohuga 4Hi sees. Ta ei viitsi driftida autode vahel . Meesterahval vb just ägedam. Linnaliiklusesse võibolla automaatselt/ pidev TOD mugavam just stabiilsuse mõttes.
Re: K: Kia Sorento?
Postitatud: N Dets 28, 2017 2:27 am
Postitas Kalill
TOD -ile tuleks 4wd lülitamise katkestus teha. Peaks ka rohkem sõita saama... Isegi vastavaid komplekte peaks saada olema.
EST kastiga pillil tuleks vältida kõvakattega teel 4wd kasutamist.
Re: K: Kia Sorento?
Postitatud: N Dets 28, 2017 7:37 am
Postitas totu
Tundub, et vahekastid on probleemsed? Huvitav, miks neid nii palju müügis on? Kelle tehnikat Kia kasutas, või on omalooming, milles kahtlen?
Re: K: Kia Sorento?
Postitatud: N Dets 28, 2017 9:35 am
Postitas karu
Mul oli ka paar aastat 2005a Sorento, minupoolt vaid kiidusõnad, võib olla mul lihtsalt vedas korraliku isendiga aga mina ei pidanud teda üldse remontima. Aga autost niipalju, et läbivus oli tehase auto kohta ülihea, taga oli tehase lsd, sai temaga lausa talvesafaril käidud ja hätta ei jäänud. Ehk, kui otsida selles hinnaklassis hea läbivusega autot mis näeb normaalne välja, suudab haagist vedada ja sj on mugav sõita, siis peale Sorento polegi midagi, kui just igapäevaselt ei hinda arhailist sisemust ja välimust a'la stiilis LC70.
Müügis arvan sellepärast palju, et neid autosid on lihtsalt palju, aastal 2005 oli euroopas poole aastane ootejärjekord, kuna oli väga nõutud auto.
Re: K: Kia Sorento?
Postitatud: N Dets 28, 2017 10:05 am
Postitas RistoRR
Vahekast peaks olema borg & warneri toodang kui pea õigesti mäletab. Muidu tehnika siiski kia omalooming.
Ei pea sellel tod kastil mingit lülitust tegema, kui kast on korras ja seal kenasti õli vahetada siis toimib väga mõnusalt. Est kastil puudub keskdiffer ja seepärst tuleb "vältida" kõvakattel nelikuga sõitu, samas kehtib see ju kõigi samatüübiliste kohta. Remontima neid vähemalt pole pidanud.
Järelturg on lai, sest on soodne alternatiiv lc120-le ja inimesed ostavad

Re: K: Kia Sorento?
Postitatud: N Dets 28, 2017 11:53 am
Postitas totu
Ärge jamage, kui nii jätkub , peabki ostma hakkama vää? Kas pideva 4x4 ga vahekastis on reaalselt keskdiffer või jeebilaadne viscomuhv? Ja ikkagi, mingi kiiks peab ka sellel autol ju olema? Ilu on vaataja silmades aga kindlasti on veel koledamaid liikureid toodetud

.
Re: K: Kia Sorento?
Postitatud: N Dets 28, 2017 1:15 pm
Postitas ahto42
Muhvi taoline asi peaks olema. Juhitakse elektriga.
https://www.youtube.com/watch?v=70YgJFI1INI
Kõva offroadimisel on jah kehvem, aga nö tavakasutuses on mugavam kindlasti.
Re: K: Kia Sorento?
Postitatud: N Dets 28, 2017 1:56 pm
Postitas freedom19
Ise oman 2005a ,2,5 103 kW masinat juba 2 a ja võin öelda et väga hästi peab vastu ,hooldada korrapäraselt siis masin ka peab,hetkel olen kimpus vahekettidega ,3kuud tagasi sai üks ära vahetatud ,nüüd mingi kõrini uuesti tulnud ,pead seda vaatama ,ilmselt miski on liiald lõdvaks jäänud
Re: K: Kia Sorento?
Postitatud: N Dets 28, 2017 2:21 pm
Postitas freedom19
totu kirjutas:Ärge jamage, kui nii jätkub , peabki ostma hakkama vää? Kas pideva 4x4 ga vahekastis on reaalselt keskdiffer või jeebilaadne viscomuhv? Ja ikkagi, mingi kiiks peab ka sellel autol ju olema? Ilu on vaataja silmades aga kindlasti on veel koledamaid liikureid toodetud

.
Ma ei ütleks et tegemist nüüd nii koledaga ,inimesi hirmutab pigem KIA nimi ise oman sellist isendit
http://autogo.ee/auto/1829
Re: K: Kia Sorento?
Postitatud: N Dets 28, 2017 3:42 pm
Postitas Kalill
Mõlemal kastil puudub keskdiffer. Tod kastil lülitatakse 4WD järgi kui kardaanide kiirus erineb. Vb veel teatud juhtudel...
Rehvid, rehvirõhk jms on kriitilised. Eri tootjate rehve ei tohiks kasutada ja roteerima peab.
Välja lülitamisega endal kindlam tunne. Eriti kui 3t haagist vaja tihti vedada.
Esimese kardaani nuut kipub kinni roostetama maantee cruiseritel. Vist rohkem EST kastiga masinal, kuna kardaan on paigal. Päris korralikult võib kinni mädaneda.
Kui kett kiiresti otsa saab võib põhjus olla selles et TOD arvab, et kõik rattad peaksid vedama. Esimene kett võis juba tagajärg olla...
Re: K: Kia Sorento?
Postitatud: N Dets 28, 2017 5:20 pm
Postitas RistoRR
Tod puhul ei ole kett kunagi põhjus, vaid tagajärg. Lülitusmuhv on põhjus. Vähene õlitase ja vahetamata õli teevad kuulipesad kiiresti liig auklikuks, mille tagajärjel hakkab lülimisel tekkima löök. Ja vot see löök on ketile vaenlane...
Re: K: Kia Sorento?
Postitatud: N Dets 28, 2017 8:23 pm
Postitas freedom19
RistoRR kirjutas:Tod puhul ei ole kett kunagi põhjus, vaid tagajärg. Lülitusmuhv on põhjus. Vähene õlitase ja vahetamata õli teevad kuulipesad kiiresti liig auklikuks, mille tagajärjel hakkab lülimisel tekkima löök. Ja vot see löök on ketile vaenlane...
Löögiall pead silmas aeglusti sisse lülitamist või ?
Re: K: Kia Sorento?
Postitatud: N Dets 28, 2017 8:44 pm
Postitas RistoRR
freedom19 kirjutas:RistoRR kirjutas:Tod puhul ei ole kett kunagi põhjus, vaid tagajärg. Lülitusmuhv on põhjus. Vähene õlitase ja vahetamata õli teevad kuulipesad kiiresti liig auklikuks, mille tagajärjel hakkab lülimisel tekkima löök. Ja vot see löök on ketile vaenlane...
Löögiall pead silmas aeglusti sisse lülitamist või ?
Ei. Igakord kui esisilda lülitatakse