1. leht 2-st

Vana G igapäevasõidukiks

Postitatud: L Nov 04, 2017 6:32 pm
Postitas kristjs
Tere

Omamata mingisugust maasturikogemust, kuid soovides see kogemus saada, ja just vanema G näol, siis oleks targematele paar küsimust.

Alustan kõigepealt sellest, et hinnaklass milles ma liigun on ca 15K ning soov oleks leida tehniliselt võimalikult korralik 3-ukseline isend.
Siit edasi läheb juba keerulismaks. Iseenesest meeldib mulle 460 kere rohkem kui 463, kuid kuna neid pakkumisi just üleliia palju netiavarsutes ei ole, siis tuleb olla avatud mõlemale generatsioonile.

Nüüd läheb juba päris keeruliseks, kuna valida tuleb käigukasti ja mootori kombinatsioon - kas on mingid kindlad aastakäigud või versioonid, mootori puhul ka võimsus, mida eelistada või vältida? Selles osas olen täielik võhik, nii et iga infokild aitab kõvasti kaasa.

Lisaks, mida ostmisel, või kasvõi kuulutuse pilte sirvides meeles pidada? On mingid kohad mis kipuvad roostetama? Kas on muid levinud probleeme difrite, aeglusti, elektroonikaga, mida müüjatelt uurida? Olles ise veel üsna rumal, siis oskate ehk soovitada kelle juurde enne ostu potensiaalset G'd näitama minna?

Valdavalt hakkaks masin ringi liikuma linnas igapäevasõidukina, aega-ajalt vedama ca tonnist paadikäru ja tavalist haagist. Küllap 4x4 võimekuse tekkimisel ka tee pealt maha saaks keeratud.

Kuna sooviksin ostu teha pikaks perioodiks, siis arvestan, et kindlasti tuleb ka tulevikus sinna juurde investeerida ja parendusi teha, kuid loodaks siiski leida võimalikult korraliku veermiku ja kerega isendi, mida vaikselt edasi kõpitseda.

Moderaator võib teema "tahan osta" sektsiooni ümber tõsta, kuid kuna soov spetsiifiline, siis tundus asjakohasem otse mersu teemast uurida.


Aitäh!

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitatud: L Nov 04, 2017 8:53 pm
Postitas poiss
460 igapäeva sõiduks on originaalsena väga väsitav kooslus. Undab ja vibreerib maanteel ja linnas jääb jalgu. Sillad enamuses masinail aeglased ja mootori pöörded kõrged sõitmas 90km/h ja enam. Suurim pluss veoskeemis on tagavedu.
Kogemus alates 2009a pika 460- ga. Mis nägi välja nagu 463 33” at rehviga.
460 ainuke õige tuuning igapäeva sõiduks on alla installida 35” ratas ja viiene manual kast ja alates 100+Kw mootor. Kannatab 110km/h /3200rpm tallin-narva otsa ära lasta küll. Edasi ei pea sillad vastu :D. (Praegu julgeks 44+” ratast soovitada omast käest aga mitte g sillaga enam :wink: )


463-st kannatab aga hea auto teha ja sellega liigelda kalale ja balletti vaatama.

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitatud: L Nov 04, 2017 9:07 pm
Postitas Praks1
Alustuseks mine proovi ühte 460 pilli ja saad aru kui loll idee see üldse on.
Edasi suhtle juba oma rahakotiga,minuarust on see ülehinnatud kast lihtsalt :D

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitatud: L Nov 04, 2017 9:15 pm
Postitas BTR
Julgeks soovitada 463 kere ja 3,5 diiselmootorit,minu arust parim kooslus-ylivastupidav ja hea mootor,lihtne hooldada. Kered roostetavad koigil,ka uutel autodel on uksehinged varsti roostes,nende omapära. Tagumiste amortide ylemisi kandureid tasub kindlasti kontrollida,kyljekarpide esimest poolt,tagumisi koopaid ,uste käepidemete ymbrust,ukse hinge tifte.,kojameeste vollide loksusid jne,jne nagu igal teiselgi autol.Käändtelje kiilakas voiks olla defektideta ja lokseteta,nende remont ei ole just odav.

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitatud: L Nov 04, 2017 10:23 pm
Postitas uputaja
Krt, selle raha eest võta LC 100. 4,2td. Saad oluliselt rohkem rõõmu ja mugavust kui mingi vana Gee ämbriga.

Mõtetu bisness.

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitatud: P Nov 05, 2017 9:43 am
Postitas poiss
G kas meeldib või mitte. Mulle meeldib.
Praksi jutus iva! Proovi sõita kõigepealt, kui pole vana g-d kuskilt võtta, ajab uaz ka asja ära. Sama väsitav. Mugavusi pole ja töö rooli/pedaalide/käiguunnaga hoiab kõik liigesed soojas.
Nt. 460-Originaal ratas, 100+kw mootor, 5-ne man kast- vahetad iga 10km/h järel käiku. Üldiselt stardib selline kooslus kolmandaga tavaliselt. Mõtetu eriti linna.

463-st saab TEHA hea ja mugava auto, aga kui see lasta teha miskisest algusaastate roimast, pane auto hinnale 10k juurde. Ehk siis välja käia kokku ca 22+k€, mille eest saab juba 2tk midagi uputaja soovitatud mugavast vannist. Mis sõidab nii maal kui linnas.

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitatud: P Nov 05, 2017 9:49 am
Postitas marauder
UAZiga vörrelda ikka kohatu. Mul v8 automaat söidab küll kui unistus.

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitatud: P Nov 05, 2017 10:08 am
Postitas uputaja
marauder kirjutas:UAZiga vörrelda ikka kohatu. Mul v8 automaat söidab küll kui unistus.

Kuskohas?

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitatud: P Nov 05, 2017 10:55 am
Postitas poiss
marauder kirjutas:UAZiga vörrelda ikka kohatu. Mul v8 automaat söidab küll kui unistus.
Äkki pole head uazi proovinud?

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitatud: P Nov 05, 2017 7:41 pm
Postitas heeringas
poiss kirjutas:
marauder kirjutas:UAZiga vörrelda ikka kohatu. Mul v8 automaat söidab küll kui unistus.
Äkki pole head uazi proovinud?
No näppu ja M pole mõtet võrrelda, kuigi töö teevad ära ju mõlemad ( kellegi jaoks) :wink:

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitatud: P Nov 05, 2017 8:02 pm
Postitas poiss
Suht ot aga tänapäeva uaz millel tehasest diisel pada ja ees lääbad. On 1:1 sõidumugavuse ja olekuga nagu 30 aastat vana g.
Kogemused mõlemiga linn ja trass.

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitatud: E Nov 06, 2017 2:40 pm
Postitas v6sa
marauder kirjutas:UAZiga vörrelda ikka kohatu. Mul v8 automaat söidab küll kui unistus.
V8 pajaga G? Ja oled nõus selle mainitud hinnaga turgu panema? Objektiivsuse huvides küsime ka seda, kas kütusekulu sooloautoga keskmiselt jääb alla 15 l sajale? Mitte igaüks ei ole nõus säärast Looma jootma.

Nagu öeldi, siis G kas meeldib või mitte. Objektiivselt on see üks kitsas ja ebaaerodünaamiline kast, mis on pealegi sigaraske ja seetõttu tehaseseades alamotoriseeritud. Nagu paremad GAZikudki :wink:

Aga kuidagi on auto loojatel õnnestunud luua edasiliikumise abivahend, mille sangas absoluutselt ei huvita, milline on selle kiirendus või õhutakistustegur. 8) Ning teadmine, et on olemas oluliselt parema hinna-saavutuse suhtega liikureid lihtsalt ei huvita.

Arvesta, et 460/461 piduritega haagise massid on kahe tonni tuuris. 463 on juba oluliselt rohkem.

Nagu öeldi: 463 on kasutajasõbralikum, kuid samas on sellega kaduma läinud osa sellest vahetust emotsioonist,mida lihtne ja robustne 460 pakub. Oluline või ei, peab igaüks ise otsustama. Soe soovitus: kui ei ole kogemust, tasub esmalt mõne geeomanikuga suhelda ja teha üks pikem proovisõit - mersu üldiselt ja eriti G ei ole igaühele neerumööda.

On täiesti mõistusevastane, kuidas kahe lukuga lühike G kandval pinnasel ronida suudab, kui vähegi rehvi all on. :twisted:

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitatud: E Nov 06, 2017 2:55 pm
Postitas Urvo
v6sa kirjutas:On täiesti mõistusevastane, kuidas kahe lukuga lühike G kandval pinnasel ronida suudab, kui vähegi rehvi all on. :twisted:
Iga maastur, millel on natukenegi flexi ja sillalukud suudab ronida nii, seega ei ütleks, et see G eripära oleks :)

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitatud: E Nov 06, 2017 3:30 pm
Postitas poiss
v6sa kirjutas:
marauder kirjutas:UAZiga vörrelda ikka kohatu. Mul v8 automaat söidab küll kui unistus.
V8 pajaga G? Ja oled nõus selle mainitud hinnaga turgu panema? Objektiivsuse huvides küsime ka seda, kas kütusekulu sooloautoga keskmiselt jääb alla 15 l sajale? Mitte igaüks ei ole nõus säärast Looma jootma.

Nagu öeldi, siis G kas meeldib või mitte. Objektiivselt on see üks kitsas ja ebaaerodünaamiline kast, mis on pealegi sigaraske ja seetõttu tehaseseades alamotoriseeritud. Nagu paremad GAZikudki :wink:

Aga kuidagi on auto loojatel õnnestunud luua edasiliikumise abivahend, mille sangas absoluutselt ei huvita, milline on selle kiirendus või õhutakistustegur. 8) Ning teadmine, et on olemas oluliselt parema hinna-saavutuse suhtega liikureid lihtsalt ei huvita.

Arvesta, et 460/461 piduritega haagise massid on kahe tonni tuuris. 463 on juba oluliselt rohkem.

Nagu öeldi: 463 on kasutajasõbralikum, kuid samas on sellega kaduma läinud osa sellest vahetust emotsioonist,mida lihtne ja robustne 460 pakub. Oluline või ei, peab igaüks ise otsustama. Soe soovitus: kui ei ole kogemust, tasub esmalt mõne geeomanikuga suhelda ja teha üks pikem proovisõit - mersu üldiselt ja eriti G ei ole igaühele neerumööda.

On täiesti mõistusevastane, kuidas kahe lukuga lühike G kandval pinnasel ronida suudab, kui vähegi rehvi all on. :twisted:
See v8 on tartus hentsu tehtud geeee. Mb ja siinses foorumis läbinämmutatud unistus. “Exide” ring suht lai. Oli üpris mäda enne saarde minemist. (Praegust olukorda ei oska kommida).

Ps. Selle V8 ainus eelis oli minu diisli (130kw) ees, et vedas juba alumise otsaga. 2000+ rpm vahet enam polnud. Ei kiirendusel ega lõppkiirusel. Ei usu, et suurem ratas oleks asja parandanud v8-l. 32”vs35” minul.

Re: Vana G igapäevasõidukiks

Postitatud: E Nov 06, 2017 4:21 pm
Postitas BTR
G ohutakistustegur on 0,52. Mida iganes see tähendama peaks ja mis selle teadmine annaks ei tea,aga sellise raske kasti monusaks liikumapanemiseks pole ykski lisakilovatt liiast .85 kw paneb auto liikuma ja saab ka kiiruse yles,isegi kiiremad möödasoidud on voimalikud,ei pea kilomeeter pikka sirget ees olema ,aga näo tombab naerule ikkagi 5,5 ja 6,3 mootoriga auto. See paraku on siiski tavakodaniku märg unistus,kahjuks .