1. leht 2-st

Turbo rõhk diiselmootoril

Postitatud: K Mai 16, 2007 11:28 pm
Postitas Raitz
Tekkis selline kummaline küsimus, et kui palju on "normaalne" (turbo)rõhk sisselaske kollektoris diiselmootoritel? Ma saan aru, et see ilmselt igal mootoril erinev, aga mingeid kogemusi?
OBD2 andmetel näitas arvuti mu GV-l tühikäigul 15psi-d ja suurim number mida tänasel katsesõidul nägin oli 36psi Mootor siis 2.0 HDI (80kw)
Enne seda, kui kadunud vaakumit hakkasin taga otsima oli suurim number, mida nägin 29psi.
Siit tekkis küsimus, kas ma peaksin antud numbri suurenemise suhtuma murelikult, rõõmustavalt või ükskõikselt?
Minuarust juhitakse antud mootoril rõhku vaakumiga, mida omakorda reguleerib elektriline klapp (või solenoid, või umbes midagi sellist).
Uuringute käigus selgus, et antud vidin oli parajalt soola täis, mis ilmselt sinna meie soolastelt teedelt oli kogunenud, puhastasin ta nii palju ära, kui võimalik, aga hinge närib kahtlus, et kas keerasin ta tuksi, või vastupidi hakkas normaalselt tööle.
Samas gaasipedaalile reageerib turbo igati teravatipuliste graafikutega ilma viivituseta ja alates umbes 23 psi ka mõningase vilega, mis pisut valjem on kui normaalne, aga see juba pikalt olnud ja muutusteta.

Postitatud: N Mai 17, 2007 8:10 am
Postitas boob
Enamikul diislitel kipub rõhk jääma 0,7-1,2bar juurde. Veidi teisendades oleks see 10-17PSI. Kui nüüd arvestada, et sellele lisandub ka atmosfääri rõhk 1atm, oleks tulemus selline: 1,7-2,2bar ehk 24-31PSI. Seda siis tavaliselt maksimaalselt.
Sellest julgeks järeldada, et sinu masina numbrid on igati ok.
Rõhu suurenemine on muide täiesti õige nähtus, pöörete tõustes tekib rohkem väljaheitegaase, mis panevad turbo kiiremini pöörlema, sellest ka suurem rõhk.

Kogu jutt on pärilt eelnevalt loetust, arvutused on tehtud http://www.tqhq.ee/dir.php?id=61 abil. Ei pretendeeri absoluutsele tõele.

Postitatud: N Mai 17, 2007 9:46 am
Postitas Raitz
Ehk siis on hetekel maksimaalne rõhk "normaalse 0,7-1,2" asemel 1,4
Rõõmustada või kurvastada selle üle?

Postitatud: N Mai 17, 2007 9:53 am
Postitas boob
Raitz kirjutas:Ehk siis on hetekel maksimaalne rõhk "normaalse 0,7-1,2" asemel 1,4
Rõõmustada või kurvastada selle üle?
Ei-ei :D Mina pole öelnud, et 0,7-1,2 on "normaalne". Ma ütlesin, et enamikul. Ma pole su masina tehaseandmetega kursis, kuid vaevalt turbo niisama ettenähtust kõrgemat rõhku hakkab andma. Ju on siis tehas ette näinud sellise ülerõhu...

Postitatud: N Mai 17, 2007 10:24 am
Postitas Tegija
2002 a Vitara turbosurve bar/rpm 0,78-0,85/2500

Postitatud: N Mai 17, 2007 3:49 pm
Postitas sass
Kunagi pidasin autot nimega opel sintra 2,2 TD sellel mõõdeti esinduses max surveks 1.98 bar, bensukatel tavaliselt madalam.

Postitatud: R Juun 01, 2007 10:04 am
Postitas pakane
Kuna teema on turbost ja selle rõhust, siis ehk saan ka oma probleemile siit vastuse. Nimelt, vajan Lc 70 2,4 (63kw) turborõhu andmeid( bar/rpm )
või oskab keegi mind juhatada kust neid andmeid saada.

Postitatud: R Juun 01, 2007 6:04 pm
Postitas sass
kunagi sai bussipargis lube tehtud siis sealne tehnilise poole õpetaja väitis et sõiduautode turbo pöörded kuni 100 000rpm ja veoautod,bussid kuni 70 000rpm.

Postitatud: L Juun 02, 2007 10:20 pm
Postitas Madis
sass kirjutas:kunagi sai bussipargis lube tehtud siis sealne tehnilise poole õpetaja väitis et sõiduautode turbo pöörded kuni 100 000rpm ja veoautod,bussid kuni 70 000rpm.
No ja siis...?

Postitatud: P Juun 03, 2007 11:07 am
Postitas pakane
Minu sooviks oleks ikkagi saada manual, kus on kirjas, n - pööretel peab turbo rõhk olema x bar-i ja nii edasi n+1 pööretel, aga x+1 bar-i.

Postitatud: E Juun 04, 2007 12:30 pm
Postitas Madis
pakane kirjutas:Minu sooviks oleks ikkagi saada manual, kus on kirjas, n - pööretel peab turbo rõhk olema x bar-i ja nii edasi n+1 pööretel, aga x+1 bar-i.
http://perso.orange.fr/adherence.4x4/li ... 02LT-3L%20

Otsi sealt vajalik lõik ja puha kirjas. Lühidalt 2400rpm/min soojal mootoril turbo rõhk 0,61-0,81 kg/cm2.
Kui rõhku tõstes üle punnitad on oht turbo "lilleks" lasta. Enda LJ70 oli rõhk kõigest 0,4 ja 33" rehviga sai kasutatud 5-ndat käiku ainult soodsa tuule korral ja allamäge :D . Sai rõhk normi (0,8+) tõstetud ja auto on nagu uuesti sündinud. Ja veel - kindlasti keera ka pumbast kütust peale (et kiirendades viskaks tagant väikest kalmaari), muidu oht kolvid-klapid ära põletada. Seda siis nö. külamehe tarkusena.

Postitatud: E Juun 04, 2007 4:01 pm
Postitas pakane
Thanks! :lol: See on see, mida mul vaja on. Kütet sai juba peale keeratud, ja toimis, nüüd siis jääb rõhud kontrollida ja paika ajada .

Postitatud: R Juun 15, 2007 7:44 pm
Postitas rato
mats selle uuestisünni jutu peale...võib juhtuda, et fuck the fuel economy..ja hakkan ka kalmaari tegema:D

Postitatud: N Aug 16, 2007 2:11 pm
Postitas jr
Mats kirjutas:
pakane kirjutas:Minu sooviks oleks ikkagi saada manual, kus on kirjas, n - pööretel peab turbo rõhk olema x bar-i ja nii edasi n+1 pööretel, aga x+1 bar-i.
http://perso.orange.fr/adherence.4x4/li ... 02LT-3L%20

Otsi sealt vajalik lõik ja puha kirjas. Lühidalt 2400rpm/min soojal mootoril turbo rõhk 0,61-0,81 kg/cm2.
Kui rõhku tõstes üle punnitad on oht turbo "lilleks" lasta. Enda LJ70 oli rõhk kõigest 0,4 ja 33" rehviga sai kasutatud 5-ndat käiku ainult soodsa tuule korral ja allamäge :D . Sai rõhk normi (0,8+) tõstetud ja auto on nagu uuesti sündinud. Ja veel - kindlasti keera ka pumbast kütust peale (et kiirendades viskaks tagant väikest kalmaari), muidu oht kolvid-klapid ära põletada. Seda siis nö. külamehe tarkusena.
Kütust peale keerates just kõrvetatki kolvid-klapid ära. Ei väsi meelde tuletamast, et diislil käib see vastupidi kui bensukal. Diislil suureneb temperatuur kütusekoguse suurendamisega. Seega on veel eriti piiri peal mängimisega tegemist, kuna eesmärk on ikkagi jõudu juurde saada kütusekoguse suurendamisest, kuid samas peavad temperatuurid väljuvatel heitgaasidel normi piiresse jääma. Selle monitoorimiseks on olemas vastavad termomõõturid.

Postitatud: N Aug 16, 2007 5:27 pm
Postitas Madis
jr kirjutas:
Mats kirjutas:
pakane kirjutas:Minu sooviks oleks ikkagi saada manual, kus on kirjas, n - pööretel peab turbo rõhk olema x bar-i ja nii edasi n+1 pööretel, aga x+1 bar-i.
http://perso.orange.fr/adherence.4x4/li ... 02LT-3L%20

Otsi sealt vajalik lõik ja puha kirjas. Lühidalt 2400rpm/min soojal mootoril turbo rõhk 0,61-0,81 kg/cm2.
Kui rõhku tõstes üle punnitad on oht turbo "lilleks" lasta. Enda LJ70 oli rõhk kõigest 0,4 ja 33" rehviga sai kasutatud 5-ndat käiku ainult soodsa tuule korral ja allamäge :D . Sai rõhk normi (0,8+) tõstetud ja auto on nagu uuesti sündinud. Ja veel - kindlasti keera ka pumbast kütust peale (et kiirendades viskaks tagant väikest kalmaari), muidu oht kolvid-klapid ära põletada. Seda siis nö. külamehe tarkusena.
Kütust peale keerates just kõrvetatki kolvid-klapid ära. Ei väsi meelde tuletamast, et diislil käib see vastupidi kui bensukal. Diislil suureneb temperatuur kütusekoguse suurendamisega. Seega on veel eriti piiri peal mängimisega tegemist, kuna eesmärk on ikkagi jõudu juurde saada kütusekoguse suurendamisest, kuid samas peavad temperatuurid väljuvatel heitgaasidel normi piiresse jääma. Selle monitoorimiseks on olemas vastavad termomõõturid.
... kirjas ju oli, et see on külamehe tarkusena. Aga kas tahad väita, et turborõhku tõstes max normini (0,81) siis jätad pumba näppimata ja sõidad rohke õhu ja vähese kütusega. Ei taha uskuda, et sellise kooslusega need kolvidklapid kaua elavad.