1. leht 3-st

Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: L Juul 15, 2017 12:37 pm
Postitas Landy
Ajendatauna selles teemas http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=39&t=68893&start=45
viimase nädala jooksul algatatud arutelust oleks mõtekas kokku koguda ideed, kuidas asat 2018 Eesti võistlus off-roadiga edasi minna.

Siinkohal soojanedan üles enda poolt aastate eest tehtud ettepaneku:

TR1 - Praegustest karmimad piirangud ümberehitustele (koopalaiendid, tõsted, stanged, jne. teisõnu tagasi juurte juurde), et ka nö. tehase seades sõltumatu esisillga autoga saaks alustada.
TR2 - Praegune klass VABA kuhu liituks tugevalt modifitseeritud TR1 autod.
TR3 - Jääb nii nagu on, soovikorral võivad liituda endised Vaba + masinad, mis ohutusnõuetele vastavad.

See jätaks tulevikus vajadusel võimaluse vabaklassi uuesti sünnile ( kui keegi tahab näiteks 35" rehviga sõitama hakata)

P.S.
Kui kurdetakse, et ala hääbub, siis oleme ausad -millal nägite meie ala kohta vimati rääkivat positivset teleuudist, asjaliku pikemat kirjutist trükiajakirajnduses või kuuliste mõnd usutlust raadiost? Spordi uudiste rubriigis ei kuule meie alast vist juba viimased 10 aastat. Kust peaks sellistes oludes tulema järelkasv ja sponsorid? (Jätame kõrvale maakonna-/vallalehtede uudisnupud)
Seega (alakomitee ja võistluste organistaatorite poolt) rohkem positiivseid uudiseid, rohkem suhtlust ajakirjandusega.
Isegi meie meeskondade poolt väislvõistlustel saavutatud tulemustest kuuleb vaevu ajakirjandusest.
Miks näiteks polnud Postimees online esikülel uudist: " Eesti sportalsted võtsid Horvaatists kolmikvõidu!" või Õhtulehes "Eestlased tegid Horvaatia võistlustel poodiumil puhta vuugi" . jne.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: L Juul 15, 2017 1:13 pm
Postitas Movistar
TR3 reeglid jäävad suures osas nii nagu on .Asi suures plaanis toimib. Milleks muuta.Võimalik,et lisatakse miinumumkaal 1200 kg ka reeglitesse . Võibolla lihvime porilaudadelt mõne sentimeetri kuhugi juurde ja kuskil maha :D
Pigem sellised kosmeetilised muudatused.
Aga selle Vaba peaks ära kaotama . See nimi kõlab suht tobedalt.
TR1,TR2,TR3 kõlab kuidagi viisakamalt ja on loogilises järjekorras .
Rohkem klasse pole eestis vaja.Tegelikult piisaks ka kahest.Originaal ja Proto (näiteks).

Ehk siis kõik kes on ennast reeglite tegemise juurde ja AK nimekirja sättinud.
Hakake ennast liigutama .Aega on 6 kuud. :D

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: L Juul 15, 2017 3:04 pm
Postitas Landy
Movistar kirjutas: Aga selle Vaba peaks ära kaotama . See nimi kõlab suht tobedalt.
TR1,TR2,TR3 kõlab kuidagi viisakamalt ja on loogilises järjekorras .
Rohkem klasse pole eestis vaja.Tegelikult piisaks ka kahest.Originaal ja Proto (näiteks).
Muuvi, oleme ausad sammud Turistist-Vabase(TR2) ja sealt TR3-e on natuke liiga pikad. Anna inimestele jõu-ja raahakotikohast arenemisruumi.
Üleminek Turistsist TR1-te ja TR1-st TR2-te(vabasse) võiksid olla sujuvad ning kui oled neis karastnud, siis olgu sulle TR3 kalssi värvad valla.
TR1 võiks lähtuda oma reeglite ja raja tegemise osas sellest, et ka selle sajandi esimesel kümendil toodetud plaststangede ja vedela esisillaga kuni 31" rehviga rajal huvitav oleks ja asi vaid vintsi ralliga ei piirduks. (Et ka turistist sama autoga võistlema tulles oleks seal midagi teha).
TR2 (vaba) olgu neile, kellel plasttstangedest ja alla 33" rehvidest villand on vüõ kellel garaažis nokitsemiseks rohkem aega-raha ja oskust on.
TR3 -härrasmeete klubi, seal on kõik juba paika loksunud ja ei vaja näppimist.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: L Juul 15, 2017 3:18 pm
Postitas LauriJ
Ma ei ütleks, et TR3 klassi pikk samm on, võrreldes praeguseid VABA autosi. Lihtsalt tuleb samm teha ja VABA masin maha müüa ning TR3 osta. Hinnavahe on vb tuhat-paar €.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: L Juul 15, 2017 3:20 pm
Postitas totu
Kõlab, nagu plaan aga kuskohas need 6 kuud on? 6 kuu pärast peavad autod nendele reeglitele vastama. E. kiire on.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: L Juul 15, 2017 4:04 pm
Postitas enx
Miks sa Ländy teed ettepaneku TR1 reeglite muutmiseks kui sa ise ei ole aktiivne võistleja?
Hetkel aktiivsed TR1-d on minu aru saamise järgi hetke reeglitega rahul!
Usun, et kui reegleid nüüd muuta, siis teeb see hetke olukorra hullemaks.

Ehk täpsustad täpsemalt mida muudaksid?

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: L Juul 15, 2017 9:07 pm
Postitas tyyp07
enx kirjutas:Miks sa Ländy teed ettepaneku TR1 reeglite muutmiseks kui sa ise ei ole aktiivne võistleja?
Hetkel aktiivsed TR1-d on minu aru saamise järgi hetke reeglitega rahul!
Usun, et kui reegleid nüüd muuta, siis teeb see hetke olukorra hullemaks.

Ehk täpsustad täpsemalt mida muudaksid?
No Ländy jutust saan aru, et asendad oma tõstevedrud tavalisetega, tagasillast krutid luku välja jne. Ehk siis standard auto mis tehasest välja veeres.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: L Juul 15, 2017 10:53 pm
Postitas totu
enx kirjutas: Hetkel aktiivsed TR1-d on minu aru saamise järgi hetke reeglitega rahul!
Kas mõlemad?

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: L Juul 15, 2017 11:52 pm
Postitas enx
totu kirjutas:
enx kirjutas: Hetkel aktiivsed TR1-d on minu aru saamise järgi hetke reeglitega rahul!
Kas mõlemad?
Selles mõttes, et ei ole kuulnud TR1-e sõitjate hulgas, et reegleid peaks muutma.
Kui vihjad sellele, et hetkel on 2 TR1-e, siis nii see ilmselt siiski ei jää.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: P Juul 16, 2017 11:12 am
Postitas smurhv
Landy kirjutas:
P.S.
Kui kurdetakse, et ala hääbub, siis oleme ausad -millal nägite meie ala kohta vimati rääkivat positivset teleuudist, asjaliku pikemat kirjutist trükiajakirajnduses või kuuliste mõnd usutlust raadiost? Spordi uudiste rubriigis ei kuule meie alast vist juba viimased 10 aastat. Kust peaks sellistes oludes tulema järelkasv ja sponsorid? (Jätame kõrvale maakonna-/vallalehtede uudisnupud)
Seega (alakomitee ja võistluste organistaatorite poolt) rohkem positiivseid uudiseid, rohkem suhtlust ajakirjandusega.
Isegi meie meeskondade poolt väislvõistlustel saavutatud tulemustest kuuleb vaevu ajakirjandusest.
Miks näiteks polnud Postimees online esikülel uudist: " Eesti sportalsted võtsid Horvaatists kolmikvõidu!" või Õhtulehes "Eestlased tegid Horvaatia võistlustel poodiumil puhta vuugi" . jne.

EAL4x4 vajab PR juhti kes edastaks info enne võistlusi erinevatele kanalitele nagu Õhtleht, TV3 jne.. Kõik kes sooviksid oma aega või paberit sisustada mootorspordi vallas toimuvaga.
Fotograafid ju seltskonnas olemas (Urve?) kes viitsib koguaeg kohal käia ja vabatahtlikult pildistada... Jumet on, kasutage seda mis teil on. Tõstke kasvõi osalustasu 10.- eurot tiimi kohta, et tasuda fotograafile ja PR juhile mingi honorar.
Ega niisama midagi toimuma ei hakka. Peavoolus ruulib ainult Ott Tänak WRC-s. Kui on huvi promoda 4x4, siis tuleb ise algust teha.

PS: Eeti Ekspress kindlasti oleks huvitatud tegemast kahelehelise intervjuu Horvaatias käinutega, eriti suvisel ajal, kus kurgi hooaeg ja infot millest lugusid kirjutada pole eriti.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: P Juul 16, 2017 11:26 am
Postitas Landy
smurhv kirjutas:
EAL4x4 vajab PR juhti kes edastaks info enne võistlusi erinevatele kanalitele nagu Õhtleht, TV3 jne.. Kõik kes sooviksid oma aega või paberit sisustada mootorspordi vallas toimuvaga.
Fotograafid ju seltskonnas olemas (Urve?) kes viitsib koguaeg kohal käia ja vabatahtlikult pildistada... Jumet on, kasutage seda mis teil on. Tõstke kasvõi osalustasu 10.- eurot tiimi kohta, et tasuda fotograafile ja PR juhile mingi honorar.
Ega niisama midagi toimuma ei hakka. Peavoolus ruulib ainult Ott Tänak WRC-s. Kui on huvi promoda 4x4, siis tuleb ise algust teha.

PS: Eeti Ekspress kindlasti oleks huvitatud tegemast kahelehelise intervjuu Horvaatias käinutega, eriti suvisel ajal, kus kurgi hooaeg ja infot millest lugusid kirjutada pole eriti.
Sa oled selgeltnägija ! 100% minu mõtted.
Tahtsin just Artole helistada ( kui ta Eestis tagasi on), et alakomitee looks nö. pressiohvitseri koha kuhu palkaks või võtaks lepinguga osalise ajaga inimese, kes ala propgeeriks, pressiteateid teeks ja ala tuntuse eest seisaks. Minugi mõte oli panna järgmisel aastas igal võistlusel 10EUR igale osalustasule ostsa ja see peaks teoorias vajalikud kulud katma. Võistluste korraldjad on tavaliseet hoolitsenud selle eest,et press põnevatesse kohtadesse jõuaks.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: P Juul 16, 2017 7:41 pm
Postitas MahviaDeTyrk
enx kirjutas:
totu kirjutas:
enx kirjutas: Hetkel aktiivsed TR1-d on minu aru saamise järgi hetke reeglitega rahul!
Kas mõlemad?
Selles mõttes, et ei ole kuulnud TR1-e sõitjate hulgas, et reegleid peaks muutma.
Kui vihjad sellele, et hetkel on 2 TR1-e, siis nii see ilmselt siiski ei jää.
TR1tesid on ringrajal hulgim - vaja on nad lihtsalt kunagi ka off-roadi sõitma kah meelitada

Enda puhul ei välista sugugi järgmisel aastal TR-1 võistlemist

Üldiselt reeglitega rahul ja suuri muudatusi vajalikuks ei pea - ja arvan, et mida vähem muudame seda parem - kõiki autosid ei ehitata mõne kuuga

Reeglitest = - ei mõista ma punkti mõtet ja vajadust
3.4.3.4. Istmete arv peab vastama registreerimistunnistusel märgitud istekohtade arvule.

Mu oma võistlusautos ei ole väga palju vaba ruumi (eriti kui peab veel nt. kummipaati vedama) - ook - küllap saab hakkama aga oluliselt mugavam on kui tagasitmeid sees ei ole.
NP- saab ju 2 istmeliseks regada - ma väga kahtlen kas kunagi istmete arvu uuesti suurendada saab - aga päriselt ei välista kah
Aga sooviks sama autoga minna vahepeal miskile safarile või ... ja võtta pere kaasa - ilmselgelt iga nädal istmete arvu teh passis muuta on ....
Tänavaliikluses ei tülita keegi kui istmeid vähem autos on - küll aga tullakse kallale kui rohkem on
Ma võibolla olen asjadest valesti aru saanud - aga sellele ju rõhutaksegi, et TR1 on võimalikult originaali lähedane ja vajadusel ka suva sõitudeks kasutatav

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: P Juul 16, 2017 7:48 pm
Postitas smurhv
Landy kirjutas:
smurhv kirjutas:
EAL4x4 vajab PR juhti kes edastaks info enne võistlusi erinevatele kanalitele nagu Õhtleht, TV3 jne.. Kõik kes sooviksid oma aega või paberit sisustada mootorspordi vallas toimuvaga.
Fotograafid ju seltskonnas olemas (Urve?) kes viitsib koguaeg kohal käia ja vabatahtlikult pildistada... Jumet on, kasutage seda mis teil on. Tõstke kasvõi osalustasu 10.- eurot tiimi kohta, et tasuda fotograafile ja PR juhile mingi honorar.
Ega niisama midagi toimuma ei hakka. Peavoolus ruulib ainult Ott Tänak WRC-s. Kui on huvi promoda 4x4, siis tuleb ise algust teha.

PS: Eeti Ekspress kindlasti oleks huvitatud tegemast kahelehelise intervjuu Horvaatias käinutega, eriti suvisel ajal, kus kurgi hooaeg ja infot millest lugusid kirjutada pole eriti.
Sa oled selgeltnägija ! 100% minu mõtted.
Tahtsin just Artole helistada ( kui ta Eestis tagasi on), et alakomitee looks nö. pressiohvitseri koha kuhu palkaks või võtaks lepinguga osalise ajaga inimese, kes ala propgeeriks, pressiteateid teeks ja ala tuntuse eest seisaks. Minugi mõte oli panna järgmisel aastas igal võistlusel 10EUR igale osalustasule ostsa ja see peaks teoorias vajalikud kulud katma. Võistluste korraldjad on tavaliseet hoolitsenud selle eest,et press põnevatesse kohtadesse jõuaks.
No vot, ja sina vana offroadi dinosaurus oleks ju sobiv kandidaat!

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: P Juul 16, 2017 8:29 pm
Postitas tyyp07
smurhv kirjutas:
Landy kirjutas:
smurhv kirjutas:
EAL4x4 vajab PR juhti kes edastaks info enne võistlusi erinevatele kanalitele nagu Õhtleht, TV3 jne.. Kõik kes sooviksid oma aega või paberit sisustada mootorspordi vallas toimuvaga.
Fotograafid ju seltskonnas olemas (Urve?) kes viitsib koguaeg kohal käia ja vabatahtlikult pildistada... Jumet on, kasutage seda mis teil on. Tõstke kasvõi osalustasu 10.- eurot tiimi kohta, et tasuda fotograafile ja PR juhile mingi honorar.
Ega niisama midagi toimuma ei hakka. Peavoolus ruulib ainult Ott Tänak WRC-s. Kui on huvi promoda 4x4, siis tuleb ise algust teha.

PS: Eeti Ekspress kindlasti oleks huvitatud tegemast kahelehelise intervjuu Horvaatias käinutega, eriti suvisel ajal, kus kurgi hooaeg ja infot millest lugusid kirjutada pole eriti.
Sa oled selgeltnägija ! 100% minu mõtted.
Tahtsin just Artole helistada ( kui ta Eestis tagasi on), et alakomitee looks nö. pressiohvitseri koha kuhu palkaks või võtaks lepinguga osalise ajaga inimese, kes ala propgeeriks, pressiteateid teeks ja ala tuntuse eest seisaks. Minugi mõte oli panna järgmisel aastas igal võistlusel 10EUR igale osalustasule ostsa ja see peaks teoorias vajalikud kulud katma. Võistluste korraldjad on tavaliseet hoolitsenud selle eest,et press põnevatesse kohtadesse jõuaks.
No vot, ja sina vana offroadi dinosaurus oleks ju sobiv kandidaat!
Ja siis palkad veel kellegi kes Landy typod üle käib? :roll:

P.S Ei olnud solvanguna mõeldud...

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: P Juul 16, 2017 9:00 pm
Postitas smurhv
Eks nees typod käivad asja juurde :)