1. leht 2-st
Rehvi laius vs velje laius
Postitatud: P Mai 06, 2007 6:54 pm
Postitas anttix
Tõstaks järgmise teoreetilise teema.
Vabandan kui sellest on juba juttu olnud, siis oleks hea kui keegi viitaks vastavale topicule.
Nimelt, mis loogika järgi valitakse rehvi laiuse järgi velje laiust?
31x12.5 Boggerile väidab tootja, et sobiv velg on 15x10
33x10.5 Bogger tahab 15x7-9 velge
Oleks nagu loogiline.
Aga,
35x14.50 Boggerid lähevad samuti 15x10 veljele.
http://www.4wheelonline.com/Products.as ... tId=124016
ATV-del käivad Maxxise 26x12 rehvid näiteks 12x7 veljele
Foorumit kaevates leidsin väiteid, et 15x8 veljele saab panna kuni 12.5 laiusega rehvi. Samas olen näinud ka 33x13.5 Mudzillasid 15x8 velgedel.
Ühesõnaga minu pisike aju ei suuda leida mingit mõistlikku korellatsiooni
Mis juhtub kui velg on liiga kitsas või lai?
Postitatud: P Mai 06, 2007 8:14 pm
Postitas D-90
maastikul sõiduks soovitaks kitsamat velge, siis ei roni kaikad rehvi ja velje vahele, velg on kivide eest rohkem kaitstud ja rehv seisab velje peal paremini kinni.
12,5 või 13 laiusega rehvile sobiks 8 tolline velg küll.
Postitatud: P Mai 06, 2007 9:56 pm
Postitas tarmo
Ise otsisin mõni aeg tagasi sarnast tabelit või loogikat. Eriti sellest kuskil juttu ei ole, aga üks kalkulaator on siin:
http://www.r888.co.uk/page.asp?id=rimclac
Mille alusel arvutab seda küll ei tea. Ilmselt mingid vahemikud, aga mis...

Re: Rehvi laius vs velje laius
Postitatud: P Mai 06, 2007 10:01 pm
Postitas jr
anttix kirjutas:
Aga,
35x14.50 Boggerid lähevad samuti 15x10 veljele.
Kõrgema profiiliga rehvi kannatab kitsamale rehvile tõmmata. Sellest saab ka tootja aru.
Postitatud: E Mai 07, 2007 12:45 am
Postitas anttix
Ok, aga mida tähendab "kannatab"?
Mahub füüsiliselt? Mis juhtub, kui velg on liiga kitsas?
Postitatud: E Mai 07, 2007 12:51 am
Postitas jr
Tasub tootja andmeid uskuda. Ise pole mõtet jalgratast leiutada. Kui on liiga kitsas, siis tirib rehvi munasse. Kui liiga lai, siis venitab küljed välja ja keskelt nõgusaks. See on selline koht, kus on vaja teada tootja poolt antuid andmeid ja teisalt lähtuda kogemustest.
Postitatud: E Mai 07, 2007 1:21 am
Postitas anttix
Rehvi munajaks tõmbumise vastu peaks väiksem rehvirõhk aitama? Või ei aita eriti?
Veel selline rumal küsimus, et kus kohalt tootja poolt antud rehvi ja velje sobivuse infot võiks leida?
Boggerite kohta leidsin lõpuks mingi müügisaidi, kus velje suurused toodud on, samas põhjamaalaste poolt armastatud offivaruste.com ei räägi sobiva velje suurusest mitte halligi, ning kummalisel kombel ei tooda neid andmeid ka mujal eriti välja.
Tundub, et on tegemist mingi "hästi varjatud" saladusega
Konkreetselt näiteks jäi silm peale sellistele rehvidele:
BFG Mud Terrain 32/11,5-15
http://www.offivaruste.com/catalog/prod ... cts_id=113
Huvitav, mis velge need tahavad. Mitte, et kohe ostma tormaks, lihtsalt püüan välja mõleda, mis rehvi ja velge soetada, kui minu praegused Insad kunagi pensionile jääma hakkavad. Nagu öeldakse, et hunt vahib ikka metsa poole

Postitatud: E Mai 07, 2007 8:28 am
Postitas hulkur
7" on paras. Isiklik pikaajaline kogemus...

Postitatud: E Mai 07, 2007 9:05 am
Postitas tarmo
hulkur kirjutas:7" on paras. Isiklik pikaajaline kogemus...

Ilmselt oleneb ka mille jaoks. Minu arvates jällegi põhiliselt tavateedel sõitva auto jaoks on 11.5" rehvi puhul 7" velg veidi kitsas.
Ise otsin ka samal põhjusel uusi velgi, et 7" velje peal on 285 laiusega rehv liiga balloon. Lisaks ei saa korralikult tasakaalu (oma osa mängivad ka juba veidi lömmis veljed).
Samas metsaautole on jah maa ja ilm sellest veljest.
Postitatud: E Mai 07, 2007 10:36 am
Postitas hulkur
tarmo kirjutas:Minu arvates jällegi põhiliselt tavateedel sõitva auto jaoks on 11.5" rehvi puhul 7" velg veidi kitsas.
Et siis mis mõttes? Mis vahet seal on? Mul on 32/11,5 rehv 7" veljel nii tava kui metsa autol olnud. Ma küll aru ei saa, et tänaval peaks velg laiem olema, et roniks rohkem kere alt välja ja sittuks külgi?
Postitatud: E Mai 07, 2007 10:45 am
Postitas Landy
Mina olen siin foorumist räägitu ja rehvi tootja kodulehel kirjutatu võrdlemisel enda jaoks teinud järgmise järelduse.
Kasuta ca 1" kitsamat velge, kui konservatiivne tootja soovitab.
Hea näide sellest oli Niva puhul, kus 175 laiale rehvile mõeldud org.veljele sai tõmmatud 205 ja tulemus jäi visuaalselt ning sõites igati normaalne.
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... image3.htm
Postitatud: E Mai 07, 2007 11:54 am
Postitas anttix
Mulle jääb küll praegu mulje, et tootja soovitatust 2" kitsam velg on OK.
Tegelikult see oleks ka loogiline, kuna Boggeritel on osade rehvide korral märgitudki 2" vahemik, ning see Tarmo antud kalkulaatori link arvutab samuti maksimumi ja miinimumi, mis erinevad üksteisest ca. 2"
Postitatud: E Mai 07, 2007 1:24 pm
Postitas tarmo
hulkur kirjutas:Et siis mis mõttes? Mis vahet seal on? Mul on 32/11,5 rehv 7" veljel nii tava kui metsa autol olnud. Ma küll aru ei saa, et tänaval peaks velg laiem olema, et roniks rohkem kere alt välja ja sittuks külgi?
Ei, absoluutselt mitte. Offset olgu ikka õige, rataste koobastest väljatoomine jäägu streetrace vms foorumisse.
Minu mõte oli selles, et minu arvates on 7" veljel juba 285 laiusega rehv liiga balloon (sõõrik) ning seda on raskem tasakaalu saada kui laiema velje puhul (rehvipaigaldaja sõnul vähemalt). Lisaks kulub balloonis olev rehv keskelt rohkem kui servadest.
Postitatud: E Mai 07, 2007 1:58 pm
Postitas Otokas
33x10,5x15 oli Hiluxil all 7" laiusel veljel ning mina küll aru ei saanud, et velg peaks laem olema, kuigi alguses sai rehv lihtsalt prooviks olemasolevale veljele tõmmatud, et otsustada, millise laiusega peaks uued veljed ostma. Uusi velgi ei ostnud ning normaalse rõhuga ei suutnud erilist sõõrikuefekti ka tuvastada.
Postitatud: R Juun 15, 2007 7:37 pm
Postitas rato
kuidas seda offset-i teada saada? mul praegu 7" veljel 31x10.5 rehv...kui tahan ka panna 32x11,5 rehvi alla, kas siis võib juhtuda, et miskit läheb parlanksist välja..või ka nt 33x12,5 rehvi puhul??