1. leht 1-st
Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Postitatud: E Sept 19, 2016 9:50 am
Postitas Jopiselg
Tervitus
Selline küsimus suuremale ringile, kas 2009 a pajerole, millel on peal 2x 90Ah aku võib peale panna võiksema mahtuvusega aku (näiteks 2x70Ah 540A)? Küsin seda sellepärast, et auto soetamisel vilisesid selle mõlemad geneka rihmad ja peal olnud 90Ah aku oli väsinud. Sai nii rihmad kui ka akud ära vahetatud ja alguses oli kõik korras. Kuna ei suutnud leida vähemalt 90Ah akut, mis salongi poolsesse akukasti ära mahuks siis sai peale pandud kaks Excide`i 70Ah akut (
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... 66x172x223), mis oma möötude poolest sobisid. Mõni kuu sõitmist ja geneka rihmad hakkasid külma mootoriga vilisema ja akud lähevad pealt märjaks(ajavad hapet välja). Vahetasin rihmad uuesti ära ja sama teema - külma mootorida vilised sõitma minnes ca 5-10 minutit. Olen kasutanud ka seda spray laadset toodet, mis peaks rihmade vilina ära kaotama, aga see lahendab probleemi ainult 2-3 käivituseks. Rihmarullikud on kontrollitud ja nendes probleem ei ole. Kas probleem võib olla akudes, et need jäävad liiga lahjaks (mahutuvus väike ja käivitusvoolu vähe)?
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Postitatud: E Sept 19, 2016 12:03 pm
Postitas eerik2
540A käivitusvooluga on bensuka aku aga see ei tohiks probleemiks olla. Kui keedab hapet välja, siis on probleemiks pingeregulaator. Peale käivitust on generaatori koormus suur. Kui rihm viliseb, siis tuleb see ära pingutada. Soovitan kasutada sellist rihma, kus kiilrihmale on hambad sisse lõigatud, peavad paremini. Üleüldse võiks generaatori üle kontrollida - väljundpinge, harjad, kollektor, laagrid.
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Postitatud: E Sept 19, 2016 12:48 pm
Postitas Jopiselg
Kasutusel on kiilrihmad, mis hammastega ja pingutamisega kaob asi ainult ajutiselt ära. Peale pingutamist saab teha mõned käivitused ja vilin on jälle tagasi.
Kas pingeregulaaaator on generaatoris see või saab seda vahetada ka ilma genekat vahetamata?
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Postitatud: E Sept 19, 2016 1:37 pm
Postitas 999
akud keevad üle siis kas pingergulaator laeb üle või akud lühises (akud surevad alati rutem kui töötavad paaris ehk kaks akut paraleelselt,kui vahtada siis mõlemad akud muidu vana aku tapab uue ka ära)
rihmad vilistavad siis rihmarataste soonte küljed kumeraks kulunud (ka lintrihmaga) aitab rataste kerge üle treimine või rataste vahetus
ädapärast aitab ka suva aerosoolõli (mitte silikoon) võtab rimapinna natu pehmeks ja ei vigise
edu jõudu
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Postitatud: E Sept 19, 2016 1:41 pm
Postitas 999
geneka pingeregulaatori ajab segaseks ka lühisel diood sillas ,ehk vahelduv impuls tuleb akule peale .see ajab ka vahest terve auto aju segaseks rääkimatta raadiost
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Postitatud: E Sept 19, 2016 4:42 pm
Postitas v6sa
Jopiselg kirjutas:
...
Mõni kuu sõitmist ja geneka rihmad hakkasid külma mootoriga vilisema ja akud lähevad pealt märjaks(ajavad hapet välja). Vahetasin rihmad uuesti ära ja sama teema - külma mootorida vilised sõitma minnes ca 5-10 minutit. Olen kasutanud ka seda spray laadset toodet, mis peaks rihmade vilina ära kaotama, aga see lahendab probleemi ainult 2-3 käivituseks. Rihmarullikud on kontrollitud ja nendes probleem ei ole. Kas probleem võib olla akudes, et need jäävad liiga lahjaks (mahutuvus väike ja käivitusvoolu vähe)?
Palju on laadimispinge kummagi aku klemmidel? Mõõda eraldi nii siis, kui viliseb kui pärast vaikuse saabumist.
On kogemus ühe Mitsu genekaga, mille pingeregulaator külmalt andis pea 16+V, aga soojalt mõnusalt 14,3V. Akud konkreetsel isendil ei kestnud kuigi kaua...
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Postitatud: E Sept 19, 2016 7:32 pm
Postitas 999
selline juhus ka old ,kere ja mootori vaheline massi juhe katki osaliselt gene laadis täiega koguaeg ja lammutas rihmad ära
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Postitatud: T Sept 20, 2016 11:29 am
Postitas LR90
Kiilrihm hakkab vilistama ka siis kui ta veab soone põhjas, ehk on liiga kitsas.
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Postitatud: T Sept 20, 2016 8:24 pm
Postitas eerik2
Kas tõesti leidub neid, kes panevad vale laiusega kiilrihma peale??
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Postitatud: T Sept 20, 2016 9:03 pm
Postitas TiitR
eerik2 kirjutas:Kas tõesti leidub neid, kes panevad vale laiusega kiilrihma peale??
Rihm ei pruugi olla vale. Piisab, kui rihma seib on piisavalt kulunud ja rihm ei tööta enam külgedega, vaid liigub soone põhja.
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Postitatud: T Sept 20, 2016 9:47 pm
Postitas LR90
eerik2 kirjutas:Kas tõesti leidub neid, kes panevad vale laiusega kiilrihma peale??
Piisab ju 13mm rihma asemel 11mm rihma panekust.
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Postitatud: T Sept 20, 2016 10:23 pm
Postitas eerik2
Mõlema variandi puhul on ju näha, et rihm pole õigesti peal.