Infot linttraktorite kohta (vene dt ja t seeria)

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

smurhv
Rock Crawler
Postitusi: 971
Liitunud: N Veebr 15, 2007 9:59 pm

Infot linttraktorite kohta (vene dt ja t seeria)

Postitus Postitas smurhv »

Vaja soetada buldooser-linttraktor.
Kuldses börsis palju erinevaid müügil. Kas keegi teab lähemalt rääkida mis vahet on t-75 ja dt-75 mudelitel? Ja üldiselt kasulikku infot mootorite ja tehnika osas.
Masinat vaja mullakihi kokku lükkamiseks ja pinna silumiseks.
Miks just vene tehnika, sest eelarve ostuks sitt ja uut masinat ei kannata osta.
Y61
#540 Mudmen
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 901
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: Infot linttraktorite kohta (vene dt ja t seeria)

Postitus Postitas heeringas »

Mis neil ikka vahet .
Ühel on durbo.
Sulle on aga kõigetähtsam aeglustuskastiga isend ning ühe silindriga tera.

Ah ja mull just üks selline isend vedelema jäänud (mullatööd valmis)

Kui huvi siis telefon.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Infot linttraktorite kohta (vene dt ja t seeria)

Postitus Postitas honkomees »

smurhv kirjutas:... Kas keegi teab lähemalt rääkida mis vahet on t-75 ja dt-75 mudelitel? ...
mu traktorite alased teadmised lootusetult (ca 40 a) roostes, kuid ma ei mäleta mudelit T-75, olid T-74 (millega praktikal töötasin) ja DT-75, mida meie kandis tol ajal ei näinud, vaid koolis õppisin. Noh ja vanematest nt DT-54, mis oli hää rahulik masin.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
smurhv
Rock Crawler
Postitusi: 971
Liitunud: N Veebr 15, 2007 9:59 pm

Re: Infot linttraktorite kohta (vene dt ja t seeria)

Postitus Postitas smurhv »

heeringas kirjutas:Mis neil ikka vahet .
Ühel on durbo.
Sulle on aga kõigetähtsam aeglustuskastiga isend ning ühe silindriga tera.

Ah ja mull just üks selline isend vedelema jäänud (mullatööd valmis)

Kui huvi siis telefon.
Helistan homme!
Y61
#540 Mudmen
smurhv
Rock Crawler
Postitusi: 971
Liitunud: N Veebr 15, 2007 9:59 pm

Re: Infot linttraktorite kohta (vene dt ja t seeria)

Postitus Postitas smurhv »

honkomees kirjutas:
smurhv kirjutas:... Kas keegi teab lähemalt rääkida mis vahet on t-75 ja dt-75 mudelitel? ...
mu traktorite alased teadmised lootusetult (ca 40 a) roostes, kuid ma ei mäleta mudelit T-75, olid T-74 (millega praktikal töötasin) ja DT-75, mida meie kandis tol ajal ei näinud, vaid koolis õppisin. Noh ja vanematest nt DT-54, mis oli hää rahulik masin.
Ega ausalt ootasingi infot asjameestelt kes nendega kokku puutunud. Infot olen saanu kuldsest börsist ja pead ei anna t75 osas aga mõnda pakutakse sellise mudeli all. Ags mis loom see t-74 on? Võrreldes dt-75?

Tean et t-100 on legendaarne "joss" (Josif Stalini järgi) mis peaks vast võimekaim neist olema aga selle masina vanus on vist pensionieas ja tehnika vana.
T ja DT-75 toodeti ka 90-ndatel?
Y61
#540 Mudmen
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Infot linttraktorite kohta (vene dt ja t seeria)

Postitus Postitas honkomees »

harisin ennast, T-75 on olemas olnud jah, toodetud 1959-62, https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2-75 .
T-74 eelkäija siis. See 74 on Harkovi tehase traktor, mille tootmine lõppes ikka kusagil 80-ndatel.

Stalingradi/Volgogradi tehase DT-75 on alates 1962 a tehtud vist lõpmatu arv modifikatsioone, eri kabiinide ja mootoritega, esimene oli gaz-51 kabiiniga :lol: Toda tehakse praegugi, Sisu mootoriga jne ...
muide, vaevalt enam 90-ndatel midagi lintraktoritest Eestisse toodi.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
Külahull
Rock Crawler
Postitusi: 599
Liitunud: K Okt 08, 2008 8:55 pm

Re: Infot linttraktorite kohta (vene dt ja t seeria)

Postitus Postitas Külahull »

Teemaalgataja võiks vaadata automoto.ee foorumisse. Seal on erinevatest liikuritest kirjutatud lõputult ja linttraktoritest eraldi teemad ka rasketehnika all.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4437
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Re: Infot linttraktorite kohta (vene dt ja t seeria)

Postitus Postitas Movistar »

heeringas kirjutas: Ühel on durbo.
Misasi see durbo on?
HM Racing Team
Kasutaja avatar
eerik2
Fitting 44"
Postitusi: 418
Liitunud: T Juul 21, 2015 6:15 pm
Asukoht: Allpool Emajõge

Re: Infot linttraktorite kohta (vene dt ja t seeria)

Postitus Postitas eerik2 »

Kui vähegi võimalus osta TD-75 SMD-16, SMD-17 või SMD-18 mootoriga. Nendele on võimalik paigaldada turbo, kui seda pole. Samas remontides peab jälgima, et väntvõlli vahetuse korral ei paneks sinna SMD-14 või SMD-15 mootori väntvõlle. Siis on pilpad taga. Ära osta Altai mootoriga varianti. Aeglustuskast pole niiväga vajalik, jõuab ka niisama lükata. Kui siiski isu aeglustuskasti järgi, otsi masinat turbatootmisfirmadest. Võid saada isendi, millel on 42 käiku (6-astmeline aeglustuskast). Aga seal pead vaatama, et ei ostaks täislaiade lintidega versiooni, need lindid tavamaastikul vastu ei pea. Siinkandis mõni aasta juba kaks tükki vedeleb, homme võin uurida, mis seisus on ja mis hinda küsitakse.
Movistar kirjutas:
heeringas kirjutas: Ühel on durbo.
Misasi see durbo on?
durbo on nii poole pehmem variant turbost, tekib tavaliselt siis, kui keel pehmeks läheb :)
F-250XLT 7,3D
smurhv
Rock Crawler
Postitusi: 971
Liitunud: N Veebr 15, 2007 9:59 pm

Re: Infot linttraktorite kohta (vene dt ja t seeria)

Postitus Postitas smurhv »

eerik2 kirjutas:Kui vähegi võimalus osta TD-75 SMD-16, SMD-17 või SMD-18 mootoriga. Nendele on võimalik paigaldada turbo, kui seda pole. Samas remontides peab jälgima, et väntvõlli vahetuse korral ei paneks sinna SMD-14 või SMD-15 mootori väntvõlle. Siis on pilpad taga. Ära osta Altai mootoriga varianti. Aeglustuskast pole niiväga vajalik, jõuab ka niisama lükata. Kui siiski isu aeglustuskasti järgi, otsi masinat turbatootmisfirmadest. Võid saada isendi, millel on 42 käiku (6-astmeline aeglustuskast). Aga seal pead vaatama, et ei ostaks täislaiade lintidega versiooni, need lindid tavamaastikul vastu ei pea. Siinkandis mõni aasta juba kaks tükki vedeleb, homme võin uurida, mis seisus on ja mis hinda küsitakse.
Movistar kirjutas:
heeringas kirjutas: Ühel on durbo.
Misasi see durbo on?
durbo on nii poole pehmem variant turbost, tekib tavaliselt siis, kui keel pehmeks läheb :)

Kuidas teha vahet nendel SMD-del?

Kuskandis sa asud?
Mul tööpõld Läänemaal.
Y61
#540 Mudmen
smurhv
Rock Crawler
Postitusi: 971
Liitunud: N Veebr 15, 2007 9:59 pm

Re: Infot linttraktorite kohta (vene dt ja t seeria)

Postitus Postitas smurhv »

Külahull kirjutas:Teemaalgataja võiks vaadata automoto.ee foorumisse. Seal on erinevatest liikuritest kirjutatud lõputult ja linttraktoritest eraldi teemad ka rasketehnika all.
Jah, ka sealt ühtteist lugenud aga uurin ka siit.
Y61
#540 Mudmen
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2484
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Infot linttraktorite kohta (vene dt ja t seeria)

Postitus Postitas v6sa »

smurhv kirjutas:Vaja soetada buldooser-linttraktor.
Kuldses börsis palju erinevaid müügil. Kas keegi teab lähemalt rääkida mis vahet on t-75 ja dt-75 mudelitel? Ja üldiselt kasulikku infot mootorite ja tehnika osas.
Masinat vaja mullakihi kokku lükkamiseks ja pinna silumiseks.
Miks just vene tehnika, sest eelarve ostuks sitt ja uut masinat ei kannata osta.
Kas eesmärk on teha tööd või nautida vanatehnikat.

Esimesel juhul ei kõlba kumbki Esimeseks Buldooseriks. Liiga palju peab viisaka lõpptulemuse saamiseks oskama. Aga kui paarkümmend aastat harjutada igapäevaselt, siis saab Oma Traktoriga hea tulemuse küll, on elu (ja vanade natimeeste töö) näidanud. Kollane Kopp kogenud juhiga teeb sama töö siiski oluliselt kiiremini ära.

T-75 müügikuulutuses on kirjaviga, minu silma alla sattnud müügikuulutused on ikka DT-75 olnud. Selle peamine erinevus varasemast T-74st on pööramismehhanism/jõuülekanne. Vanemal on külgsidurid koos kogu hõõrdkatete kasutamisest tulenevate rõõmudega. Hilisemal planetaarid ja kaks lintpidurit nende pruukimiseks kummaski lõppülekandes. Paraku lahtine differ, mistõttu fikseeritud raadiusega pöörded (nagu Päris Buldooseritel) nendega enamasti ei õnnestu. Vähemalt esimese paari aasta jooksul, hiljem õpivad käsi ja jalg koos töötama. Kui õpivad... Erinevusi on veel, aga see on peamine ja oluline.

Suurem jama on tera kõrguse reguleerimisega. Algne jagur P80-3 on fikseeeruvate siibrite ja tagastusautomaatidega. Koos vedrustusega alusvankriga tahab tasase tulemuse saamine Wägga Tundlikku näppu. Enamus Wana Kooli natimehi kiskus terasektsiooni siibrilt kuulid välja, sai täpsemalt juhtida. Muidu kipub ikka lainet tulema. Et kust ma tean - no on kogemust.

Soolintide kulumine on üks häda. Suurem häda on sellega, et need on siledad ja ei paku nii head haaret. Samuti murduvad kilbid kergesti, kui kivi/känd alla jääb. Kaalub see kolakas ju päris palju...

Niisama müramiseks võta see, kumb kobedam on. Varuosadega oled niikuinii üksi ja KB armul, külgsidurite pesu keberniidi kompenseerib T-74 turskem välimus ja muhe tööhääl originaalsummutiga. Ja see lükanduks. :br Mullakuhilad toimetavad mõlemad ühest kohast teise ja kõik paakipandu ka suitsuks muutub.
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
smurhv
Rock Crawler
Postitusi: 971
Liitunud: N Veebr 15, 2007 9:59 pm

Re: Infot linttraktorite kohta (vene dt ja t seeria)

Postitus Postitas smurhv »

[/quote]Kas eesmärk on teha tööd või nautida vanatehnikat.

Esimesel juhul ei kõlba kumbki Esimeseks Buldooseriks. Liiga palju peab viisaka lõpptulemuse saamiseks oskama. Aga kui paarkümmend aastat harjutada igapäevaselt, siis saab Oma Traktoriga hea tulemuse küll, on elu (ja vanade natimeeste töö) näidanud. Kollane Kopp kogenud juhiga teeb sama töö siiski oluliselt kiiremini ära.

T-75 müügikuulutuses on kirjaviga, minu silma alla sattnud müügikuulutused on ikka DT-75 olnud. Selle peamine erinevus varasemast T-74st on pööramismehhanism/jõuülekanne. Vanemal on külgsidurid koos kogu hõõrdkatete kasutamisest tulenevate rõõmudega. Hilisemal planetaarid ja kaks lintpidurit nende pruukimiseks kummaski lõppülekandes. Paraku lahtine differ, mistõttu fikseeritud raadiusega pöörded (nagu Päris Buldooseritel) nendega enamasti ei õnnestu. Vähemalt esimese paari aasta jooksul, hiljem õpivad käsi ja jalg koos töötama. Kui õpivad... Erinevusi on veel, aga see on peamine ja oluline.

Suurem jama on tera kõrguse reguleerimisega. Algne jagur P80-3 on fikseeeruvate siibrite ja tagastusautomaatidega. Koos vedrustusega alusvankriga tahab tasase tulemuse saamine Wägga Tundlikku näppu. Enamus Wana Kooli natimehi kiskus terasektsiooni siibrilt kuulid välja, sai täpsemalt juhtida. Muidu kipub ikka lainet tulema. Et kust ma tean - no on kogemust.

Soolintide kulumine on üks häda. Suurem häda on sellega, et need on siledad ja ei paku nii head haaret. Samuti murduvad kilbid kergesti, kui kivi/känd alla jääb. Kaalub see kolakas ju päris palju...

Niisama müramiseks võta see, kumb kobedam on. Varuosadega oled niikuinii üksi ja KB armul, külgsidurite pesu keberniidi kompenseerib T-74 turskem välimus ja muhe tööhääl originaalsummutiga. Ja see lükanduks. :br Mullakuhilad toimetavad mõlemad ühest kohast teise ja kõik paakipandu ka suitsuks muutub.[/quote]

Eesmärgid on esialgu suured ja ca 2ha maad on vaja kokku koorida ja uuesti haljastada.

Aja ja raha kokkuhoiu mõttes on olemas inimene tulemas palgale "selle masinaga" töö tegemiseks. Jään ikka oma ridadesse, pole suurem asi masinist ja tanki juhtida ei oska.

Aga tänud ülevaate eest!

Varuosade pille ka paar tk müügis KB-s.
Y61
#540 Mudmen
Uko
Rock Crawler
Postitusi: 663
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:38 pm
Asukoht: viljandi

Re: Infot linttraktorite kohta (vene dt ja t seeria)

Postitus Postitas Uko »

No kaks hektarit maad ja keegi tuleb ilma rahata seda siluma nagu aru saada on.Kas on sellel asjal mingi mõte ka või?Kokkuhoid äkki?Neid asju on tehtud nii ja naa.On keeratud ekskavaatoriga pealmine kiht tagurpidi ja silutud buldoozeriga.Kõige kiirem varjant kusjuures.Aga olen näinud kui üks Elva ,Valga kandi mees kunagi terve golfiväljaku kopaga silus.Rehaga polnud seal enam midagi teha.Aga praegused kaasaegsed buldoozerid teevad sellise töö ära ühe päevaga,no nii450€ ehk, pluss treiler.Kas tuleb odavam ise jaurata terve nädal või rohkemgi?
olge marurahulikud!
smurhv
Rock Crawler
Postitusi: 971
Liitunud: N Veebr 15, 2007 9:59 pm

Re: Infot linttraktorite kohta (vene dt ja t seeria)

Postitus Postitas smurhv »

Uko kirjutas:No kaks hektarit maad ja keegi tuleb ilma rahata seda siluma nagu aru saada on.Kas on sellel asjal mingi mõte ka või?Kokkuhoid äkki?Neid asju on tehtud nii ja naa.On keeratud ekskavaatoriga pealmine kiht tagurpidi ja silutud buldoozeriga.Kõige kiirem varjant kusjuures.Aga olen näinud kui üks Elva ,Valga kandi mees kunagi terve golfiväljaku kopaga silus.Rehaga polnud seal enam midagi teha.Aga praegused kaasaegsed buldoozerid teevad sellise töö ära ühe päevaga,no nii450€ ehk, pluss treiler.Kas tuleb odavam ise jaurata terve nädal või rohkemgi?
Teeks nii et hoiaks arvamused vakka ja konsentreeruks siin teemas aunult arutelule tehnika osas. Reaalne kalkulatsioon on olemas maaparandusettevõttelt sellises summas mis ületab t-75 ostu ja mehe palga. Praegu on huvi on ikka tehnika osta ja ise teha tööd koos palgatud juhiga. 450€ eest saad endale Trooperi osta
Y61
#540 Mudmen
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”