Sorry kui on rumal küsimus, kuid:
Miks ei kasutata offroad võistlusautodel hüdrostaatilist ülekannet? Vähemalt on siinmail kõik masinad, mida ma näinud olen, traditsionaalse skeemiga, sõltuvad sillad, kardaanid, vahekast jne.
Hüdraulilist ülekannet kasutades saaks ju igat ratast sõltumatult juhtida, mis peaks olema ju maastikusõidu holy grail?
Üks näide:
Re: Hüdrostaatiline ülekanne
Postitatud: N Juun 16, 2016 9:04 pm
Postitas Praks1
Esiteks kaal, õli jahutamine, keerukus jne n....s ja eelis oleks mis?Meie masinad peavad olema võimelised 100+ km järjest läbima ja kiirus peaks ka 100+Km/h olema.
Need triali pillid läbivad mõnisada meetrit.
Re: Hüdrostaatiline ülekanne
Postitatud: E Juun 20, 2016 10:32 am
Postitas totu
Kaal ja hind. Lisaks on just "virtuaalse diferentsiaali" lukustamine peaaegu võimatu. Olen sellel teemal fantaseerinud ja plusse miinuseid ritta pannud, miinuseid oluliselt rohkem. Meil vints hüdrostaatilise ajamiga, hea aga lõpuniehitamiseks oleks ca. 3kilo veel vaja investeerida ja siin on jutt ainult 30kW st.
Re: Hüdrostaatiline ülekanne
Postitatud: E Juun 20, 2016 6:36 pm
Postitas linnuke
Täiesti võimalik ju.Mõniteist aastat tagasi,kui Romurallid veel popid olid,panime Mosse õli jõul liikuma.Hüdromootor ajas kardaani asemel ringi tagasilda.Niiet,kui sillas oleks olnud lukud,toimiks küll.Ka roolisüsteem oli õli peal,pärit mingilt tõstukilt.Rahvas tegi veel nalja,et miks vollad nii lühikesed,muidu töötaks alt äralöödud sild ka mõned meetrid eemal.
Hoh,see oli küll nn.pulliprojekt.Tahtsin lihtsalt öelda,et kõik võimalik.
Re: Hüdrostaatiline ülekanne
Postitatud: E Juun 20, 2016 8:09 pm
Postitas totu
linnuke kirjutas:Täiesti võimalik ju.Mõniteist aastat tagasi,kui Romurallid veel popid olid,panime Mosse õli jõul liikuma.Hüdromootor ajas kardaani asemel ringi tagasilda.Niiet,kui sillas oleks olnud lukud,toimiks küll.Ka roolisüsteem oli õli peal,pärit mingilt tõstukilt.Rahvas tegi veel nalja,et miks vollad nii lühikesed,muidu töötaks alt äralöödud sild ka mõned meetrid eemal.
Hoh,see oli küll nn.pulliprojekt.Tahtsin lihtsalt öelda,et kõik võimalik.
Kusjuure roolisüsteemid on enamustel võistlusautodel hüdrostaatilised. Erinevalt kolbmootorist suudab inimene end mõlemat pidi liigutada ja püsiva ülekandearvuga hüdrostaat ei ole midagi kallist ja keerulist, asi läheb jamaks kui vaja pumba suunda ja töömahtu muuta ja mootori töömahtu ka, kui seda veel 100+ kW ga teha läheb asi üsna keeruliseks ja kalliks. Muuseas hüdrostaat kuumeneb kõigist hüdro..... dest kõige vähem, st. on parima kasuteguriga vedelikülekanne. Väga täpse komponentide valikuga on võimalik kaaluga jääda klassikalise automaatkasti suurusjärku aga resursiga on üsna kerge ämbrisse astuda, seda isegi seeriatoodangul nähtud. Kes on valmis reaalselt asja tegema hakkama, jagan heameelega mõtteid. Kui kellelegi suurema minilaaduri tandempum "taevast alla sajab", võiks asja isegi inimlikku hinda saada.
Re: Hüdrostaatiline ülekanne
Postitatud: E Juun 20, 2016 9:19 pm
Postitas Bytewize
Minult saab hüdromootorid ja kui väga moosida, siis ühe muudetava kubatuuriga suure pumba leiab kah.
Re: Hüdrostaatiline ülekanne
Postitatud: E Juun 20, 2016 10:03 pm
Postitas linnuke
totu kirjutas:
linnuke kirjutas:Täiesti võimalik ju.Mõniteist aastat tagasi,kui Romurallid veel popid olid,panime Mosse õli jõul liikuma.Hüdromootor ajas kardaani asemel ringi tagasilda.Niiet,kui sillas oleks olnud lukud,toimiks küll.Ka roolisüsteem oli õli peal,pärit mingilt tõstukilt.Rahvas tegi veel nalja,et miks vollad nii lühikesed,muidu töötaks alt äralöödud sild ka mõned meetrid eemal.
Hoh,see oli küll nn.pulliprojekt.Tahtsin lihtsalt öelda,et kõik võimalik.
Kusjuure roolisüsteemid on enamustel võistlusautodel hüdrostaatilised. Erinevalt kolbmootorist suudab inimene end mõlemat pidi liigutada ja püsiva ülekandearvuga hüdrostaat ei ole midagi kallist ja keerulist, asi läheb jamaks kui vaja pumba suunda ja töömahtu muuta ja mootori töömahtu ka, kui seda veel 100+ kW ga teha läheb asi üsna keeruliseks ja kalliks. Muuseas hüdrostaat kuumeneb kõigist hüdro..... dest kõige vähem, st. on parima kasuteguriga vedelikülekanne. Väga täpse komponentide valikuga on võimalik kaaluga jääda klassikalise automaatkasti suurusjärku aga resursiga on üsna kerge ämbrisse astuda, seda isegi seeriatoodangul nähtud. Kes on valmis reaalselt asja tegema hakkama, jagan heameelega mõtteid. Kui kellelegi suurema minilaaduri tandempum "taevast alla sajab", võiks asja isegi inimlikku hinda saada.
Kusjuure roolisüsteemid on enamustel võistlusautodel hüdrostaatilised.Kas pead ikka silmas ilma roolikarbita süsteemi,või lihtsalt roolivõimu