1. leht 2-st

Sorento tagaveoliseks?

Postitatud: R Juun 10, 2016 11:03 pm
Postitas TarmoT
Kas kellelgi kogemust,kuidas ja kas tagaveolisena toimib ja kui palju kütusekulu langeb,kui esisilla kardaan suveks alt ära võtta?

Re: Sorento tagaveoliseks?

Postitatud: R Juun 10, 2016 11:05 pm
Postitas Movistar
See on mingi nali vist?

Re: Sorento tagaveoliseks?

Postitatud: R Juun 10, 2016 11:38 pm
Postitas RistoRR
Eks maastur tüüpi liikureid ostetaksegi ju ökonoomsuse pärast :roll:

Re: Sorento tagaveoliseks?

Postitatud: L Juun 11, 2016 12:16 am
Postitas TarmoT
See ju lihtne matemaatika! Kui talvel vaja maalt välja saada peaks olema 4*4 auto ca 3-4 kuud aastas,suvel aga pole ju nelikut vaja ja kui läbisõit ca 6000-7000 km kuus,siis juba 2l 100 km kohta päris hea kokkuhoid,arvan ma.Pealegi pole Sorento miski eriline maastur,vaid teoorias lihtsalt tagaveoline auto,mille esisild peaks ju lülituma vaid tagarataste haardumise kadumisel või 4*4aeglustiga.Niisiis kui kellelgi asi praktikas katsetatud,oleksin tagasiside eest tänulik...

Re: Sorento tagaveoliseks?

Postitatud: L Juun 11, 2016 12:39 am
Postitas RistoRR
Nii teoorias kui ka praktikas on sul lihtsalt vale vahekastiga eksemplar. 2l sajale võid sa kardaani eemaldades unistustes maha saada. Jah, ka sorento oskab maastur olla, korduvalt tõestatud mitteuskujatele. Kui tahad 2l sajale väiksemat küttekulu ja ''neliveolist'' siis vaheta mõne pseudomaasturi vastu välja.
Pikk jutt, s*tt jutt, aga point selles, et lase sel kardaanil olla. Ei muutu selle eemaldamisega sul seal midagi...

Re: Sorento tagaveoliseks?

Postitatud: E Juun 13, 2016 8:53 am
Postitas Maaks
Mis aasta autost jutt? Teadjamad võiks kommenteerida, kas vanal sorentol on vahekastis tagasild "otse" küljes ja esisilt lülitatakse läbi keskdifr juurde? Siis teoreeiliselt saab esigardaani eemaldamisega auto 2-e veoliseks muuta.
AGA selle tegevusega ei saavutata mitte mingit säästu ju :lol: (ok, gardaani kaalu arvelt imetilluke osa) Sorentol ei ole veovõllid rattast lahutatavad (minuteada), seega veovõllid ja esisild pöörleks kaasa ka gardaani eemaldamisega
PS 2009 ja edasi on auto esiveoline ja tagasild lülitatakse vajadusel järgi. Kui sellel tagumine gardaan eemaldada saab auto esiveoliseks "konvertida".

Re: Sorento tagaveoliseks?

Postitatud: E Juun 13, 2016 9:04 am
Postitas RistoRR
No jutu järgi saan aru, et tegemist TOD kastiga. Esisild lülitub vahekastist igal kiirendusel järgi (eeldusel, et kast elus on). Sellel versioonil veovõlle lahti ei ühendata. Seepärast ei võidagi kardaani eemaldamisega midagi. Vahekast ja sild jäävad omapead ikka kaasa töllerdama. Kasu seega sisuliselt 0 ja kruusal näiteks juba kehvem sõita. Tagaveolisena on sorento kruusal kastikatele sarnanev, tagaots põrkab ja otsib oma teed :P

Re: Sorento tagaveoliseks?

Postitatud: R Mär 03, 2017 9:56 pm
Postitas sethtanel
Omal on ka Sorento ja veovalikus on 2Hi 4Hi 4Low
2Hi korral ongi tagaveoline ja esimene kardaan kaasa ei liigu.
4Hi on ikkagi soovituslik vahetevahel sees hoida sain teada.
Autol oli kõik korras aga esimesel kardaaniristil oli väike loks sees ja ülevaatuselt läbi ei lastud. Mõtlesin, et saab vaid selle risti lasta vahetada ja korras no see rist mingi 12 euri. Kardaaniremondi kohta jõudnuna lasnamäele tuli välja, et nii need asjad ikka ei käi. Vaja seda kardaani ka taastada 360 euri. võeti alt ära aga siis tuli välja et see oli all olnud 10aastat valet pidi ja oli täiesti kinni roostetanud, mitte kasutamise pärast. Tuligi siis uus osta. Et täiesti asutu vidina pärast, mida pole kümme aastat vaja läinud "nužžiti" ülevaatuspunktis(Tallinnas pärnumaante lõpus) lõpuks läbi ja remont läks maksma 1/4 auto hinnast.

Re: Sorento tagaveoliseks?

Postitatud: R Mär 03, 2017 11:26 pm
Postitas RistoRR
sethtanel kirjutas:Omal on ka Sorento ja veovalikus on 2Hi 4Hi 4Low
2Hi korral ongi tagaveoline ja esimene kardaan kaasa ei liigu.
4Hi on ikkagi soovituslik vahetevahel sees hoida sain teada.
Autol oli kõik korras aga esimesel kardaaniristil oli väike loks sees ja ülevaatuselt läbi ei lastud. Mõtlesin, et saab vaid selle risti lasta vahetada ja korras no see rist mingi 12 euri. Kardaaniremondi kohta jõudnuna lasnamäele tuli välja, et nii need asjad ikka ei käi. Vaja seda kardaani ka taastada 360 euri. võeti alt ära aga siis tuli välja et see oli all olnud 10aastat valet pidi ja oli täiesti kinni roostetanud, mitte kasutamise pärast. Tuligi siis uus osta. Et täiesti asutu vidina pärast, mida pole kümme aastat vaja läinud "nužžiti" ülevaatuspunktis(Tallinnas pärnumaante lõpus) lõpuks läbi ja remont läks maksma 1/4 auto hinnast.
Ma oleks kohe siis kenasti uurinud vanadelt, et kust otsast see esimene kardaan liiklusohutust mõjutab. Ülevaatajatel ei tasu lasta endale pähe ka s*ttuda, suur osa on neist läbi kõrbenud autoremontijad või veel hullemad kodanikud, autodest ei tea nad küll suurt miskit :roll:

Re: Sorento tagaveoliseks?

Postitatud: L Mär 04, 2017 8:12 am
Postitas Uko
Pigem kasutada häid õlisid teha korda pidurid ja tuld!Sorento vahekastis on kõik asjad piisavalt peenikese ehitusega,et erilist lisaraskust kaasa ei veeta.Samas on kuradi hea kui äkki on seda silda kusagil lambi kohas korraks vaja.Võib ju ringi poolest natuke suuremad rattad alla sebida ,saab ka kiiremini edasi ja küttekulu natuke alla.

Re: Sorento tagaveoliseks?

Postitatud: T Mär 07, 2017 5:35 pm
Postitas Maaks
sethtanel kirjutas:Omal on ka Sorento ja veovalikus on 2Hi 4Hi 4Low
2Hi korral ongi tagaveoline ja esimene kardaan kaasa ei liigu.
"Esigardaani" (niipalju kui teda on) ja esimesi veovõlle ajavad ringi ju rattad kui auto sõidab! Kataloog ei näita, et oleks Sorentol automaatseid hub-e. Mis aasta ja mootor/kast - äkki ma ei oska vaadata :)

Re: Sorento tagaveoliseks?

Postitatud: T Mär 07, 2017 7:56 pm
Postitas RistoRR
Maaks kirjutas:
sethtanel kirjutas:Omal on ka Sorento ja veovalikus on 2Hi 4Hi 4Low
2Hi korral ongi tagaveoline ja esimene kardaan kaasa ei liigu.
"Esigardaani" (niipalju kui teda on) ja esimesi veovõlle ajavad ringi ju rattad kui auto sõidab! Kataloog ei näita, et oleks Sorentol automaatseid hub-e. Mis aasta ja mootor/kast - äkki ma ei oska vaadata :)
Esisllas lülitatakse veovõllid lahti ja seega kardaan kaasa ei käi

Re: Sorento tagaveoliseks?

Postitatud: K Mär 08, 2017 9:34 am
Postitas Maaks
RistoRR kirjutas:
Maaks kirjutas:
sethtanel kirjutas:Omal on ka Sorento ja veovalikus on 2Hi 4Hi 4Low
2Hi korral ongi tagaveoline ja esimene kardaan kaasa ei liigu.
"Esigardaani" (niipalju kui teda on) ja esimesi veovõlle ajavad ringi ju rattad kui auto sõidab! Kataloog ei näita, et oleks Sorentol automaatseid hub-e. Mis aasta ja mootor/kast - äkki ma ei oska vaadata :)
Esisllas lülitatakse veovõllid lahti ja seega kardaan kaasa ei käi
Läbi millise sõlme see "operatsioon" toimub?
Pilt
Pilt

Re: Sorento tagaveoliseks?

Postitatud: K Mär 08, 2017 10:32 am
Postitas RistoRR
Läbi selle mida pildil pole. TOD kastiga isendil ei ole sillas lülitust, EST kastiga on.

Re: Sorento tagaveoliseks?

Postitatud: N Mär 09, 2017 2:37 pm
Postitas Maaks
RistoRR kirjutas:Läbi selle mida pildil pole. TOD kastiga isendil ei ole sillas lülitust, EST kastiga on.
TOD all mõtled sa 'Torque on Demand' ehk siis autot millel nupp AUTO ja 4WD-LO asenditega? Mis lühend see EST on seda ma ei tea. Eeldan et kõik ülejäänud Sorentod (nupp 2WD/4WD-Hi/4WD-LO asenditega) kuni 2009a mudeliuuenduseni.
Aga pole vahet, neil ei ole sildades MITTE MINGIT põhimõttelist vahet, kõik need lülitused tehakse vahekastis ja kõikide veorežiimide korral pöörlevad veovõllid ja gardaanid ratastega kaasa.