Pepe ja tema seiklused mudases kosmoses
Postitatud: T Apr 19, 2016 12:09 am
Tervist
Väike must huumor alguses ära solvu...
Igasugu küsimusi on küsitud projekti kohta aga mina küsiks mida sa Viljar Mäesepale teinud oled, et sellist mootorit soovitas?Mõnele lähisugulasele lapse ja nüüd ei maksa alimente vms?Väike arvutus.(8sek+8sek)x30=480sek /60= 8min.Mitu korda 30 sõidu jooksul on V.M mootor vms. laiali lendanud.See ei ole parim mootor kohe kindlasti, kiirendus ja mudamülgas on 2 väga erinevat asja.Miks ta näiteks GTR kahe siduriga kompotti ei soovitanud? Sinu mootor saab väga madalaid pöördeid ja kõrgeid pöördeid ja äkilisi pöörete kõikumisi ja selle malmist(habras) nukkvõlli lõhud kiiremini mudas kui kiierendades.Sul on sidur ja manuaalkast ja valed ülekandearvud lõhuvad selle mootori väga kiiresti.Pane heaga sinna titaanist nukad, klapid ja teised vedrud ja kui saad siis turbo/d väiksemad kui madalamatel pööretel tahad särtsu kätte saada..nukkvõllide valimisel pead hoolikalt valima ka turbosid.
V.M auto rehvi kontaktpind on heal juhul 2xA4 lehe suurune, Sinu rehvid istuvad enamus aega pool või rohkem maa all ja veeretakistus on suurem ma pakun kui asfaltil paugutades.Sina haudud kuumened üle mädaaugus V.M saab mõnusat jahutavat tuult kapoti alla...karterituulutus ringi teha alumise otsa jahutamiseks+õlijahutus?
Tempermalm on ainuke malmi liik mida saad keevitada terase elektroodiga.Keevitamisega on nii, et pead teadma milline keemiline koostis materjalil on ja millised on omadused enne ja peale keevitamist ja kui need sulle sobivad siis vali see materjal.Mat.markeeringu järgi saad täpsed juhised ka keevitamiseks.Külmakindlus peaks olema ka üle vaadatud kui plaan kasutada alla 0 temp.Kuna toruraam on nn.kroomterasest siis täiesti erineva keemiliise koostisega roostevaba sinna külge keevitamine on peavalu ja roosteva "sipleb" kuumutades palju st. aatomid ei ole jahtudes enam omal kohal tagasi hulguvad ringi mööda küla.Kasuta nn kroomteras plekki näiteks tootja Thyssenkrupp liigub ka meil ja kodulehelt leiad kindlasti tabeleid keevitamise jms kohta markeeringuid.Too ei siple ja ei lagune keemiliselt ei ole ka rabamuldade leeliste aluste suhtes nii tundlik ja deformeerub.Kütesepaagi võiks ka edukalt teha 2mm. "kroomplekist".Selle eelis lihtne koostada, keevitada.Kui al.paak katki paak läheb siis al.keevitamine puhastamine parandamine on suur töö, peavalu.Kaalueelis minimaalne, mat. hinna poolest eelist ka pole.
Isiklikult oleks valinud R6 mootori, saad kaalu rohkem tahapoole, vähem kola, headereid manifolde küljes ja hea kui oleks kompressor, turbo(2tk.) asemel.See hakkab elama oluliselt varem ja ennem piirajat reeglina kukub.Veekindla rihmakatte koos jahutusega tegemine pole väga keeruline.Huvitav, kas Sinu mootori otsakaane aluse kettide jms. ventileerimine jahutamine aitaks kaasa vastupidamisele seal osakonnas?Kuidas Sul solgutamisega kaasnevate kütuseaurude kõrvaldamine lahendatud on?Söefiltriga vms?
Nii tubli oled ka, et saad hakkama veekindla ventileeritava korpuse ehitamisega geneka ümber.Näiteks 120A opel omega genekas on lihtsa ehitusega, odav , kinnitused lihtsad, harjad eraldi vahetatavad, 14eur. brikett, saada iga nurga pealt.Rihmaratta taha lased treialil treida simmekate jaoks pinna.võid panna ka sinna keraamilise määrdevaba laagri.Õhu liigutamiseks korpuses sobib ka edukalt selle sama omega salongiventilaator, sel see kobakas koos salongifiltiga eraldi lahti käiv kobakas ainuke mure on vedada õhutoru geneka veekindlassesse korpusesse ja käigud jätaks vahelt välja töökindluse mõttes?Natuke saad enda jaoks õhku varastada ja esiklaasi jaoks ka.Kõik jahutused vent. jms el.ahelad võiks olla dubleeritud kui üks relee vms. juhe rivist väljas teine toimetab edasi..Sama ka õlirõhu/temp jälgimisega soovitavalt dubleeritud manuaalselt.
Rehve saab täita tänapäeval geeli laadse(anumas toorel kujul geel) mögaga jääb samasugune nagu kõrvatropp, deformeerub ja võtab oma algse kuju kiiresti tagasi ja ei pea muretsema torkeaukude pärast.Kaelusvitsad pingutiga leiutad ise.
Natuke malmist ehk nukkvõllist.Kujuta ette, et Sul on väändeteim, samast materjalist, 5mm. seinapaksusega toru, 500mm. pikk ja süsinikkiud, samade mõõtmetega väändeteim ja viid pinki ja soovid teada palju väänamiseks jõudu kulub, et teim puruneks?Süsinikkiud kannatab suurusjärku 70x korda suuremat jõudu kui see habras malmisegu pura.Malm läheb ennem katki kui teras ja ei hoiata ka kui läheb ei pragusid ei midagi käib pauk ja lendavad fragmendid.Samade mõõtmetega terasteim läheb ka ennem kui süsinikkiud.Süsiniku väänamisel on äge kuidas paugub viskab "niite" lahti ja siis käib viimaks ilge litakas.Süsinikkiust kardaanid ja ka ristid on ka kasutusel aga mingi osa võiks olla teiste osade säästmiseks nõrgem.
Palun too välja plussid ja miinused pöörleva massi vähendamisel mootoris st.hooratta kaalu vähendamisel?Mis siis saaks kui hooratas oleks hoopis originaalist raskem?
Edit:Opeli tehase mootoriplokiga(CIH), 180 kraadi pööratud plokikaantega, titaanist nukkvõllide klappidega isendid sõidavad ringrada.Mootori pöörded on reg.kõrgel ka üle 10 000 rpm ja kestavad.Käigukastid on valdavalt holingerid.
Edu ja jaksu ehitamisel!Hullult meeldivad sellised kärsad kes oma kätega ehitavad teevad midagi ägedat ja meist keegi pole sündinud mutrivõtmed peos.
Väike must huumor alguses ära solvu...
Igasugu küsimusi on küsitud projekti kohta aga mina küsiks mida sa Viljar Mäesepale teinud oled, et sellist mootorit soovitas?Mõnele lähisugulasele lapse ja nüüd ei maksa alimente vms?Väike arvutus.(8sek+8sek)x30=480sek /60= 8min.Mitu korda 30 sõidu jooksul on V.M mootor vms. laiali lendanud.See ei ole parim mootor kohe kindlasti, kiirendus ja mudamülgas on 2 väga erinevat asja.Miks ta näiteks GTR kahe siduriga kompotti ei soovitanud? Sinu mootor saab väga madalaid pöördeid ja kõrgeid pöördeid ja äkilisi pöörete kõikumisi ja selle malmist(habras) nukkvõlli lõhud kiiremini mudas kui kiierendades.Sul on sidur ja manuaalkast ja valed ülekandearvud lõhuvad selle mootori väga kiiresti.Pane heaga sinna titaanist nukad, klapid ja teised vedrud ja kui saad siis turbo/d väiksemad kui madalamatel pööretel tahad särtsu kätte saada..nukkvõllide valimisel pead hoolikalt valima ka turbosid.
V.M auto rehvi kontaktpind on heal juhul 2xA4 lehe suurune, Sinu rehvid istuvad enamus aega pool või rohkem maa all ja veeretakistus on suurem ma pakun kui asfaltil paugutades.Sina haudud kuumened üle mädaaugus V.M saab mõnusat jahutavat tuult kapoti alla...karterituulutus ringi teha alumise otsa jahutamiseks+õlijahutus?
Tempermalm on ainuke malmi liik mida saad keevitada terase elektroodiga.Keevitamisega on nii, et pead teadma milline keemiline koostis materjalil on ja millised on omadused enne ja peale keevitamist ja kui need sulle sobivad siis vali see materjal.Mat.markeeringu järgi saad täpsed juhised ka keevitamiseks.Külmakindlus peaks olema ka üle vaadatud kui plaan kasutada alla 0 temp.Kuna toruraam on nn.kroomterasest siis täiesti erineva keemiliise koostisega roostevaba sinna külge keevitamine on peavalu ja roosteva "sipleb" kuumutades palju st. aatomid ei ole jahtudes enam omal kohal tagasi hulguvad ringi mööda küla.Kasuta nn kroomteras plekki näiteks tootja Thyssenkrupp liigub ka meil ja kodulehelt leiad kindlasti tabeleid keevitamise jms kohta markeeringuid.Too ei siple ja ei lagune keemiliselt ei ole ka rabamuldade leeliste aluste suhtes nii tundlik ja deformeerub.Kütesepaagi võiks ka edukalt teha 2mm. "kroomplekist".Selle eelis lihtne koostada, keevitada.Kui al.paak katki paak läheb siis al.keevitamine puhastamine parandamine on suur töö, peavalu.Kaalueelis minimaalne, mat. hinna poolest eelist ka pole.
Isiklikult oleks valinud R6 mootori, saad kaalu rohkem tahapoole, vähem kola, headereid manifolde küljes ja hea kui oleks kompressor, turbo(2tk.) asemel.See hakkab elama oluliselt varem ja ennem piirajat reeglina kukub.Veekindla rihmakatte koos jahutusega tegemine pole väga keeruline.Huvitav, kas Sinu mootori otsakaane aluse kettide jms. ventileerimine jahutamine aitaks kaasa vastupidamisele seal osakonnas?Kuidas Sul solgutamisega kaasnevate kütuseaurude kõrvaldamine lahendatud on?Söefiltriga vms?
Nii tubli oled ka, et saad hakkama veekindla ventileeritava korpuse ehitamisega geneka ümber.Näiteks 120A opel omega genekas on lihtsa ehitusega, odav , kinnitused lihtsad, harjad eraldi vahetatavad, 14eur. brikett, saada iga nurga pealt.Rihmaratta taha lased treialil treida simmekate jaoks pinna.võid panna ka sinna keraamilise määrdevaba laagri.Õhu liigutamiseks korpuses sobib ka edukalt selle sama omega salongiventilaator, sel see kobakas koos salongifiltiga eraldi lahti käiv kobakas ainuke mure on vedada õhutoru geneka veekindlassesse korpusesse ja käigud jätaks vahelt välja töökindluse mõttes?Natuke saad enda jaoks õhku varastada ja esiklaasi jaoks ka.Kõik jahutused vent. jms el.ahelad võiks olla dubleeritud kui üks relee vms. juhe rivist väljas teine toimetab edasi..Sama ka õlirõhu/temp jälgimisega soovitavalt dubleeritud manuaalselt.
Rehve saab täita tänapäeval geeli laadse(anumas toorel kujul geel) mögaga jääb samasugune nagu kõrvatropp, deformeerub ja võtab oma algse kuju kiiresti tagasi ja ei pea muretsema torkeaukude pärast.Kaelusvitsad pingutiga leiutad ise.
Natuke malmist ehk nukkvõllist.Kujuta ette, et Sul on väändeteim, samast materjalist, 5mm. seinapaksusega toru, 500mm. pikk ja süsinikkiud, samade mõõtmetega väändeteim ja viid pinki ja soovid teada palju väänamiseks jõudu kulub, et teim puruneks?Süsinikkiud kannatab suurusjärku 70x korda suuremat jõudu kui see habras malmisegu pura.Malm läheb ennem katki kui teras ja ei hoiata ka kui läheb ei pragusid ei midagi käib pauk ja lendavad fragmendid.Samade mõõtmetega terasteim läheb ka ennem kui süsinikkiud.Süsiniku väänamisel on äge kuidas paugub viskab "niite" lahti ja siis käib viimaks ilge litakas.Süsinikkiust kardaanid ja ka ristid on ka kasutusel aga mingi osa võiks olla teiste osade säästmiseks nõrgem.
Palun too välja plussid ja miinused pöörleva massi vähendamisel mootoris st.hooratta kaalu vähendamisel?Mis siis saaks kui hooratas oleks hoopis originaalist raskem?
Edit:Opeli tehase mootoriplokiga(CIH), 180 kraadi pööratud plokikaantega, titaanist nukkvõllide klappidega isendid sõidavad ringrada.Mootori pöörded on reg.kõrgel ka üle 10 000 rpm ja kestavad.Käigukastid on valdavalt holingerid.
Edu ja jaksu ehitamisel!Hullult meeldivad sellised kärsad kes oma kätega ehitavad teevad midagi ägedat ja meist keegi pole sündinud mutrivõtmed peos.