1. leht 1-st

GV 2.0 TD vilistas ja tegi muid nalju.

Postitatud: N Veebr 22, 2007 9:13 am
Postitas Raitz
GV 2002 2.0TD (ls 200k) 2 nädalat tagasi tuli lambist sooja mootoriga peale järjekordset käivitamist sisse üsna jõhker vile (nagu turbo vilistaks). Tekkis lambist, nagu noaga lõigatud. Kuna olin Tallinnas ja Topauto hoovipeal juhuslikult (ei käinud seal hoolduses vms) kurtsin neile muret, et näe nüüd tekkis ja äkki tuli mingi voolik lahti, kuna vilistama hakkas see hetk, kui turbol rõhk üleval, muidu oli vait ja ok. Vaatasid katsetasid pakkusid, et turbol laba kõver ja ega muud teha anna kui uus osta. Ise seda hästi ei uskunud ja uut ei tellinud loomulikult. Kõik käis nagu vanasti ja oli timm, ainult vilistas, mootori tuld põlema ei pannud, ega muid puudeid ei ilmnenud.
Ise kahtlustasin, et ehk lekib turbo rõhk kuskilt natukene, seda sama arvasid ka mitmed teised. Sai siis kogu sisselaske torustik lahti võetud, kontrollitud, peale paari natuke nõrgalt kinnitatud mutri ei tuvastanud midagi. Vile jäi jätkuvalt. Peugeoti esinduses (peaks olema Peugeot diisel vist tal peal) pakkusid, et mingi vaakumklapp vilistab, aga nemad pole sellist mootorit enne näinud ja eriti hoobilt aidata ei oska. Rakvere Topi inimesed ka vaatasid kuulasid, pakkusid, et ikka mingi turbo enda jama peab olema. Vahepeal oli üle 1000km sõidetud, ei hullemaks ei paremaks.
Eile suvalisel hetkel peale minutilist seismist otsustas ta mitte käima minna enam. Käivitus sekundiks, ja suri välja, mootori tuli jäi põlema sellel ajal. samas tundus nagu taga olev elektriline etteande pump nöögiks, pumpas survet kuidagi kaua umbes 5-6 sek ülesse ja imeliku häälega. Umbes 20-25 x proovisin käivitada, kogu aeg sama käivitub ja sureb välja. Kutsusin siis transa ja nööri endale järgi, proovisime mõned korrad kindluse mõttes, täpselt sama. Kui köis oli küljes ja auto ees, läks viimase proovimise peale käima. Mootori tuli põles ja "turbo vile" oli kenasti alles. Enne viimast seismajätmist oli korraks mõte, et vile kadus kuhugi ära.
sõitsin umbes 2 km, jätsin seisma, panin käima, mootori tuli kustus ära ja vile on kadunud. Kõik käib nagu kellavärk.
Seega julgen oma napi aruga oletada, et viga pidi(peab) olema elektris.
Selge on see et hetkel korras olevat asja on väga raske remontida, aga viga kisub sinna müstiline Suzuki maailm kanti.
On ehk kellelgi kogemusi, mis asi võiks sedasi teha? Selge on see, et katkine tihend ja vigane turbo sedasi ise enesest ei parane, seega need ilmselt pole põhjuseks, aga mis võiks olla kahtlusalune? Siis kui vilistas, käis kõik samuti nagu kellavärk, ainult sellel ajal oli vile, kui turbo rõhk üleval oli, samas mootoriga pidurdades kostus vahel sellist imemise vilinat, vahel mitte ja sooja mootoriga oli vahest (mõned korrad) 1600 pöörde juures väike kõrin, nagu midagi käiks kuhugi vastu.
Hetkel kõik võõrad hääled siis kadunud.

Ideid? Mul ja tuttavatel need hetkel otsas.

Postitatud: N Veebr 22, 2007 9:36 am
Postitas mrtn
ma olen kokku puutunud vilistava laagriga, ulub nagu tuul ukse vahel, undamise asemel.

Postitatud: N Veebr 22, 2007 11:48 pm
Postitas Raitz
Lisame siis sümptomite nimekirja veel ühe fakti, täna õhtul lükkas maanteel mootori tule põlema ja suretas mootori välja.
Käivitus siis kui olin seisma jäänud. Nüüd ongi nii, et kui pöörded jõuavad vahemikku 2000-2500 (viimase mulje järgi pigem seal 2000 -de juures) suretab mootori välja. Jääd seisma, ootad 3-5 sek, käivitub hoobilt.
Suretab mootori välja suvalise käiguga sõites. Kohapeal läheb ilusti pöördesse ja ei sure välja. Tühikäik ok ja stabiilne. Eks ma lähiajal üritan mõne arvuti (testri) juurde aja broneerida, kuna minu arust viga elektris (lahtises/kehvas kontaktis või mõnes anduris).
Ega vist häid ideid sellise vea peale ei teki? Vilet pole jätkuvalt.
Sõita saab küll pöörete vahemikus 1000-2000 kuid eeldusel, et gaasi pedaali ainult hästi hästi õrnalt vajutada, iga äkilisema liigutusepeale suretab ta mootori igaks juhuks välja.
Põhimõtteliselt ju sõita saab, aga linnas ikka nii mõnegi piinliku olukorra põhjustasin, kui teistel jalus oma 5-t sekundit ootasin, et edasi liikuda.

edit: täiustame vea kirjeldust
Hetkel siis seis selline, et kui kohapeal lastes pöörded 3000 kanti, lasta korraks gaas järgi ja järsku gaasi anda sureb samuti välja.
Pakun, et välja suretab teda ta enda loogika, kuna maanteel teda välja suretades ta enne ei käivitu, kui süüde on olnud väljas see 5 sek. (kui lasta teda käiguga kaasa tiirelda)
Esmaspäeval kell 3 on aeg broneeritud, ehk siis saan rohkem teada.

Postitatud: R Veebr 23, 2007 9:57 am
Postitas Patrol2,8
Selle väljasuremis ja ootamis pķhjuseks vķiks pakkuda paagis oleva pumba kopsiku katki olemist.Endal oli sama jama,et suri lambist välja.Aga vilet nagu polnud,nii et ei oska täpsemalt pakkuda. :oops:

Postitatud: R Veebr 23, 2007 9:48 pm
Postitas Raitz
Maailma müstilisematele probleemidela on tavaliselt müstiliselt lihtsad lahendused, ole ainult mees ja leia ülesse.
Tuleb välja, et mind on 3 päeva peedistanud umbes kütuse filter :roll:

Õnneliku juhuse läbi õnnestus õhtul sinna uus element hankida ja sisse installida, samuti näitas seda viga tester.
Tundub et hetkel asjad jälle ok.

Mis aga murelikuks teeb on see, et filtri vahetus oli alles 7000km tagasi vahetult enne jõule... Huvitav mis lisandeid Uno-X siis diisliga kaasa müüb? Mujalt pole tangitud.

Postitatud: R Veebr 23, 2007 9:56 pm
Postitas boob
Raitz kirjutas: Mis aga murelikuks teeb on see, et filtri vahetus oli alles 7000km tagasi vahetult enne jõule... Huvitav mis lisandeid Uno-X siis diisliga kaasa müüb? Mujalt pole tangitud.
Ära liialt muretse, osadel tihedamatel filtritel ongi paha komme suuremate külmadega kütuses sisalduvast parafiinist umbe minna. Ise olen paar aastat Uno-X'ist tankinud ja sellel ajal küll ühtegi paha sõna öelda ei saanud :roll: