1. leht 2-st
Püsikiirusliigend ja kardaanindus
Postitatud: K Okt 14, 2015 12:27 pm
Postitas beginner
Teemaks GC ZJ V8 '96.
Kas keegi viitsib võhikut aidata?
Mis on püsikiirusliigend ja kus see/need asuvad? Olen lugenud, et XJ kardaaniriste vahetatakse ZJ püsikiirusliigendite vastu...
Mis võiks olla "esimese kardaani esimene osa"?
Mis on joonisel kujutatud juppide nr 3, 8, 9, 10 eestikeelsed nimetused?
http://www.quadratec.com/jeep-replaceme ... shafts.php

Re: Püsikiirusliigend ja kardaanindus
Postitatud: K Okt 14, 2015 12:34 pm
Postitas Mell
Vahetatakse esimeste veovõllide riste püsikiirusliigendi vastu.
Re: Püsikiirusliigend ja kardaanindus
Postitatud: K Okt 14, 2015 1:19 pm
Postitas t4nel
Püsikiirusliigend on poolteljeots. Kui võtad tavalise ristiga kardaani ja teise püsikaga ning neid erineva nurga all keerutad siis saad aru millest selline nimetus tuleb.
Re: Püsikiirusliigend ja kardaanindus
Postitatud: K Okt 14, 2015 1:43 pm
Postitas beginner
Kas siis võiks olla nii, et siin joonisel
nr 21 on püsikiirusliigendiga pooltelje ots (CV axle shaft)
nr 25 on kardaaniristiga pooltelje ots (axle shaft)
Kui need on otsad, siis kus on ülejäänud pooltelg või polegi ja need otsad?

Re: Püsikiirusliigend ja kardaanindus
Postitatud: K Okt 14, 2015 2:14 pm
Postitas t4nel
nr 21 on pooltelg ju. CV(constant velocity) axle shaft on püsikiirusvõll. Pooltelje otsa all ma mõtlesin ainult seda liigendi osa.
Re: Püsikiirusliigend ja kardaanindus
Postitatud: K Okt 14, 2015 2:17 pm
Postitas beginner
Tänud, ongi selgem jälle. Joonise peal lihtsalt ei paista neid otsasid eraldi saada olevat, just seda CV-d.
Re: Püsikiirusliigend ja kardaanindus
Postitatud: K Okt 14, 2015 2:23 pm
Postitas maksipoiss
Re: Püsikiirusliigend ja kardaanindus
Postitatud: K Okt 14, 2015 3:40 pm
Postitas beginner
Need viimased on siiski WJ omad, aga põhimõttest saan aru.
Kas keegi esimest pilti ka kommenteeriks? Väidetavalt on esimese kardaani esisillapoolne "liigend" katki. Tahaks teada, kuidas seda asja nimetatakse ja kas seda saab eraldi vahetada või on uut kardaani vaja.
Re: Püsikiirusliigend ja kardaanindus
Postitatud: K Okt 14, 2015 4:26 pm
Postitas ibra
beginner kirjutas:Need viimased on siiski WJ omad, aga põhimõttest saan aru.
Kas keegi esimest pilti ka kommenteeriks? Väidetavalt on esimese kardaani esisillapoolne "liigend" katki. Tahaks teada, kuidas seda asja nimetatakse ja kas seda saab eraldi vahetada või on uut kardaani vaja.
See liigend koosneb mitmest jupist. Mis sul konkreetselt on katki, kas rist või flantsid, või mõlemad? Saad ka vana ära taastada.
Re: Püsikiirusliigend ja kardaanindus
Postitatud: K Okt 14, 2015 4:56 pm
Postitas t4nel
Esimesel pildil nr 3 on flants/kahvel. Kui "liigend" katki siis eeldan et kardaanirist.
Re: Püsikiirusliigend ja kardaanindus
Postitatud: K Okt 14, 2015 7:32 pm
Postitas Praks1
Mingitel jeebi mudelitel on ka kardaan püsikaga, ei tea, ei huvita ega hakkagi need mudelite tähised huvitama.
Re: Püsikiirusliigend ja kardaanindus
Postitatud: E Okt 19, 2015 2:47 pm
Postitas beginner
Tundub jah, et uuematel ZJ-del on esimese kardaani sillapoolses otsas püsikas, mitte rist nagu joonisel. Kui kellegil on seda püsikat pakkuda, siis kirjutage-joonistage

Re: Püsikiirusliigend ja kardaanindus
Postitatud: K Okt 21, 2015 12:21 am
Postitas TarviR
Parem vaheta ristiga kardaani vastu. Saab parem.
Re: Püsikiirusliigend ja kardaanindus
Postitatud: K Okt 21, 2015 9:51 am
Postitas beginner
Miks ristiga parem on? Kas sel on ka miinuseid? Kas on nii, et püsikas on vastupidavam, aga rist on odavam vahetada?
Re: Püsikiirusliigend ja kardaanindus
Postitatud: N Okt 22, 2015 8:13 pm
Postitas TarviR
Ristiga vastupidavam ja lihtsam vahetada ka.
Püsikas tõstetud auto all ei kestvat. Tõstmata auto all ilmselt eriti vahet ei ole.