1. leht 1-st
Haagise kaotus
Postitatud: N Aug 13, 2015 11:13 pm
Postitas Landy
Huvitav haagise kaotus:
http://tartu.postimees.ee/3293479/fotod ... lusonnetus
Tunub,et tiisel pole vist mitte murdunud, vaid mingi poltrliides on järgi andnud.
Re: Haagise kaotus
Postitatud: N Aug 13, 2015 11:47 pm
Postitas TiitR
Jääb vaid ülemise jõude tänada, et selline korralikul kiirusel vastuliikuv järelhaagis mõnda sõiduautosse sisse ei põrutanud ja järjekordse noore pere hauda kaasa ei võtnud

Aga, ega need lätakad-leedukad ongi natuke sellised pohuistid. Meil käib pidevalt 1 läti firma sandwitch paneele Lätti viimas...no need tagaluuk veokid ei kannata absull kriitikat - rehve pole ollagi, seistes jääb maha erinevad vedelikke ja seda korralikult, tagaluuk lukustatakse traadiga, jne... Hull värk. Ise ei julgeks sellistega ühest Tartu otsast teise otsa Kuusakoskissegi sõita.
Re: Haagise kaotus
Postitatud: R Aug 14, 2015 7:42 am
Postitas v6sa
Ma ei välistaks pikendatava tiisli kasutamist. Pahatihti pole teleskoobi käiku piirama vaevutud ning poldi läbikulumisel/-lõikamisel jooksebki tiisel mantlist välja ja käru jätkab oma teed.
Kesse ikka hakkab kerghaagisele pidureid panema, eksole...
Re: Haagise kaotus
Postitatud: R Aug 14, 2015 8:08 am
Postitas smurhv
Tiisli all peaks olema turvatross, mis omakorda on raami küljes kinni.
Re: Haagise kaotus
Postitatud: R Aug 14, 2015 1:35 pm
Postitas v6sa
smurhv kirjutas:Tiisli all peaks olema turvatross, mis omakorda on raami küljes kinni.
Palju tahetud, see tõstab ju kaalu ja hinda ning jääb maakera nurga taha kinni kogu aeg.
Säärase mõõduga asi võiks ikka olla korralik piduritega O2, mitte räigelt üle koormatud "kerghaagis".
Re: Haagise kaotus
Postitatud: R Aug 14, 2015 2:31 pm
Postitas totu
Teedel liikuvaid kärutajaid vaadates on "killerkärud" * päris popid ja enamus kohalikud. Antud juhul mahub see ragamant ehk isegi 750 kg sisse aga sellise kuudi pinnaga lammutavad tuule jõud konstruktsiooni arvestatavalt.
* killerkäru= 2 teljeline, tugevndatud raamiga, suure kandejõuga/koormaga, piduriteta "kerghaagis", kusjuures enamus sõiduka rehve kannatavad tonn/telg, "c" oluliselt rohkem, seega kaheteljeline kerghaagis on juba konstrueeritud inimeste ohustamiseks.Poolteist tonni kerghaagisel on sama normaalne kui 15 inimest sedaanis.
Re: Haagise kaotus
Postitatud: R Aug 14, 2015 2:59 pm
Postitas v6sa
totu kirjutas:
...
Antud juhul mahub see ragamant ehk isegi 750 kg sisse aga sellise kuudi pinnaga lammutavad tuule jõud konstruktsiooni arvestatavalt.
...
Nii hinnalised (loe: kergetest materjalidest) need rattad haagises vist siiski ei olnud. Haagise ja tendi kaal ise on juba 450 kandis... Harju keskmine ratas on vist kilot 25?
Õnnelikult lõpopenud õnnetus iseenesest, kannatasid vaid plast ja plekk.
Re: Haagise kaotus
Postitatud: R Aug 14, 2015 5:22 pm
Postitas puhvel
v6sa kirjutas:smurhv kirjutas:Tiisli all peaks olema turvatross, mis omakorda on raami küljes kinni.
Palju tahetud, see tõstab ju kaalu ja hinda ning jääb maakera nurga taha kinni kogu aeg.
Säärase mõõduga asi võiks ikka olla korralik piduritega O2, mitte räigelt üle koormatud "kerghaagis".
Kunagi olid veokatel ( rekkadeks neid vist nimetada ei saa

) turvaketid haagistel, väiksematel massinatel trossid ( ei kaalu see trossi jupp miskit ja annab sedasigi sättida, et maakera nuka taha kinni ei jääks) aga pole moodne enam miskipärast. Kui oleks moodne, oleks "killerkärusid" palju vähem.
Pole ju 100 prossa garanti, et käru tagant minema ei pane, lihtsalt pole.
Olen kahel korral kõrval istmel nö kaasa sõitja olnud kui käru on irdunud, õnneks väiksel kiirusel ja ilma tõsiste tagajärgedeta.
Re: Haagise kaotus
Postitatud: E Aug 17, 2015 9:07 am
Postitas v6sa
puhvel kirjutas:
Kunagi olid veokatel ( rekkadeks neid vist nimetada ei saa

) turvaketid haagistel, väiksematel massinatel trossid ( ei kaalu see trossi jupp miskit ja annab sedasigi sättida, et maakera nuka taha kinni ei jääks) aga pole moodne enam miskipärast. Kui oleks moodne, oleks "killerkärusid" palju vähem.
Pole ju 100 prossa garanti, et käru tagant minema ei pane, lihtsalt pole.
Olen kahel korral kõrval istmel nö kaasa sõitja olnud kui käru on irdunud, õnneks väiksel kiirusel ja ilma tõsiste tagajärgedeta.
Ei ole märganud, et oleks kasutusel vedukist kuni haagiseraamini ulatuvat trossi/ketti. Haakepeast tiislini küll, kuid antud hetkel haakepea koos tiisli esimese poolega oli kenasti bussi küljes. Pooldus aga tiisel...
Teleskoopilise tiisliga haagistel olen näinud küll toru sees olevat trossi, mis ei lase sisemisel torul päris välja joosta, kui pikenduse lukustus petab.
Re: Haagise kaotus
Postitatud: E Aug 17, 2015 3:19 pm
Postitas totu